Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk-FFK


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


Sesongens nest siste hjemmekamp. Vi møter en dumpekandidat, som vi normalt sett slår. Utfordringen blir ikke spillerne, det blir treneren, Tom Nordlie, en stor mann som (ikke fysisk) har stått i veien for Stabæk i mange av sine tidligere trenerjobber. Han er sannsynligvis blant de trenerne med best statistikk mot Stabæk.

 

I skrivende stund ligger Molde under mot RBK. Vi er 3p og 3 mål bak sølvplassen. Om Odd vinner, kan vi innta sølvplassen med en 2-målsseier. Dette blir nok en thriller! Etter skuffende oppmøte mot FFK, er det bare å legge søndagsturen innom Telenor Arena for å heie gutta frem til seriesølv!

 

Tabeller

Tabellen:

3. Stabæk 12-8-6 45-28 44p

13. Fredrikstad 8-4-14 29-40 28p

 

Hjemmetabell:

2. Stabæk 8-3-2 31-14 27p

Bortetabell:

14. FFK 1-3-9 10-24 6p

 

Formtabell:

2. Stabæk 4-0-1 11-7

13. FFK 2-0-3 6-11

 

Innbyrdes:

Totalt: 6-1-2 18-9

Hjemme: 2-1-1 9-6

Borte: 4-0-1 9-3

Etter opprykket i 05: 5-0-2

Vi har vunnet de siste 3 oppgjørene, siste tap på Nadderud september 07

 

Rekorder:

Største seier: 5-1 (hjemme, juli 08)

Største tap: 0-2 (hjemme, sept 07)

Tilskuerrekord: 6503 (2008)

 

Karantener:

Stabæk: JIH

FFK: Borges

Skader:

Stabæk: IAO, PF? TR?

FFK: ?

 

Stabæk vs Tom Nordlie

3-2-4

Odd (98-99) 0-0-2

VIF (00) 1-1-0

Sandefjord (02-03) 0-0-0

Start (04-06) 0-0-1

Viking (06) 0-0-1

LSK (07-08) 2-1-0

 

Etter en meget god start mot Stabæk, ser det nå ut som om Nordlie er i ferd med å miste taket på Stabæk, jeg tror på "utligning" i Stabæk vs Nordlie etter neste helg

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


nor_stabek_312_shirta_1251098237974.pngvs nor_fredrikstad_361_shirta_1251098264003.png

 

Med tanke på dagens skadesituasjon pluss Jon Inges karantene håper jeg på dette laget:

 

Knudsen

 

MMS --- Segers --- Rogne --- Hedenstad

 

Hoff --- Daigo --- Henning --- Andersson

 

Nannskog --- Aase

 

Benk: Stenvoll, Skjelvik, Berglund, Austbø, Palmi, Gromstad, Tømmernes

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tipper vi fort kan ende opp med dette laget:

 

Knudsen

 

MMS --- Segers --- Rogne --- Hedenstad

 

Palmi --- Andersson --- Henning --- Daigo

 

Nannskog --- Aase/Bella

 

Trenger Palmi for å balansere midtbanen, og til å stusse utspillene fra Jon. (Kan lett bytte plass med Andersson). Vil gjerne se mer av Aase sammen med Nannskog på topp, selv om Bella vel mest sannsylig får starte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tipper vi fort kan ende opp med dette laget:

 

Knudsen

 

MMS --- Segers --- Rogne --- Hedenstad

 

Palmi --- Andersson --- Henning --- Daigo

 

Nannskog --- Aase/Bella

 

Trenger Palmi for å balansere midtbanen, og til å stusse utspillene fra Jon. (Kan lett bytte plass med Andersson). Vil gjerne se mer av Aase sammen med Nannskog på topp, selv om Bella vel mest sannsylig får starte.

 

 

MMS --- Segers --- Rogne --- Hedenstad

 

Palmi --- Andersson --- Henning --- Daigo

 

Nannskog --- Aase/Bella

 

Støttes! Ut med bella, in med Aase!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mitt forslag til laguttak (hva jeg tror JJ gjør):

JK

MMS-PS-TR-VEH

JA-PF-HH-DK

FB-DN

 

Tror nok også det blir dette. Alternativene er at han starter med Espen Hoff i stedet for Daigo eller Aase i stedet for Bella. Jeg ser ikke bort fra at Daigo kan være mer effektiv hvis han kommer inn mot slutten.

Tror i hvert fall ikke Tom eller Palmi er i startoppstillingen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror i hvert fall ikke Tom eller Palmi er i startoppstillingen.

