Gå til innhold

Kamptråd: Odd Grenland - Stabæk


 Del

Anbefalte innlegg


Jeg fikk bare med meg siste halvtimen via skjermen, og ble tidvis litt usikker på om SS var ekstraordinært bra i går, eller om Oddrane hadde kliss like rop. Dette må sies å ha vært en meget god sesongstart for SS. Applaus!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som har fått med seg et ekstra skjerf hjem fra skien? Sist sett i etterkant av scoringsjubelen på 2-3. Forsvant via et stangflagg som tok tak i det og sendte det ut i klacken

 

Jeg mistet også skjerfet mitt etter 2-1 scoringen. Dessverre var det det eksklusive U1912-skjerfet, send PM til meg om noen har det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg kom hjem fra jobbreise til Afrika sent lørdag kveld, og valgt å se kampen på TV.

 

Først - gratulerer til alle Stbaæksupportere som dro. Vi som så på TV hørte knapt Oddrane, mens vi hørte dere nesten hele tiden.

 

Så vil jeg gratulere alle med seieren, og med at det var Espen Hoff som ble matchvinner. Aftenposten i dag har fått meg seg "Hvor er Espen Hoff, Der er Espen Hoff, Vi har Espen Hoff" i en artikkel under overskriften "En seier for tålmodigheten".

 

Måten vi har støttet Espen Hoff på i hans vanskelige start i Stabæk har gjort meg stolt over å tilhøre Stabæk Support. Når det krones med en seier i Skien, hvor den gamle Odd-spilleren blir matchvinner, ja - da viser det at det var ikke så dum strategi.

Synd at de glemte den siste, som vi sang (evt rallet) på vei ut av stadion: "Takk for Espen Hoff"...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mine 5 cents:

 

Positivt:

 

- Vi er gode offensivt.

- Vi har Espen Hoff

- Vi vinner

- Veigar og Johan er tilbake, og Daniel scorer

- Vegar er en glimrende back, og Bjarni er en tøffing på vårt lag.

- SS ruler på tribunen

 

 

Negativt:

 

- Ganske dårlig defensiv kamp, hvor vi slipper til veldig mange store sjanser

- Tabbe av Jon på første målet og KFO på andre målet

- Virker som bare HH jobber helhjertet hjemover på midtbanen. Mulig vi må gjøre noe med sammensetningen for å få bedre balanse (og rom for at backene angriper)

 

Alt i alt en meget bra sesongåpning, og når vi får satt det defensive spillet (gjerne med JIH på laget) kan dette bli meget bra.

Endret av Eiko
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Hvis dommeren hadde gjort jobben sin i går ville Morten skaffet Odd straffe når han river ned Kovac!

 

Hvis dommeren hadde gjort jobben sin, ville Kovac vært utvist.

 

Farnerud ville også ha fått gult kort.

 

Syns både i den kampen, i kampen mellom Molde og RBK og etter det jeg hører Brann - Haugesund, dommerne bærer preg av å være vinterrustne de også...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vet ikke om det er nevnt her, men syns det var artig å se Roger (hovedtrener for Stabæk Fotball Kvinner) komme med supporterne til Skien, og stå sammen med supporterne og heie! Det oser det respekt av!

 

Vi hadde også med oss et par fra G4 på rallebussen :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Enig, hørte mesteparten av kampen på radio i bilen på vei ned fra fjellet, begynnte nesten å lure på om det var hjemmekamp, siden det bare var Stabæk Support som kunne høres laugh.giflaugh.gif

 

Ser på VGD at Odd-supporterne syter over motvind...

 

Men jeg synes det var ufattelig gøy å komme hjem å se på oppsummeringen. Selv når Myklebust scorer hører man jo SS høyt og tydelig, vitner om at vi gjorde en helvetes bra jobbwink.gif

Lenke til innlegg
Del på andre sider


.....

