Gå til innhold

Tabelltips 2010


alltidblaa
 Del

Anbefalte innlegg


1. RBK: Skal fortsatt ha den klart beste stallen. Bra keeper. Meget bra og ungt forsvar. Midtbanen med Annan som rydder opp mye i forsvar, Ciljan er bevegelig men midtbanen er ikke like målfarlig nå som ifjor. Angrepet forsterket med Moldskred som kan brukes som spiss sammen med Prica og Ivers ned på midten feks, og RBK har mer å spille på da.

2. Stabæk: Norges beste keeper. Forsvaret er litt mer usikkert men så noe bedre ut mot Molde og jeg tror Janne klarer og gjøre de nødvendige justeringer. VI har norges beste midtbane. Veigar tilbake, mens Nannskog virker å være litt treg i avslutningsøyeblikkene og ikke helt på det nivået han kan være på. Kommer til å savne dødballene til Daigo, han scoret mange og var innvolvert i nesten alle målene i fjor.

3. Brann: Tror Gustavino og Huseklepp vil slå til nå etter en halv sesong sammen. Mjelde kan brukes på kant, hengende spiss og sentralt på midtbanen og er en kjempebra kjøp og en kreativ og målfarlig spiller akkurat det Brann trenger. Mye muskler på midtbanen ellers mens forsvaret kanskje er dems bakdel som som det ser ut nå. Men tror de vil være der ett sted mellom 3-6 plass.

4. Molde: Mistet Mame Diouf, Simonsen har kommet inn og bør ta Høyreback plass der Vatshaug spilte i fjor og var deres dårligste spiller sammen med keeper Lillebak, der har Amos kommet på lån og bær være bedre enn Lillebakk. Dobbel dekning på Venstreback med Johansson. Fall erstatter Diouf, ikke like gjenombruddshissig og hurtig men sterk og god til å holde på ball og relativt målfarlig.

5. Odd: Fått inn Myklebust for Sørensen og inn med Samuelsen. Virker til å ligge ann tilmerket likt som i fjor.

6.Viking: Inn med Hareide og det i seg selv er ett pluss. Ingelsten som er en hurtig bakromspiss akkurat hva de trenger. Tar nok litt tid før Hareide får laget opp på det nivået de bør være på men forventer en bedre sesongen enn fjor og at de havner noe over midten.

7.LSK: Tror på litt bedring hos LSK, fortsatt mye muskler men Berg prøver å få inn spillere med tekning gradhvis nå.

8.VIF: Forsvaret virker noe tregt, men dog duellsterkt. Spennende med Fellah og SIngh som blir viktige for Enga i år og det er spillere som trekker laget opp. Moa bør få en mye bedre sesong. Rundt midten

9. Godset: Unge Godset strålende hjemme men dårlige borte, med de hurtige spillerne de har burde kontringspillet ha stort potensiale på bortebane også. Ser brukbart ut litt bedre enn i fjor selvom de har mistet Winsnes. Rundt midten, kanksje litt under.

10.Sandefjord: Mistet viktig Mjelde og Madsen noe før serieslutt i fjor. Walker er meget god til å bygge lag som jobber for hverandre. Virker å være blandt de lagene med dårligst spillerstall spiller for spiller men solid forsvarspill og god trener trekker opp. Ertsås kan ble spenende.

11. Aafk: Samme som i fjor, ser ikke helt hva som skal gjøre at de havner mye lenger opp eller ned

12. Haugesund: Bra kontringspill, Pelu og Sørum blir viktige tror de vil havne rundt kvallik og kanskje litt over

13. TIL: Mistet Moldskred og Reginiussen, stoore tap det. Unge Braathen og Jama skal ta opp arven på topp mens Rushfeldt må være på vei ned snart.

14. Hønefoss: Hentet en god del spillere, ligger ett potensiale der til å klarer en plass litt under midten men treningskampene har vært nitriste og tror ikke de klarer og sammkjøre laget bra nok og er redd de kommer sjevt ut helt fra starten av.

