Gå til innhold

Kamptråd: Tromsø-Stabæk


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


Vi kan se frem til en jevnt batalje, da Tromsø er et lag vi har et lite overtak på tradisjonelt sett i TL:

Totalt 11-4-10 (40-32)

Borte 6-2-4 (19-12)

Etter opprykket, totalt: 5-0-2

Etter opprykket, har vi vunnet 2 og tapt 1 kamp på Alfheim, mens vi har 3 seire og 1 tap på hjemmebane.

 

I fjor tapte vi som kjent 1-0 etter at laget var plaget av gullbakrusen

 

Vi har vel ingen suspensjoner. Skadesituasjonen er jeg usikker på, mens Pontus kanskje blir igjen dersom poden ikke har poppet ut innen kampdag (dersom terminen er 2. aug, er det gode sjanser for at fødselen blir igangsatt dagen før kamp)

Hos TIL må Lars Iver Strand sone etter 2 gule mot LSK, mens Yndestad vel må sone (rødt kort i cupen), ettersom TIL ble slått ut av Enga i cupen (eller gjelder det kun direkte rødt?)

 

Spillerne på begge lag får en etterlenget "hvileuke" etter flere uker med tett kampprogram. Dvs de som ikke skal spille med flagget på brystet. For vår del vil vel det si Jon, Henning og Palmi. For TIL skal Høgli og Reginiussen ut på tokt.

 

 

Stabæk, vil dere være snille og gi meg en seier i bryllupspresang?

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Tromsø fikk hvertfall kjørt seg mot VIF. Starter 2. omgang med 10 mann, og avslutter med 9 etter at Martin Knutsen blir skadet. Synd det ikke ble ekstraomganger, men det er ingen grunn til å tro at de stiller med friskere ben enn oss til denne kampen.

 

Nå har jeg ikke fått med meg hvem som ble utvist, men er det slik at siden de er slått ut av cupen må den spilleren som fikk rødt kort, sone mot oss?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå har jeg ikke fått med meg hvem som ble utvist, men er det slik at siden de er slått ut av cupen må den spilleren som fikk rødt kort, sone mot oss?

 

Det var Yndestad som ble utvist. Jeg tror det er sånn at han da må sone første cupkamp neste år? Rett gjerne på meg om jeg tar feil her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var Yndestad som ble utvist. Jeg tror det er sånn at han da må sone første cupkamp neste år? Rett gjerne på meg om jeg tar feil her.

Fra NFF:

3-5 Utvisning i turneringskamp

---

(3) Dersom spiller blir utvist på grunn av en overtredelse som etter Forbundsstyrets retningslinjer medfører én kamps karantene i turnering som ikke spilles sammenhengende, skal spilleren sone i neste kamp i samme turnering. Hvis utvisningen gis i siste kamp i turneringen, slipper spilleren karantene.

Jeg tviler på at han får mer enn en kamps karantene for to gule kort, dermed så slipper han å stå over kamp i serien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror dette kommer til å bli veldig tøft.

Ikke fordi Tromsø er så mye bedre, for det er de på papiret ikke, men de har en god statistikk på hjemmebane, og de har en bra flyt (hvis man ser bort i fra cupkampen i går).

 

Mange kommer nok til å slenge sure kommentarer for dette innlegget, men jeg mener at vi nå kommer til å få en periode med dårlige Stabæk resultater. Mye av dette skyldes nedturen med å bli slått ut av Champions League og når man i tillegg slås ut av cupen mot middelmådige Aalesund vil det komme en del tvil inn i spillergruppa.

 

At vi har en alt for tynn spillertropp til å klare det kjøret spillerne har vært igjennom er et problem ledelsen bør se nærmere på. Økonomisk er det lite som tyder på at det blir bedringer med det første når det gjelder spilleforsterkninger. Derfor må det satses på unggutter fra junioravdelingen og tiden frem til sesong slutt er en ypperlig anledning til å la noen flere av dem prøve seg på A-laget.

Mange av dem holder per dags dato ikke nivået, men skal man selv bli bedre må man noen ganger kastes ut til de store ulvene. Og når det er så tydelig at spillere som Nannskog ikke lenger klarer det harde antall kamper er det viktig at de hviles.