 

Det gir følgende ellever imot Vif (og slutten på dette laaange innlegget) :

 

JK

VEH - JIH - KFO - BE

EH - PF -HH - JA

VPG - DN

 

Enig i at dette primært bør være vår startellever per nå, med MMS, Gromstad og Stenvoll som brukbare innbyttere bak, og Mix, Palmi og Diogo som bra alternativer på midtbanen. Så er det bare å håpe at Aase og Skjelvik tar steg og får noen innhopp etterhvert.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Hvis dommeren hadde gjort jobben sin i går ville Morten skaffet Odd straffe når han river ned Kovac!

 

Hvis dommeren hadde gjort jobben sin, ville Kovac vært utvist.

 

 

Kutt ut det tøvet der. :angry:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis dommeren hadde gjort jobben sin i går ville Morten skaffet Odd straffe når han river ned Kovac!

 

Hvis dommeren hadde gjort jobben sin, ville Kovac vært utvist.

 

 

Kutt ut det tøvet der. :angry:

 

Ikke vær sint... sad.gif Jeg klager egentlig ikke på dommeren, men prøver å antyde hvor håpløst "hvis, dersom, såframt i fall"-argumenter skal være gyldige. Hadde dommeren gjort jobben sin, sier Gøisten, så hadde Odd fått straffe. Da sier jeg at hadde dommeren gjort jobben sin, så hadde ikke Kovac vært der...

 

Jeg klager heller ikke på dommerne når jeg antyder at de er vinterrustne, det er en antydning om at seriestart på Holmenkollsøndagen er vel tidlig ikke bare for spillere og supportere.

 

Selv feiret jeg gårsdagens seier med en lang skitur i dag på ca 4 timer. På "påskefjellet"? - nei, i lavlandet i Asker og Røyken.

 

PS - du vet at jeg da bare klager på dommerne når jeg står sammen med deg...

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis dommeren hadde gjort jobben sin i går ville Morten skaffet Odd straffe når han river ned Kovac!

 

Hvis dommeren hadde gjort jobben sin, ville Kovac vært utvist.

 

Farnerud ville også ha fått gult kort.

 

Syns både i den kampen, i kampen mellom Molde og RBK og etter det jeg hører Brann - Haugesund, dommerne bærer preg av å være vinterrustne de også...

Det er sant det! Men det var ikke poenget mitt. Får ikke gjort noe med dømmingen, men synes ofte at Morten kommer I de situasjonene, og neste gang er vi kanskje ikke så heldige. Fikk jo straffe mot oss mot Moss i en lignende situasjon.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kutt ut det tøvet der. :angry:

 

Ikke vær sint... sad.gif Jeg klager egentlig ikke på dommeren, men prøver å antyde hvor håpløst "hvis, dersom, såframt i fall"-argumenter skal være gyldige. Hadde dommeren gjort jobben sin, sier Gøisten, så hadde Odd fått straffe. Da sier jeg at hadde dommeren gjort jobben sin, så hadde ikke Kovac vært der...

 

Jeg klager heller ikke på dommerne når jeg antyder at de er vinterrustne, det er en antydning om at seriestart på Holmenkollsøndagen er vel tidlig ikke bare for spillere og supportere.

 

Selv feiret jeg gårsdagens seier med en lang skitur i dag på ca 4 timer. På "påskefjellet"? - nei, i lavlandet i Asker og Røyken.

 

PS - du vet at jeg da bare klager på dommerne når jeg står sammen med deg...

 

Heller mot at det var tilsiktet

 

Imponerende nivå på diskusjonen nedenfor.. Vi har visst en stopper med navn Strandberg

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette jaget etter å plassere skyld for mål i mot på enkeltspillere begynner å minne stygt om Hareide på sitt pinligste. Det defensive spillet (og det inkluderer midtbanen) er ikke satt enda, men det er langt i fra katastrofe å slippe inn to mot Odd på bortebane. Det kan fort bli jevnt i år, og da er det viljen til å kjempe seg til seier på dårlige dager gjerne det som blir avgjørende. Gårsdagens tre poeng kan fort bli forskjellen på femte plass og vår fjerde medalje på rad. Det kunne med hell fått større del av fokuset i dag.

