Gå til innhold

Den lille store bronsetråden


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


Skal jeg melde meg inn i realisme-klubben så vil jeg si at han ihvertfall ikke var mot oss. Korte til Rogne var skandale, men stemplingen av Aase viste han såvidt jeg så fordel på. Det som gjorde at jeg sier vi var heldige med dommern var hans tendens til å blåse av alt som var av dueller i feltet. Edvardsen ville sikkert blåste et par straffer på de samme situasjonene, men vi fikk alt blåst utover.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 298
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Skal jeg melde meg inn i realisme-klubben så vil jeg si at han ihvertfall ikke var mot oss. Korte til Rogne var skandale, men stemplingen av Aase viste han såvidt jeg så fordel på. Det som gjorde at jeg sier vi var heldige med dommern var hans tendens til å blåse av alt som var av dueller i feltet. Edvardsen ville sikkert blåste et par straffer på de samme situasjonene, men vi fikk alt blåst utover.

 

Syns dommeren hadde god kontroll og dømte fair helt til Aase ble revnet fra låret og ned til ankelen, greit med fordel men man kan gå tilbake når ballen er ute av spill og gi kort. At Rogne får gult for en 50/50 takling er latterlig når en odd spiller slipper unna et ganske klart kort når han kvester hoff?? bakfra med strake knotter! Sist jeg sjekket i dommerboka så gir takling bakfra med strake knotter direkte rødt.

 

Syns vi var svært heldige som vinner kampen der odd hadde gjort nok til å ta alle poengene selv. Vi skaper ikke særlig me sjanser og den eneste underholdningen bortsett fra Johan sitt mål må være Daniels evige sutring over at han går i offside gang på gang på gang på gang på gang.

 

Lenge siden jeg har sett Henning gjøre en så dårlig kamp, mye feilpasninger og han sliter med å komme opp i press. Takk gud for at Pontus er tilbake fra karantene for Palmi er ikke noe verdig erstatter syns jeg.

 

Sånn da skal jeg slutte å sutre og heller kose meg på blaa!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Syns vi var svært heldige som vinner kampen der odd hadde gjort nok til å ta alle poengene selv. Vi skaper ikke særlig me sjanser

Har kun sett deler av kampen, men Odd hadde vel kun en 100% sjanse i kampen, de fleste andre skudd/headinger på mål kom mens Odd-spillerne var i duell/ble presset. Greit nok at gutta heller ikke skapte all verden, så et uavgjort resultat hadde det ikke vært noe å si på rent spillemessig. Men det er snakk om marginer, Stabæk var heldigvis best i begge 16-metrene. Om man også ser på sjansestatistikken så langt i år, kommer Odd sin gode sesong i stor grad av at de har overprestert med en i overkant god uttellingsprosent, mens grunnen til at Stabæk har slitt er den dårlige sjanseuttellngen. Over en sesong jevner dette seg ut, og slår nå i Stabæk sin favør

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Syns vi var svært heldige som vinner kampen der odd hadde gjort nok til å ta alle poengene selv. Vi skaper ikke særlig me sjanser

Har kun sett deler av kampen, men Odd hadde vel kun en 100% sjanse i kampen, de fleste andre skudd/headinger på mål kom mens Odd-spillerne var i duell/ble presset. Greit nok at gutta heller ikke skapte all verden, så et uavgjort resultat hadde det ikke vært noe å si på rent spillemessig. Men det er snakk om marginer, Stabæk var heldigvis best i begge 16-metrene. Om man også ser på sjansestatistikken så langt i år, kommer Odd sin gode sesong i stor grad av at de har overprestert med en i overkant god uttellingsprosent, mens grunnen til at Stabæk har slitt er den dårlige sjanseuttellngen. Over en sesong jevner dette seg ut, og slår nå i Stabæk sin favør

 

Joa men jeg mener at med de sjansene de BURDE ha satt på cornerne kan vi si oss svært heldige som kom ut av det med poeng. Heldighvis er det sånn i fotball at marginer er en fin ting! Vi har vært både heldig og uheldige med dette i år, ffk borte og enga hjemme fks. Jeg klager ikke:) syns bare det var en noe heldig seier

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nesten skremmende hvordan alle resultatene gikk vår vei denne runden. Molde tapte, Odd tapte :lol: , Brann tapte, Viking og Start tok hvert sitt poeng mot hverandre og Sandefjord tapte. Mao minimum poeng til alle lag som er innenfor 10 poeng opp og ned.