15. Start: Goodson bra bak, Mathisen ikke spesielt bra som stopper. Avhengig i at Bolanos og Fevang leverer. Velig spent på om Stokkelien leverer og nivået på Årst. Tror de havner mellom 15-10

16. Kongsvinger: Virker syltynt, tåler nesten ikke skader og har på papiret det dårligste laget. Litt enkelt og tippe dem nederst men tror de maks klarer kvalikkplassen.

Endret av Fred
Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. RBK: Skal fortsatt ha den klart beste stallen. Bra keeper. Meget bra og ungt forsvar. Midtbanen med Annan som rydder opp mye i forsvar, Ciljan er bevegelig men midtbanen er ikke like målfarlig nå som ifjor. Angrepet forsterket med Moldskred som kan brukes som spiss sammen med Prica og Ivers ned på midten feks, og RBK har mer å spille på da.

2. Stabæk: Norges beste keeper. Forsvaret er litt mer usikkert men så noe bedre ut mot Molde og jeg tror Janne klarer og gjøre de nødvendige justeringer. VI har norges beste midtbane. Veigar tilbake, mens Nannskog virker å være litt treg i avslutningsøyeblikkene og ikke helt på det nivået han kan være på. Kommer til å savne dødballene til Daigo, han scoret mange og var innvolvert i nesten alle målene i fjor.

3. Brann: Tror Gustavino og Huseklepp vil slå til nå etter en halv sesong sammen. Mjelde kan brukes på kant, hengende spiss og sentralt på midtbanen og er en kjempebra kjøp og en kreativ og målfarlig spiller akkurat det Brann trenger. Mye muskler på midtbanen ellers mens forsvaret kanskje er dems bakdel som som det ser ut nå. Men tror de vil være der ett sted mellom 3-6 plass.

4. Molde: Mistet Mame Diouf, Simonsen har kommet inn og bør ta Høyreback plass der Vatshaug spilte i fjor og var deres dårligste spiller sammen med keeper Lillebak, der har Amos kommet på lån og bær være bedre enn Lillebakk. Dobbel dekning på Venstreback med Johansson. Fall erstatter Diouf, ikke like gjenombruddshissig og hurtig men sterk og god til å holde på ball og relativt målfarlig.

5. Odd: Fått inn Myklebust for Sørensen og inn med Samuelsen. Virker til å ligge ann tilmerket likt som i fjor.

6.Viking: Inn med Hareide og det i seg selv er ett pluss. Ingelsten som er en hurtig bakromspiss akkurat hva de trenger. Tar nok litt tid før Hareide får laget opp på det nivået de bør være på men forventer en bedre sesongen enn fjor og at de havner noe over midten.

7.VIF: Forsvaret virker noe tregt, men dog duellsterkt. Spennende med Fellah og SIngh som blir viktige for Enga i år og det er spillere som trekker laget opp. Moa bør få en mye bedre sesong. Rundt midten

8.LSK: Tror på litt bedring hos LSK, fortsatt mye muskler men Berg prøver å få inn spillere med tekning gradhvis nå.

9. Godset: Unge Godset strålende hjemme men dårlige borte, med de hurtige spillerne de har burde kontringspillet ha stort potensiale på bortebane også. Ser brukbart ut litt bedre enn i fjor selvom de har mistet Winsnes. Rundt midten, kanksje litt under.

10.Sandefjord: Mistet viktig Mjelde og Madsen noe før serieslutt i fjor. Walker er meget god til å bygge lag som jobber for hverandre. Virker å være blandt de lagene med dårligst spillerstall spiller for spiller men solid forsvarspill og god trener trekker opp.