Endret av enda en jævla islending
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tiltredes. Konstruktiv kritikk har vi takhøyde for. Jeg synes imidlertid det blir for enkelt å klandre forsvaret for defensive problemer. Etter min oppfatning kommer alt for mye gjennom midtbanen. Vi har en midtbane med spillere som med unntak av HH er best på det offensive arbeidet. Det innebærer også at mange av midtbanespillerne ikke tar de tunge løpene hjem ved balltap. Hvis motstander angriper med mange spillere, slik Odd gjør får forsvaret en jævlig vanskelig oppgave. Å gå i duell uten sikring er en dårlig løsning i spill 4 mot 4 eller 5 mot 5 rundt egen 16-meter. Særlig Johan Anderson har hittil i Stabækdrakta vist lite iver etter å jobbe hjem. Vi får mye strekk i laget og har få spillere på riktig side av ballen i forhold til de fleste av våre konkurrenter som er svært gode på defensiv organisering (aka Drillo). Dette gir forsvaret mer utrygghet enn nødvendig.

 

Hva gjelder defensive dødballer, duellstyrke og ikke minst luftstyrke er dette et problem vi har hatt i en årrekke. Det skyldes også ledelsens fokus på å finne spillende forsvarsspillere framfor de tradisjonelle klareringstypene som andre lag jakter. For eksempel Hedenstad er en spiller som er utrolig mye bedre med ball enn uten.

 

Stabæk har en del å hente på å utvikle ferdigheter på ballvinning og gjenerobring.

 

Enig i mye du sier, men hvilke endringer i lagoppsett kunne du tenkt deg for å få det optimalt?

Omrokkering, nye spillere? you tell me!

 

Det er en værre nøtt. Som flere er inne på er Hoff en spiller som tar mer defensivt ansvar enda så offensiv han er. Det er vanskelig å ta ut Anderson som har matchvinneregenskaper. Mix, Palmason, Hoff, Anderson, Diogo og Skjelvik er alle gode spillere og samtlige er best på den offensive delen av spillet. Før hadde vi Keller og Stenvoll som skapte bedre defensiv balanse på midtbanen og som begge var gode på å sette press på ballfører. Dette er vel strengt tatt et resultat av Stabæks fokus ved anskaffelser av nye spillere, men jeg synes det er litt betenkelig at vi ender opp med veldig like spillertyper. Det gjør det vanskelig å endre taktikk etter motstander, slik vi så i e-cupen.

 

Når det gjelder laguttak har jeg full tillit til JJ, selv om jeg nok ville satset mer som Hamren med større defensiv trygghet.

 

Uansett mener jeg at minst en av kantspillerne må jobbe hjem hver gang vi får brudd i mot. For ofte er det kun en av midtbanespillerne (HH) som gjør jobben hjemover.

 

Hva gjør vi hvis Henning blir skadet?

 

I likhet med @ringo savner jeg fremdeles Segerstrøm.

 

Uansett: I fotball vinner laget som scorer flest mål. Vi scorer ikke uten å ofre defensiv trygghet. Og det er mer underholdende.

 

Ad Kovacs: Albuen er stygg, men jeg tror faktisk dette ikke gjøres med forsett. Kovacs er ikke en grisespiller. Jeg tror ham når han sier at han forsøker å rive seg fri. Men vurderingen av om det er kort (gult eller rødt) er vel helt uavhengig av hva intensjonen er, men hva resultatet er. Akkurat som ingen får rødt kort for en grisete sklitakling som bommer på spillern. Sexxes kan sikkert mer om dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette jaget etter å plassere skyld for mål i mot på enkeltspillere begynner å minne stygt om Hareide på sitt pinligste. Det defensive spillet (og det inkluderer midtbanen) er ikke satt enda, men det er langt i fra katastrofe å slippe inn to mot Odd på bortebane. Det kan fort bli jevnt i år, og da er det viljen til å kjempe seg til seier på dårlige dager gjerne det som blir avgjørende. Gårsdagens tre poeng kan fort bli forskjellen på femte plass og vår fjerde medalje på rad. Det kunne med hell fått større del av fokuset i dag.

