Gå til innhold

Landslaget


Buss1 Marius
 Del

Anbefalte innlegg

  • 4 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Kjempefin måte å markere at det er nye koster på plass med å riste i etablerte tryggheter... Erling Moe gjorde det samme når han ble hovedtrener i MFK ... Ut med Horvath, inn med Linde ... Kostet jo noen viktige poeng selvfølgelig, før tingenes orden falt på plass igjen ... Hadde faktisk litt trua på Finjord før jeg hørte han snakke høyt om Fiskerstrands fortreffelighet ...

Endret av Offside
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kjempefin måte å markere at det er nye koster på plass med å riste i etablerte tryggheter... Erling Moe gjorde det samme når han ble hovedtrener i MFK ... Ut med Horvath, inn med Linde ... Kostet jo noen viktige poeng selvfølgelig, før tingenes orden falt på plass igjen ... Hadde faktisk litt trua på Finjord før jeg hørte han snakke høyt om Fiskerstrands fortreffelighet ...

Hva var da han sa om henne som var upassende? Fortreffelighet ville jeg tolke som positivt, og Fiskerstrand er jo i særklasse Norges beste keeper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke noe upassende. Det var vel heller at tilsvaret på Pias oppfordring at spillerne hennes måte skyte mye på vår unge, urutinerte keeper bar såpass preg av å være manisk. Det fikk meg til å tenke at dette kommer til å gå gæernt, og at jeg skulle ønske at Ingrid kunne stått. I det minste vært i troppen. For hun er vel egentlig fysisk fit til det, eller?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4-1 over Nederland, og er vel det mest overbevisende offensivt jeg har sett av laget. Ada og Caroline herjer. De eldre spillerne henger ikke like bra med (stusser over at den ene midtstopperen vår spiller fast på Tysklands beste lag). Avhengig av at Nederland spiller for æren i siste kampen, evt. at de satser på at Norge går på en blemme.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ingrid Hjelmseth er tilbake i landslagstroppen til de to EM-kvalkampene som skal spilles etter påske, og er kun to keepere i troppen. Ingvild Stensland er den andre av våre som er tatt ut, men fortsatt er tre plasser ledig.

 

Camilla og Frida er som vanlig tatt ut på J17, men her er det kun samling og ingen internasjonale kamper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Ser man på børsen til VG skulle man tro det hadde vært en veldig god kamp. Holstad Berge får en treer, og Hjelmseth får 4! Det er de to dårligste. Ganske utrolig at vår keeper rangeres som den nestdårligste. Tomter, som jeg synes var elendig, får 6. Det samme får en anonym Hegerberg. At det itillegg også ble gitt karakter 7 må man bare riste på hodet av.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Stabæk-spilerne var aktive foran mål sist uke. Ingvild og Stine for Norge, Gunnhildur for Island. I tillegg mål av Ada, Andrine og Caroline, som alle har vært i klubben.

 

Hvorfor Roger virker så mutt kan man ha sine tanker om, men hvorfor vet jeg ei.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


NFF vil styrke satsingen på kvinnefotballen, Budsjettet skal økes og de skal derfor styrke aparatet rundt landslaget, blandt annet skal det ansettes en bedre og mer meritert trener. Høgmo har vært trener for kvinnelandslaget før og får nå jobben som plaster på såret for å miste herrelandslaget. Han får selvfølgelig samme lønn som for herrelaget, dermed forsvinner bufsjett økningen i lønn. I tilegg skal Semb sitte på benken under EM og være den som uttaler seg til pressen i pausen.

 

Høgmo får selvfølgelig beholde fallskjermen etter å ha blitt sagt opp som trener for gutta, samt at han går rett inn i jobben med damelaget med samme lønn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

U23-troppen til kamp mot Sverige 20. oktober ble tatt ut i dag med Marie Dølvik (har hun kuttet ut Markussen?), og Synnne Sofie Kinden Jensen med.

 

Tre uker til neste A-landslagskamp. Spørsmålet er hvem som skal ta ut laget? Nils Johan Semb?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Trekningen av EM er gjort, og Norge har kommet i gruppe med Nederland, Danmark og Belgia. Starter med kamp mot Nederland 16/7 i Utrecht, deretter Belgia 20/7 i Breda og Danmark 24/7 i Deventer. Bør vinne gruppen for å unngå Tyskland i en kvartfinale. Da blir det sannsynligvis Sverige. Motstanden i en evt. semifinale vil antagligvis bli enklere.

 

Planer om å dra ned å få med meg siste gruppespillsmatchen og en evt. kvartfinale.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Seks stykker skal være aktuelle, og Monica Knudsen er en av dem. Først ble det jo sagt at hun ikke var det, og dermed var det jo en "skandale." Må vel si jeg håper det er en annen som får jobben, men regner med at da vil Knudsen-elskerne lage bråk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Landslaget
×
×
  • Opprett ny...