Gå til innhold

Tiårets Stabæk-lag


MSL
 Del

Anbefalte innlegg


Godt Nyttår!

 

Idet vi går inn i ett nytt tiår registrerer jeg at flere lokale medier kårer tiårets lag. Da budstikken ikke har tatt ansvar enda, prøver jeg meg her:

 

Vilkår for denne lett uhøytidelige oppstillingen er naturligvis at spilleren har vært aktiv som spiller i det foregående ti-året altså 2000 - 2009. Der tillates opptil syv spillere på benken.

 

 

Jon Knudsen

 

Andre Flem (K) Mike Kjølø Christian Holter Tom Stenvoll

 

Tobias Linderoth

 

Christian Wilhelmson Alan Carlos Gomes Da Costa

 

Veigar Pall Gunnarson

 

Petter Belsvik Daniel Nannskog

 

På benken:

 

Henning Hauger, Jon Inge Høiland, Trygvi Gudmundson, Somen A. Tchoyi, Christian Keller, Pontus Farnerud, Inge Andre Olsen.

 

 

Trener: Jan Jönsson

Endret av MSL
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og her kommer begrunnelsen:

 

Keeper: Utvilsomt Super-Jon vårt førstevalg med unntak av en liten periode i 2001 hvor Rote stod. Derfor heller ingen keeper på benken min. Spilte alle kampene ellers med unntakav en øye-operasjon i 03 tror jeg, med ett og annet unntak ellers.

 

Forsvar: Det slår meg at vi faktisk har hatt utrolig få "rene backer", mulig at backens rolle var annerledes tidlig på 2000 tallet enn den var i 09, men vi har fremdeles hatt skremmende få skikkelig gode backer.Valget faller derfor på Andre Flem, han spillte vel høyreback en gang i tiden, og nyter en velfortjent plass i klubbens Hall of Fame. Flem var kapteinen med stor K og får bindet på mitt lag.

 

Tom Stenvoll tar venstrebacken, ikke spektakulær men alltid pålitelig og til å stole på. Klubbspilleren som er fornøyd med å gå inn og ut av laget, og som alltid stiller opp. Bjørnar Holmvik på sine beste dager er bedre, men så har han ikke så mange av nevnte dager, og forlot klubben på en lite heldig måte.

 

Stopperne blir Mike Kjølø, som kanskje burde fått en kamp ifra start på Telenor Arena og Christian Holter, hvem husker vel ikke målet hans imot Tromsø i 2003 som ble årets mål i TL.

 

Midtbanen er definitivt der vi har hatt flest klassespillere og mange gode ble utelatt eller henvist benken. Tobias Linderoth får en slags ankerrolle, klassespiller, og salget til everton reddet vel klubben. Husker særlig Bodø Glimt kampen i 1999 hvor han nærmest alene snudde kampen ifra 0-2 til 3-2. (Ja jeg jukser litt nå, men Tobbevar outstanding også på 2000-tallet).

 

Vingene var ikke vanskelig å sette: en spiller som nyter etttvilsomt sete i Hall of Fame: Alanzinho,men umulig å komme utenom når det beste laget skal settes. Hadde han bare hatt en bedre rådgiver og ikke sippet på tv hver gang livet gikk ham imot. Vi offrer alt som heter defensiv balanse (sorry Keller) og setter opp Chippen Wilhelmson på høyre. Utvilsomt våre to beste vinger.

 

Den offensive midtbanerollen gis Veigar Pall Gunnarson. Også rimelig selvskreven som trequartista. Veigar på sine beste dager var, og forhåpentligvis blir, unik til å møte ball og ta den i angrep - alene (i TL sammenheng). Etter JJ inntreden, også farlig foran mål.

 

Spissene blir Daniel Nannskog og Petter Belsvik. Ja, Petter spillte bare en halv sesong i 2000, men bøttet inn mål for klubben, og selv om han gikk til RBK er han en av våre beste igjennom tidene. Daniel er selvskreven. Nå, tenk om Veigar kunne serve både Daniel og Petter...

