Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - VIF


Silverstone
 Del

Anbefalte innlegg


Stabæks lag mot VIF iflg Stabæk-SMS: Jon, Morten, Kristian, Bjarni, Vegar, Mix, Henning, Pontus, Espen, Johan og Daniel.

Kan jo håpe at Veigar er såpass bra at han evt. kan komme inn som en joker i 2.omgang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg ønsker meg at gutta begynner å skyte mer. De trenger jo ikke å klikk-klakke seg helt over mållinjen...

 

I dag skjøt vi vel en god del mer enn vi pleier. Hoff, MIX og Hedenstad hadde vel alle brukbare skudd utenfor 16. Synes det heller er viktig å se på det defensive.

 

Den passiviteten vi gang på gang viser i dag straffer seg til slutt. At Hæstad får gå 20 meter upresset for så å skyte er for meg en gåte. Det samme gjelder egentlig situasjonen før scoringen også hvor Shelton enkelt får lov å løpe seg inn i 16.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Argh,

 

Synes vi spiller en veldig dårlig kamp i dag. Altfor omstendelig fremover på banen og løst organisert i forsvar. Typisk nok slipper vi også inn et helt unødvendig flaksemål i en periode av kampen når vi er i ferd med å vippe balansen i vår favør. Digg at vi får til en utligning, men med den bingo dømmingen vi var vitne til skal vi vel prise oss lykkelig for at Moa ikke får straffe. Nei dette var under pari!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er forundret over alle 2.ballene vi taper. I perioder vinner vi ikke en eneste 2.ball og jobber halvhjertet i gjenvinning av ballen.

 

1-1 mot Enga i 2.runde er kanskje ikke så halvgalt når vi gjør opp ved sesongslutt men nå er vi avhengig av 3 poeng i ålesund.

 

Synes MIX gjør en bra kamp men han blir litt for ofte for omstendig med ballen. Ikke alt MÅ se pent ut og det er lov å gjøre det enkelt.

 

Herlig innsats av Diogo når han kom inn, men han var vel heldig som slapp rødt etter ett par minutter på banen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser liten grunn tli å deppe etter denne kampen. Mix og Vegar har vokst ett år siden sist, vi mangler vår beste offensive spiller og møter et lag som åpenbart vil gjøre det godt i år (dessverre). Morten er et svakt ledd, men nå er JIH tilbake og styrker rekka bakerst. Mot Ålesund er vi toppa igjen, og så følger kamper mot Kongsvinger og Hønefoss (6 poeng eller katastrofe).

 

Vi har nr. 19 med hele sesongen i år (forhåpentlig), forsvaret er ikke så ille som fryktet og det er en slags struktur over spillet som jeg ikke så i fjor på samme tid. Blir bra, dette.

 

hilsen full lams som måtte se kampen på pc i brussel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes ikke Morten skal ha kritikk i dag. Han gjør en bra innsats, og jeg synes ikke han kan klandres for baklengsmålet. Ellers hadde han fine involveringer, og var bra med offensivt. 

 

 

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes det suger når folk kritiserer Morten. Jeg synes han spiller en veldig bra kamp.

Han sto i veien for ballen og 9 av 10 ganger så ville det ikke blitt mål. Laget var veldig bra i dag. Dritt mål av Vålerenga. Vi scorer som vanlig et fantastiskt flott mål. Synes alt i alt det var en grei kamp.

 

Vi mangler vel en av våres beste spillere i dag så dette skal vi ikke klage på. Gleder meg til neste kamp.

Endret av Silverstone
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alt i alt er jeg sykt stolt over guttas prestasjon i dag - VIF er en klubb som kommer til å ta poeng fra mange i år.

 

Masse positivt å glede seg over, blant annet Mix, Morten og Hoff som alle overrasket positivt i dag!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror ikke det er noen grunn til å deppe over verken resultatet eller kampen forøvrig. Iallfall gjør ikke jeg det ut fra de forventningene jeg har i år. Vi så allerede mot Odd at vi er to forskjellige lag offensivt med og uten Veigar. Og vi ser uansett mye bedre ut offensivt enn vi gjorde på samme tid i fjor!

 

Defensivt er det imidlertid omtrent like dårlig som på samme tid i fjor. Vi har rett og slett en defensiv organisering som er syltynn. Jeg prøvde å legge merke til de avstandene som skapes mellom lagdelene i dagens kamp. Laget beveger seg som et trekkspill til tider. Backfireren står ikke opp ordentlig når vi angriper (livredde for å avgi for mye bakrom åpenbart) eller faller av for tidlig når vi blir brutt imot. Når vi særlig i 2. omgang begynner å subbe hjemover fra midtbanen, skapes det store sjanser foran vårt eget mål. At Moa ikke scorer ved et par anledninger, er nokså flaks for vår del.