 

For å motivere de yngre spillerne er det viktig å gi de sjansen også. Hvis ikke kan en del talenter forsvinne på veien og det har Stabæk ikke råd til i den situasjonen de er i nå.

 

Jeg mener at det er bedre å la alle få spilletid, føle seg litt tryggere enn at de helt plutselig blir kastet ut i det fordi skadesituasjonen tilsier det.

 

Så med en gang serien handler om å komme seg velberget igjennom, la en del førstelagsspillere hvile og slipp unggutta fri :lol::lol::lol: !

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så med en gang serien handler om å komme seg velberget igjennom, la en del førstelagsspillere hvile og slipp unggutta fri

 

Det er veldig viktig at vi klarer bronsen i år (gir europacupspill neste år). Med ti kamper igjen ser kampen om tredjeplassen slik ut:

 

Odd 33

Stb 31

Bra 30

Stt 29

Vik 27

TIL 25 (+ hengekamp)

VIF 25

 

Tror du virkelig vi kommer til å få mange kamper på slutten av året hvor det bare er å cruise inn bronsen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror ikke vi får tredjeplassen i år og dermed ingen europacup neste sesong.

 

Det tror jeg bare vil være en fordel på lang sikt da klubben ikke har stor nok stall til

å takle seriespill, hjemlig cup og europacup.

 

Da er det bedre å konsentere seg om å viderutvikle de yngre spillerne i klubben, det er tross alt dem vi kan ha glede av i årene som kommer og ikke de godt over 30!

 

Men her på forumet rakkes man jo ned på bare man har andre meninger enn flertallet.

 

Så kanskje det riktige er å skrive at VI KOMMER TIL Å VINNE SERIEN I ÅR OGSÅ???

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men her på forumet rakkes man jo ned på bare man har andre meninger enn flertallet.

Nei, men når meninger om helt irrelevante ting plutselig kommer inn for å spe på med negativitet blir hele innlegget useriøst (og veldig morsomt). Tenker da på ditt første innlegg, hvor du tok for deg arenaen, spillersalg, Alan-penger og alt mulig irrelevant, uten å ha kunnskap om situasjonene.

 

Ta en tur innom denne tråden og gi meningene(dommedagsprofetiene) dine litt tyngde.

Endret av alltidblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror ikke vi får tredjeplassen i år og dermed ingen europacup neste sesong.

 

Det tror jeg bare vil være en fordel på lang sikt da klubben ikke har stor nok stall til

å takle seriespill, hjemlig cup og europacup.

 

Da er det bedre å konsentere seg om å viderutvikle de yngre spillerne i klubben, det er tross alt dem vi kan ha glede av i årene som kommer og ikke de godt over 30!

 

Men her på forumet rakkes man jo ned på bare man har andre meninger enn flertallet.

 

Så kanskje det riktige er å skrive at VI KOMMER TIL Å VINNE SERIEN I ÅR OGSÅ???

 

Ja. Helt enig. Jeg synes vi burde stille med juniorlaget de kampene som er igjen. Så er vi bedre rustet til 2015 sesongen. Da får det ikke hjelpe at noen av de sesongene må spilles i adecco ligaen.

 

At europacup generer innekter er det jo bare å drite i, at gode tabellplasseringer sørger for en jevn tilstrømning av tilskuere er det også bare å drite i. Jeg synes klubben burde ha som målsetning å bli nr 10 hvert år pga bredden i stallen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men her på forumet rakkes man jo ned på bare man har andre meninger enn flertallet.

 

Så kanskje det riktige er å skrive at VI KOMMER TIL Å VINNE SERIEN I ÅR OGSÅ???

 

Var voldsomt så grinete du ble med en gang noen hadde en annen mening da? Geirti peker på tabellsituasjonen som tross alt viser at vi har en god sjanse på bronsen. Jeg er enig med deg at det er gøy og viktig å satse på unggutter, men det begynner heldigvis å bli endel serierunder siden målet var å "komme seg velberget igjennom".

