Gå til innhold

Nye Stabaek.no


Posse
 Del

Brukerevaluering av gamle Stabaek.no  

54 stemmer

  1. 1. Unwanted workload, reduksjon av usikkerhet, sammenslåing av data

    • Stabaek.no gir et overveldende antall alternativer på forsiden, og jeg sliter med å finne fram til det jeg leter etter.
      8
    • Stabaek.no har et stort antall alternativer på forsiden, men jeg trenger det for å finne fram til det jeg er ute etter.
      8
    • Stabaek.no gir en passe mengde alternativer på forsiden, og jeg finner stort sett fram med de alternativene som finnes.
      20
    • Stabaek.no har for få alternativer på forsiden, og jeg finner ikke alltid det jeg leter etter.
      4
    • Jeg føler det kommer klart fram hva som er hva, og hvor lenker leder hen.
      16
    • Jeg opplever forsiden som rotete og jeg vet ikke hvor jeg skal klikke for å finne det jeg leter etter.
      10
    • Jeg synes mange lenker leder samme sted, eller at samme sak blir gjentatt flere steder på siden.
      6
    • Jeg synes sidestrukturen (nyheter, innhold,) kunne vært delt inn i flere kategorier.
      6
    • Jeg synes sidestrukturen (nyheter, innhold,) bør forenkles ned til enda færre kategorier.
      11
  2. 2. Språkbruk, grafikk, bilder

    • Jeg synes språket på Stabaek.no (artikler, skjemaer, innhold, mail) er godt og fritt for misforståelser.
      26
    • Jeg mener det er et forbedringspotensiale for profesjonaliteten enkelte steder. (Skrivefeil, tekstformatering, formulering av budskap)
      14
    • Jeg synes artiklene og innholdssidene har gode og illustrerende bilder.
      10
    • Jeg mener Stabaek.no kan bli bedre på å ha oppdatert og bedre billedbruk i artikler.
      16
    • Jeg ønsker meg en fungerende gallerifunksjon der supporterne kan sende inn bilder fra kamper og turer. (Til nå har vi 3-4 spredt organiserte sider)
      25
    • Jeg mener hovedmenyen er kjedelig og uinspirerende, og jeg bruker unødvendig tid på å lese meg ned til det jeg er ute etter. (Jeg ønsker meg en mer grafisk innbydende meny)
      12
    • Jeg mener hovedmenyen er kjedelig og uinspirerende, men føler den må være slik for å ta hånd om alternativene vi har.
      3
    • Jeg mener hovedmenyen er fin som den er.
      17
    • Jeg synes vi har unødvendig mange moduler på Stabaek.no og ønsker å ha det så rent som mulig.
      10
    • Jeg synes det er ok å reklamere for Blaa/medlemskort 2010, men vi bør fjerne resten.
      4
    • Jeg mener vi har plass til å bruke mer bannere, for eksempel for turer og relaterte arrangementer.
      12
  3. 3. Header, kommentarfelt, andre issues

    • Jeg synes det har fungert bra de gangene vi har brukt headeren på Stabaek.no til å reklamere for kamper og turer.
      32
    • Jeg ønsker meg en konstant header som ikke forandrer seg.
      5
    • Jeg ønsker meg et kommentarfelt under artiklene som skrives.
      11
    • Jeg synes det holder med forumet, vi trenger ikke kommentarfelt.
      29
    • Jeg mener Stabaek.no er klar for en strukturell og designmessig oppgradering.
      24
    • Jeg liker sidene slik de er nå. (Bare uten sikkerhetsrisiko)
      12

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer


Anbefalte innlegg


Når vi nå legger inn Joomla 1.5 mister vi mest sannsynlig forsida slik vi kjenner den. Derfor er den utsendemessige oppgraderingen skjøvet fram i tid til omtrent nå rundt jul. Som nevnt på forsida er webansvarlig stuck på Gjøvik for å lære seg webdesign, ergonomi og webpublisering slik at vi etterhvert har en super side som fungerer til det vi ønsker, og enda litt til.

