Gå til innhold

La Manga 2010


sexxes
 Del

Anbefalte innlegg


Den junior-holdningen til Nannskog må han nok lengre ut på landet med. 8/11 som starter har landslagskamper for sine respektive landslag. Igjen står vi med Onstad som går inn i sin 10. sesong på toppnivå. Så har vi Hedenstad og Mix da. Dette laget bør han nok tyngde til å prestere sammen. Kanskje ikke alle er like muskuløse, men de har den fotballmessige tyngden som skal til. Sammen var disse ganske elendige i 60 min. Bak disse er det riktignok tynt, men vi har iallefall Nannskog, Andersson og Jon Inge Høiland.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette var ikke mye å rope hurra for.. Vi savner virkelig en sjef bakerst i forsvaret, og håpet må vel ligge i at Høiland kan steppe inn i denne rollen. Men da er han nødt til å være skadefri! Ellers var vel dette mer eller mindre kollektiv kollaps, er det i det hele tatt noen som kan få godkjent etter denne forestillingen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Den junior-holdningen til Nannskog må han nok lengre ut på landet med. 8/11 som starter har landslagskamper for sine respektive landslag. Igjen står vi med Onstad som går inn i sin 10. sesong på toppnivå. Så har vi Hedenstad og Mix da. Dette laget bør han nok tyngde til å prestere sammen. Kanskje ikke alle er like muskuløse, men de har den fotballmessige tyngden som skal til. Sammen var disse ganske elendige i 60 min. Bak disse er det riktignok tynt, men vi har iallefall Nannskog, Andersson og Jon Inge Høiland.

 

Nannskog må få ha sine preferanser i fred. Jeg søkte litt på nettet etter hva han ønsker seg mer av, og det pirret meg faktisk litt.

Søkte på HAIRY og MATURE samtidig. Ga facinerende resultater. Vet ikke om Scelvan har prøvd og sett hva han kan få ut av det uten å svi av for mange kroner, ...men at det gir oss en fordel i tippeligaen tror jeg egentlig ikke. Forresten, -det vil nok hjelpe oss rundt Lerkendal.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Desverre er vi ikke i nærheten av å ha et skikkelig forsvar, og det preger hele laget. Defensiv ro skaper den nødvendige tryggheten og flyten fremover.Skylden skal ikke bæres av forsvaret alene, det er få om noen på midten som gir den nødvendige støtten hjemover.Henning er et stykke unna toppformen, og han er tidvis den eneste som jobber skikkelig hjemover. Jeg savner både Annan og ikke minst Keller for øyeblikket.

I tillegg savner vi en leder i de bakre rekker. JIH er nærmest, men fremdeles et sykke unna IAO eller Segers.

 

Egentlig vil jeg kun gi Bjarni godkjennt, god både på backen og som stopper.

 

Morten er milevis unna 08 formen, og selv om det smerter å si det, virker det som om han overpresterte i 08. Hans sterkeeste side, er for øyeblikket kun å gi motstanderen en dytt før han går inn i dueller, og slippe unna med det ni av ti ganger. Den tiende gangen dommeren ser dyttet, blir det som regel en farlig dødball imot. Og hvorfor må han på død og liv kælke ballen mot et av tippeligaens dårligste spisspar når det gjelder hodedueller? Vi har jo faktisk spillende backer.

Kristian er i det hele tatt for lik Morten, noe mer ballsikker men ikke spesielt sterk i dueller. Han sliter også med kommunikasjonen, kanskje kan det bli bedre med mer spilletid. Men med både Morten og Kristan på banen blir det for øyeblikket litt for likt.På det første målet blir begge seende på ballen og ingen faller av og dekker Ljungberg. Derimot rykker begge ut på Seattles ballfører, men ingen går skikkelig i, slik at han enkelt kan spille ballen til Ljungberg som er helt åpen.

 

Det ble bedre med Bjarni og Tor Marius i midten, som komplementerte hverandre bedre.

 

Vegar gjør vel en ok figur, fine raid fremover, men er åpenbart vant med venstrebacken hvor han trakk inn i banen, imot midten. Men jeg tenker han blir bedre med mer spilletid på backen.Vi får håpe at JJ for orden på sakene, og at Jon Inge blir raskt skadefri og holder seg slik...

 

 

MSL - som innser at dette innlegget like godt kunne vært postet i "jeg er så sinna" tråden...

 

edit: hva i... skjedde når jeg postet innlegget? Fikset det nå..

Endret av MSL
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Som Bohinen sier i VG idag: Stabæk ser ikke bra ut hernede!

 

Er det ikke noen supportere tilstede i Spania som kan rapportere litt fra treninger etc..............

 

Kan dere som har fulgt med på treningskamper i flere år (jeg begynte først etter 08-sesongen å følge med på pre-season) si om Stabæk noensinne har levert varene i Syden? Eneste kampen jeg har sett live der nede endte vel 4-1, men det var med respekt å melde et litt bedre lag enn vårt (regner ikke Øst-Europa som Syden).

 

Skål og hilsen lams

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel strengt tatt ikke pre-season uten at laget surrer litt nede på La Manga og at Nannskog syter til media om hvor mye som må endres..

