Gå til innhold

Stabæk-Godset, søndag


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


3. plassen skal sikres, og avstanden opp til sølvet skal kortes ned. Godset skal sendes hjem som slakt, sambarytmene skal runge på TA, og $$ skal igjen få synge "Rykker ned med stian"

 

Godset er et lag vi SKAL slå, så enkelt er det

Kamper i Tippeligaen:

Totalt: 7-2-6 (35-17) (3.3 mål i snitt!)

Hjemme: 6-0-1 (23-4)

Borte: 1-2-5 (12-13)

 

5 siste oppgjør (Stabæks mål står først i alle kamper)

3-1-1 (14-3)

09 B 0-1

08 H 6-0, B 0-0

07 B 5-0, H 3-2

 

Tabeller

Tabellen:

3. Stabæk 41 p 42-27

13. Godset 26 p 32-37

Hjemmetabell:

3. Stabæk 7-3-2 (28-13) 24p

Bortetabell

16. Strømsgodset 0-2-10 (9-23) 2p (TLs desidert svakeste bortelag)

Formtabell

2. Stabæk 13p 4-1-1 (11:6) SuSsTs

6. Strømsgodset 3-0-3 (14-10) SttStS

 

Odds (bwin.com) 1.50 - 4.00 - 6.20

 

Ingen av lagene har karanterer etter hva jeg har fått med meg. Dette er en kamp Stabæk normalt skal vinne og Godset normalt skal tape. Legg forøvrig merke til at Godset har funnet veien til målmaskene, og har scoret 14 (!) mål siste 6 kamper mot våre 11

 

Andre kamper av betydning neste runde:

Molde-RBK

Brann-Odd

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Liker denne systematiske opprettingen til Håvard på kamptråder hver gang. Hvis folk enten kan lage den samme oversikten eller i stede la vær å opprette. Opprette en tråd med kun kamptidspunkt er liksom ikke veldig nødvendig info...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med sin skrekkelige bortestatistikk er det vel kun et spørsmål om kort tid før godset omsider vinner sin første bortekamp for sesongen. Godset spiller på kunstgress hjemme, og bør derfor ikke ha noe handicap slik andre lag har i hangarn. Spiller for spiller skal vi være et bedre lag enn godset, men effektiviteten på spissene våre er mildt sagt variabel for tiden.

 

Vi er høyt oppe og begynner å snuse på sølv.

 

Godset spiller for å overleve i TL og hver ny kamp betyr mer for dem enn for oss,

 

Skummelt. Dårlig magefølelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med sin skrekkelige bortestatistikk er det vel kun et spørsmål om kort tid før godset omsider vinner sin første bortekamp for sesongen. Godset spiller på kunstgress hjemme, og bør derfor ikke ha noe handicap slik andre lag har i hangarn. Spiller for spiller skal vi være et bedre lag enn godset, men effektiviteten på spissene våre er mildt sagt variabel for tiden.

 

Vi er høyt oppe og begynner å snuse på sølv.

 

Godset spiller for å overleve i TL og hver ny kamp betyr mer for dem enn for oss,

 

Skummelt. Dårlig magefølelse.

 

Da kan jeg komme med det mer innlysende synspunkt:

 

I de siste 8-9 seriekampene på hjemmebane har vi spilt godt, og vunnet fortjent, i kamp etter kamp. Eneste unntaket er mot Rosenborg, som ingen har klart å slå i serien i hele år, og som nå har vunnet 13 av sine 14 siste seriekamper. Tapet vårt mot Rosenborg var vel heller ikke helt fortjent, RBK var meget heldige med stillingen ved pause, og det la føringen for at andreomgangen ble som den ble.

 

Strømsgodset har tapt så godt som alle bortekampene sine i år. På tolv kamper har de to uavgjorte og ingen seire, jeg gjentar: ingen seire.

 

Dette bør være en av hjemmeseirene i tippeligaen i år som gir lavest odds. Og åpenbare resultater går som oftest inn (selv om jeg skulle ønsket at Liverpool hadde gått på snørra i går). Derfor slå vi Godset. Ikke nødvendigvis med mange mål (tipper 2-målsseier), men vi vinner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og åpenbare resultater går som oftest inn (selv om jeg skulle ønsket at Liverpool hadde gått på snørra i går).