 

Tja. Hedenstad la inn en overbevisende søknad om benken mot Strømsgodset. Uten at jeg vet hvilket nivaa Stenvoll er paa, ville det forundre meg om han ikke leverer en stødigere prestasjon om han faar sjansen. (Men Jönsson er Jönsson, saa jeg tror ikke han faar sjansen; i hvert fall ikke fra start. - Med mindre Hedenstad viser nedadgaaende kurve ogsaa paa treningsfeltet.)

 

Uansett blir dette sannsynligvis en kamp det vil være greit aa være forsvarsspiller. Jeg saa slutten av Kampen FFK-LSK, og det var tamme greier - selv om FFK scoret etter aa ha faatt ballen servert av en LSK-forvarer. Men Barsom(?) har som kjent en minst like god frisparkfot som Kobayashi.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror i hvert fall ikke Tom eller Palmi er i startoppstillingen.

 

Tja. Hedenstad la inn en overbevisende søknad om benken mot Strømsgodset. Uten at jeg vet hvilket nivaa Stenvoll er paa, ville det forundre meg om han ikke leverer en stødigere prestasjon om han faar sjansen. (Men Jönsson er Jönsson, saa jeg tror ikke han faar sjansen; i hvert fall ikke fra start. - Med mindre Hedenstad viser nedadgaaende kurve ogsaa paa treningsfeltet.)

 

Uansett blir dette sannsynligvis en kamp det vil være greit aa være forsvarsspiller. Jeg saa slutten av Kampen FFK-LSK, og det var tamme greier - selv om FFK scoret etter aa ha faatt ballen servert av en LSK-forvarer. Men Barsom(?) har som kjent en minst like god frisparkfot som Kobayashi.

 

Du mener Wallace?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror i hvert fall ikke Tom eller Palmi er i startoppstillingen.

 

Tja. Hedenstad la inn en overbevisende søknad om benken mot Strømsgodset. Uten at jeg vet hvilket nivaa Stenvoll er paa, ville det forundre meg om han ikke leverer en stødigere prestasjon om han faar sjansen. (Men Jönsson er Jönsson, saa jeg tror ikke han faar sjansen; i hvert fall ikke fra start. - Med mindre Hedenstad viser nedadgaaende kurve ogsaa paa treningsfeltet.)

 

Uansett blir dette sannsynligvis en kamp det vil være greit aa være forsvarsspiller. Jeg saa slutten av Kampen FFK-LSK, og det var tamme greier - selv om FFK scoret etter aa ha faatt ballen servert av en LSK-forvarer. Men Barsom(?) har som kjent en minst like god frisparkfot som Kobayashi.

 

Du mener Wallace?

 

Sannsynligvis.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror i hvert fall ikke Tom eller Palmi er i startoppstillingen.

 

Tja. Hedenstad la inn en overbevisende søknad om benken mot Strømsgodset. Uten at jeg vet hvilket nivaa Stenvoll er paa, ville det forundre meg om han ikke leverer en stødigere prestasjon om han faar sjansen. (Men Jönsson er Jönsson, saa jeg tror ikke han faar sjansen; i hvert fall ikke fra start. - Med mindre Hedenstad viser nedadgaaende kurve ogsaa paa treningsfeltet.)

Da er vi ganske enige. Jeg har ikke noe i mot at en veldig BLAA helt som Tom skal få starte, men Jönsson har ikke vist ham mye tillit i år. Jeg håper Hedenstads svake kamp mot Godset bare var den JR-semi'n (1 omgang) mot Viking som hang igjen i kropp og hode. Tror ikke han vender innover i egen 16-meter med det aller første...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oppdatert:

 

Knudsen

 

Hedenstad --- MMS --- Segers --- Stenvoll

 

Daigo --- Farnerud --- Henning --- Andersson

 

Nannskog --- Aase

 

Benk: Rogne, Skjelvik, Berglund, Austbø, Palmi, Hoff, Tømmernes

Lenke til innlegg
Del på andre sider


USA røk ut etter 3-0 mot Sør-Korea. Mix spilte en drøy halvtime på slutten, men selv om han skulle rekke hjem har han vel kanskje en så solid jetlag at han ikke er på benken på søndag?

 

Jetlag på -2 timer i forhold til Egypt? Det tviler jeg på......

Lenke til innlegg
Del på andre sider


USA røk ut etter 3-0 mot Sør-Korea. Mix spilte en drøy halvtime på slutten, men selv om han skulle rekke hjem har han vel kanskje en så solid jetlag at han ikke er på benken på søndag?

 

Jetlag på -2 timer i forhold til Egypt? Det tviler jeg på......

 

Ah, jeg tenkte ikke helt over hvor det var, og tenkte litt kort når jeg så Sør-Korea som hjemmelag :lol:

2 timer bør han klare ja :)

 

Edit: Sexxes i Mix-tråden:

 

USA tapte 3-0, og fikk 1 rødt og syv gule mens Sør Korea fikk 0. I den andre kampen i gruppen vant Tyskland med samme sifre over Kamerun, og dermed er USA gruppetreer.

