Gå til innhold

Molde-Stabæk


knutta
 Del

Anbefalte innlegg

  • Svar 179
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic


"Klagefristen for MFK er fredag ettermiddag, om MFK klager på avgjørelsen vil Thioune trolig kunne spille i helgas kamp mot Stabæk".

http://www.rbnett.no/article/20091013/MFK/195778022/1085

 

Faren ved å anke er at de mister han i cupfinalen vil jeg tro, selv om sannsynligheten for det er liten. Molde har dog beklaget hans oppførsel og det vil jo være merkelig om de da anker noe som vel er mildeste form for straff.

Endret av Øyvind
Lenke til innlegg
Del på andre sider


"Klagefristen for MFK er fredag ettermiddag, om MFK klager på avgjørelsen vil Thioune trolig kunne spille i helgas kamp mot Stabæk".

http://www.rbnett.no/article/20091013/MFK/195778022/1085

 

Faren ved å anke er at de mister han i cupfinalen vil jeg tro, selv om sannsynligheten for det er liten. Molde har dog beklaget hans oppførsel og det vil jo være merkelig om de da anker noe som vel er mildeste form for straff.

Klage for å trenere saken, slik at han kan spille denne kampen, når de allerede har beklaget det han gjorde. Det ville vel i så fall stride mot Fair Play?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde vært utrolig moro å se Farnerud ta ut Thioune på midten og Vegar stoppe Moldes nyeste eksportvare i toppform

 

Det er enda mer moro å ta sølv..

 

Det er enda mer moro å ta gull..

 

Hvor lenge tror du vi kan fortsette?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde vært utrolig moro å se Farnerud ta ut Thioune på midten og Vegar stoppe Moldes nyeste eksportvare i toppform

 

Det er enda mer moro å ta sølv..

 

Det er enda mer moro å ta gull..

 

Hvor lenge tror du vi kan fortsette?

 

swing and a miss..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er fint, men det blir uansett en tøff kamp der oppe. Får vi poeng så er jeg godt fornøyd, da er vi i praksis sikret medalje i år!

 

 

Tør jeg minne om at med en U i Molde så kan Brann være 2 poeng bak og Odd 3 poeng bak etter denne runden, med 2 kamper igjen å spille, hvilket sier at til og med 5 plassen er innen rekkevidde om ting skjærer seg(gud forby).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tør jeg minne om at med en U i Molde så kan Brann være 2 poeng bak og Odd 3 poeng bak etter denne runden, med 2 kamper igjen å spille, hvilket sier at til og med 5 plassen er innen rekkevidde om ting skjærer seg(gud forby).

 

Enig. Sølv blir en ren bonus. Det aller viktigste er å holde Brann og Odd bak oss og sikre oss medalje. Jeg er minst like spent på hva Brann og Odd kommer til å foreta seg framover som hva vi gjør. 3 poeng i morgen er viktig for å fortsatt ha pusterom til 4. plassen, ikke for å kunne gå forbi Molde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er fint, men det blir uansett en tøff kamp der oppe. Får vi poeng så er jeg godt fornøyd, da er vi i praksis sikret medalje i år!

 

 

Tør jeg minne om at med en U i Molde så kan Brann være 2 poeng bak og Odd 3 poeng bak etter denne runden, med 2 kamper igjen å spille, hvilket sier at til og med 5 plassen er innen rekkevidde om ting skjærer seg(gud forby).

 

Med uavgjort i Molde er nok seier mot Bodø/Glimt alt som trengs for å trygge bronsen. En storseier i den kampen vil kanskje til og med holde til sølv...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På tide å la "Rogne-saken" ligge og heller konsentrere oss om morgendagen. Jeg gleder meg ihvertfall som en unge! Det handler om sølv etter en gullsesong året før. Kanskje, jeg sier kanskje, at sølv i år er en enda større prestasjon enn gullet ifjor, mtp. stallen og skader i år og salgene før sesongen 09'...

 

Vi har vel en tilnærmet skade- suspensjonsfri tropp. Kun IAO og Rogne som ikke er i full trening. Alt taler for et offensivt og sultent Stabæklag som har litt mindre press på seg enn Molde... Mtp. at Molde har vært det overlegne nest beste laget i Norge inntil for tre runder siden.

 

Molde har Thioune ute med suspensjon og Biram Diouf spiller med jet-lag etter tur/retur Japan bak seg. Dette betyr etter hva jeg har lest at Holm kommer inn for Thioune, hvilket betyr at han tar det defensive arbeidet foran stopperne. Og Hoseth den offensive midtbanerollen.

 

For oss vil ikke denne endringen utelukkende være godt nytt for oss. Thioune var strålende tidligere i sesongen, men har i det siste virket både sliten og seig i både vendinger og finter. Alle vet at Hoseth plutselig kan ha en kamp i verdensklasse, gud forby, men alle vet hva han er kapabel til. Med Holm som et defensivt anker vil det også bli et mer kynisk og defensivt Moldelag, som vil gjør det vanskeligere for oss å trenge igjennom. Dog svakere offensivt. På en annen side kan dette sammensveisende Moldelaget, som er bygget rundt Thioune, få slite i det offensive spillet om Hoseth og Dioufene har en mindre god dag på jobben.

 

Jeg tror det blir et voldsomt trøkk på Røkkeløkka både på banen og på tribunen i morgen. Svært viktig blir det for oss å holde unna de første 10-15 min, da jeg tror Molde kommer til å gå hardt ut fra start. Vi må være tålmodige og kjempe oss inn i kampen, og for guds skyld ta vare på sjansene våre...håper på en ny Berglund ketsjup effekt!