 

Å mene at vi nærmest skal gi opp alt, slenge inn på unggutter og håpe på det beste så lenge vi ligger på 4. plass og er 2 poeng bak bronsen er såpass negativt at det får et litt komisk skjær. At du mener vi ikke tar bronsen i år er helt greit, og at stallen er litt tynn er vel ingen uenig med deg med. Har du en annen mening enn flertallet er det greit det, men det bør jo kanskje presenteres på en litt mer gjennomtenkt måte.

 

Forresten, når det gjelder ungguttene. I år har da Rogne, Hedenstad og Mix kommet opp og virkelig vist seg gode nok. I tillegg har jo Skjelvik og Aase vært innom her og der. Mulig jeg forventer lite, men jeg syns absolutt det er bra nok at 3 spillere tar steget som de tre førstnevnte har gjort. Skjelvik, Aase og Gromstad kommer sikkert etterhvert.

 

Jeg tror ikke Lyn hadde stilt med et lag med snittalder på 21,5 år hvis de hadde hatt muligheten til noe annet, og vi ser vel ærlig talt hvordan det har gått i år også. Så du har egentlig helt rett, det blir ikke bronse av 0,65 poeng pr. kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


og at stallen er litt tynn er vel ingen uenig med deg med. Har du en annen mening enn flertallet er det greit det, men det bør jo kanskje presenteres på en litt mer gjennomtenkt måte.

 

Er det bare jeg som syntes stallen er blitt bredere? Vi har da gjennom store deler av sesongen hatt både Palmason, Hoff, Austbø, Rogne m.m på benken.. Vi kunne jo ikke vise til en så langt nær stærk stall når vi vant serien ifjord. Når vi tenker på kampen så har jeg en god feeling og tror vi vinner 3-0 borte og tar igjen odd som samtidig taper sin kamp i helgen ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


og at stallen er litt tynn er vel ingen uenig med deg med. Har du en annen mening enn flertallet er det greit det, men det bør jo kanskje presenteres på en litt mer gjennomtenkt måte.

 

Er det bare jeg som syntes stallen er blitt bredere?

 

Neida, den har for all del blitt mye bedre enn den var før :) var der for jeg sa litt tynn og ikke bare tynn. Var ikke ment som klaging, bare at den ideelt sett kunne vært enda bedre. At det ikke går pr. dags dato er jeg fullt klar over.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


og at stallen er litt tynn er vel ingen uenig med deg med. Har du en annen mening enn flertallet er det greit det, men det bør jo kanskje presenteres på en litt mer gjennomtenkt måte.

 

Er det bare jeg som syntes stallen er blitt bredere? Vi har da gjennom store deler av sesongen hatt både Palmason, Hoff, Austbø, Rogne m.m på benken.. Vi kunne jo ikke vise til en så langt nær stærk stall når vi vant serien ifjord. Når vi tenker på kampen så har jeg en god feeling og tror vi vinner 3-0 borte og tar igjen odd som samtidig taper sin kamp i helgen ;)

Hepp,

 

Nei jeg er enig. Vi har en bredere stall (I allefall frem til vi solgte Keller :) ) og vi har også et bedre toppnivå i år enn tidligere. Men er ikke like stabile...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


og at stallen er litt tynn er vel ingen uenig med deg med. Har du en annen mening enn flertallet er det greit det, men det bør jo kanskje presenteres på en litt mer gjennomtenkt måte.

 

Er det bare jeg som syntes stallen er blitt bredere? Vi har da gjennom store deler av sesongen hatt både Palmason, Hoff, Austbø, Rogne m.m på benken.. Vi kunne jo ikke vise til en så langt nær stærk stall når vi vant serien ifjord. Når vi tenker på kampen så har jeg en god feeling og tror vi vinner 3-0 borte og tar igjen odd som samtidig taper sin kamp i helgen ;)

Hepp,

 

Nei jeg er enig. Vi har en bredere stall (I allefall frem til vi solgte Keller :) ) og vi har også et bedre toppnivå i år enn tidligere. Men er ikke like stabile...

 

@ringo

 

Enig.

