Gå til innhold

Røa - SFK


Bendix
 Del

Anbefalte innlegg


At det kommer noen bitre kommentarer som man kanskje kan mene bommer på mål får man vel også bare heve seg over. Det vil alltid skje. Og spesielt på motstanderlaget sitt forum. Det er jo tross alt et stabæk-forum dette. Nå ble jo ikke innlegget ditt skrevet her inne, men det var vel like mye rettet mot oss som mottakere som Røa-fans. Du ønsket selvfølgelig å provosere oss, og da kommer det ulikt oppgulp tilbake.

 

Uten at jeg kjenner jobben du gjør for Røa syns jeg forøvrig det er utelukkende positivt med engasjementet du viser. Kvinnefotballen trenger det, og vi supportere trenger også noen motstandere å diskutere med og slenge dritt til :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel bedre med noen negative reaksjoner enn at man er helt likegyldig. Dessuten viser det jo at noen her faktisk er inne og leser på siden deres, som jeg akkurat ha gjort, og dermed over til det jeg skal skrive :)

 

Ser at Siri Nordby ikke er overvettes begeistret for at de av spillerne våre som er syke skal spille. Kan jeg anta at det ikke blir fullt så tette markeringer ved dødballsituasjoner, og at man ikke uten videre går inn i tøffe taklinger. Det er jo lov å håpe.

 

En annen ting er hvem blir vår keeperreserve i denne kampen, og så kan man jo si at det er jo litt dumt at ikke Ingrid er blant de syke for da kunne vi snakket om feberredninger (og nå snakker vi dårlig humor).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En annen ting er hvem blir vår keeperreserve i denne kampen, og så kan man jo si at det er jo litt dumt at ikke Ingrid er blant de syke for da kunne vi snakket om feberredninger (og nå snakker vi dårlig humor).

Kanskje Dorthe må på Norgesbesøk igjen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En annen ting er hvem blir vår keeperreserve i denne kampen, og så kan man jo si at det er jo litt dumt at ikke Ingrid er blant de syke for da kunne vi snakket om feberredninger (og nå snakker vi dårlig humor).

Kanskje Dorthe må på Norgesbesøk igjen?

 

Hun burde jo komme for å hente sin medalje.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Føkk! Føkk! Føkk!

 

Hvor mange må vi ha ute før vi kan be om/kreve utsatt kamp? Resultatet påvirker jo ingen andre, så det er hvertfall tenkbart.

 

Hva er reglene her, Møll?

Så lenge det er en av seriens to siste runder SKAL alle seriekampene spilles samtidig. Dvs at samtlige kamper må flyttes.

Det skjer ikke.

 

Rich sitter jo med fasiten, hallo Rich, tilbakemelding ønskes.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er kinkig, da. Men (Fra Folkehelseinstituttet):

 

 

Spm: Hva gjør jeg hvis jeg blir syk av den nye influensaen?

Svar: Hold deg hjemme i 7 dager etter at du ble syk. Hold syke barn hjemme fra skole/barnehage like lenge. Ta imot hjelp og omsorg, men unngå mest mulig nær kontakt med andre, slik at færrest mulig smittes av deg. Gjør ellers som du pleier når du er syk, hvil, sørg for å drikke nok vann eller annen væske, ta eventuelt febernedsettende hvis du trenger det.

Da blir det litt drøyt å forlange at kampen skal spilles. Synes Klaveness var litt pjuskete onsdag.

 

Tror ikke Røa vil at kampen skal avgjøres mot Stabæk 2 heller.

Endret av Two can play that game
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Føkk! Føkk! Føkk!

 

Hvor mange må vi ha ute før vi kan be om/kreve utsatt kamp? Resultatet påvirker jo ingen andre, så det er hvertfall tenkbart.

 

Hva er reglene her, Møll?

Så lenge det er en av seriens to siste runder SKAL alle seriekampene spilles samtidig. Dvs at samtlige kamper må flyttes.

Det skjer ikke.

 

Rich sitter jo med fasiten, hallo Rich, tilbakemelding ønskes.

 

Det er riktig at alle kamper i siste runde skal spilles samtidig. Men hvis man hadde utsatt denne kampen pgs sykdom, hadde nok resten av runden gått uansett på lørdag. Vår kamp har nemlig null innvirknig på de øvrige kampene. Nå blir nok denne uansett ikke usatt. Til det er det for få som er syke. Røa har CL kamp 4 dager etter denne kampem, cupfinalen uken etter og ny CL-kamp 4 dagger etter det igjen. Da blir jo spørsmålet når et utsatt kamp skal spilles.

