Gå til innhold

Molde-Stabæk


knutta
 Del

Anbefalte innlegg


På tide å starte denne nå siden diskusjonen om kampen har blitt spredd i turtråden og til bronsjetråden...

 

Mame Biram og Makhtar bortreist noen dager før i Korea for landskamp.

Holm og Forren utvist for andrelaget med 2 gule hver, så dette kan bli spennende. Noen som har det fra sikre kilder om de kan spille mot oss eller ei?

 

Ellers tenker jeg en borteseier, Molde har mistet gnisten i det siste kan det virke som :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • Svar 179
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


Ellers tenker jeg en borteseier, Molde har mistet gnisten i det siste kan det virke som :)

 

Akkurat fordi det ligger så voldsomt i korta at vi skal vinne, tror jeg vi ikke gjør det. Vi makset skalaen helt (spillemessig) mot FFK sist, det kan gjerne bety at vi får en kamp litt lenger nede på skalaen her. Og Molde er jo gode hjemme, de skapte en hel del sjanser i forrige hjemmekamp mot RBK (hvertfall i første omgang) og de kommer til å være maks motiverte før denne kampen. Etter den fine starten og midten på sesongen vil bronse være et nederlag for dem. Man kan selvfølgelig se de som at de har alt å tape og vi har alt å vinne, men skulle de får et tidlig mål tror jeg vi virkelig skal få kjørt oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


MTP. At vi ikke har hatt en ordentlig god bortekamp spillemessig i hele år (rett meg om jeg tar feil). Tror jeg dette blir en kamp med mye neglebiting og kriging... Vi skal være forsiktige med å utrope oss selv til favoritter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Thione risikerer jo også suspensjon mot oss grunnet slaget mot Ramovic! det avgjøres på mandag såvidt jeg har forstått. det ville jo i så fall vært en meget stor fordel for oss!

 

En veldig åpen kamp - to lag med et meget høyt maksnivå. Håper på en sjanserik kamp hvor vi snur 2-1 til 2-3 etter scoring av Aase på overtid! En mer fantastisk oppladning til en lørdagskveld skal en lete lenge etter ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kamptråd: Molde-Stabæk

Lørdag 17. okt kl 16:00 på Røkkeløkka

 

Andre kamper i medaljestriden:

Brann-VIF

FFK-Odd

 

Tabeller

Tabellen

2 Molde 27 14 5 8 53-34 47

3 Stabæk 27 13 8 6 47-29 47

Hjemmetabell

6 Molde 13 8 2 3 32-16 26

Bortetabell

3 Stabæk 13 4 5 4 14-14 17

Formtabell

3 Stabæk 4-0-1 10-6 12p (Borte 2-0-0, 4-2)

13 Molde 1-0-4 4-8 3p (Hjemme 1-0-1, 2-3)

 

Tidligere møter

(Stabæk alltid angitt først)

Totalt:9-7-9, 50-36

Hjemme: 6-2-5, 37-22

Borte: 3-5-4, 13-14

 

Siden opprykket i 05

Hjemme: 2-0-1

Borte: 1-1-0

19.04.2009 Tippeligaen H 2 - 3 - DK, PF

29.09.2008 Tippeligaen H 4 - 0 - DN 2, JA, VPG

30.03.2008 Tippeligaen B 0 - 0

29.10.2006 Tippeligaen H 8 - 0 - DN 3, VPG 2, Somen, Keller, Hauger

02.07.2006 Tippeligaen B 3 - 1 - Janson, IAO, Alan

I tillegg har nåværende helter puttet i tidligere møter mot Molde: Stenvoll (2), IAO, Hauger og Geir Bakke

 

Karantener

Stabæk: Ingen

Molde: Vatshaug, Thioune (?)

Skader

Stabæk: IAO

Molde: ?

