Gå til innhold

Røa - SFK


Bendix
 Del

Anbefalte innlegg


Noen som vet hvordan parkeringsmulighetene er på røa banen? er nødt til å kjøre bil pga jobb rett etterppå.

 

I videoklippet med Siri sier han duden fra Røa at de skal bruke hele grusbanen til parkering. I tillegg så ligger jo Røabanen inn i en solid labyrint av villaveier. Parkeringsmulighetene er rimelig solide :)

 

Bra, for jeg må jævli fort på jobb så må ikke være totalt innesperret!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som vet hvordan parkeringsmulighetene er på røa banen? er nødt til å kjøre bil pga jobb rett etterppå.

 

Skal du på jobb rett etterpå erdet nok å anbefale at du parkerer på veien, og ikke på parkeringen hvor det fort kan ta litt tid å komme ut. Anbefaler deg å være tidlig ute evt. kan du sende med meg noen kjegler jeg kan sette opp for å holde av plass :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som vet hvordan parkeringsmulighetene er på røa banen? er nødt til å kjøre bil pga jobb rett etterppå.

 

Skal du på jobb rett etterpå erdet nok å anbefale at du parkerer på veien, og ikke på parkeringen hvor det fort kan ta litt tid å komme ut. Anbefaler deg å være tidlig ute evt. kan du sende med meg noen kjegler jeg kan sette opp for å holde av plass :lol:

 

 

Hehehe :rolleyes: får se, rekker jeg ikke jobb så er vel denne kampen gyldig fravær, eller? :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som vet hvordan parkeringsmulighetene er på røa banen? er nødt til å kjøre bil pga jobb rett etterppå.

 

Skal du på jobb rett etterpå erdet nok å anbefale at du parkerer på veien, og ikke på parkeringen hvor det fort kan ta litt tid å komme ut. Anbefaler deg å være tidlig ute evt. kan du sende med meg noen kjegler jeg kan sette opp for å holde av plass :lol:

 

 

Hehehe :rolleyes: får se, rekker jeg ikke jobb så er vel denne kampen gyldig fravær, eller? :P

 

I hvertfall om jeg hadde vært arbeidsgiveren din, men det er jeg nok ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da har det faktisk kommet litt forhandsstoff på hjemmesidene til "Dynamite Girls" også. Hele tre artikler hvorav den ene mest er en link til opptaket med Siri.

 

Sånn for evt. å hisse opp noen slenger jeg ut en påstand om at dette er den viktigste (serie)kampen for Stabæk siden 1993.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Før kampen-omtale fra Røas hjemmeside, ført i pixler av Andreas Kolle/Two can play..

 

Lørdagens motstander: Don't get fooled by the rocks that I've got

Toppseriens svar på Milton Keynes Dons og alt annet som smaker plast kommer på besøk i årets siste Toppseriekamp. Nå trenger Røa så mange som mulige for å kjempe gullet hjem til riktig side av fylkesgrensen.

 

(resten av artikkelen er umsett til bærumsk teiknsetting)

 

Om du forviller deg langt inn paa Griniveien og ikke tar av før den heter Gamle Ringeriksvei (som indikerer litt av hvor paa jordet du er), kommer du før eller senere til Bekkestua. Bekkestua er en trivelig bygddel* med eget bibliotek, egen Meny og en rekke andre fasiliteter. Plassen ble selvstendig i 1924, da de fikk egen trikkeholdeplass.** Folk derfra er stort sett hyggelige, og har for det meste sunne interesser. Det eneste som mangler paa Bekkestua er et fotballag. Bakgrunnen for det er at de ble sportslig invadert av de tidligere koloniherrene Stabekk (skrives "Stabæk"), som naa er redusert til et lite kratt mellom Høvik og Lysaker.

 

Stabæk er et fotballag som mot fordommer og motstand kjempet seg gjennom divisjonene med offervilje, maalrettethet og lommeboken til Norges mest braakete millionær. Plutselig er Bærum blitt vist at det gaar an aa følge med paa lagsport ogsaa uten hest, og Bekkestua ble saa begeistret at de stilte den ørlille plassen Nadderud til raadighet naar "de blaa" skulle ha en hjemmebane. Denne solskinnshistorien blir ikke komplett uten at heltene vender hjem, og ganske riktig gikk Stabæk til anskaffelse av et mausoleum over Fornebu flyplass ved navn Telenor Arena. Vi venter i spenning til laget skifter navn til FC Stabæk djuice netcash.

