Gå til innhold

Røa - SFK


Bendix
 Del

Anbefalte innlegg


 

 

Ja, ja. Dette var mannen jeg hadde personlig korrespondanse med i et forsøk på å redusere konfliktnivået (han tok kontakt først)....

 

Jeg har lovet å ikke legge ut PM'ene hans på offentlig forum. Men om noen vil intervjue meg direkte om saken, kommer jeg til å si at Kolle fortalte meg at "NFF-delegaten som var til stede og ga oss begge bot vil bli kjeppjaget om han viser seg på Røa".

Så det er nok ikke bare Stabæk Support de ligger i krig med etter den kampen.

 

Det med kjeppjagingen har jeg hørt direkte fra Lars Buer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er akkurat hva kvinnefotballen trenger. Temperatur, sleivspark og drama. Synd jeg er på andre siden av kloden når kampen spilles, dette er noe jeg virkelig vil få med meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Imponert over at Røa som klubb ikke klarer å svelge noen kameler å innrømme at de som arrangør faktisk har hovedansvaret for sikkerheten på egne kamper. At alt kun var Stabæk Support sin feil går jeg pokker ikke med på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ølriksen og Mortimer:

Sett dere inn i kvinnefotball før dere sier så himla mye. Da blir det lite gjentakelse. Tar selvkritikk hva gjelder blussing fordi jeg ikke skrev at det var snakk om kvinnefotballkamper. Dette blir mitt siste ord i saken her.

 

Sett deg inn i tribunekultur og supporterkultur før du sier så himla mye...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1: Har de lov til å stenge oss ute?

 

2: Hvis anlegget deres krever, som det sies, 4-500 vakter for å opprettholde sikkerheten, er det tydelig at denne arenaen ALDRI skulle vært godkjent for slike oppgjør.

 

3: Tomme tribuner betyr tapte billettinntekter på opp mot 50.000 kroner. I tillegg tapte kioskinntekter. Vaktholdet må opprettholdes for å sikre at ingen tar seg ulovlig inn på anlegget.

Kjære Lars Buer og hans meget slitne og velbrukte høyre hånd: Det går ikke an å argumentere for at dere ikke har råd til flere bøter pga Stabæk Supports oppførsel eller mangel på sådan. Økonomisk ser det slik ut:

Billettinntekter 50.000,- + kioskinntekter 5.000,- (?) Totalt 55.000 i tapte inntekter.

Bot fra NFF: 15.000,-

 

Dere sier at dere ikke har råd til å slippe oss inn. Jeg sier at dere ikke har råd til å la være. Vær så snill, ikke forsøk å fornærme intelligensen vår. Vi er Stabæk Support, ikke Klanen. Vi har gått mer enn åtte-ti år på skole.

 

Dersom banen deres ikke er egnet for kamper på dette nivået, vet jeg om en fin bane litt lenger vest, og den heter Nadderud Stadion. Jeg tviler ikke på at vi kan leie den ut mot rimelig kompensasjon. Ikke vis dere som dårlige tapere. Og hvis dere liker idrettsarrangementer uten liv og røre, er det ikke langt fra Røa til golfbanen på Bogstad. Vi skal prøve å ikke blusse der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2: Hvis anlegget deres krever, som det sies, 4-500 vakter for å opprettholde sikkerheten, er det tydelig at denne arenaen ALDRI skulle vært godkjent for slike oppgjør.

 

 

Det er i såfall noe som skurrer og gir kanskje de som sier at Røa har hatt egne regler og kan gjøre som de vil rett. Hvordan er plassen på Røa i forhold til den egentlige hjemmebanen til Kattem? De må jo spille hjemmekampene sine 3-4 mil unna på Orkdalsbanken stadion.

Men må vel bare regne med at Røa banen oppfyller alle krav fra både NFF og UEFA siden de også får lov til å spille Champions League der.

Var på jobbreise under serieavslutningen der i fjor høst og er ikke sikker på hvordan det ser ut.

 

Lisenskravene for infrastruktur er faktisk ganske omfattende og finnes på denne siden: http://ekstranett.fo...isenskriterier/

Kan umulig se for meg at Røabanen oppfyller alle disse kriteriene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Problemet her er faktisk hverken Røa eller SS.