 

Først og fremst gleder jeg meg til en morsom kamp, og måtte de mørkeblaa vinne!! :rolleyes:

 

Knudsen

Skjønsberg-Høiland-Segers-Hedenstad

Andersson-Pontus-Henning-Daigo

Daniel-Bella

 

Rindarøy vs. Skjønsberg kan bli en spennende og ikke minst avgjørende duell i duellen. Liker ikke utgangspunktet, men tror Morten er klar for oppgaven!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror det blir et voldsomt trøkk på Røkkeløkka både på banen og på tribunen i morgen.

 

Etter hva jeg har lest på tornekrattets forum virker det som den jevne moldenser er sitat: "mer opptatt av hvorfor akkurat JEG skal få billett til cupfinalen", og de forventer ikke fullt hus. Vi kan jo håpe på det :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Dette er vel bare et vagt forsøkt, som ikke kommer til å gå hjem, på å få moldenserne til å fokusere på serien et par uker til. De skal møte fylkesrival AaFK i cupfinalen, og er rett og slett genetisk forhindret å tenke på noe annet - Molde by har jo tross alt et lillebrorkompleks ovenfor Ålesund, og vil desperat vise at de er størst, hvertfall i fotball.

 

Tror dette bør gå vår vei, så lenge vi ikke Molde putter på en av sine aller første sjanser (første 20 min eller så). Jeg håper derimot vi (les: Jönsson og Bakke) har lært av bl.a. FFK-kampen, og kjører Morten i midten og Høiland på backen, heller enn motsatt (som jeg så noen skrev litt tidligere i denne tråden) - da er vi farligere offensivt (Høiland har mer tempo og forseringsvilje enn Morten) og stødigere defensivt (Morten funker mye bedre sentralt enn i løpsdueller på kanten).

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Dette er vel bare et vagt forsøkt, som ikke kommer til å gå hjem, på å få moldenserne til å fokusere på serien et par uker til. De skal møte fylkesrival AaFK i cupfinalen, og er rett og slett genetisk forhindret å tenke på noe annet - Molde by har jo tross alt et lillebrorkompleks ovenfor Ålesund, og vil desperat vise at de er størst, hvertfall i fotball.

 

Tror dette bør gå vår vei, så lenge vi ikke Molde putter på en av sine aller første sjanser (første 20 min eller så). Jeg håper derimot vi (les: Jönsson og Bakke) har lært av bl.a. FFK-kampen, og kjører Morten i midten og Høiland på backen, heller enn motsatt (som jeg så noen skrev litt tidligere i denne tråden) - da er vi farligere offensivt (Høiland har mer tempo og forseringsvilje enn Morten) og stødigere defensivt (Morten funker mye bedre sentralt enn i løpsdueller på kanten).

 

Målet for kampen avgjør hva som er best og ikke mtp. Morten vs. Høiland på back. Skal vi gå for uavgjort eller seier? Som du sier er Høiland bedre offensivt på backen, som gir oss en annen dimensjon i angrepsspillet vårt når det er vi som presser enn når Morten spiller back. Et riktig alternativ hvis vi absolutt måtte vinne, men jeg er er godt fornøyd med uavgjort og jeg tror i denne kampen at vi kommer til å konsentrere oss om å ligge lavt og vente på averganger, da mener jeg det ikke er så viktig å tenke på hvem som er mest offensiv på backen. Dessuten er Hedenstad på venstre vel så villig fremover om det skulle være nødvendig.

 

Jeg er enig i at Morten er best som stopper. Men han er temposvak, hvilket gjør det vanskeligere for han å demme opp egne feil mot raske angripere pluss gjennomspill imot og kontringer. Og det er akkurat slike scenarier jeg kan se for meg skje mot Molde idag. Høiland ser jeg på som en klokere, mer stabil, raskere og sikrere stopper. Og tror at fart blir viktigere enn duellstyrke idag.

 

Jeg tror, om Morten kun konsentrerer seg om det defensive, og lar Høiland eller Segers ta over oppspillene, er jeg sikker på at han vil gjøre en bra jobb en mot en, samt på dødballer imot!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er troppen mot Molde?

Hva er troppen mot Valdres?

 

Er det i teori mulig/lovlig å la en spiller (keeper f.eks) starte mot Valdres kl 13:00, for så å sette seg på flyet, for dernest å kunne sette seg på benken mot Molde kl 20:00?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det i teori mulig/lovlig å la en spiller (keeper f.eks) starte mot Valdres kl 13:00, for så å sette seg på flyet, for dernest å kunne sette seg på benken mot Molde kl 20:00?

 

 

(2) Spiller andrelaget ved seriestart før førstelaget, kan det på førstelaget i første kamp kun benyttes spillere som ikke var med fra start av i andrelagets kamp. Tilsvarende gjelder for lavere rangerte lag.

 

Kilde: fotball.no

 

Uansett starter kampen mot Molde kl. 16:00. Derfor teoretisk umulig denne gangen!

 

Kampen går på NRK1.

Endret av Kongen23
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er troppen mot Valdres?

 

Tror dette laget blir et tilnærmet rent juniorlag (i enda større grad enn vanlig), var på juniorkampen i forigårs, og det var påfallende mange juniorer som manglet der...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er troppen mot Valdres?

 

Edit: Se stabak.no

 

 

Naar det gjelder Molde-kampen haaper jeg eneste endring blir Høiland inn for Stenvoll. Slik Hedenstad spilte mot FFK hadde jeg gjerne sett ham paa høyreback i ettermiddag ogsaa.

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Molde-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...