 

Hele laget flyttet altsaa tilbake til det utvidede Stabekk. Hele? Nei, en liten stamme holder stand. Det er selvfølgelig Stabæks kvinnelag, eller chicksa (Nei, jeg tuller ikke - Stabækchiksa, for aa være korrekt). Chicksa (alternativt chixa - fnis) har det for seg at de ikke har faatt noen betydelige fordeler og fasiliteter som gjør at foutsetningene tipper veldig i deres favør. They're still Jenny from the block. Om enn en helt annen block, for det meste fra Asker. Det er jo ikke en kjeft som spilte paa A-laget til Stabæk før. Slik er altsaa Stabæks chicks den rake motsetningen til deres dudes, som faktisk valgte den harde veien til toppen. Samtidig er kvinnefotballsatsingen i kommunen paa huleboerstadiet, med et hederlig unntak av Øvrevoll/Hosle. Og da er det nok enklere for Bærum aa velge aa kjøpe framfor aa jobbe seg opp fra bunn. Ikke at det ikke finnes gode fotballspillere fra Bærum. Vi har selv fire. Stabæk har Holter.

 

Det er selvfølgelig prisverdig at flere supportere ogsaa følger med over til kvinnelaget, noe som er langt bedre enn hva man kan si om Vaalerengen eller Molde Fodboldklub. De stiller opp for klubben sin paa en eksemplarisk maate, og her kan vi se og lære. Noen av dem kan til og med navnet paa flere av spillerne. SS (ja, ikke sant?) har for øvrig planer om aa kuppe alle sitteplassene paa Plassen. Det synes jeg vi skal la dem gjøre. Bærumfolk blir fort slitne av aa daske lanke i 2x45, saa dersom de maa staa, gaar de nok etter 20 minutter. Om du ellers blir lett plaget av støyende Stabæk-fans, bare ta med deg en kubjelle. Da er de borte før du rekker aa si "intolerant".

 

Har vi planer om å kuppe alle sitteplassene? Det var nytt for meg, særlig når man ser i tråden her at vi skal drite i sitteplassbillettene og gå rett på ståplassene..

 

Edit: Og ja, litt søtt å disse oss for å kalle jentene for chicksa når de selv flesker til med Dynamite Girls ;)

Endret av BelgiskBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gjeeesp. Kom fra dem som har plass til alle tilskuerne sine i kiosken, og har oppkalt laget sitt etter en strippeklubb. Litt synd for troverdigheten hans at han vil skremme de sjelene som krøker seg nedover krattet ved elven for å se på de antatt pusete supporterne fra Stabæk.

 

Og navnet Plassen, det høres kjent ut...

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Føkk! Føkk! Føkk!

 

Hvor mange må vi ha ute før vi kan be om/kreve utsatt kamp? Resultatet påvirker jo ingen andre, så det er hvertfall tenkbart.

 

Såvidt jeg forstår er det ikke særlig tenkbart selv om det sikkert vil være en grense avhengig av alvorlighetsgraden.Skulle kampen flyttes hadde det vel blitt snakk om tre uker grunnet E-cup og cupfinale.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Før kampen-omtale fra Røas hjemmeside, ført i pixler av Andreas Kolle/Two can play..

 

Bla bla

 

Pinlig, Kolle. Tror faktisk det ikke er mulig å lage det dårligere.

Synes det var morsom lesning, drittslenging i all venskapelighet :) og ikke noe å ta seg nær av, lit $$.no preg over det hele.