Problemet er at kvinnefotballen eksisterer på tross av NFF ikke på grunn av.

NFF setter samme krav til stadion for damer og herrer.

Vårt herrelag fikk Nadderud underkjent for flere år siden, mens SFK/Nadderud ble kåret til beste arr. for toppserien i 2009. Det er et paradoks.

Røa sin bane er godkjent uten at den vel burde ha vært det (ut i fra NFF sine regler, ikke sunn fornuft).

 

Jeg vet faktisk at Røa på forhånd søkte hjelp av NFF og at noen av NFF sine valg er det Røa blir bøtelagt for (plassering av vakter osv). . Deler av boten er fakta feil og deler er antagelser (jeg hørte at noen på tribunen….)

Når de i tillegg får bot for sin dommergarderobe, denne kampen, som benyttes hver gang, samt feil størrelse på billetter, ja da bedriver NFF ren maktarroganse.

Til info sto det feil på klubbnavnene på lørdagens bortekamp. Kanskje også Linderud/Grei skal bøtelegges....

 

Sånn jeg ser det er det to uheldige elementer i denne saken og en positiv.

1 Kommunikasjonen mellom SS og Røa (den var til Lars)

2 NFF sin vilkårlige bruk av makt. De bruker reglene når det passer dem og ser gjennom fingrene når de har andre ting å bedrive tiden med

 

Den positive er at det blir blest om kvinnefotball og deres supportere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter bare et drøyt års drift, har allerede chixa m/supportere noe man ikke har på herresiden:

 

et hatlag. Go Røa....

 

 

 

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er akkurat hva kvinnefotballen trenger. Temperatur, sleivspark og drama.

 

Neinei, nå må vi jo huske at dette er Toppserien og her er det bare hyggelige, snille og hardtarbeidende jenter og alt skal være TRIVELIG. Helst skal alle danse gjennom en blomstereng som BFFs når dommeren blåser av kampen. Her må jo vi som bare er vant til Tippeligaen holde kjeft for vi vet ingenting om hvordan Toppserien er. Å ja, og så må vi huske på at alle jentene på Stabæk sikkert skammer seg over at vi ber Røa padle sin egen kajakk når det gjelder boten (ref siste avsnitt i TCPTGs siste innlegg).

 

(Her håper jeg ironialarmen er overflødig, men tar den med for sikkerhets skyld).

Endret av BelgiskBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Såvidt jeg har hørt har Røa klart å presse igjennom stadionanlegget sitt på disp i en årrekke. Kritikken som er kommet mot anlegget er slett ikke av ny dato. Hadde vært moro å kjeppjage Lars Buer "om han viser seg på Røa"-Stabæk.

 

Det er jo grei tilgang på kjepper i det minste på "tribunen"

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gårsdagens greie i Budstikka har nå kommet på trykk: http://www.budstikka...rbrak-1.5349663

 

La det være sagt: Jeg har aldri snakket om "uønskede elementer" i Stabæk Support. Jeg har muligens sagt noe i retning av "elementer som utfører uønskede handlinger".

 

Problemet i denne saken er ikke våre supportere, men den utrolig konfliktsøkende oppførselen til ledelsen i Røa.

 

SS har lagt ut en greie på saken, som jeg kan anbefale: http://ss.no/index.l...s=nyhet&ID=1994

 

Bildet Budstikka bruker gjør vel at vi ikke kan snakke oss fra det faktum at noen blant oss blusset. Littegrann... Bilde

Lenke til innlegg
Del på andre sider


La det være sagt: Jeg har aldri snakket om "uønskede elementer" i Stabæk Support. Jeg har muligens sagt noe i retning av "elementer som utfører uønskede handlinger".

 

Der fikk jeg svar på mitt spørsmål, takk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Siden jeg har vært uten nett den siste tiden har jeg ikke fått med meg utviklingen av denne saken før nå.

 

Jeg ler så jeg griner og skal straks begynne å lete etter flybilletter sånn at jeg kan ta meg en skogstur den aktuelle dagen!

 

Herlig, Røa! :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Røa - SFK
×
×
  • Opprett ny...