 

Jeg har satt opp en meningsmåling basert på Gerhard-Powals heuristikker for brukskvalitet, samt lagt til noen egne for oss. Det går an å velge flere alternativer siden pollfunskjonen vår ikke takler mer enn 3 spørsmål med 15 alternativer.

 

Det går også an å komme med konkrete forslag her i tråden. I nettverdenen er alt mulig, bare man lærer nye ting og prøver seg fram. Om ikke alt kommer på plass med én gang, har vi nok kommet langt på vei når det nærmer seg sesongstart.

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabaek.no gikk nå ned med et brak. Det kommer til å ta flere dager å få fungerende sider igjen, og det må lages mer eller mindre fra scratch. Takk for all støtte i den vanskelige tiden som kommer :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg ønsker meg et kommentarfelt under artiklene som skrives.

Jeg synes det holder med forumet, vi trenger ikke kommentarfelt.

 

Hva med, jeg synes vi burde ha et kommentarfelt som kan kobles opp mot forumet.

 

Altså hver gang det kommer en ny nyhet på forsiden opprettes en ny tråd på forumet hvor man kan skrive. Disse kommer automatisk inn i kommentarfeltet og omvendt :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå fikk plutselig forumet et helt annet utseende! Lurer på om bakgrunnen gikk fra blått til hvitt, husker ikke. Det hele skjedde så brått.

 

Også mista vi banneret, æsj, nå var det kjedelig her.

Endret av Jan Fredrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det har ikke noe med stabaek.no å gjøre, men lurer på om det finnes youtube script til forumet? (direkte youtube visning på forumet). Kunne ikke se noe til det på leverandørens side.

Endret av Blaapaatur
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det har ikke noe med stabaek.no å gjøre, men lurer på om det finnes youtube script til forumet? (direkte youtube visning på forumet). Kunne ikke se noe til det på leverandørens side.

 

Mulig det kommer med versjon 3.0 som Gjermund sliter med å installere :)

 

Hovedsiden er nå såvidt installert. Denne har et helt annet utseende enn det jeg ser for meg blir vår nye side...

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg får fortsatt opp meldingen om skadelig programvare fra Forumet.

 

Jeg kjører Google Chrome. Betyr det at problemene ikke er løst på Forumet, eller er det bare et visst etterslep med feilmeldinger (og nå vil jeg ikke ha tilbakemelding på at jeg heller må kjøre Mozilla eller Opera....). Jeg tipper på at Google Chrome - som selvsagt er et Google produkt - er mer var på angrep som er rettet spesielt mot Google, som jeg tipper googlefastanalytics.eu er (høres sånn ut på navnet).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg får fortsatt opp meldingen om skadelig programvare fra Forumet.

 

Jeg kjører Google Chrome. Betyr det at problemene ikke er løst på Forumet, eller er det bare et visst etterslep med feilmeldinger (og nå vil jeg ikke ha tilbakemelding på at jeg heller må kjøre Mozilla eller Opera....). Jeg tipper på at Google Chrome - som selvsagt er et Google produkt - er mer var på angrep som er rettet spesielt mot Google, som jeg tipper googlefastanalytics.eu er (høres sånn ut på navnet).

 

Da tror jeg Gsk må kjappe seg å ta backup av forumet og legge inn ny versjon... Du får ikke noe på Stabaek.no, Albert?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det med bildegreiene kan jeg godt ta meg av hvis det er nødvendig ;) Eller så kan jeg ta over tour the force hvis eierene ikke har tid lenger.

 

Edit: Ser du har installert opplæringsversjon ting... Tar endel tid og slette alt innholdet...

Endret av Maan95
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det med bildegreiene kan jeg godt ta meg av hvis det er nødvendig ;) Eller så kan jeg ta over tour the force hvis eierene ikke har tid lenger.