 

 

Nå har jeg vel skrevet nok, det er sikkert innvendinger, og alternative oppstillinger.

 

edit: fjernet leifer og slanket begge innlegg...

Endret av MSL
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette var sinnsykt vanskelig. Skal man ta ut etter kun hvem som er best, eller skal man ta med personlige favoritter. Og skal man bruke 442 eller skal man bruke andre formasjoner for å få plass til best mulige spillere.

 

Jon Knudsen er soleklar og enkleste spiller å velge, da vi ikke har hatt noen andre keepere av betydning disse årene.

 

Forsvaret er litt verre, og i mangel av virkelige gode backer så kjører jeg en backre 3'er.

Den består av Mike, Andre og Christian.

 

På midtbanen har jeg størst problemer. Vingene er enkle nok med Alan og Chippen. Sentralt er verre. Men det blir Tobbe som anker. Og Somen får en Indreløper rolle. Så var det den siste plassen da... Jeg vurderer å ta med Andresen, men vil man ha en svin på banen? Jeg lar følelsene styre, og sier nei. Siste indreløper plassen går derfor til Pontus.

 

Spissene blir Daniel og Veigar. Ikke så mye å si der.

 

Benken: Tom, Tommy, IA, Henning, Jesper, Keller og Finstad

 

Edit: Trener: Janne

Endret av jokke
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Formasjon 3-5-2

 

Jon

 

 

Flem ---- Mike ---- Holter

 

 

Chippen---Farnerud---Tobbe---Andresen---Alan

 

 

VGP --- Nannskog

 

Trener: JJ

 

Benk:

Henning, Somen, Belsvik, IAO, Jeppe, Helgi, Marteinsson

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Prøvde meg med 4-4-2 formasjon, etterom det er det vi har spilt hele veien.

 

Men dette var jaggu vanskelig gitt. Eller dvs midtbanen var ganske problematisk. Tror jeg ville valgt Somen iallefall, men det lar seg jo vanskelig gjøre å utelate Tobbe eller Wilhelmson heller, så da får Henning, Farnerud, Alan, Andresen og co sloss om siste plassen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Når jeg ser det her så ser jeg at vi har hatt mange gode midtbanespillere siste tiåret. Spillere som Farnerud, Annan, Somen, Hauger, Andresen, Andersson, Keller, Sand, Svindal Larsen,Stenersen, ikke får plass i startoppstillingen/troppen engang. Savner også Petur Marteinsson, og kanskje en Andre Muri.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mitt lag er basert på: hvor godt vedkommende har spilt, stabilitet , hvor lenge spilte vedkommende i dette tiåret og lojalitet:

 

Jon

IAO- Mike- MMS- Holter

Chippen-Andresen-Somen-Alan

Veigar-Daniel

 

Benken: Henning, Stenvoll, Keller, Segerström, Linderoth og Finstad

Endret av fornuften
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette var ikke lett.

 

Jon

Keller - Petur - Flem - Stenvoll

Martin - Tobbe - Somen - Chippen

Daniel - Veigar

 

Benk: Mike, IAO, Farnerud, Annan, Tryggvi

Endret av Slum
Byttet ut Frode Olsen med Jon Knudsen.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spilte ikke Frode sin siste kamp for oss i '99? Eller er det jeg som loker?

 

Frode gikk til Sevilla i 99 ja, og var kanskje dråpen som fikk begeret til å renne over for Anders Linderoth.

 

Dæven når en tenker over det: Jon Knudsen; ti år i klubben og blir bare bedre - Heia Jon!

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tiårets lag er en vanskelig utfordring, ikke minst fordi det betyr at det må kåres helt uten å tenke på hva som skjeddetiåret før. Opprykket, cupfinalen og Deportivo skal glemmes. Spillere som Flem og Holter bidro ikke med veldig mye på banen dette tiåret. Den eneste spilleren som er helt sikker på et tiårets lag er Jon. Seriekampene han ikke har spilt de siste ti årene kan telles på en hånd eller to.