Ellers er jeg litt overrasket over hvordan østkanten har klart å infiltrere selv Røa-Folket, og fått dem til å kalle det T-Bane isteden for Trikk. Hann har tydelig vis ikke fått det med seg at Kolsåstrikken har vært stengt i opptil flere uker, slik at det ikke er mulig for oss å benytte den til andre siden av Lysakerelven, for så å gå resten, i og med at han kritiserer at vi setter opp busser fra alle de store bygdesentrene i våre 2 land-kommuner og dessuten skal vi jo rett til neste finale :P

Endret av Buss1Marius
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sånn for evt. å hisse opp noen slenger jeg ut en påstand om at dette er den viktigste (serie)kampen for Stabæk siden 1993.
Jeg vil vel si at kampen mot Enga på Ullevål i 2004 egentlig var viktigere, nå tapte vi den, og rykket ned, og det var da oppturen startet
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da har endelig det fullstendige dommeroppsettet kommet:

 

Kampinformasjon

Kampnummer 99220001131

Serie Toppserien

Tid 2009-10-31 13:00

Arena Røa kunstgress

Dommer Ann Helene R. Østervold, KNARREVIK

Assistentdommer 1 Tone-Lise Sandvold, HAKADAL

Assistentdommer 2 Karoline Skjefstad, RÅHOLT

4. dommer Stig Unhammer, OSLO

Dommerveileder Bente Ovedie Skogvang, ELVERUM

 

Østervold har dømt oss fire ganger i år. Første gang i serieåpningen mot nettopp Røa. Der ga hun jo Røa et rødt kort, vi ville vel hatt flere. I tillegg dømte hun begge oppgjørene mot Kattem, og det ble jo to greie seire. Hun hadde også bortekampen mot Arna/Bjørnar, som endte 1-1.

 

Sandvold og Skjefstad hadde vi borte mot Team Strømmen. Tror ikke det var så ille, selv om jeg mener å huske at den som gikk på linja på vår side virket noe urutinert (vet dog ikke om det var Sandvold eller Skejfstad).

 

Undhammer er vel en grei 4. dommer, som sikkert kan få litt å gjøre om det blir litt tempratur i kampen (det ser det jo forsåvidt ut som det kan bli).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sånn for evt. å hisse opp noen slenger jeg ut en påstand om at dette er den viktigste (serie)kampen for Stabæk siden 1993.
Jeg vil vel si at kampen mot Enga på Ullevål i 2004 egentlig var viktigere, nå tapte vi den, og rykket ned, og det var da oppturen startet

 

Ser den, men det blir litt andre veien, og nå i ettertid virker det jo som om det var en fordel at vi tapte, men det hadde vi jo ikke tenkt på om vi hadde vunnet. Nei, den kampen lar jeg ikke telle med.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det var morsom lesning, drittslenging i all venskapelighet :) og ikke noe å ta seg nær av, lit $$.no preg over det hele.

 

Vel, ikke akkurat fryktelig morsomt, han har satt sammen det som er av klisjeer. Når man ikke klarer å komme med en eneste ny pussighet er det vel best å la være. Jeg har vært med en stund nå og dette er jo det samme gamle mølet om igjen.

 

Og; jeg skal love deg at jeg ikke tar meg nær av det. Men han skal ha for at ikke nevner ordet gymsal.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det var morsom lesning, drittslenging i all venskapelighet :) og ikke noe å ta seg nær av, lit $$.no preg over det hele.

 

Vel, ikke akkurat fryktelig morsomt, han har satt sammen det som er av klisjeer. Når man ikke klarer å komme med en eneste ny pussighet er det vel best å la være. Jeg har vært med en stund nå og dette er jo det samme gamle mølet om igjen.

 

Og; jeg skal love deg at jeg ikke tar meg nær av det. Men han skal ha for at ikke nevner ordet gymsal.

 

Det ervel uansett ikke for oss det skal være morsomt. Se ikke bort fra at mange på Røa har så dårlig humor at de finner dette morsomt :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det ervel uansett ikke for oss det skal være morsomt. Se ikke bort fra at mange på Røa har så dårlig humor at de finner dette morsomt :lol:

 

Ikke glem at ingen på Røa bryr seg om noe som har med den støgge røde drakta å gjøre..... Det har de bevist gjennom en årrekke ved fravær på kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Herregud, da, gutta?

 

Makan til bitterhet!

Dere er da ikke så himla spesielle, dette har blitt gjort mot Klepp, Arna-Bjørnar, Amazon Grimstad, Fortuna Ålesund, Kolbotn og Fløya. De har alle tatt det med et smil og sagt at det har gjort spillerne oppglødde og klare til å slå oss. Arna-Bjørnar og Klepp har til og med gjort en greie rundt det.