11. Aafk: Samme som i fjor, ser ikke helt hva som skal gjøre at de havner mye lenger opp eller ned

12. Haugesund: Bra kontringspill, Pelu og Sørum blir viktige tror de vil havne rundt kvallik og kanskje litt over

13. TIL: Mistet Moldskred og Reginiussen, stoore tap det. Unge Braathen og Jama skal ta opp arven på topp mens Rushfeldt må være på vei ned snart.

14. Hønefoss: Hentet en god del spillere, ligger ett potensiale der til å klarer en plass litt under midten men treningskampene har vært nitriste og tror ikke de klarer og sammkjøre laget bra nok og er redd de kommer sjevt ut helt fra starten av.

15. Start: Goodson bra bak, Mathisen ikke spesielt bra som stopper. Avhengig i at Bolanos og Fevang leverer. Velig spent på om Stokkelien leverer og nivået på Årst. Tror de havner mellom 15-10

16. Kongsvinger: Virker syltynt, tåler nesten ikke skader og har på papiret det dårligste laget. Litt enkelt og tippe dem nederst men tror de maks klarer kvalikkplassen.

Har du sett på tabelltipset eller?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 Rosenborg

2 Brann

3 Stabæk

4 Viking

5 Lillestrøm

6 Molde

7 Strømsgodset

8 Odd Grenland

9 Vålerenga

10 Tromsø

11 Aalesund

12 Hønefoss

13 Sandefjord

14 Start

15 Kongsvinger

16 Haugesund

 

Tar alltid grundig feil på tabelltipping. Heldigvis! :ph34r:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. Stabæk

2. Viking

3. Rosenborg

4. Aalesund

5. Frigg

6. Hønefoss

7. Odd

8. Molde

9. Brann

10. Strømmen

11. Strømsgodset

12. Haugesund

13. Start

14. Tromsø

15. Sandefjord

16. Kongsvinger

Ja, det må jeg si.

 

Her var det et par tips som var en smule overraskende.

Forsåvidt ufattelig deilig å se en tabell uten de to lagene som befinner seg en kort biltur østover.

 

Tja alt ettersom hvor man bor selvfølgelig; Men Frigg er jo en kort biltur østover for bæringen da...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. Stabæk

2. Viking

3. Rosenborg

4. Aalesund

5. Frigg

6. Hønefoss

7. Odd

8. Molde

9. Brann

10. Strømmen

11. Strømsgodset

12. Haugesund

13. Start

14. Tromsø

15. Sandefjord

16. Kongsvinger

Ja, det må jeg si.

 

Her var det et par tips som var en smule overraskende.

Forsåvidt ufattelig deilig å se en tabell uten de to lagene som befinner seg en kort biltur østover.

 

Tja alt ettersom hvor man bor selvfølgelig; Men Frigg er jo en kort biltur østover for bæringen da...

Jeg HÅPER du skjønte poenget allikevel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


B) Hallo! Her er en hilsen fra landets nordligste tippeligaby ;) Ser at mange her tipper oss i Tromsø på en noe lav plassering ja. Jaja, dere om det. :D

 

På isberget.no (Tromsøs supporterklubb om noen ikke vet det...) har vi (jeg) tippeligatipping av slutt-tabell, som så mange andre.

 

Tenkte å legge ut en link her om noen er interesserte i å lese isberget.no sitt tips for Stabæk. Det er også ett intervju der med Stabæk Supports leder Dag Albert Bårnes.

 

Her er linken: http://www.isberget.no/news/535/66/Isberget-Lupen-Nr-3---Stabak

Endret av isbjørnen
Lenke til innlegg
Del på andre sider


B) Hallo! Her er en hilsen fra landets nordligste tippeligaby ;) Ser at mange her tipper oss i Tromsø på en noe lav plassering ja. Jaja, dere om det. :D

 

På isberget.no (Tromsøs supporterklubb om noen ikke vet det...) har vi (jeg) tippeligatipping av slutt-tabell, som så mange andre.