 

 

Det kan godt være vi trenger dedikerte folk til å holde galleri oppdatert. Kommer tilbake når siden kjører og vi begynner å legge inn komponenter igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror sidene trenger å bli bygget på nytt fra scratch. Designet er utdatert og sidene er ikke så veldig funksjonelle. Det kan lett bli rotete på forsiden, så jeg synes man heller burde prøve å ha punktene på menyen på forsiden i færre grupper, heller da med undergrupper. Vanskelig å gi noen konkrete eksempler når jeg ikke har den gamle forsiden foran meg, men du skjønner sikkert hva jeg mener. I tillegg så synes jeg det er viktig å ha alle delene av siden oppdatert. Tifosidene for eksempel hadde jo en "oppussing" for ikke så alt for lenge siden, men etter det har de ikke blitt oppdatert som de burde. Det er jo ganske mange dele.r av sidene, men da får man heller "ansette" en assisterende webansvarlig. Det finnes garantert kompetanse blant medlemmene i supporterklubben.

 

Alt i alt så mener jeg at når det er såpass mye som bør oppdateres så bør sidene bygges på nytt igjen fra bunnen av. Da får man gått grundig gjennom alt, og det kan vel hende at man finner en del som er unødvendig også. Jeg synes forøvrig at det var en veldig god idé med en gallerifunksjon hvor vi kan sende inn bilder fra kamper og turer. Det bør absolutt gjennomføres.

 

En poll som det her vil vel alltid bære preg av at de aller, aller fleste kvier seg veldig for å forandre på ting som har funket i lang tid. Det er alltid klager i starten når man får nytt design og oppsett, og folk som krever å få det gamle tilbake, men etter 1-2 måneder, når folk har blitt vant til det nye, stilner protestene. Jeg har opplevd det flere ganger på et annet forum jeg er aktiv på, og vi vet vel alle hva som skjer når Facebook gjør endringer.

 

Forøvrig, hvis dere trenger noe ekstra arbeidskraft for å få gjennomført ting så får dere si ifra. Selv om det bare er på VGS-nivå så har jeg en del erfaring med webdesign ++.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg får fortsatt opp meldingen om skadelig programvare fra Forumet.

 

Jeg kjører Google Chrome. Betyr det at problemene ikke er løst på Forumet, eller er det bare et visst etterslep med feilmeldinger (og nå vil jeg ikke ha tilbakemelding på at jeg heller må kjøre Mozilla eller Opera....). Jeg tipper på at Google Chrome - som selvsagt er et Google produkt - er mer var på angrep som er rettet spesielt mot Google, som jeg tipper googlefastanalytics.eu er (høres sånn ut på navnet).

 

Da tror jeg Gsk må kjappe seg å ta backup av forumet og legge inn ny versjon... Du får ikke noe på Stabaek.no, Albert?

Stabaek.no har vært greit i hele dag (altså før oppdateringen). Forumet begynte å bråke for et døgns tid siden (var det ikke i går morges jeg sendte deg SMS). Om jeg åpner i ny fane får jeg advarsel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Altså hver gang det kommer en ny nyhet på forsiden opprettes en ny tråd på forumet hvor man kan skrive. Disse kommer automatisk inn i kommentarfeltet og omvendt :D

 

Det var noe liknende mot stabak.no en gang i tiden, med et eget subforum som het "Stabæk Fotball". De trådene døde som regel ut etter 1 innlegg - åpningsinnlegget.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Altså hver gang det kommer en ny nyhet på forsiden opprettes en ny tråd på forumet hvor man kan skrive. Disse kommer automatisk inn i kommentarfeltet og omvendt :D

 

Det var noe liknende mot stabak.no en gang i tiden, med et eget subforum som het "Stabæk Fotball". De trådene døde som regel ut etter 1 innlegg - åpningsinnlegget.

Husker det.

 

Men jeg tror at når man kobler det opp mot et kommentarfelt under artikkelen vil det bli mye mer populært.

 

Trenger du eksempel? Se for eksempel amobil.no ;)

Endret av Jan Fredrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Holder dere på å installere enda en gang? Ser at man får opp sånn installasjonsting på forsiden... Er vel greit å få installert dette så fort så mulig sånn at ingen andre kan tukle med det...?

