Gå til innhold

Siri Merete Nordeide Grønli


sexxes
 Del

Anbefalte innlegg

  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...

Etter ti år i Toppserien må hun ta den tunge veien ned

- Jeg synes det har vært en trist sesong, sier Siri Nordeide Grønli (blå drakt. 

FOTO: EVA GROVEN

Siri Nordeide Grønli (35) har vært med i Stabæk siden overgangen fra Asker i 2009. Nå mener hun klubben må ta en kraftig evaluering.

Tor Bjørnar Holmlund

02. november 2019, kl 16:37

TRONDHEIMS-ØRN - STABÆK 3-1

- Jeg har vært med på hele reisen. Det å rykke ned er bare trist. Jeg synes hele sesongen har vært ganske trist, sier 35-åringen Siri Nordeide Grønli.

Hun har vært med på hele Stabæk-eventyret på kvinnesiden etter at klubben kom fra Asker og tok over deres plass i 2009. Hun har vært med på å vinne seriemesterskap, tatt cupfinalegull, spilt europacup og tatt flere medaljer i Toppserien.

Men aldri nedrykk. Før nå. Den 2. november 2019 er nok en dato hun ikke kommer til å huske med bare glede.

Nedrykk vil koste Stabæks kvinnelag 1, 5 millioner

- Vi har jo på en måte ventet på dette ganske lenge. Det har vært en nærmest umulig oppgave for oss i høst, så nedrykket ble litt som forventet mot slutten. Men jeg synes det er litt skuffende at vi ikke klarte å holde liv i drømmen litt lenger, sier hun.

Stabæk rykket ned etter ti år i Toppserien

- Men det er ikke de siste kampene som har gjort at vi har rykket ned. Det er hele sesongen, sier hun.

Siri Nordeide Grønli er utdannet lege, og har spilt fotball under studiene. 

FOTO: KARL BRAANAAS

Må evaluere

Hun sier at klubben nå må gå i seg selv, og ta en skikkelig evaluering på hvorfor det har endt med nedrykk for den falmende storheten i norsk kvinnefotball.

- Jeg synes ikke vi har hatt forutsetningene på plass fra begynnelsen av denne sesongen. Vi hadde et OK lag fra starten av, men så trøblet vi det til. Jeg har vært vant med andre ting i klubben.

Men hun er likevel forsiktig med å dele ut kritikk i øst og vest, bare noen minutter etter at det ble klart at det ble nedrykk.

-  Denne sesongen må evalueres, det er klart. Men det er en samlet situasjon. Alle må gå i seg selv, og se på hva de har gjort. Det gjelder ikke bare det som har skjedd under sesongen, men også i forkant. 

Slik kan Stabæk berge plassen i Toppserien

Usikker på neste år

I statistikken på fotball.no står Siri Nordeide Grønli oppført med 249 kamper for de blåkledde. Spiller hun mot LSK Kvinner i den siste, tangerer hun det magiske tallet 250.

Hva hun gjør neste år, eventuelt i 1. divisjon, vet hun ikke ennå.

- Jeg synes det fortsatt er gøy å spille fotball. Jeg vet ikke hva jeg gjør neste år. Det er fortsatt én kamp igjen, så den skal uansett spilles. Jeg er jo snart ferdig med turnustjenesten som lege, og jeg må innrømme at det var lettere å kombinere det å være student og å være fotballspiller, enn det er å ha fast jobb og å være fotballspiller.

- Er det aktuelt for deg å spille for andre klubben enn Stabæk?

- Jeg har jo vært relativt lojal opp i gjennom årene. Men vi må ta en opptelling etter hvert, sier hun.

  

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Damelagets MMS - fortjener all den hyllest hun kan få!

https://www.stabak.no/lag/kvinner/nyheter/doktors-signatur-pa-resepten

Richard: "Hvordan føles det å signere ny kontrakt?"
Siri: "Det føles veldig deilig - dette er her jeg hører hjemme".

"Totalt har Siri spilt 240 av 242 mulige seriekamper for Stabæk i de 11 sesongene vi har hatt gleden av å ha henne her - så langt. 237 av disse har hun startet."

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

For 20. gang lader Siri Nordeide Grønli opp til en ny sesong. (dessverre har budstikka gjemt artikkelen bak +abb) 

Litt av det som står er

«For 20. gang lader Siri Nordeide Grønli opp til en ny sesong. 
Høyanger-jenta, som ble 37 år 17. april debuterte ifølge fotball.no for Asker i 2001, og ble med over da Stabæk i 2009 tok over Askers Toppserie-lisens. I februar ble hun så ansatt som lege for A-laget til Stabæk kvinner. 

Kan ta rekorder. Grønli har 298 offisielle kamper for Stabæk. Når hun 300 utlignes André Flem på Stabæks adelskalender. Også Tommy Stenersen med 309 kan passeres denne sesongen. 

– Er målet å ta igjen Skjønsberg som har 384?

– Nei! Det går ikke. Og jeg skal være fornøyd med topp 3 om jeg klarer det, ler Grønli.» osv, osv...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 7 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Siri med 38 år og 1 dag er jo nå i særklasse eldste spiller som har scoret for oss, og har heller ikke funnet spillere i andre klubber som er eldre. Hun debuterte også som kaptein fra start, og er det også en rekord? I bortekampen mot Røa om en drøy måned vil hun, om hun spiller, bli den eldste utespilleren i klubben. Dog Siri er vel egentlig veldig ung :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

På 19.4.2022 den 21.32 skrev sexxes:

Siri med 38 år og 1 dag er jo nå i særklasse eldste spiller som har scoret for oss, og har heller ikke funnet spillere i andre klubber som er eldre. Hun debuterte også som kaptein fra start, og er det også en rekord? I bortekampen mot Røa om en drøy måned vil hun, om hun spiller, bli den eldste utespilleren i klubben. Dog Siri er vel egentlig veldig ung :)

Det må vel også være en eller annen rekord, å debutere for 2 laget i en alder av 38

Lenke til innlegg
Del på andre sider


12 timer siden skrev SAU:

Og det er?

Skal være vanskelig å gi deg to alternativer. 1) Hun ønsker å bli med videre (evt jobb og kropp som kan sette en stopper for det. Ikke at noe tyder på det sistnevnte pr nå).

2) Hun ønsker ikke å være med videre (men at laget trenger hennes  rutine og personlighet gjør at hun fortsetter).

Fra klubbens side er hun ønsket med videre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Akkurat nå skrev 1369:

Men slik ble det ikke

 

Skuffelsen over det manglende tilbudet var merkbar, men måten det hele skjedde på føltes likevel tyngre. Eg har hvert år fått mulighet til å ha en åpen dialog med det sportslige apparatet om videre fremtid. Den muligheten fikk eg ikkje denne gangen. Begrunnelsen eg fikk fra det sportslige apparatet var “budsjett, alder og sport”.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Joda. Det er sikkert mange fornuftige grunner til hvorfor klubben gjorde som den gjorde, men faen heller... ingen av dem er gode nok. Dette suger, kort sagt.

Klubblegender skal få gi seg på egne premisser. Punktum finale. For en uverdig avslutning for en av de mest selvskrevne hall of fame-kandidatene vi har hatt. Noen må skamme seg.

Takk for innsatsen, Siri! Du blir savnet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan evnet vi å surre til dette så fundamentalt. Se til Milan hvordan de har håndtert Zlatan. Legender krever litt mere en kyniske regnearkbetraktninger. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Siri Merete Nordeide Grønli
×
×
  • Opprett ny...