 

Gjør de det? Det er tross alt Stabæk vi snakker om, laget som helst går på snørra når alt ligger til rette for seier.

Det ble brutt en del barrierer mot oss i vårsesongen, dette kan meget vel være ennå en barriere som ryker.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes hovedinnleggets bombastiske slaktprofeti er noe voldsom. Godset er ingen kasteball! Ja, de har dårlig bortestatestikk. Ja, de ligger langt nede på tabellen. Men, de slo oss sist, og har spilt godt i det siste. De har både slått Odd, og grusa FFK i deres senere kamper, og har helt klart noe på gang. At de i tillegg MÅ få poeng er såklart en ekstra motivasjon for dem. Som nevnt av Alzheimer, så gir heller ikke kunstgresset oss den 'vanlige' fordelen denne gang .

 

Men, en tankevekker er det jo at Godset hittil i år ikke har klart å ta steget oppover på tabellen når de har ligget på ulykkesplassen... altså 13. plass, der de ligger nå!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og åpenbare resultater går som oftest inn (selv om jeg skulle ønsket at Liverpool hadde gått på snørra i går).

 

Gjør de det? Det er tross alt Stabæk vi snakker om, laget som helst går på snørra når alt ligger til rette for seier.

Det ble brutt en del barrierer mot oss i vårsesongen, dette kan meget vel være ennå en barriere som ryker.

 

Alle rekker skal stoppe en eller annen gang, men at alle skal stoppe samme sesong er mildt sagt ganske usannsynlig. Og det Stabæklaget du snakker om, som vinner 6-1 på Lerkendal, taper 3-2 hjemme for Sogndal og garantert går på en blemme med en gang vi havner på medaljeplass er vel ikke det laget vi har sett under Jönsson?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kampsponsor: http://www.stabak.no/menn/article3592.ece 

 

"G4S støtter Stabæk og gir deg et godt tilbud på komplett boligalarm med innbrudd og brann til kun 980,- ferdig montert."

 

Ok, off topic; men jeg synes 980 kr for alarm MED innbrudd og brann høres ut som en rasende god deal. Personlig hadde jeg vel betalt for å unngå nevnte innbrudd og brann, men godt å se at g4s finner nye forretningskonsepter....

Endret av MSL
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kampsponsor: http://www.stabak.no/menn/article3592.ece

 

"G4S støtter Stabæk og gir deg et godt tilbud på komplett boligalarm med innbrudd og brann til kun 980,- ferdig montert."

 

Ok, off topic; men jeg synes 980 kr for alarm MED innbrudd og brann høres ut som en rasende god deal. Personlig hadde jeg vel betalt for å unngå nevnte innbrudd og brann, men godt å se at g4s finner nye forretningskonsepter....

Dette er det samme 100% sikre systemet som de har på deres egen bevoktede bygning i Stockholm som ble ranet for et par tusenlapper i Helikopter ranet i dag. :P
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Knudsen

 

MMS --- Høiland --- Segers --- Stenvoll

 

Daigo --- Hauger --- Farnerud --- Hoff

 

Nannskog --- Berglund

 

Håper unggutta får dra til Stavanger på fredag og sikre NM finale. Dette åpner for et sjeldent gjennsyn med Stenvoll som jeg syns fortjener å få starte en kamp igjen. Høiland inn for Rogne og MMS inn på høyre back igjen. Mot et svakt bortelag i Godset skal vi dominere nok hjemme på TA til at vi tåler å omrokkere litt bakerst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Knudsen

 

MMS --- Høiland --- Segers --- Stenvoll

 

Daigo --- Hauger --- Farnerud --- Hoff

 

Nannskog --- Berglund

 

Håper unggutta får dra til Stavanger på fredag og sikre NM finale. Dette åpner for et sjeldent gjennsyn med Stenvoll som jeg syns fortjener å få starte en kamp igjen. Høiland inn for Rogne og MMS inn på høyre back igjen. Mot et svakt bortelag i Godset skal vi dominere nok hjemme på TA til at vi tåler å omrokkere litt bakerst.