 

Et annet spørsmål som jeg har hørt reist er hvor kult det er for Røa at vi sender utpå en gjeng smittebomber. De har jo tre superviktige kamper igjen. Her kommer nok ikke NFF til å gjøre noen ting. Trine satt syk på benken mot Slovakia og Lise spilte selv om hun var syk. Er der "friske" nok for landslaget kan ikke NFF legge ned spilleforbud noen dager senere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå blir nok denne (kampen) uansett ikke usatt.

 

Nei, da er den saken klar (om ikke grei). Nå får vi satse på at Lise & Co er friske nok til at vi får stilt toppet mannskap mot Røa. Jeg gleder meg uansett voldsomt. Mitt beste chixminne hittil er jo den eneste bortekampen jeg har vært på - Kølabånn - og jeg forventer minst like mye av denne (like god stemning, færre idiotinstrumenter på tribunen, bedre resultat på banen).

 

17 timer igjen (til bussen går)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Der er du inne på den største overraskelsen, Rich. Jeg kan ikke forestille meg at Jan Aksel ikke visste dette. Hadde man sagt fra tidligere, hadde man i alle tilfelle kunnet ha en debatt. Det virker nesten som om Jan Aksel for enhver pris vil spille på lørdag. I alle tilfelle synes jeg at ordet "pandemi" bør hinte i retningen at noe er feil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


- Det hele er ganske kraftig blåst opp. Vi har en spiller som har påvist svineinfluensa (Silje Lofthus). Hun har ikke trent eller spilt med laget. Så har vi noen andre som er syke, men de har ikke vært i karantene på landslagssamling. Dette går på symptomer. Er de syke i morgen og har feber, så spiller de ikke. Har de ikke feber og muskelsmerter, så spiller de, forklarer Opsahl Odden.
Ifølge fotball.no Endret av Two can play that game
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir det noe tifo?

 

Jeg har ordnet noe greier! :D

Det er det flere som har gjort :)

 

Jeg tar med mynter nok til alle.

 

Fikser noen kinaputter?

Ja :blink: det blir ikke meg denne gangen :rolleyes:

 

Du er jo allerede utestengt. Så du kan jo ta med belter med kinaputter så får vi en trommevirvel av kinaputter. Eller batterier. Ja bare fantasien kan sette stopper for deg. :D (IRONI)

Endret av Maan95
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir det noe tifo?

 

Jeg har ordnet noe greier! :D

Det er det flere som har gjort :)

 

Jeg tar med mynter nok til alle.

 

Fikser noen kinaputter?

Ja :blink: det blir ikke meg denne gangen :rolleyes:

 

Du er jo allerede utestengt. Så du kan jo ta med belter med kinaputter så får vi en trommevirvel av kinaputter. Eller batterier. Ja bare fantasien kan sette stopper for deg. :D (IRONI)

Endret av BrølApe
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og her er nattens gladnyhet, for de som ikke har fått det med seg ennå.

 

Gledelige friskmeldinger

 

Alle er klare for kamp; er det muligens lukten av gull jeg kjenner? :rolleyes:

 

Lises uttalelse her sier vel det meste:

 

- Svineinfluensa? Jeg tror ikke jeg har det eller har hatt det. Dette er veldig hausset opp i media. Jeg har bare vært litt forkjølet, men det var jeg også før onsdagens landskamp og den spilte jeg jo, sier Lise Klaveness.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Herregud, da, gutta?

 

Makan til bitterhet!

 

Først og fremst gratulerer med gullet. Dere gjorde det dere trengte, vi spilte dårlig. Kampen i seg selv var noe av det kjedeligste jeg har sett, men det var spennende likevel. Når vi hadde alle muligheter til å klare dette på egenhånd orker jeg ikke surmule noe mer enn at jeg syns det er surt å tape mot Røa. I dag var det mest et tapt gull, ikke et vunnet sølv. Den skuffelsen er nok ristet av på Onkel Blaa i kveld :)

 

I går var det like før jeg kommenterte på at terskelen for hva som var "makan til bitterhet" var litt lav, for det var ikke så mye som var skrevet i denne tråden (2 av kommentarene hvis man er hårsår) som var bittert. Så gikk jeg inn på dynamitegirls.no og så fjortisoppgulpet som var skrevet av Stabækfans der. Da forstod jeg hva du mente, og du har helt rett :) dessverre. Til neste gang, hvis dere som skrev leser: Hysj... vær så snill.