 

Tenkte å legge ut en link her om noen er interesserte i å lese isberget.no sitt tips for Stabæk. Det er også ett intervju der med Stabæk Supports leder Dag Albert Bårnes.

 

Her er linken: http://www.isberget.no/news/535/66/Isberget-Lupen-Nr-3---Stabak

Når dere åpner med "Blærum", mister jeg fort interessen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oppdateres rankingen der automatisk etter hver runde eller utelukkende etter ferdigspilt sesong? Vet at VG Nett hadde et gratis alternativ i fjor som ble oppdatert etter hver runde og hvor jeg til slutt endte på en nasjonal 9. plass (skryteskryte), men jeg har så langt ikke funnet noe lignende alternativ for årets sesong og det blir stadig mer stress å skulle rekke det før sesongstart :unsure:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


* "iskalde vegger"

bedre enn paller og 2 timers flytur!

* Norges stusseligste lag ¨må være Tromsø! Nesten litt flaut å se kamp fra Aspmyra.

 

**Han som har skrevet tipsene hos isberget må være tidenes dårligste analytiker!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


* "iskalde vegger"

bedre enn paller og 2 timers flytur!

* Norges stusseligste lag ¨må være Tromsø! Nesten litt flaut å se kamp fra Aspmyra.

 

**Han som har skrevet tipsene hos isberget må være tidenes dårligste analytiker!

Please!

 

Skal du kritisere, så hold deg til fakta. Aspmyra er hjemmebanen til Bodø/Glimt. Hjemmebanen til Tromsø heter Alfheim. Og misliker du flyturen, kan du bare holde deg hjemme.

 

Synes analysen var helt OK, mens innledningen var en tanke flåsete.

Blir litt merkelig å trekke fram humøret til våre svensker og islendinger (som for det meste er helt upåklagelig), når de selv har Kaptein Karisma som nestor i klubben (Sigurd Rushfeldt har vel ikke smilt siden konfirmasjonsbildet sitt).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


* "iskalde vegger"

bedre enn paller og 2 timers flytur!

* Norges stusseligste lag ¨må være Tromsø! Nesten litt flaut å se kamp fra Alfheim.

 

**Han som har skrevet tipsene hos isberget må være tidenes dårligste analytiker!

Please!

 

Skal du kritisere, så hold deg til fakta. Aspmyra er hjemmebanen til Bodø/Glimt. Hjemmebanen til Tromsø heter Alfheim. Og misliker du flyturen, kan du bare holde deg hjemme.

 

Synes analysen var helt OK, mens innledningen var en tanke flåsete.

Blir litt merkelig å trekke fram humøret til våre svensker og islendinger (som for det meste er helt upåklagelig), når de selv har Kaptein Karisma som nestor i klubben (Sigurd Rushfeldt har vel ikke smilt siden konfirmasjonsbildet sitt).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hold deg til fakta? skriver feil navn på hjemmebane. Men poenget som du ikke forsto var at han skriver dritt om vår hjemmebane, mens han selv representerer den forferdelige stadion.

Du kan ikke mene at den analysen var bra?

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hold deg til fakta? skriver feil navn på hjemmebane. Men poenget som du ikke forsto var at han skriver dritt om vår hjemmebane, mens han selv representerer den forferdelige stadion.

Du kan ikke mene at den analysen var bra?

 

 

 

Jo, jeg synes det var en god vurdering av stallen vår.

Han kan mene hva han vil om Hangar'n. At de slenger dritt om den, tyder bare på misunnelse, og at de frykter å komme hit.

Og jo, jeg forsto poenget ditt, men det framstår som ganske klønete å kritisere hjemmebanen til feil lag for å "ta igjen" på vanlig supporterhets.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hold deg til fakta? skriver feil navn på hjemmebane. Men poenget som du ikke forsto var at han skriver dritt om vår hjemmebane, mens han selv representerer den forferdelige stadion.

Du kan ikke mene at den analysen var bra?