 

Håper bare vi tar vare på muligheten nå med tre strake seire nå ("bankerskampene" hjemme mot FFK og Godset, samt den tøffe bortekampen mot Molde). Skulle vi klare det så er det på tide å bytte navn på denne tråden :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Status etter 24. runde (etter full runde)

Lag - poeng i dag - max oppnåelig poeng ved sesongslutt (poeng i snitt pr kamp - Ant poeng dersom poengsnitt pr kamp holder seg ut sesongen)

RBK 60 - 78(2,5 - 75)

Molde 47 - 62 (1,9 - 56)

Stabæk 41 - 56 (1,6 - 49)

Odd 39 - 54 (1,6 - 47)

Brann 37 - 52 (1,5 - 44)

 

Neste runde: Molde-RBK, Stabæk-Godset, Brann-Odd

Neste runde kommer sannsynligvis til å slå bra ut for vår del, så lenge vi vinner. Brann er ute av medaljekampen med et poengtap til. Taper Molde, må vi døpe om tråden til Sølvtråden

 

Moldes gjenstående kamper (og forslag til resultat)

Molde-RBK B 0p

Odd-Molde U 1p

Molde-Stabæk U 1p

FFK-Molde H 0p

Molde-LSK H 3p

52p

 

Stabæk sine resterende kamper

Stabæk - Strømsgodset, H 3p

Stabæk - Fredrikstad, H 3p

Molde - Stabæk, U 1p

Stabæk - Bodø/Glimt, H 3p

Sandefjord - Stabæk, B 3p

54p

 

Odds gjenstående kamper (og forslag til resultat)

Brann-Odd, U 1p

Odd-Molde, U 1p

FFK-Odd, B 3p

Odd-Lyn, H 3p

B/G-Odd, B 3p

50p

 

Branns gjenstående kamper (og forslag til resultat)

Brann-Odd, U 1p

TIL-Brann, U 1p

Brann-Enga, H 3p

LSK-Brann, U 1p

Brann-RBK B 3p

46p

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Igjen er vi heldige med kamputfallet. Molde måtte ut i ekstraomganger på våt og tung gressmatte, de får forhåpentligvis en utladning av cupkampen og går på et (poeng)tap mot RBK. RBK klarte "bare" U hjemme mot TIL, og har nok lyst til å ta vare på matchball nr 2. Iflg Mini skulle RBK spille uavgjort mot TIL, for så å ta seriegullet på erkefiendens sin arena. Passer i grunn oss godt :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå ligger vi på 3. plass på tabellen, hjemmetabellen og bortetabellen. Ble litt overrasket, da jeg var av en oppfattning at det var den gode perioden på hjemmebane som var grunnen til vår gode tabellsituasjon. Dette avskriver oss noe av det "voldsomme" hjemmefordel-stempelet vi har fått pga av TA, da vi kan vise til såpass gode resultater på bortebane også. Spesielt nå i det siste viser vi styrke på bortebane som kan bli tungen på vektskåla når alt skal summeres. Det værste er at sølvet ikke lenger virker så fjernt...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Status etter 24. runde (etter full runde)

Lag - poeng i dag - max oppnåelig poeng ved sesongslutt (poeng i snitt pr kamp - Ant poeng dersom poengsnitt pr kamp holder seg ut sesongen)

RBK 60 - 78(2,5 - 75)

Molde 47 - 62 (1,9 - 56)

Stabæk 41 - 56 (1,6 - 49)

Odd 39 - 54 (1,6 - 47)

Brann 37 - 52 (1,5 - 44)

 

Neste runde: Molde-RBK, Stabæk-Godset, Brann-Odd

Neste runde kommer sannsynligvis til å slå bra ut for vår del, så lenge vi vinner. Brann er ute av medaljekampen med et poengtap til. Taper Molde, må vi døpe om tråden til Sølvtråden

 

Moldes gjenstående kamper (og forslag til resultat)

Molde-RBK B 0p

Odd-Molde U 1p

Molde-Stabæk U 1p

FFK-Molde H 0p

Molde-LSK H 3p

52p

 

Stabæk sine resterende kamper

Stabæk - Strømsgodset, H 3p

Stabæk - Fredrikstad, H 3p

Molde - Stabæk, U 1p

Stabæk - Bodø/Glimt, H 3p

Sandefjord - Stabæk, B 3p

54p

 

Odds gjenstående kamper (og forslag til resultat)

Brann-Odd, U 1p

Odd-Molde, U 1p

FFK-Odd, B 3p

Odd-Lyn, H 3p

B/G-Odd, B 3p

50p

 

Branns gjenstående kamper (og forslag til resultat)

Brann-Odd, U 1p

TIL-Brann, U 1p

Brann-Enga, H 3p

LSK-Brann, U 1p

Brann-RBK B 3p

46p

 

Vi har definitivt det letteste programmet igjen, på papiret..

Om vi ikke taper mot Molde (får minst 1 poeng) har jeg stor tro på sølv. Men vi møter bare bånnlag + Molde.

Og det er jo alltid slik at bånnlag hever seg når nedrykksspøkelset nærmer seg. Disse kampene blir vanligvis særdeles vanskelige, men på papiret bør vi lett å 12 av 15 poeng. Så får vi håpe på 3 mot molde også. Alt annet enn minimum bronse vil nå være skuffende

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Taper Molde (og vi vinner, red anm.), må vi døpe om tråden til Sølvtråden

 

Jeg synes tråden skal få fortsette å hete bronsetråden, bare for å minne oss på at det var det aller beste vi turte å håpe på for en tid tilbake...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har definitivt det letteste programmet igjen, på papiret..