 

Stabiliteten i fjor skyldes vel til en viss grad at vi hadde jokere (les: Veigar, men spesielt Alan) som avgjorde jevne kamper på egen hånd/ga oss forløsende scoringer. Vi er ikke like privilgert i år, dessverre...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes vi stilte et ok lag mot AaFK, selv om vi manglet IAO, JIH, HH, FB, PS samt at Johan A ikke er helt klar ennå, så stallen er nok bredere enn i fjor (selv om Keller jo dekket opp mange plasser).

 

Mot TIL vil jeg gjerne se disse fra start:

 

Jon

 

JIH/MMS-PS-Rogne-VEH

 

Daigo-HH-PF-Hoff

 

DN-FB

 

Får vi fart på kula og klarer å fokusere på vårt spill i 90 min, bør vi vinne. Blir vi med på slåssingen til TIL og fortsetter å brenne sjanser blir dette tøft.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes vi stilte et ok lag mot AaFK, selv om vi manglet IAO, JIH, HH, FB, PS samt at Johan A ikke er helt klar ennå, så stallen er nok bredere enn i fjor (selv om Keller jo dekket opp mange plasser).

 

Vi stilte et lag som burde vært mer enn godt nok til å matche Aafk. Men det blir vanskelig å vinne med slitne bein, en smått absurd ineffektiv Hoff; toppet med en keepertabbe idet luften er i ferd med forsvinne helt.

 

Aafk-kampen kan avskrives som et arbeidsuhell. Men at vi har en sterkere - eller bredere - stall enn i fjor er tvilsomt.

 

Som Ringo sier er den naturlig nok mer ustabil, omenn pr. nå ikke mer ustabil enn 2007-utgaven. Hjemmekampen mot FFK og bortekampen mot Lyn anyone?

 

Vi har heller ikke mer enn elleve-tolv spillere som holder - tildels høyt - tippeliganivå. Så vi er nok mer sårbare for skader enn i fjor. (I.A. Olsen inn for Segerstrøm; Hoff inn for Daigo; Stenvoll inn for Hedenstad/Høiland, og vi er med en gang svekket.)

 

 

Tilbake til trådens tema: Jeg ser argumentene, men personlig håper jeg på fornyet tillit til Palmason (om han er restituert) og at JJ. gir Kobayashi noen sjanser til på venstre kant.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mange kommer nok til å slenge sure kommentarer for dette innlegget, men jeg mener at vi nå kommer til å få en periode med dårlige Stabæk resultater. Mye av dette skyldes nedturen med å bli slått ut av Champions League og når man i tillegg slås ut av cupen mot middelmådige Aalesund vil det komme en del tvil inn i spillergruppa.

Det hadde vært bonus om FCK ble slått ut. Tror spillerene sitter igjen med en god følelse av å matche Nordens beste lag spille- og sjansemessig. AaFK-kampen var et arbeidsuhell utløst av mange slite bein og flere skader/sykdom. Det som kan ha slitt litt på spillerne er manglende evne til å score mål, den ser jeg. Med bedre effektivitet hadde vi vært i playoff til CL og i semien i køppen.

 

Skjønner ikke at du etterlyser unggutta. Hedenstad og Rogne spiller nå mer eller mindre fast. Mix kommer inn på regelmessig basis, samt at Aase og Skjelvik får teste nivået innimellom. Tror vi kan tåle å ha 2-3 unggutter på banen samtidig, men kvaliteten vil nok synke litt om aller er utpå samtidig.

 

Viktigst frem mot Tromsø-kampen er vel at PS er blitt pappa og at HH er blitt frisk, så kan vi stille samme lag som mot FCK, det er mer enn gode nok til å slå TIL.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har heller ikke mer enn elleve-tolv spillere som holder - tildels høyt - tippeliganivå. Så vi er nok mer sårbare for skader enn i fjor.