 

Syns det blir litt i overkant å si at vi hiver stein i glasshus så det synger når det er så tydelig at det er fjortiser som har vært og skrevet i gjesteboken. Vi andre her må jo ha lov til å svare :)

 

Jeg syns ikke det var mye å ta på vei for i kampomtalen din, og at noen tar seg nær av sånne lenger har jeg vansker for å forstå. Likevel var den ikke så uangripelig eller på spikeren at jeg ikke kunne gjøre annet enn å nikke, le selvironisk og si: "Der tok han oss, dette stemmer veldig". Det svir ikke så veldig å bli mobbet for å kalle jentene chicksa (passer bedre inn i sangene) når det kommer fra Dynamite Girls. At vi er et kjøpelag har dere holdt på med siden sesongen startet, og jeg forstår argumentene deres. Samtidig føler jeg det litt som om (hvis man ser bort fra kvalitetsforskjellen) Real Madrid, med sine 4 spillere fra egne rekker, skulle mobbet Milton Keynes Dons for å være kjøpt. (Dere har sikkert et par flere :) Bare for eksempelets skyld).

 

Grunnen til at vi ikke lo så mye av vestkantklisjeene/fordommene er vel det samme som at trøndere ikke ler seg skakk av vitser om skinnvest og trønderbart. Er litt oppbrukt.

 

Men takk for ros i siste innlegg :)

Endret av BelgiskBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Grunnen til at vi ikke lo så mye av vestkantklisjeene/fordommene er vel det samme som at trøndere ikke ler seg skakk av vitser om skinnvest og trønderbart. Er litt oppbrukt.

 

Tror nok dette også er skrevet med et glimt i øyet. De har jo akkurat det samme vestkantstempelet på Røa som vi har i Bærum. Er ikke veldig langt til Montebello... ;)

 

Får vel gratulere Røa med gullet, og ikke minst Stabækchicksa med en skinnende blank sølvmedalje i klubbens debutsesong i Toppserien. Imponerende, synes jeg.

 

Men husk at tre år er lenge nok på toppen av tronen, og neste år er det chicksa som overtar hegmoniet i kvinnenes øverste serie!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stein i glasshus var helt feil. Jeg mente storm i vannglass. Min feil.

 

Hva gjelder humoren er alt ironisk:

 

  • Røa blir feilaktig sett på som snobbete perleøredobbjenter
  • Alle på Røa sier "trikk"
  • Røa ligger bra på jordet for de fleste
  • For alt om gymsal og mausoleum, Røa har en kunstgressbane med en håndfull benker

Hva gjaldt biten om Jenny from the Block, vel, den har jeg utenfra. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Røa var taktisk veldig gode i denne kampen.

Selv om jeg gjerne skulle sagt noe annet, mener jeg de fortjente uavgjort i denne kampen.

 

Grattis med gullet Røa

og grattis med sølv til våre fantastiske spillere på SFK.

 

Det har vært en herlig sesong, jeg gleder meg allerede til den neste.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For en fantastisk dag det var. Beste stemning på en kvinnekamp noen sinne!!! og denne gangen hadde vi i alle fall supportere fra motstanderen, selv om de dessverre ikke klarer å lage samme stemning som oss. Dessverre er ikke fasilitetene på Plassen som på Telenor eller Nadderud, men de hadde burgere og de hadde vaffler, vafflene var også veldig gode :) Spent på om vi får bot fra NFF for knallskudd og blussing, men den boten tar vi med glede, det er sikkert første bot av denne typen i kvinnefotball.

Utrolig leit at noen hadde skrevet på kunstgresset, håper de idiotene som hadde gjort det, blir tatt og får en passende straff. Synes forøvrig ikke speakers komentarer til det, som er gjort av noen få drittunger, var særlig passende :(

 

Selve kampen var jo ikke det mest spennende vi har sett, med tydelig vis 2 jevngode lag. Synes vi spilte bra de første 15min av annen omgang, men så falt det tilbake til intensiteten fra 1 omg. Lurer litt på hvorfor vi ikke foretok noe bytte før i siste 10 min, er stallen så tynn at de som er på benken har mindre å bidra med, en de som har vært på banen i 70minutter??

Får bare gratulere Røa med seriemesterskapet, vel fortjent, og så får vi ha noe å strekke oss etter til neste år.

 

Festen på Onkel blaa etter kampen var også bra, for noen fantstike jenter dette er, ikke bare på banen men også som personer, veldig artig å prate med dem på Blaa.

 

Til onsdag er jeg nok tilbake på Plassen, for å se Røa mot Zvezda, og da skal jeg ikke heie på laget fra Sibir, men det fra min hjemkommune, som representerer Norge

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Røa - SFK
×
×
  • Opprett ny...