 

Tradisjonelt er det målrike oppgjør mellom Stabæk og Molde (snitt på 3.44 mål), i 7 kamper av vi scoret 4 eller flere mål. Molde har puttet 4 eller flere i 2 kamper. Molde har iht statistikk en liten hjemmebanefordel, men denne fordelen oppveier vi enkelt ved å ta en titt på formtabellen. Stabæk har 12 p siste 5 kamper, Molde 3. Kampen kan langt på vei avgjøre sølvkampen, og om vi får en vinner, er det laget nesten garantert medalje i TL. Thioune risikerer å bli straffet for slagene i Tromsø i god tid før kampen. Grunnet Diouf sin måltørke (har ikke scoret etter at han ble ManUs eiendom), har Molde måtte ty til mental trener

Gutta våre er på offensiven, mens Molde er tvunget på defensiven, deres "sikre" sølvmedalje har i løpet av uker blitt til en nervepirrende medaljekamp.

Molde må tåle favorittstempel på Røkkeløkka etter tidvis fantastisk spill tidligere i sesongen, noe som også burde passe Stabæk godt. Vi får håpe at det går enda en kamp eller to før Molde finner igjen formen, og Mame Diouf målet.

Endret av Håvard
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håvard; disse statistikkene dine som så ofte starter kamptrådene er så sykt gode at jeg bare måtte finne en liten feil... Veigar forkortes vel VPG, ikke VGP! ;)

 

Spøk til alvor, som alltid en meget god analyse av lagene i forkant av kampen, keep up the good work.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håvard; disse statistikkene dine som så ofte starter kamptrådene er så sykt gode at jeg bare måtte finne en liten feil... Veigar forkortes vel VPG, ikke VGP! ;)

Litt småflaut, er rettet opp nå. Jeg ser 3 muligheter for feilen:

1. Venstrehånden fungerer bedre til touch enn høyre

2. Det slitter noe kaffe, brus, øl eller noe annet under P-tasten, slik at den reagerer litt langsomt

3. Det er på tide at VPG kommer tilbake, slik at jeg får brukt bokstavkombinasjonene litt oftere og perfeksjonert touchen på V, P og G

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Antatte lagoppstillinger:

 

nor_molde_309_logo_1251098255906.png

 

nor_molde_309_shirta_1251098244860.png

 

Lillebakk

 

Forren --- Steen --- Andreasson --- Rindarøy

 

Holm --- Berg Hestad

 

Hoseth

 

M.Diouf --- Mota --- P.Diouf

 

vs

 

Nannskog --- Berglund

 

Andersson --- Farnerud --- Hauger --- Kobayashi

 

Hedenstad --- Segerstrøm --- Rogne --- Høiland

 

Knudsen

 

borteedit.png

 

nor_stabek_312_logo_1251098253659.png

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal ikke diouf og han andre kar'n på landslag oppdrag i sørkorea? eller er jeg helt på jordet nå? synes jeg leste det et sted...

Endret av Stairs
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal ikke diouf og han andre kar'n på landslag oppdrag i sørkorea? eller er jeg helt på jordet nå? synes jeg leste det et sted...

De skal på landslagsoppdrag i Sør Korea ja, men de er tilbake til kampen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal ikke diouf og han andre kar'n på landslag oppdrag i sørkorea? eller er jeg helt på jordet nå? synes jeg leste det et sted...

De skal på landslagsoppdrag i Sør Korea ja, men de er tilbake til kampen.

 

Tja, er de nå det? De er vel ikke akkurat kjent for å skynde seg hjem fra landslagsoppdrag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skal ikke diouf og han andre kar'n på landslag oppdrag i sørkorea? eller er jeg helt på jordet nå? synes jeg leste det et sted...

De skal på landslagsoppdrag i Sør Korea ja, men de er tilbake til kampen.

 

Tja, er de nå det? De er vel ikke akkurat kjent for å skynde seg hjem fra landslagsoppdrag.