 

Jeg synes særlig offensivt at Mix er blant våre beste i dag. Han veksler mellom å skape rom på flankene og bevege seg inn i boks og sørger for at Daniel og Johan ikke blir for alene der oppe. Når Veigar er tilbake, blir vi vanskelige å stoppe fremover. Vi må imidlertid rette opp det defensive. En ny midtstopper hadde vært kjærkomment slik at Bjarni kunne overtatt venstreback-plassen. Onstad er etter min mening i svakeste laget for et førstelag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes de defensive problemene blir for store for at vi ikke skal kunne kritisere, men at alt skal skyldes på MMS hver gang blir for enkelt. I dag er kommunikasjonen i fireren elendig, samt at VIF alt for enkelt får komme til kontringer som også har mye med midtbanen å gjøre.

 

At Shelton og Moa som er av Tippeligaens raskeste skal få rettvende seg og bevege seg så fritt som i dag gjør at man er ganske glad for 1-1. På en annen side skapte vi mer enn nok til å dra dette i land, noe vi også burde gjort.

 

Hvis den defensive tryggheten kommer blir vi farlig gode i år tror nå jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser liten grunn tli å deppe etter denne kampen. Mix og Vegar har vokst ett år siden sist, vi mangler vår beste offensive spiller og møter et lag som åpenbart vil gjøre det godt i år (dessverre). Morten er et svakt ledd, men nå er JIH tilbake og styrker rekka bakerst. Mot Ålesund er vi toppa igjen, og så følger kamper mot Kongsvinger og Hønefoss (6 poeng eller katastrofe).

 

Vi har nr. 19 med hele sesongen i år (forhåpentlig), forsvaret er ikke så ille som fryktet og det er en slags struktur over spillet som jeg ikke så i fjor på samme tid. Blir bra, dette.

 

hilsen full lams som måtte se kampen på pc i brussel.

 

Morten var god i dag. har kritisert han når han spiller dårlig, så må gi han ros når han fortjener det.

litt igjen offensivt, men god bakover:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så bare deler av kampen, men stusser litt på avisene. Det ser ut som om det fokuseres på VIFs nye spøkelse (men vi er da et mye bedre lag, det skulle bare mangle) og at Stabæk "reddet" et poeng. Det er også delte meninger om hvem som fortjente å vinne. Etter mitt skjønn blir det i hvertfall for dumt å si at VIF fortjente å vinne når de siste 30 min sender svært få mann fremover og virker fornøyd med U. Stabæk burde normalt sett å kjørt på mer mot slutten, men evnet ikke. U var et greit resultat, gitt VIFs flaksemål. Hadde våre blaa puttet da de presset i 1. omgang, hadde det blitt en komfortabel seier. Vi må slutte å havne bakpå etter "dumme" mål

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Vi har sett det tidligere, defensiv organisering er ikke JJs styrke som trener. Jeg lar meg også stadig overraske over at vi er så dårlige på defensive omstillinger, særlig når vi mister ballen høyt i banen. Men her har vi en ressurs i Roger Finjord, kanskje han burde få kjøre noen økter med fokus på defensive overganger med laget?

 

I går synes jeg også det haltet i de offensive overgangene, vi lot VIF få spillerne sine på rett side av ballen gjentatte ganger og når vi etablerte trykk så komprimerte vi så og si hele VIF laget rundt deres 16 meter, istedenfor å legge oss lavere og lokke dem ut for så å kjøre overganger på dem.

 

Nei, i sum en dårlig taktisk gjennomført kamp fra vår side, men likevel uendelig mye bedre enn på samme tid i fjor.

 

VIF på sin side har åpnet over all forventning, nå får hele klubben vind i seilene og da kan de bli plagsomme lenge. På den andre siden har de vel etter spill og sjanser ikke fortjent noen av de poengene de har fått så langt. Hybris kan bli deres bane igjen... Det er ihvertfall lov å håpe!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det at vi klarer oss bra uten Veigar offensivt tar jeg som et meget bra tegn. Det lover godt at vi spiller bra, selv med profiler på benken. Espen viste mye av det som bor i han, spiller med selvtillit og forsøker både skudd og dragniger der han ifjor ville søkt støtte. Samme med Diogo som endelig virker som om han er tilbake på det nivået han viste på de første treningskampene (litt overtent dog).

 

Forsvaret er imidlertid fremdeles rufsete. Bjarni gjør en enorm brölare som Onstad redder ved å gå i kroppen på Moa, men synes heller ikke Onstad var overbevisende og han slipper til både Shelton og Moa litt vel lett ved enkelte anledninger. MMS derimot var en stor positiv overraskelse, var trygg og god med ballen, delaktig offensivt og hadde god kontroll på høyrebacken. Forsvarets soleklart beste spiller ettersom Vegar også virker et lite stykke unna toppformen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veldig skuffet over at jeg ikke finner noen bilder av Stabæk Support etter denne kampen, noen som har et bildet av oppstarten når vi fikk opp tifoen?