Endret av BelgiskBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


USA røk ut etter 3-0 mot Sør-Korea. Mix spilte en drøy halvtime på slutten, men selv om han skulle rekke hjem har han vel kanskje en så solid jetlag at han ikke er på benken på søndag?

 

Jetlag på -2 timer i forhold til Egypt? Det tviler jeg på......

 

Ah, jeg tenkte ikke helt over hvor det var, og tenkte litt kort når jeg så Sør-Korea som hjemmelag :lol:

2 timer bør han klare ja :)

 

Edit: Sexxes i Mix-tråden:

 

USA tapte 3-0, og fikk 1 rødt og syv gule mens Sør Korea fikk 0. I den andre kampen i gruppen vant Tyskland med samme sifre over Kamerun, og dermed er USA gruppetreer.

 

konklusjonen var god uansett, tviler på at han er på benken på Søndag :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


USA røk ut etter 3-0 mot Sør-Korea. Mix spilte en drøy halvtime på slutten, men selv om han skulle rekke hjem har han vel kanskje en så solid jetlag at han ikke er på benken på søndag?

 

Jetlag på -2 timer i forhold til Egypt? Det tviler jeg på......

 

Det er da bare 1 time forskjell.. For pirkingens skyld

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oppdatert:

 

Knudsen

 

Hedenstad --- MMS --- Segers --- Stenvoll

 

Daigo --- Farnerud --- Henning --- Andersson

 

Nannskog --- Aase

 

Benk: Rogne, Skjelvik, Berglund, Austbø, Palmi, Hoff, Tømmernes

 

Hvor har du den oppstillingen fra? Personlig antakelse? Jeg saa saken om Rogne i Budstikka; men det var ingenting nytt om Farnerud; Berglund/Aase, eller i det hele tatt antydninger om annet enn forsvarsfirereren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Liker spesielt spalten "Optimisten" og "Realisten":

 

 

ffksupporter.net tror...

 

Optimisten: 0-2

Dette ble også resultatet for to år siden på Nadderud. Stabæk har vært plaget med en del skader, og FFK viste forrige gang at de kan vinne på en dårlig dag. Celso Borges putter nok et mål, mens Gardar Jóhannsson kommer innpå og putter på seiersmålet.

 

 

Realisten: 2-0

Stabæk er overlegne på hjemmebane nok en gang, og opprettholder sin gode hjemmebanestatistikk. Fredrikstad klarer ikke løfte seg spillmessig fra LSK-kampen, og det er en skuffet Tom Nordlie som intervjues etter kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bilde slettet da den gir FFK klikk

Link slettet da den gir FFK klikk

Jeg syns det var et meget bra arbeid, har limt det inn under. Husk at når bilder linkes som dette så blir det klikk til FFK hver gang noen går inn på vår kamptråd på side 2!!

 

 

Forhåndsrapport: Stabæk- FFK

 

Innekamp i plastikkhall

Standaren på Telenor Arena er nok et par hakk bedre enn på bildet over, men likevel føles det merkelig å skulle spille en fotballkamp inne. Uansett om det er tak eller himmel over spillernes hoder, er vi optimister og går for tre poeng mot Stabæk i morgen!

 

Tekst av Marius Kjølstad

Lagt ut: 03. October 2009 - 13:50 / Lest: 3286

Fredrikstad FK

Aristokratene kjemper nok en gang for å overleve i Tippeligaen. Fortsatt er det veldig åpent i nedrykksstriden, men med seier over Stabæk vil rødbuksene ha et meget godt utgangspunkt for å sikre plassen.

 

Kampen mot Lillestrøk var på ingen måte overbevisende, men nok en gang sto Mattias Andersson frem og ble matchvinner med en kanonvolley. Mot Stabæk håper vi på bedre spill, men tre poeng er uansett det aller viktigste.

 

Vi tror ikke Tom Nordlie velger å bytte så mange spillere fra LSK-kampen. Raio Piiroja var tiltenkt en startplass mot "Fugla", men måtte i siste liten trekke seg grunnet en strekk i leggen. Denne skaden er han fortsatt ikke kvitt, og starter ikke kampen i morgen.

 

Éverton Santos da Costa fikk et uforståelig gult kort forrige kamp, og må stå over mot Stabæk da dette var hans tredje kort for sesongen. Vi tror Celso Borges tar hans plass. Midtbanespilleren er tilbake fra karantene, og det ser ut til at han igjen får prøve seg helt på topp.

 

Alex Valencia er frisk fra sine lyskeproblemer, men det ser ut som om nyervervelsen må starte på benken.