 

Er vell det jeg og sikkert andre også håper på(?)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror nok Molde er veldig gira og oppe for å vinne den kampen, og vi har ikke pleid å spille gode kamper etter en slik kamp som vi hadde mot FFK. Men tror så absolut det blir en god kamp og stor sjans for Stabæk seier.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror nok Molde er veldig gira og oppe for å vinne den kampen, og vi har ikke pleid å spille gode kamper etter en slik kamp som vi hadde mot FFK. Men tror så absolut det blir en god kamp og stor sjans for Stabæk seier.

Iflg Drillo er det først og fremst etter storseire at man spiller en dårlig neste-kamp, "heldigvis" fikk vi ikke full uttelling mot FFK

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror nok de starter med den samme oppstillingen de har gjort i hele år.

Lillebakk

Vatshaug,Forren,Steen,Rindarøy

Hoseth

Thioune. Hestad

M.Diouf. Mota. P.Diouf

 

Eventuelt Mostrøm på kant og Mame som midtspiss.

 

 

 

Dette er tatt utifra at de ikke har karantener

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vatshaug suspendert og Thioune risikerer suspensjon. Er vel utefra det ZUMO har satt opp sin antatte lagoppstilling, en oppstilling som ser veldig sannsynlig ut mener nå jeg. Men mulug det blir som du nevner med Mota ut og Mostrøm inn. Mota har ikke vært så skummel i år - så håper han starter som midtspiss

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror nok Molde er veldig gira og oppe for å vinne den kampen, og vi har ikke pleid å spille gode kamper etter en slik kamp som vi hadde mot FFK. Men tror så absolut det blir en god kamp og stor sjans for Stabæk seier.

 

Kan nesten virke som vi har tatt et steg mentalt, og ikke blir skremt av kamper hvor vi har muligheten til å gjøre store ting på tabellen. Tipper fjoråret gjorde noe med hodet på mange av gutta, og at de har blitt flinkere til å ta en kamp av gangen og ikke tenke så mye på hva resultatet betyr.

 

Tror vi har en bra sjanse mot Molde, men vi må være grundige bakover så de ikke får for mange overganger imot (dvs at ikke bare Henning jobber helhjertet bakover). Offensivt skal vi være gode nok til å gi Moldes relativt svake forsvar mye problemer.

 

Unngår vi tap, tror jeg sølvet blir vårt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jepp, å jobbe bakover kommer det nok til å bli mye av, men jeg har troen på a vi kan bruke dette ti vår fordel og lage noen fine kontringer ut av det. Blir nok en meget nervepirrende kamp som jeg gleder meg til!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Velger å trekke frem den noe mer interessante Molde-tråden, da den andre er i ferd med å bli spammet til døde.

 

Tabell for siste halvdel av eliteserien, altså runde 16. - 27. :

 

lag kamper S U T mål poeng

RBK 12 9 2 1 26- 9 29

Stabæk 12 8 3 1 24-13 27

Tromsø 12 6 3 3 13- 9 21

Brann 12 6 2 4 23-21 20

Molde 12 6 1 5 30-17 19

Sandfj. 12 5 4 3 14-14 19

LSK 12 5 3 4 20-20 18

Odd 12 5 2 5 20-20 17

SIF 12 4 2 6 22-19 14

Viking 12 3 5 4 19-20 14

AaFK 12 3 5 4 16-18 14

B/G 12 3 4 5 14-21 13

Start 12 3 4 5 16-26 13

VIF 12 4 0 8 17-23 12

FFK 12 3 2 7 13-21 11

Lyn 12 1 2 9 14-30 5

 

Legg merke til at det er tre lag som skiller seg ut poengmessig, et i bånn, og to i toppen...

 

Herregud jeg håper vi kan beholde dette laget til neste år (evt. finne jevngode erstattere for de som måtte forsvinne (eksempelvis Veigar for Bella e.l.))

Lenke til innlegg
Del på andre sider


tror vi vinner i molde! ska gå rundt på skolen med bøsse, for å få inn penger til turen :D:D

sees i molde og forza STABÆK

 

 

vurderer å selge kroppen min faktisk!

 

 

 

-broder'n

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Molde-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...