 

Jon

Keller - MMS - Mike - Tom

Martin - Somen - Henning - Alan

Veigar - Daniel

 

Spillere som ville vært med om de hadde vært her lengre:

Chippen (for Martin)

Tobbe (for Henning)

Annan (for Tobbe/Henning)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis jeg ikke husker helt feil gikk flere av våre beste spillere sommer/høst 1999 når vi så at seriegull var utenfor rekkevidde.

Laget blir for meg helt forskjellig om man tar med 99 spillerne (med unntak av Jesper som kom tilbake for å hjelpe oss opp igjen etter nedrykket) :D

Endret av Bendix
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mitt favorittlag:

 

Keeper: Jon Knudsen - ingen over, ingen ved siden

 

Høyreback: Christian Keller - tett med Høiland, men vinner på gløden.

 

Høyre midtstopper: Mike Kjølø - Tett med Flem, men hakket mer spillende

 

Venstre midtstopper: Pontus Segerstrøm - udiskutabel, vår svenske italiener

 

Venstre back: Vegard Eggen Hedenstad - Kjemper mot Holter, Tom og Bjørner. Er du god nok, er du gammel nok.

 

Høyre midtbane: Christian Wilhelmson - Lynving og driblekonge, tar plassen fremfor Johan Andersson.

 

Defensiv midtbane: Henning Hauger - Et ord: STABÆK! Danker ut Tobbe, Annan og Jesper.

 

Offensiv midtbane: Pontus Farnerud - Større register enn Martin, mer stabil enn Somen.

 

Venstre midtbane: Alanzinhho - Ingen i nærheten.

 

Spiss 1: Daniel Nannskog - Ingen i nærheten.

 

Spiss 2: Vegiar Pall Gunnarson - Ingen i nærheten.

 

Jeg har naturlig mange spillere fra det beste Stabæk-laget som har vært, gullaget fra 2008.

 

Benken: Andre Flem, Jon Inge Høiland, Tobias Linderoth, Martin Andresen, Somen Tchoy, Johan Anderson og Jesper Jansson.

 

Jeg tror vi kunne tatt et nytt gull med dette laget =)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Keeper: Jon Knudsen- udiskutabel

 

Høyre Back: Morten Skjønsberg- Spilte her en god periode og var aldri truet på plassen. Ble flyttet inn som stopper etter hvert. men fikk ikke plass der av meg. Hvert her lenge.

 

Stoppere: Mike Kjølø og Inge Andre Olsen- Disse to spilte sammen og var klart tippeligaens beste stopperpar. Savner når disse to var på topp.

 

Venstre Back: Christian Holter- var her halve tiåret og var en stabil venstreback. Har vært mangelvare.

 

Dyp Sentrale Midtbane: Henning hauger- Går foran Tobbe på at han spilte har spilt mer dette tiåret.

 

Offansive sentral Midtbane: Somen A. Tchoyi- Er den beste spilleren vi har hatt. Han har klart og herje i utlandet etter salget.

 

Kanter: Alan og Chippen- Ingen i nærheten.

 

Spisser: Daniel og Veigar. say no more

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette var (heldigvis) ikke lett. Mitt forslag i 442 med en offensiv og en defensiv sentral midt (etter kvalitet, ikke sentimentalitet):

 

Jon

 

JIH-Pontus S-Mike-Holter

 

Chippen-Somen-Henning-Alan

 

VPG-DN

 

Benken:

 

MMS, IAO, Pontus F, Johan, Tryggvi, Keller

 

Edit:

 

Det sentimentale laget:

 

Jon

 

Tom S-Flem-Mike-Holter

 

Keller-Henning-Jesper-Tommy S

 

Daniel-VPG

 

Benken:

 

MMS, IAO, Skistad, Jokke P, Belsvik

Endret av Eiko
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Tiårets Stabæk-lag
×
×
  • Opprett ny...