 

 

 

Jo, jeg synes det var en god vurdering av stallen vår.

Han kan mene hva han vil om Hangar'n. At de slenger dritt om den, tyder bare på misunnelse, og at de frykter å komme hit.

Og jo, jeg forsto poenget ditt, men det framstår som ganske klønete å kritisere hjemmebanen til feil lag for å "ta igjen" på vanlig supporterhets.

 

At vår venn i Isberget kan navnene på nesten alle spillerne i stallen gjør ikke nødvendigvis en god analyse. Pre-season er heller ikke nevnt med ett ord. Jeg er også uenig i analysen av forsvaret, men desverre for oss synes jeg faktisk han er for raus med forsvaret. Selve dommen er imidlertid ikke ett dumt tips. Jeg vil være fornøyd med en bronse i år også.

 

Også merkelig at han fremhever treneren vår som beste resurs, JJ er utvilsomt en kjempemanager. Men han kan kanskje trekke på seg en grilldress med Rema 1000 på, en gang etter 1.6.

JJ ballen er ikke lagt død før det kommer en signatur på en kontrakt som binder ham til Stabæk. Alle andre scenarier utenom nevnte, vil skape uro i laget. Vil JJ bli? vil han til RBK, FCK eller Rufus FK?

Sånn sett kan vår største ressurs bli vårt største uromoment, og dette kan henge over oss når vi skal kvale. for EL og være med i innspurten i TL.

I August vil vi ideellt sett være med på 3 fronter (Køpp, e-køpp og TL) og derfor måtte regne med å spille 2 kamper i uken. Hva om vi taper en kamp og alt media skriver om er JJ som ikke har skrevet under for Stabæk? Det bekymrer faktisk meg mer enn noe annet...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hold deg til fakta? skriver feil navn på hjemmebane. Men poenget som du ikke forsto var at han skriver dritt om vår hjemmebane, mens han selv representerer den forferdelige stadion.

Du kan ikke mene at den analysen var bra?

 

 

 

Jo, jeg synes det var en god vurdering av stallen vår.

Han kan mene hva han vil om Hangar'n. At de slenger dritt om den, tyder bare på misunnelse, og at de frykter å komme hit.

Og jo, jeg forsto poenget ditt, men det framstår som ganske klønete å kritisere hjemmebanen til feil lag for å "ta igjen" på vanlig supporterhets.

 

At vår venn i Isberget kan navnene på nesten alle spillerne i stallen gjør ikke nødvendigvis en god analyse. Pre-season er heller ikke nevnt med ett ord. Jeg er også uenig i analysen av forsvaret, men desverre for oss synes jeg faktisk han er for raus med forsvaret. Selve dommen er imidlertid ikke ett dumt tips. Jeg vil være fornøyd med en bronse i år også.

 

Også merkelig at han fremhever treneren vår som beste resurs, JJ er utvilsomt en kjempemanager. Men han kan kanskje trekke på seg en grilldress med Rema 1000 på, en gang etter 1.6.

JJ ballen er ikke lagt død før det kommer en signatur på en kontrakt som binder ham til Stabæk. Alle andre scenarier utenom nevnte, vil skape uro i laget. Vil JJ bli? vil han til RBK, FCK eller Rufus FK?

Sånn sett kan vår største ressurs bli vårt største uromoment, og dette kan henge over oss når vi skal kvale. for EL og være med i innspurten i TL.

I August vil vi ideellt sett være med på 3 fronter (Køpp, e-køpp og TL) og derfor måtte regne med å spille 2 kamper i uken. Hva om vi taper en kamp og alt media skriver om er JJ som ikke har skrevet under for Stabæk? Det bekymrer faktisk meg mer enn noe annet...

 

Enig at det blir litt flåsete å kritiserehans vurdering uten å begrunne det!

Men som skrevet ovenfor virker det som han bare ramser opp spillere tilsynelatende uten å kunne nok om dem. Orker ikke skrive min egen vurdering av samtlige spillere, men synes bare den var kjedeli gog planløs i motsetning til SS sin.

