Gå til innhold

Bjarni Ólafur Eiríksson


fyR
 Del

Anbefalte innlegg


Bjarni hadde mye å bidra med igår. Også best av våre på VG-børsen. Han er en av de som kan gå foran utover nå.

 

Han slo mange gode dødballer, synd bare at vi da mister hodestyrken hans i feltet!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Diago? Mener du da Diogo eller Daigo?

Daigo

 

Diogo?

 

Ehhh, beklager.

 

Døgo

 

hmm lurer om Daigo nr.10 har endelig blitt gammel nok til drikke annet en saft.

 

Du er vel bare såvidt over saftalderen selv....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Daigo hadde en fin innleggsfot, men Bjarni er også bra på innlegg!

Det ble jo kommentert på TV: "Med Daigo blir til og med Stabæk farlige på cornere". Hulken vil jeg helst ha inne i feltet på dødballene

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ikke overraskende - dessverre.

 

Å miste den mest rutinerte forsvarsspilleren når vi går inn i en viktig høstsesong er ikke heldig. Allikevel er det ikke overraskende at klubber har fått øynene opp for vår silkefot. Å selge Bjarni er nok sportslig sett ikke veldig lurt, men han er 30 år og vi kan kanskje få mest mulig penger for han nå som vi fortsatt er et TL-lag. Så rent økonomisk vil et salg i år være gunstig og kanskje gi oss midler til å hente inn en erstatter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ikke overraskende - dessverre.

 

Å miste den mest rutinerte forsvarsspilleren når vi går inn i en viktig høstsesong er ikke heldig. Allikevel er det ikke overraskende at klubber har fått øynene opp for vår silkefot. Å selge Bjarni er nok sportslig sett ikke veldig lurt, men han er 30 år og vi kan kanskje få mest mulig penger for han nå som vi fortsatt er et TL-lag. Så rent økonomisk vil et salg i år være gunstig og kanskje gi oss midler til å hente inn en erstatter.

 

Nå skal det vel kanskje sies at Bjarni ikke har hatt den aller beste sesongen iår, selv om kampen igår var meget bra! Han holdt ett mye høyere stabilt nivå ifjor, dette kan jo selvsagt ha litt å gjøre med at den bakre fireren totalt sett ikke har vært allverdens! Benjaminsen virker bra på venstreback og med Jalasto og Helgason i midten trenger vi ikke nødvendigvis være SÅ svekket syntes jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bjarni er den beste venstrebacken vi har hatt. Men det var før. Synes det er mye som tyder på at han er på vei nedover. Han løper mindre enn før og virker å ha fått ganske store tempoproblemer. En mot en defensivt har han vært rundingsbøye i år og jeg synes også han har vært svak i posisjonerings- og markeringsspillet.

 

Han skulle være en av våre beste og mest rutinerte spillere i år, men har i likhet med de andre spillerne i tilsvarende rolle ikke maktet å prestere som vi måtte kunne forvente. I mine øyne den største skuffelsen denne sesongen.

 

Dessuten passer han best i gode lag som vil være offensive og ballspillende. Kanskje er det riktig timing for oss å selge Bjarni mens vi ennå kan få noe for han - han forsvinner uansett etter sesongen - og riktig for Bjarni å finne en klubb som passer styrkene og svakhetene hans bedre enn Stabæk anno 2012. Selvsagt synd om vi mister enda en god spiller, men med tanke på økonomi og fremtiden kan det likevel være riktig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen stor gevinst er det så klart ikke. Spørsmålet er hvordan regnestykket ser ut sammenlignet med å beholde han ut kontraktstiden. Litt overgangspenger, sparte lønnsutgifter, tidligere igangsetting av endringer vi uansett må gjennomføre til neste sesong og mer spilletid til f.eks. Benjaminsen veid opp mot Bjarnis verdi for laget ut sesongen. Målt opp mot hans prestasjoner i år synes jeg argumentene for å selge mens vi kan er relativt sterke, men han kan jo være verdifull å ha med på treningene og i garderoben også.