Om vi ikke taper mot Molde (får minst 1 poeng) har jeg stor tro på sølv. Men vi møter bare bånnlag + Molde.

Og det er jo alltid slik at bånnlag hever seg når nedrykksspøkelset nærmer seg. Disse kampene blir vanligvis særdeles vanskelige, men på papiret bør vi lett å 12 av 15 poeng. Så får vi håpe på 3 mot molde også. Alt annet enn minimum bronse vil nå være skuffende

Har du kvalitet nok, så klarer ikke bunnlag heve seg til et nivå hvor de slår deg. Vi har vel stort sett grusa alle bunnlag de siste serierundene siden vi rykket opp. Ingen grunn til at vi ikke skal slå Godset, FFK og Glimt hjemme. I tillegg til at vi har vært svært stabile hjemme siden Sandefjordskampen, har vi nå noen spillere som har kommet til og bidrar til å gi økt konkurranse, i Aase og Andersson. Høilands gjeninntreden i laget har også vært av det positive slaget. Jeg tror vi allerede nå kan begynne å se konturene av neste års Stabæk, hvor spesielt Johans comeback kommer til å gi en ekstra dimensjon i spillet. Aase er også en type spiss vi har savnet, og hvis utviklingen hans fortsetter, ser jeg ingen grunn til at han ikke skal være en viktig asset for Stabæk til neste sesong.

 

Vi tar 9 poeng hjemme, og 2 borte, og det rekker til sølv. Molde ryker mot RBK, Odd, og muligens FFK, spiller u mot oss, og jeg tror heller ikke de tar tre poeng mot LSK. Hvis vi gjør jobben vår hjemme og spiller U i Molde, så bør helst Molde tape i Fredrikstad. Da kan de slå LSK, samtidig må vi da ha ett poeng i Sandefjord.

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt uenig med meg selv om jeg synes det var bra for våre medaljesjanser at Odd tapte semien i dag, men jeg tror det er positivt. Det som er sikkert, ert at de ikke får noe bedre selvtillitt, når de nå har 4 strake tap. Videre må de nok belage seg på et par kamper uten Dokken, men han får vel sannsynligvis spille mot Brann. Slik det er nå, er det vel 4. plassen i serien (og ikke AaFK) som gir EL-billett dersom Molde vinner finalen (?) noe som gjør at de kanskje vil velge å safe fremfor å kaste alt fremover, f.eks mot Brann (en U der hadde vært perfekt)

 

Idealtabell etter runde 26:

RBK 64

Molde 47

Stabæk 44

Odd 40

Brann 38

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har du kvalitet nok, så klarer ikke bunnlag heve seg til et nivå hvor de slår deg. Vi har vel stort sett grusa alle bunnlag de siste serierundene siden vi rykket opp.

 

--> Lyn

Tapt to ganger borte for Aalesund i år, tapte borte mot Godset, 2 uavgjort mot Lyn (som nevnt over), Tap mot Bodø-Glimt (borte igjen)...

Vi har riktignok bare tapt for RBK og Molde på hjemmebane i år, så mye tyder på at vi skal slå alle bunnlagene hjemme nå som hallen har satt seg.

 

Edit. Ser jeg mistet poenget, vi har hatt mange koselige runder på slutten av hver sesong ja. I tillegg har vi vært sterke hjemme som jeg nevnte så det er to statistikker som jobber for oss. Enga har slått spøkelset sitt i år, så unntaket som beviser regelen har allerede inntruffet. Dette blir plankekjøring :-)

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har du kvalitet nok, så klarer ikke bunnlag heve seg til et nivå hvor de slår deg. Vi har vel stort sett grusa alle bunnlag de siste serierundene siden vi rykket opp.

 

--> Lyn

Tapt to ganger borte for Aalesund i år, tapte borte mot Godset, 2 uavgjort mot Lyn (som nevnt over), Tap mot Bodø-Glimt (borte igjen)...

Vi har riktignok bare tapt for RBK og Molde på hjemmebane i år, så mye tyder på at vi skal slå alle bunnlagene hjemme nå som hallen har satt seg.

 

Ingen av disse kampene er vel å regne som blandt de siste rundene i serien??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tapt to ganger borte for Aalesund i år, tapte borte mot Godset, 2 uavgjort mot Lyn (som nevnt over), Tap mot Bodø-Glimt (borte igjen)...

 

Men de fleste av disse kom tidlig i sesongen før vi hadde satt spillet. Cup-tapet mot AaFK og bortekampen mot Lyn viser dog at bunnivået vårt er skikkelig lavt...

 

Unngår vi å slippe til Keita og Pedersen for mye, tror jeg dette skal gå bra. Vi har rett og slett et bedre lag enn Godset, og presterer vi rimelig normalt skal det holde.

 

Noen som vet om Rogne/Hedenstad/Aase er med til Stavanger med juniorene?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Den lille store bronsetråden
×
×
  • Opprett ny...