Ps. også er jeg så utrolig lei av negativitet rundt vår flotte arena. De tingene som kunne være litt morsomme for et år siden, er nå bare kjedlig.. Men jeg lar meg hisse opp av hver minste lille ting mot Stabæk så jeg kan vel skylde meg selv

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen kommentarer til kommentarene her :D

 

Først til Anders BD: kommentaren om Blærum. Den står i parantes og at det er ONDE TUNGER som kanskje mener det. Det står også at ironiske formuleringer tåler nok Stabækfolket. Men du tålte det altså ikke da, men det var altså en spøk. Er vel ganske sikkert noen Stabæksupportere som har noe negativt å komme med om Tromsø og Nord-Norge til sammenligning ;)

isberget.no er supportersider, og da "skal" det selvsagt være litt småstikk ;) Det er mest bare for å tirre litt og for å få en liten "spissformulering" på det hele.

 

Gøistein: Som noen andre skrev, hold deg hjemme om du ikke klarer en 2 timers flytur. :=) Du savner kanskje tiden da laget ditt kom seg til alle bortekampene med en kort svipptur med bussen?;)

 

"Ramser opp spillere uten å tilsynelatende kunne nok om de"-kommentaren. Det skal være en kortfattet vurdering, og da gidder jeg selvsagt ikke å begynne å vurdere hver enkelt spiller og utdype for hver enkelt. I disse tipsene/artiklene har jeg også lagt opp til å skrive en del om supporterklubben, og setter litt fokus på det også, siden det for supportere kan være av litt interesse å lese om andre lags supporterklubber. Og selvsagt hadde vel analysen av laget blitt enda bedre om den hadde blitt skrevet av en stabæksupporter, men da hadde liksom hele poenget vært borte, ikke sant? ;)

 

Nei, sesongoppkjøringskampene har jeg ikke lagt noe særlig vekt på, de ligger i bakhodet, men det vises alt for ofte at en god sesongoppkjøring ikke betyr at det blir en dårlig sesong, og omvendt. I fjor hadde Brann en elendig sesongoppkjøring, mens TIL hadde en god, likevel havnet Brann foran TIL på tabellen.

 

Når det gjelder Telenor Arena, så har jeg ikke vært der, men skriver det jeg har hørt fra veldig mange, både fra TIL-supportere og andre lags supportere. Vi ønsker oss selv storhall her i Tromsø for eksempel, så jeg er ikke motstander av innendørsarenaer. Siden det kom kritikk mot hallen, så lot jeg jo da også SS sin leder kommentere nettopp de tingene som en motvekt til kritikken. Jeg skal til Telenor Arena i år i forbindelse med Metallica-konsert og ser veldig frem til å oppleve hallen, selv om det denne gangen ikke gjelder fotball. Og kanskje skal jeg på kamp der også.

 

At jeg som har Alfheim som hjemmebane ikke skal kunne skrive noe negativt om andre sine baner er bare tull. Min vurdering av Alfheim er ikke ute på nett ennå for eksempel, og alle vet vel at Alfheim langt fra er i Norgestoppen hva arenaer angår. Særlig bortefeltet på Alfheim er noe drit.

 

Håper for øvrig ikke at Jönsson havner i Rema 1000-grilldress, det ville vært synd.

 

Men lykke til i år da, så får vi se om tipset går inn. Tippa sølv i fjor til Stabæk, så traff nesten med det tipset :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider


OK, da ødela SS-TV den morran. Utenfor medalje (og dermed sterkt reduserte sjanser for ecup) altså? Det er jeg ikke helt klar for, merker jeg. Men når Norges to største tippeeksperter tipper eget lag, så tillegger jeg det en viss tyngde. Skulle fjerdeplass gi europacup i år, så er det vel ikke så nøye om det blir tredje eller fjerde, men det hadde jo vært fint med en medalje da (samtidig som man da ikke gjør det dårligere enn fjoråret).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blærum, sosser, pappa, villa, visa og yacht er jo superkreativt da. Hvem har vel hørt det før. Og ikke minst grå gymsal; hysterisk! Ellevilt!