 

FFKs forventede lagoppstilling (4-3-3):

 

Kenny Stamatopoulos

 

Pål Andrè Czwartek - Jan Tore Ophaug(K) - Vidar Martinsen - Wallace F. Pereira

 

Ardian Gashi - Abgar Barsom - Hans-Erik Ramberg

 

Amin Askar - Celso Borges - Mattias Andersson

 

Stabæk Fotball

Det tok litt tid før fjorårets gullvinnere kom ordentlig i gang. Maskineriet gikk litt tregere uten Veigar Pall Gunnarsson og magikeren Alanzinho. Sakte, men sikkert har likevel Stabæk kommet tilbake, og nå er de et av Norges aller beste lag.

 

Dette gjelder spesielt på Telenor Arena. 27 poeng har de kapret hjemme, og det er kun mot Molde og Rosenborg de har tapt. Dette gjør Bærum-laget til Norges nest beste hjemmelag.

 

Det er med andre ord ingen lett oppgave Tom Nordlie og FFK-laget har i morgen. Noe lettere blir det imidlertid av at Stabæk har flere sentrale spillere ute.

 

Jon Inge Høiland er suspendert etter å ha fått rødt kort i forrige runde. Inge Andrè Olsen er ute med skade, og det ser heller ikke ut til at Thomas Rogne blir klar til kampen.

 

Pontus Farnerud fikk seg en smell i kneet mot Godset, men ser ut til å rekke kampen. Henning Hauger har slitt med sykdom, men også han starter mest sannsynlig kampen i morgen. Mikkel Diskerud har vært i Egypt på landslagsoppdrag for USA, og det er usikkert om han er med i troppen. De to førstnevnte har uansett hatt en dårlig treningsuke, mens "Mix" mest sannsynlig er sliten etter kamper og reise.

 

Stabæks forventede lagoppstilling (4-4-2):

 

Jon Knudsen

 

Tom Stenvoll - Morten Skjønsberg (K) - Pontus Segerström - Vegar Hedenstad

 

Johan Andersson - Henning Hauger - Pontus Farnerud - Daigo Kobayashi

 

Daniel Nannskog - Fredrik Berglund

 

Tidligere oppgjør i Bærum:

2008-07-21 Stabæk - Fredrikstad 5 - 1

2007-09-03 Stabæk - Fredrikstad 0 - 2

2006-09-24 Stabæk - Fredrikstad 3 - 2

 

NIFS.nos sannsynlighetsfordeling:

51% for hjemmeseier, 31% for uavgjort, 17% for borteseier.

 

Basert på tidligere møter mellom lagene.

 

Betbrain.coms sannsynlighetsfordeling:

63% for hjemmeseier, 23% for uavgjort, 14% for borteseier.

 

Basert på et gjennomsnitt av bookmakernes oddssetting.

 

ffksupporter.net tror...

Optimisten: 0-2

Dette ble også resultatet for to år siden på Nadderud. Stabæk har vært plaget med en del skader, og FFK viste forrige gang at de kan vinne på en dårlig dag. Celso Borges putter nok et mål, mens Gardar Jóhannsson kommer innpå og putter på seiersmålet.

 

Realisten: 2-0

Stabæk er overlegne på hjemmebane nok en gang, og opprettholder sin gode hjemmebanestatistikk. Fredrikstad klarer ikke løfte seg spillmessig fra LSK-kampen, og det er en skuffet Tom Nordlie som intervjues etter kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg syns det var et meget bra arbeid, har limt det inn under. Husk at når bilder linkes som dette så blir det klikk til FFK hver gang noen går inn på vår kamptråd på side 2!!

 

Jeg har ingen oversikt over hvilke supportersider som genererer ekstra klikk hos lagenes offisielle sider. Var ikke klar over at ffksupporter.net genererte klikk til fredrikstadfk.no. Uansett om det er tilfellet eller ikke, så fortjener de jo hvert eneste klikk de kan få om du mener at det er et meget bra arbeid...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vrien match sist søndag og dette blir også fort en tøff oppgave mot et sultent lag. Jønsson ser grublende ut på videon før kampen, kanskje noen gode taktiske trekk.......

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vrien match sist søndag og dette blir også fort en tøff oppgave mot et sultent lag. Jønsson ser grublende ut på videon før kampen, kanskje noen gode taktiske trekk.......

 

Optimisten:

 

Stabæk spiller klikk klakk fotball og kjører over FFK. Nannskog putter 4, Hoff 1 og Andersson 1 (krysset)

 

6-0 til Stabæk

 

Pessimisten:

 

Stabæk spiller elendig fotball på en dårlig dag. Mange personlig feil og vinner med kun 2 mål.

 

3-1 til Stabæk

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk-FFK
×
×
  • Opprett ny...