 

Synes ingen av de to alternativene er åpenbart feil eller riktig. Hvis han vil være med resten av sesongen så håper jeg gårsdagen var starten på en formstigning; hvis han føler at tiden er moden for å prøve noe nytt så skal han ha takk for et par meget gode sesonger og for i det minste å ha gitt 2012-sesongen en sjanse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selg han ikke vent til sesongen er over.

 

Selv om vi vant en kamp i går, så vil også våre konkurenter vinne kamper, så jeg tror 1div spill i 2013 er det eneste aktuelle for neste år. Vi bør derfor tenke TL 2014 og da er Bjarni, etter min mening for gammel. Mulig han vil fungere, men vil alikavel representere fortiden og ikke fremtiden. Etter at Vegard, og Mix er solgt så antar jeg Bjarni er den best betalte spilleren og et salg vil medføre reduserte lønnskostnader samt noe inntekter, muligens nok til å dekke lønnskostnadene til en spiller eller to i 2013. Jeg mener derfor vi skal selge han dersom vi får en pris som vi kan være fornøyd med.

Jeg håper virkelig han selges ut av landet og ikke til noen vi skal sloss mot i 2014. Uansett vil jeg ønske han lykke til i sin nye klubb.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Selg han, ikke vent til sesongen er over. Selg han ikke, vent til sesongen er over.

 

Velvel, begge løsninger er greie. Han viste gode takter i går og med en mulighet til å berge plassen så synes jeg at vi skal ta oss råd til å beholde Bjarni. Det er greit at vi må tenke adecco og planlegge deretter, men vi trenger da ikke å skrive REA i pannen på hver eneste spiller så snart kontrakten nærmer seg utløp? Med kvalikkplassen innen rekkevidde så synes jeg at man skal tenke seg om både en og to ganger før man selger unna de av spillerne som har alder, rutine og ferdigheter på plass.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig med både P7 og Sexxes: Årets skuffelse, men ikke noe vits i å gi ham bort. Det som bør tilføyes er at han er den eneste i bakre fireren som kan slå lange innlegg, endatil fra en posisjon der de fleste lag er svake. Hadde vi vært mer solide defensivt hadde han nok kommet mer til sin rett som en av landets beste offensive backer. Slik stallen er pt. passer ikke ferdighetene, og som P7 skriver blir han avslørt på det defensive - egentlig utrolig overraskende i min verden.

 

Nå er vi langt unna noe eventuelt salg selv om det er en artikkel i Stikka.

 

Jeg tror Cunningham fint kan bekle venstre back i tillegg til Benjaminsen, men vi har INGEN andre som klarer å slå skikkelige innlegg fra venstre kant/back. Vi vil mao få et problem ift lange oppspill, jf. @ringos glimrende innlegg om kontringsspill i en annen tråd nylig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg tror Cunningham fint kan bekle venstre back i tillegg til Benjaminsen, men vi har INGEN andre som klarer å slå skikkelige innlegg fra venstre kant/back. Vi vil mao få et problem ift lange oppspill, jf. @ringos glimrende innlegg om kontringsspill i en annen tråd nylig.

Enig i at Bjarni har fine innlegg.

 

Må likevel tillegge at innlegg og dødballer er noe av Benjaminsens spesialitet. Har sett ham legge mange bra innlegg for andrelaget, der han også er fus på dødball med venstrefot., Vi har også sett at han legger cornere de gangene han har sluppet til i Tippeligaen. Han er fortsatt ung, og dette er ferdigheter han kan bygge videre på, selv om Bjarni pt er et bedre alternativ.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hadde ikke trodd at han skulle få starte (ikke at jeg har så mye oversikt over andre islandske venstrebacker), men veldig morsomt at han får spille hele kampen og får med seg en seier! :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Bjarni Ólafur Eiríksson
×
×
  • Opprett ny...