 

Helt enig, dette må holde i lange baner mot Godset. På benken vil vi da ha Palmi, Anderson, Tømmernes, Austbø og en haug med gode juniorspillere som er (nesten) restituerte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt enig, dette må holde i lange baner mot Godset. På benken vil vi da ha Palmi, Anderson, Tømmernes, Austbø og en haug med gode juniorspillere som er (nesten) restituerte.

 

Du glemte Gromstad.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes hovedinnleggets bombastiske slaktprofeti er noe voldsom.

Det kommer an på hvilke tabeller man ser på :)

Ser man på hjemme/borte-tabeller, skal det bli lett match

Ser man på formtabell, kan det fort bli målrikt og jevnt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt enig, dette må holde i lange baner mot Godset.

 

Foran Lyn-kampen var det også mange som mente vi burde spille med B-laget for å matche dem. TULL! La gjerne Rogen og Hedenstad dra til Stavanger. Rogne klarer trolig en juniorkamp som stopper på fredag og Tippeliga på søndag. Aase klarer en kamp som spiss torsdag og 20 minutter Tippeliga søndag. Om Hedenstad spiller en omgang burde ikke være et problem foran søndagen. De er unge og restituerer fort.

 

Er det fortsatt sånn i junior-NM at vi kan bytte spillere inn og ut? Isåfall kan vi jo ta ut A-spillerne om vi skulle få to mål, og heller bytte dem inn igjen mot slutten av kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt enig, dette må holde i lange baner mot Godset.

Foran Lyn-kampen var det også mange som mente vi burde spille med B-laget for å matche dem. TULL!

 

Ta en titt til på det laget som er listet opp:

 

Jon

Morten, Jon Inge, Segers og Tom

Daigo, Henning, Farnis og Hoff

Daniel og Bella

 

Er dette et B-lag?

 

GI DEG!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er dette et B-lag?

 

GI DEG!

 

Du forstår også at det blir ikke et et lag uten de 11 beste om man tar vekk to-tre spillere.

 

Ta en titt til og se om det er det laget du ville stilt med om du hadde alle tilgjengelig. Godset har de siste tre kampene knust Odd og FFK, og tapt knepent borte mot Molde. Å bruke 2. valgene sier seg selv svekker laget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt enig, dette må holde i lange baner mot Godset.

 

Foran Lyn-kampen var det også mange som mente vi burde spille med B-laget for å matche dem. TULL! La gjerne Rogen og Hedenstad dra til Stavanger. Rogne klarer trolig en juniorkamp som stopper på fredag og Tippeliga på søndag. Aase klarer en kamp som spiss torsdag og 20 minutter Tippeliga søndag. Om Hedenstad spiller en omgang burde ikke være et problem foran søndagen. De er unge og restituerer fort.

 

Er det fortsatt sånn i junior-NM at vi kan bytte spillere inn og ut? Isåfall kan vi jo ta ut A-spillerne om vi skulle få to mål, og heller bytte dem inn igjen mot slutten av kampen.

 

 

Nå er jeg hverken lege eller fysioterapeut, men intuisjonen sier meg at det ikke nødvendigvis er så fornuftig å bytte innpå spillere som har sittet på benken og blitt stive. Sånn med tanke på skader og slikt.

 

Det skal si at intuisjonen min mente det var torsdag i dag, noe som gjorde at jeg var ganske forundret over den drastiske endringen av forelesningstema.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå er jeg hverken lege eller fysioterapeut, men intuisjonen sier meg at det ikke nødvendigvis er så fornuftig å bytte innpå spillere som har sittet på benken og blitt stive. Sånn med tanke på skader og slikt.

 

Det går da bra så lenge man varmer opp ordentlig igjen, eventuelt holder seg nogenlunde varm mens man er på sidelinjen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er dette et B-lag?

 

GI DEG!