 

Vi måtte gjøre det et par ganger. Dessuten har jeg et hemmelig passord til databasen så ingen kunne fucka opp spesielt mye :) Hvis noen tar en titt på forsida nå skal alle gamle artikler være tilbake. Jey!

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Holder dere på å installere enda en gang? Ser at man får opp sånn installasjonsting på forsiden... Er vel greit å få installert dette så fort så mulig sånn at ingen andre kan tukle med det...?

 

Vi måtte gjøre det et par ganger. Dessuten har jeg et hemmelig passord til databasen så ingen kunne fucka opp spesielt mye :) Hvis noen tar en titt på forsida nå skal alle gamle artikler være tilbake. Jey!

 

Akkurat nå er det kun en login der :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Holder dere på å installere enda en gang? Ser at man får opp sånn installasjonsting på forsiden... Er vel greit å få installert dette så fort så mulig sånn at ingen andre kan tukle med det...?

 

Vi måtte gjøre det et par ganger. Dessuten har jeg et hemmelig passord til databasen så ingen kunne fucka opp spesielt mye :) Hvis noen tar en titt på forsida nå skal alle gamle artikler være tilbake. Jey!

 

Akkurat nå er det kun en login der :(

 

Skjer akkurat det samme hos meg...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En sak jeg ikke fant som valgalternativ var oppsettet for der de siste nyhetene ligger. Nyhetene har ligget to og to nedover øverst på siden, det som har skjedd flere ganger er at jeg faktisk ikke har fått med meg enkelte av nyhetssakene som har ligget helt til høyre. Håper dere lager et system som kun har en og en nyhet nedover.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Holder dere på å installere enda en gang? Ser at man får opp sånn installasjonsting på forsiden... Er vel greit å få installert dette så fort så mulig sånn at ingen andre kan tukle med det...?

 

Vi måtte gjøre det et par ganger. Dessuten har jeg et hemmelig passord til databasen så ingen kunne fucka opp spesielt mye :) Hvis noen tar en titt på forsida nå skal alle gamle artikler være tilbake. Jey!

 

Akkurat nå er det kun en login der :(

 

 

Jepp, vi skal nemlig designe utseendet før folk får se sida :)

 

Jonas, det er nå én steady newsflow. Uansett kategori. Der vil artiklene sorteres etter tidspunktet de ble publisert eller overstyrt av oss.

Endret av Posse
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når kan vi satse på å få lese på yndlingssiden vår igjen?

 

Edit: Overraskende at hele åtte liker siden slik den er nå!

Jeg liker sidene slik de er nå. (Bare uten sikkerhetsrisiko) [ 8 ] ** [10.13%]
Endret av Jan Fredrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan dere ikke ha sånn offisiell åpning av nettsiden med nedtelling inntil siden åpnes? Sånn at forsiden viser bare en tikkende klokke inntil den åpnes? Hadde vært litt fett :P

 

 

Om vi kan implementere en klokke på forsida vet jeg ikke, men jeg tror jeg og bror som lager siden nå skal snakke litt sammen og sette oss et mål for åpning ja. Det må jo være LITT wow-faktor når vi først oppgraderer utseendet. Sist det ble gjort var da Satyren ble skilt ut.

 

Og det vil alltid være noen som trekkes mot det kjente og trygge. Å strebe mot å ligne det forrige utseendet er irrasjonelt, men slik det foreløpig ser ut er det veldig lett gjenkjennelig. Hovedmenyen er på samme sted, vi må bare gå igjennom litt menystruktur etc for å se om vi kan forbedre den.

 

Jeg er fortsatt i rus over at alt vi har skrevet over mange år var i en bitteliten fil på 3 mb. Det er altså 255 sider med stoff slik det ligger på sidene vi har nå. Det er verdifullt å ha med videre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Nye Stabaek.no
×
×
  • Opprett ny...