Gå til innhold

Kikk Åff 12. februar


Albert
 Del

Anbefalte innlegg


Poenget med å skrive engelske ord med norsk ordlyd har jeg aldri skjønt. Ordet forblir engelsk uansett, det ser bare styggere ut på papiret...

 

Enig. Pøbb, håttdågg og tæksi...

 

"Avspark med Stabæk"

Lenke til innlegg
Del på andre sider


- Palmasons mål mot Brann. Selve definisjonen på gåsehud.

- Nannskogs mål mot Aafk i 2007.

Fra 0.52 til 1.06!

- TSLs pasning før Heligis mål i cupfinalen

- Finstads 4-3 mål mot Viking.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter kampen mot Tromsø blir det Kick-off på TA.

 

Foreløpige planer:

Etter Tromsøkampen 12 .Februar kl 1800 arrangerer vi KIKKÅFF (kl 2000) for alle blaa sjeler i bar/restauranten i 3. etasje i TelenorArena.

 

Konfransier: Christian Holter,

 

Fotballekspert: Jan Åge Fjørtoft

 

Stabæksjef Ingebrigt forteller om 2010

 

Stabækgutta kommer, Jan Jönsson kommer og alle de nyespillerne blir presentert!

 

VI KÅRER STABÆKS HISTORIENS GOLDEN MOMENT!

 

Stabækbandet speller

 

Stabæk Support (medlemmer i 2010)

KICK-OFF SHOW (inkl PIZZA-buffet) og TROMSØKAMP

kr 150,-

 

 

 

 

SFH ber oss komme med innspill til kandidater til "Golden Moments" - gjerne med link til en video. Øyeblikk som inkluderer dagens spillere (eller Christian Holters fantastisk mål fra midtbanen), altså folk som er tilstede, vil nok ligge ekstra godt an.

 

Er dette forbeholdt medlemmer av Stabæk Support og andre spesielt inviterte gjester, eller kan man prøve å lure med bekjente som ikke er medlem også?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


FRA STABAK.NO:

 

Etter kampen mot Tromsø fredag 12. februar arrangerer vi kick-off for 2010-sesongen. Det hele sparkes i gang kl. 20.00 i Restaurant Plassen i 3. etasje i Telenor Arena.

 

Her blir det fotballprat, presentasjon av våre nye spillere, kåring av Stabæk-historiens ”Golden Moment” og feiende flott musikk av Stabækbandet.

 

Hvem kommer? Alle Stabæk-spillerne, Jan Jönsson, Ingebrigt Steen Jensen, fotballallviter Jan Åge Fjørtoft og konferansier Christian Holter. Kommer du?

 

BILLETTSALGET STARTER MANDAG 8. FEBRUAR KL 10.00

Billettene kjøpes i Stabækbutikken på Bekkestua og på billettservice.no

 

Priser:

 

Kick-off inkludert kampbillett (felt M og N) og pizzabuffet:

Voksen: 250,-

Stabæk Support (felt I), barn, honnør: 150,-

 

(Drikke kjøpes i baren)

 

Kun kampbillett (felt D, E, F, G, H)

Voksen: 100,-

Barn, honnør: 50,-

Stabæk Support (felt I): 50,-

 

NB. Begrenset antall plasser på kick-off.

 

PS. Vi arrangerer eget “chick-off” for damelaget nærmere sesongstart.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Poenget med å skrive engelske ord med norsk ordlyd har jeg aldri skjønt. Ordet forblir engelsk uansett, det ser bare styggere ut på papiret...

 

Så i din verden er det slik:

intervju skal skrives interview

internett skal skrives internet

gir skal skrives gear

fotball skal skrives football

eksos skal skrives exhaust

sjef skal skrives chief

prosessor skal skrives processor

prosjekt skal skrives project

marked skal skrives market

økonomi skal skrives economy

sekretær skal skrives secretary

slåbrok skal skrives Schlafrock

etc etc?

 

Hvis alle nye ord vi får i dette lille fillelandet skal skrives på "originalspråket" blir det jævlig vanskelig. De fleste orda vi bruker er rappa fra Danmark. Må vi så kun skrive dansk? Nei.

 

La oss ta orda vi trenger og la orda skrives mest mulig slik de uttales. Bare vent til du skal lære ungene dine hvorfor tæksi skrives taxi, hvorfor vi skriver ord med stum h, hvorfor vi skriver og i stedet for å, hvorfor det skrives lighter, dashboard, corner, bacon, one-piece, speaker, keeper etc. Det er ingen logikk i at vi skal følge andre lands skriveregler når ordene kommer fra svært mange land.

 

Leve det norske språk!

 

hvorfor kikk-åff? Hva er galt med avspark?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Klippet fra stabak.no :

BILLETTSALGET STARTER MANDAG 8. FEBRUAR KL 10.00

Billettene kjøpes i Stabækbutikken på Bekkestua og på billettservice.no

 

Priser:

 

Kick-off inkludert kampbillett (felt M og N) og pizzabuffet:

Voksen: 250,-

Stabæk Support (felt I), barn, honnør: 150,-

 

(Drikke kjøpes i baren)

 

Kun kampbillett (felt D, E, F, G, H)

Voksen: 100,-

Stabæk Support (felt I): 50,-

 

 

Konklusjon

 

 

1. Vi får rabatt på 50,- til kampen - fordi vi lager stemning (gjennom god støy).

 

2. Vi får faktisk like mye rabatt til det som skjer etter kampen - jeg antar det samme forventes av oss da...

 

 

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig. 6-2 kampen mot VIF var helt magisk.

 

Selv om tiden går fort når man har det gøy, er det vel å ta litt i å kalle kampen mot Enga for "et øyeblikk" (jfr.: "golden moment")?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig. 6-2 kampen mot VIF var helt magisk.

 

Selv om tiden går fort når man har det gøy, er det vel å ta litt i å kalle kampen mot Enga for "et øyeblikk" (jfr.: "golden moment")?

Jeg tenker ikke først og fremst på kampen. Men på følelsene som jeg hadde inne i meg når jeg kom til stadion 17:15. Banneret som var hengt over hovis. Skulle vi klare gull? Blå røyk rett inn i lungene. 10.000 mennesker som ikke hadde billett sto og ventet på Bekkestua. Og selvfølgelig var det helt sinnsykt å knuse enga i siste match på Nadderud. For meg var dette magisk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig. 6-2 kampen mot VIF var helt magisk.

 

Selv om tiden går fort når man har det gøy, er det vel å ta litt i å kalle kampen mot Enga for "et øyeblikk" (jfr.: "golden moment")?

Jeg tenker ikke først og fremst på kampen. Men på følelsene som jeg hadde inne i meg når jeg kom til stadion 17:15. Banneret som var hengt over hovis. Skulle vi klare gull? Blå røyk rett inn i lungene. 10.000 mennesker som ikke hadde billett sto og ventet på Bekkestua. Og selvfølgelig var det helt sinnsykt å knuse enga i siste match på Nadderud. For meg var dette magisk.

 

 

Enig med deg om det. Magisk!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kikk Åff 12. februar
×
×
  • Opprett ny...