 

Foreløpig er jeg ikke fryktelig bekymret. Men hvem vet, kanskje alt knotet rundt Janne har påvirket ting mer enn vi liker å tenke oss?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel strengt tatt ikke pre-season uten at laget surrer litt nede på La Manga og at Nannskog syter til media om hvor mye som må endres..

 

Foreløpig er jeg ikke fryktelig bekymret. Men hvem vet, kanskje alt knotet rundt Janne har påvirket ting mer enn vi liker å tenke oss?

 

Dersom vi også i dag fremstå som det klart dårligste laget, og kanskje taper 2 (eller 3) - 0, er det vel på tide å begynne å bekymre seg en smule...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Som Bohinen sier i VG idag: Stabæk ser ikke bra ut hernede!

 

Er det ikke noen supportere tilstede i Spania som kan rapportere litt fra treninger etc..............

 

Kan dere som har fulgt med på treningskamper i flere år (jeg begynte først etter 08-sesongen å følge med på pre-season) si om Stabæk noensinne har levert varene i Syden? Eneste kampen jeg har sett live der nede endte vel 4-1, men det var med respekt å melde et litt bedre lag enn vårt (regner ikke Øst-Europa som Syden).

 

Skål og hilsen lams

Joda litt historie har vi:

I gullsesongen 2008 gjorde vi det meget bra på La Manga, gikk helt til finalen (tapte på straffer mot Viking)

 

Ellers har det vært blandet, men vi har vel aldri tapt samtlige kamper før?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Joda litt historie har vi:

I gullsesongen 2008 gjorde vi det meget bra på La Manga, gikk helt til finalen (tapte på straffer mot Viking)

 

Litt flisespikkeri:

 

Vi tapte for Viking i semifinalen og vant "bronse"finalen 08.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Joda litt historie har vi:

I gullsesongen 2008 gjorde vi det meget bra på La Manga, gikk helt til finalen (tapte på straffer mot Viking)

 

Litt flisespikkeri:

 

Vi tapte for Viking i semifinalen og vant "bronse"finalen 08.

 

 

Takker! Men fortsatt vårt beste år dernede?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Joda litt historie har vi:

I gullsesongen 2008 gjorde vi det meget bra på La Manga, gikk helt til finalen (tapte på straffer mot Viking)

 

Litt flisespikkeri:

 

Vi tapte for Viking i semifinalen og vant "bronse"finalen 08.

 

 

Takker! Men fortsatt vårt beste år dernede?

1999: tapte finalen mot Rbk 2-2 (straffer 4-5), slo AIK og Ørebro i innledningen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fremstår vi like dårlige i dag er det grunn til bekymring - nå har vi hatt en uke på gress så den unskyldningen funker ikke lengre.. Defensivt håper jeg Bjarni spiller stopper sammen med Kristian, Vegar på sin vante venstre back og event MMS på høyre.. Håper Johan spiller igjen i dag også:-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fremstår vi like dårlige i dag er det grunn til bekymring - nå har vi hatt en uke på gress så den unskyldningen funker ikke lengre.. Defensivt håper jeg Bjarni spiller stopper sammen med Kristian, Vegar på sin vante venstre back og event MMS på høyre.. Håper Johan spiller igjen i dag også:-)

 

 

Vegar på sin vante venstreback?

Han var riktignok god der i fjor, men jeg synes aldri han klarte helt å venne seg til posisjonen.

 

Synes det er jævlig kjipt at JIH plutselig er blitt vår nye IA hva skader angår...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Plutselig? Han har jo nesten vært konstant plaget med strekk siden han kom hit...

 

 

men han har i det minste spilt litt, det er mer enn man kan si om IA som vel ikke klarte mer enn to/tre kamper på rad ifjor...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mål Stabæk: Pontus Farnerud. Etter mye klabb og babb inne i feltet, får Nannskog headet ballen ned inne i feltet. Farnerud står på bakre og setter ballen enkelt i mål!

Keeperen til Sønderjyske heter Henrik Ibsen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bare jeg som tenker hvor mye vi savner Segerström her? Med skadene til Høiland tror jeg ikke vi kan forvente at han skal være redningen heller. Han vil savne kamptrening når han kommer tilbake, og hvor lenge er det da til neste skade?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Merkelig 1. omgang

 

Midtbanen har jeg aldri sett så flytende som den er nå. Se på oppspillene når vi skal spille oss ut fra bakre firer, hvor er midtbanen?! er 50 meter opp til nærmeste Stabækspiller, der forøvrig hele midtbanen samt Veigar og Daniel står i en klynge og henger. Ellers lite presisjon i det meste av pasningene der Farnerud er "ledende". Tror jeg aldri har sett han så sentringssvak som her, et område som normalt sett er hans store styrke. Henning gjør en OK omgang, rydder bra opp etter svakheter fremover i banen. Forsvaret gjør forsåvidt en grei omgang, Hulken BB så langt. Men synes det er lite sprut i spillerne og det meste blir ganske halvhjertet. Vil se Hoff og Diogo innpå, spesielt førstnevnte gir hvertfall alt når han får sjansen, kanskje dette gir en smitteeffekt på resten av spillerne?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

La Manga 2010
×
×
  • Opprett ny...