 

Enig.

 

 

Mange av våre åpningskamper har vært jevne, men det har ofte endt med ett poeng. Sist vi vant en slik jevn åpningskamp var helt tilbake i 1998, og det ble en av de største opptursesongene i klubbens historie - om ikke den aller største, rent resultatmessig (om enn ikke tabellmessig). Dette var en kamp hvor jeg på et skjema til bronse glatt hadde godtatt ett poeng, og så får vi altså tre. Og om en uke er det hjemmekamp, og vi leder serien sammen med Rosenborg og Tromsø.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fy F! så steming det var på kamp i går! kan vell tenke meg at det er flere enn meg som sliter med stemmen i dag, i det minste er veldig hees..

laugh.gif

 

 

 

 

jahh.. kan fortsatt ikke si mitt eget navn <_< men det var veldig verdt det! syk opplevelse! forrige gang det var så intensivt må vel ha vært borte mot lsk i fjor! :rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

....

Hva gjør vi hvis Henning blir skadet?

 

...

 

 

Henning er vel også den som kanskje er nærmest ett proff-opphold. Så selv om jeg tror at potensielle arbeidsgivere på kontinentet vil etterlyse flere mål, kan det hende han går. Om ikke i sommer så i relativt nær fremtid. Og dersom det skjer unner jeg ham alt godt, lykke til og velkommen tilbake.

 

En evt. erstatter vil jeg imidlertid påstå vi allerede har i troppen - Vegar Eggen Hedenstad. Han har mange om ikke alle av de samme egenskapene som Henning. Han har spillt godt i den rollen på junior-laget. Hvor han dominerte midtbanen sammen med Mix.

 

Back og def. midt er heller ikke roller det er uvanlig å kombinere.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Farneruds assist til 2-3 var helt rå! Måten han klarer å ta ned en vanskelig ball når han er kilt mellom to motspillere, faktisk holde ballen, samtidig (og på forhånd) skaffe seg overblikk for så å sende ballen videre til Hoff er Europaklasse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvis dommeren hadde gjort jobben sin i går ville Morten skaffet Odd straffe når han river ned Kovac!

 

Hvis dommeren hadde gjort jobben sin, ville Kovac vært utvist.

 

Farnerud ville også ha fått gult kort.

 

Syns både i den kampen, i kampen mellom Molde og RBK og etter det jeg hører Brann - Haugesund, dommerne bærer preg av å være vinterrustne de også...

Det er sant det! Men det var ikke poenget mitt. Får ikke gjort noe med dømmingen, men synes ofte at Morten kommer I de situasjonene, og neste gang er vi kanskje ikke så heldige. Fikk jo straffe mot oss mot Moss i en lignende situasjon.

 

Vel, hvis ikke Morten hadde gått i kroppen på Kovacs hadde det vel blitt mål. Dessuten er det vel ingen opplest og vedtatt sannhet at det i hele tatt var straffe. Det blir håpløst å bruke mot Morten en situasjon som IKKE ble bedømt som straffe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forslag: Heretter sender Gøistein og Morten hverandre PM om Morten Morisbak Skjønsberg, så slipper resten av forumet å irritere seg over det.

Latterlig å si!

 

Bare fordi noen ikke er enige, så skal man ikke få si det man vil.

Bli så irritert du vil, jeg skriver det jeg ser, ikke det jeg håper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Odd Grenland - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...