 

Dere er hittil de eneste som tar det jeg skriver og ikke minst dere selv så alvorlig at dere blir potte sure. Er det klisjeer? Ja. Er det ment alvorlig? Selvfølgelig ikke. Provoserer det? (Her svarer dere nei, men kommentarene deres sier helt klart: ) Ja. Er det absurd at jeg kritiserer dere for å være enda mer vestkant enn Røa? Ja (dette tok jeg faktisk fra Lyn, ikke fra VIF). Dessuten fikk herrelaget vitterlig pen behandling.

 

Kaster dere stein i glasshus?

Så det synger. Gå bare inn på SS.no. At Røa-jentene judaskysset Jarl Torske var ikke humoristisk, og det var så godt under beltestedet (gitt tiden og det spente forholdet innad i NFF og mellom NFF og Røa-jentene) og unødvendig at det ga en ekkel smak i munnen. Ad kratt, ideen til det fikk jeg da ss.no plasserte Røa under overskriften "Der ingen kunne tru at nokon kunne bu". Og Røa er på ingen måte unike i det at dere slenger dritt mot dem. Dere sparer ingen.

Dessuten er det flere dårlige tapere: Da dere tapte mot Kolbotn brukte dere milevis med bortforklaringer om dårlig fotball. Noen av dere fokuserte på at dere sang etter tapt kamp, noe som var dritbra og verdig oppmerksomhet. Og som jeg sier kan vi se og lære av dere. Bortsett fra dette med selvironi, der er dere helt Fortuna Ålesund. Hvis dere vil skryte av dere selv, gå på dynamitegirls.no og les på gjesteboken og gjenta at det jeg skrev var lavmål. I dare you.

 

 

Avslutningsvis vil jeg si at jeg virkelig håper at svineinfluensaen er et tilfelle av stein i glasshus. Jeg håper Klaveness spiller opp mot sitt beste. Jeg håper at panserforsvaret deres har Toril Akerhaugen og Janne Stange klar for match. Jeg ønsker faktisk ikke Trine Rønning en god pensjonstilværelse. Best hadde det vært om hele laget stilte med sine beste spillere. Jeg er selv positiv til å flytte kampen, om enn det i så fall betyr at den må flyttes til midten av november.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fullstendig enig i at innlegget ditt ikke er noe å bli surmaga og provosert av. Vi kjører jo på med akkurat samme mynt selv. Og vennskapelig drittslenging hører med før kamp, og i hvert fall i forkant av en seriefinale. Hvorvidt innlegget er morsomt eller ikke er en annen sak, men det får bli en subjektiv vurdering. Er jo ikke sikkert alle våre motstandere ler seg skakke av innleggene på SS heller.

 

Uansett syns jeg kanskje du tar i litt hardt når du betegner hele supportergruppa vår som bitre og dobbeltmoralske. Det har kommet et par negative bemerkninger, men jeg tror ikke vi samla står bak disse kommentarene. Jeg tror de fleste av oss ser humoren, eller i hvert fall forsøket på humor, som ligger bak.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fullstendig enig i at innlegget ditt ikke er noe å bli surmaga og provosert av. Vi kjører jo på med akkurat samme mynt selv. Og vennskapelig drittslenging hører med før kamp, og i hvert fall i forkant av en seriefinale. Hvorvidt innlegget er morsomt eller ikke er en annen sak, men det får bli en subjektiv vurdering. Er jo ikke sikkert alle våre motstandere ler seg skakke av innleggene på SS heller.

 

Uansett syns jeg kanskje du tar i litt hardt når du betegner hele supportergruppa vår som bitre og dobbeltmoralske. Det har kommet et par negative bemerkninger, men jeg tror ikke vi samla står bak disse kommentarene. Jeg tror de fleste av oss ser humoren, eller i hvert fall forsøket på humor, som ligger bak.

Ikke alle. På ingen måte. Men litt for mange. Jeg forventet meg noen kommentarer (grunnen til at jeg kalte meg Two can play that game er at flere av de litt dumme fansene deres (alle har dem) trakkaserte oss på det styggeste, og det helt uprovosert, på gjestelista vår). Jeg ble imidlertid overrasket at dette forumet - som jevnt over har et høyt nivå på diskusjonene - sank så dypt. OK, det er ikke moro. Men det er da heller ikke skrevet på Stabæks hjemmeside.
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Røa - SFK
×
×
  • Opprett ny...