Skal vi klare medalje, er tre poeng hjemme imot Godset et must. Med den forsvarslinjen som skissert uten Vegar og Thomas taper vi mye fart og styrke. Særlig farten blir viktig imot Godsets Pedersen og Keita. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Virker som mange tror denne kampen skal bli en "walk in the park". I følge "The Conquest" er snitt-forslaget til resultat Stabæk 3,52 - Godset 0,47. og bare én av 21 spår noe annet enn seier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Søndag kl. 18.00 møter vi Stabæk til kamp i Telenor Arena på Fornebu. Etter dagens trening har Ronny Deila tatt ut 18-manns troppen til kampen.

 

Troppen:

Adam Larsen Kwarasey, Lars Ivar Moldskred, Glenn Andersen, Vidar Riseth, Kim André Madsen, Samir Fazlagic, Marius Boldt, Joel Riddez, Komlan Amewou, Ousman Nyan, Fredrik Nordkvelle, Fredrik Winsnes, Lars Sætra, Øyvind Storflor, Stian Ohr, Ola Kamara, Marcus Pedersen, Muhamed Keita.

 

 

Uten at jeg vet så veldig mye om stallen er det vel ikke de helt store overraskelsene her. Må vel i så fall være at Alexander Aas mangler.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er dette et B-lag?

 

GI DEG!

Skal vi klare medalje, er tre poeng hjemme imot Godset et must. Med den forsvarslinjen som skissert uten Vegar og Thomas taper vi mye fart og styrke. Særlig farten blir viktig imot Godsets Pedersen og Keita. 

 

Taper styrke? :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Søndag kl. 18.00 møter vi Stabæk til kamp i Telenor Arena på Fornebu. Etter dagens trening har Ronny Deila tatt ut 18-manns troppen til kampen.

 

Troppen:

Adam Larsen Kwarasey, Lars Ivar Moldskred, Glenn Andersen, Vidar Riseth, Kim André Madsen, Samir Fazlagic, Marius Boldt, Joel Riddez, Komlan Amewou, Ousman Nyan, Fredrik Nordkvelle, Fredrik Winsnes, Lars Sætra, Øyvind Storflor, Stian Ohr, Ola Kamara, Marcus Pedersen, Muhamed Keita.

 

 

Uten at jeg vet så veldig mye om stallen er det vel ikke de helt store overraskelsene her. Må vel i så fall være at Alexander Aas mangler.

 

 

Blir et hyggelig gjensyn med Ola Kamara, synes ikke vi skulle ha solgt han. Han hadde et potensial som Janne kunne ha bygget på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir et hyggelig gjensyn med Ola Kamara, synes ikke vi skulle ha solgt han. Han hadde et potensial som Janne kunne ha bygget på.

 

Han ble ikke solgt, han ble aldri tilbudt ny kontrakt da den gamle gikk ut. Ergo, så så vel ikke Janne noe potensiale i fyren...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir et hyggelig gjensyn med Ola Kamara, synes ikke vi skulle ha solgt han. Han hadde et potensial som Janne kunne ha bygget på.

Han var vel kanskje ikke den ivrigste verken på treningsfeltet eller i kamp - det var mye veldig mye stillestående mens han ventet på ballen. Tror ellers han har de fysiske og tekniske forutsetningene for å nå langt med riktig innstilling (i likhet med han fra Hemsedal som jeg ikke husker navnet på i farta, men han var kommet omtrent like langt om Ola da han forsvant, Eirik Markegård var det vel)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir et hyggelig gjensyn med Ola Kamara, synes ikke vi skulle ha solgt han. Han hadde et potensial som Janne kunne ha bygget på.

Han var vel kanskje ikke den ivrigste verken på treningsfeltet eller i kamp - det var mye veldig mye stillestående mens han ventet på ballen. Tror ellers han har de fysiske og tekniske forutsetningene for å nå langt med riktig innstilling (i likhet med han fra Hemsedal som jeg ikke husker navnet på i farta, men han var kommet omtrent like langt om Ola da han forsvant, Eirik Markegård var det vel)

 

Var mere glad i å feste, enn å trene etter det jeg har hørt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk-Godset, søndag
×
×
  • Opprett ny...