 

 

:ph34r:

 

 

"Logikken" deres går vel at hvis du ikke tåler å høre oppbrukte klisjeer en gang til, så er du for hårsår. Poenget vårt er vel heller at det er dårlig skrevet av disse fiskestinkende "råttstokkan" av noen lausung-rasshøl. Som Erling Fossens onde tunge ville sagt...

 

Edit: men jeg får jo huske å takke for det gode tipset, da. Det er jo tross alt høyere enn våre egne eksperter plasserer oss. ;)

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det forresten akseptabelt å rope 'samefaen' når vi spiller mot Tromsø?

 

 

Kan man bare rope det som er akseptabelt? Det synes jeg høres ut som en voldsom innskrenkning...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det forresten akseptabelt å rope 'samefaen' når vi spiller mot Tromsø?

Er vel langt flere samer i Oslo-området enn i Troms. "Sameland" er vel mer i Finnmark. Blir litt som å kalle oss "sørlendinger".

Men alt trenger jo ikke å være riktig, da. Det er alltid gøy å hetse litt, men uvisst om dette er noe de ville ta seg nær av.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


:lol: Tvilsomt om samefaen gjør så veldig mye, samejoiken som "alltid" synges/joikes mot TIL har vel blitt adoptert av Tromsøfansen som svarer med å joike tilbake mange ganger :D Ellers så er vel ikke same det mest kreative man kan finne på siden det snakkes om akkurat kreativitet ;p
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hadde jeg vært født og oppvokst i Tromsø så hadde jeg nok holdt med Tromsø jeg også.

Ganske sikkert, om jeg ikke hadde vært helt hekta på snøscootercross og lassokasting eller hatt interesser i retning Grand Prix og paljetter og moteverdenen på nedre Manhattan. Hadde jeg bestemt meg for fotball, så hadde det nok blitt Tromsø og ikke Tromsdalen. Litt som Stabæk og Lommedalen i valgets kvaler, tror jeg.

 

Men nå er ikke alt dette en aktuell problemstilling, for jeg har visstnok gener og mine foreldre har gener som gjør det helt usannsynlig at noen av mine forfedre kunne ha slått seg ned i Tromsø. Arv pvirker mer enn miljø, og de siste års forskningsresultater viser at arv også styrer miljø. Vår familie har ikke gener som tillater et slikt miljø. Harald Eia har forresten også gener. Og har han, er det også sannsynlig at Rushfeldt har noen, selv om han kommer enda lenger nordfra. Med mine gener liker jeg å bli mobbet og bespottet av slike som egentlig er misunnelige på min fars yacht og mine kvinners hang til champagne og bittesmå vovser og derbyhatter. Det er min SM sort of, og min SS er nok et substitutt for å være i et sådant kollektivt mindretall over tid.

 

Jeg er bare ikke blitt så gammel og sofistikert at jeg liker å bli PISSA PÅ AV EN GJENG BLEKE TRANLUKTENDE forsvarere av 4-4-3 og hengende s pisser.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det eneste jeg ser på med bekymring er for mye rokkeringer og lite kontinuitet i forsvaret, eller skader på enten Nannskog eller Veigar på topp. Det kan fort bli forskjellen på en 6. plass og en medalje. Redd for at mange tar det for gitt at de skal levere like godt, og ikke minst regne med at begge skal være like skadefrie.

 

Fordi er det noe som har vært hovedstyrken i de sesongene laget virkelig har lykkes, har det vært kontinuiteten og følgelig stabiliteten.

Endret av III
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Tabelltips 2010
×
×
  • Opprett ny...