 

Tja, kommer jo an på hvordan du definerer TL-nivå (realistisk sett er vel ikke det ekstremt høyt), men en rask gjennomgang fra min side viser vel at følgende holder nivået (selv om formen kan variere):

 

Jon

 

JIH

Pontus

IAO

MMS

Rogne

Hedenstad

(Stenvoll)

 

Pontus

Henning

Daigo

Hoff

Palmi

Mix

(Johan)

 

Daniel

Bella

 

Jeg synes vi har 15-17 som holder TL, samt et par ungutter på vei opp, så bredden er vel ok bortsett fra på spissplass. Vi mangler imidlertid selvsagt det toppnivået vi hadde i fjor med Alan, Veigar, Somen og Annan

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg burde ha skrevet elleve-tolv utespillere. Husk at i fjor var midtbanen såpass sterk at Keller spilte seg inn i forsvarsrekka.

 

Vi hadde Tippeligaens beste førsteellever; med reserver som Andersson - deler av vårsesongen, Hauger - deler av vårsesongen, Høiland - deler av høstsesongen, Holmvik - høstsesongen, Palmason - høstsesongen, og en knallgod Austbø - vårsesongen. I tillegg til klare reserver (Stenvoll, Kjølø, Tømmernes og etterhvert Austbø.)

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var Yndestad som ble utvist. Jeg tror det er sånn at han da må sone første cupkamp neste år? Rett gjerne på meg om jeg tar feil her.

Fra NFF:

3-5 Utvisning i turneringskamp

---

(3) Dersom spiller blir utvist på grunn av en overtredelse som etter Forbundsstyrets retningslinjer medfører én kamps karantene i turnering som ikke spilles sammenhengende, skal spilleren sone i neste kamp i samme turnering. Hvis utvisningen gis i siste kamp i turneringen, slipper spilleren karantene.

Jeg tviler på at han får mer enn en kamps karantene for to gule kort, dermed så slipper han å stå over kamp i serien.

Sorry, blingsa litt på reglene. Punktet over gjelder ikke i NM, der må alle karantener sones, så han må nok stå over mot oss, som nevnt i en annen post.

Eirik Bakke kan forhåpentligvis se frem til flere kampers karantene - det avgjøres i kveld.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sonet Lars Iver Strand mot Enga i cupen nå i helgen? Eller må han også sone mot oss? Han fikk jo rødt kort i siste seriekamp mot LSK.

 

Da var fortsatt Tromsø med i NM så dermed skal han ikke sone i Cupen. Han må sone mot oss. Det jeg lurer på er om han idioten som ble utvist mot Enga (og sørget for at de gikk videre) må sone mot oss siden Tromsø nå er ute av cupen.

I såfall 2 stk Tromsøfolk ute, det gjør jo ingenting. Får bare håpe vi får tilbake Henning, Bella, Segers og kanskje JIH.

Trenger dem i en tøff bortekamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sonet Lars Iver Strand mot Enga i cupen nå i helgen? Eller må han også sone mot oss? Han fikk jo rødt kort i siste seriekamp mot LSK.

 

Da var fortsatt Tromsø med i NM så dermed skal han ikke sone i Cupen. Han må sone mot oss. Det jeg lurer på er om han idioten som ble utvist mot Enga (og sørget for at de gikk videre) må sone mot oss siden Tromsø nå er ute av cupen.

I såfall 2 stk Tromsøfolk ute, det gjør jo ingenting. Får bare håpe vi får tilbake Henning, Bella, Segers og kanskje JIH.

Trenger dem i en tøff bortekamp.

 

I følge posten et par hakk over skal også Yndestad sone mot oss. Tromsø har i så fall to karantener.

 

Hos oss er i hvert fall Henning tilbake. Segers er det vel umulig å si noe om. Noen som vet noe om Bella, JIH og IAO?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Man skal i utgangspunktet sone i den turneringen man får kort(ene) i, og gule kort kan tar man ikke med seg. Røde kort derimot, skal sones i neste ordinære kamp dersom man blir slått ut av turneringen. Får man mer enn en kamps karantene, kan man heller ikke spille i andre turneringer før karantenen er ferdigsonet.

 

Pleier å dra fram et eksempel på det - som relativt ny i Stabæk fikk Keller rødt kort i en annenlagskamp og han fikk to kampers karantene. Han var dermed utelukket fra ordinær seriekamp med A-laget i mellomtiden. (Dersom karantenen blir urimelig lang gjøres det unntak).

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Tromsø-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...