Endret av Daigo nr 10
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser liten grunn tli å deppe etter denne kampen. Mix og Vegar har vokst ett år siden sist, vi mangler vår beste offensive spiller og møter et lag som åpenbart vil gjøre det godt i år (dessverre). Morten er et svakt ledd, men nå er JIH tilbake og styrker rekka bakerst. Mot Ålesund er vi toppa igjen, og så følger kamper mot Kongsvinger og Hønefoss (6 poeng eller katastrofe).

 

Vi har nr. 19 med hele sesongen i år (forhåpentlig), forsvaret er ikke så ille som fryktet og det er en slags struktur over spillet som jeg ikke så i fjor på samme tid. Blir bra, dette.

 

hilsen full lams som måtte se kampen på pc i brussel.

 

Morten var god i dag. har kritisert han når han spiller dårlig, så må gi han ros når han fortjener det.

litt igjen offensivt, men god bakover:)

 

Morten var god i dag. Han måtte hanskes med Luton S i hele første omgang. MEN....... Det er BARE Morten som kan klandres for målet imot. Han vender seg vekk, og ser ikke hvor skuddet treffer. Tenk om SuperJon hadde gjort det samme, fra samme distanse! Hadde du ikke gitt ham skylda da? Du hadde antagelig for første gang ropt på Austbø, og byttet Mr. Knudsen ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Morten var god i dag. Han måtte hanskes med Luton S i hele første omgang. MEN....... Det er BARE Morten som kan klandres for målet imot. Han vender seg vekk, og ser ikke hvor skuddet treffer. Tenk om SuperJon hadde gjort det samme, fra samme distanse! Hadde du ikke gitt ham skylda da? Du hadde antagelig for første gang ropt på Austbø, og byttet Mr. Knudsen ut.

 

Har studert målet mange ganger nå, og er ikke helt enig med din konklusjon. Morten faller av og dekker det venstre hjørnet til Jon helt etter boka. Om noen skal klandres er det Onstad og Pontus som ser ut som de ikke klarer å bli enig om hvem som skal støte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Morten var god i dag. Han måtte hanskes med Luton S i hele første omgang. MEN....... Det er BARE Morten som kan klandres for målet imot. Han vender seg vekk, og ser ikke hvor skuddet treffer. Tenk om SuperJon hadde gjort det samme, fra samme distanse! Hadde du ikke gitt ham skylda da? Du hadde antagelig for første gang ropt på Austbø, og byttet Mr. Knudsen ut.

 

Har studert målet mange ganger nå, og er ikke helt enig med din konklusjon. Morten faller av og dekker det venstre hjørnet til Jon helt etter boka. Om noen skal klandres er det Onstad og Pontus som ser ut som de ikke klarer å bli enig om hvem som skal støte.

Det ene utelukker vel ikke det andre? Dårlig trykk på ballfører, samt at Morten snur seg bort er vel de to enkeltpunktene det er lettest å kritisere etterpå. Morten se uansett ut til å være på vei mot GOD gammel form, i så fall kan vi sette strek over fjoråret for hans del og glemme det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


At Vålerenga har 4 poeng etter det de har levert, er mildt sagt flatterende.

Underlig nok er det to identiske situasjoner hvor Hæstad redder på strek som holder VIF inne i begge kampene. Jeg tør påstå at dersom en eller begge hadde gått inn, ville poengfangsten vært annerledes. Hvis Moa hadde vært halvparten så god som det "alle" skal ha det til ville vi ha tapt 4-1. Men dersom han klarer å bli stabil på toppnivået sitt, blir han imidlertid farlig.

 

Det som ergrer meg mest med gårsdagens kamp er likevel hvor avhengige vi er blitt av VPG -Igjen. VIF spillte kynisk og lå som regel med 10 - mann bak når Stabæk angrep. Og når overgangen kom så gikk det for omstendlig for seg slik at VIF fikk tid til å komme bak med alle mann igjen. Vi savnet kreativiteten som trengtes til å låse opp forsvaret til VIF, som ærlig talt ikke er spesielt mye å skryte av.

 

Hva gjelder målet imot, er det av den heldige sorten, men jeg synes Mix skal ta mye av skylden, MMS hadde fulgt Shelton ned og inn i feltet. Da må høyrekanten følge etter å tette rommet. At Hæstad fikk plukke opp klareringen å gå nesten 20 m på høyresiden, før han fyrte av en pløse, er ubegripelig.

 

Men jeg vil fremdeles ikke friskmelde MMS, han var aldri skikkelig på Shelton, mye pga. av Lutons fart og MMS sin mangel på samme egenskap - det var Farnerud som var nede å ryddet opp rett før 1-0. Han blir bedre utover i kampen, men det er vel så mye fordi Zajic blir byttet inn, MMS er bedre imot den typen spillere hvor det blir mer fysisk kontakt. Men jeg synes fremdeles at Zajic vant for mange dueller. Men ja han spillte bedre enn på lenge, desverre enda et stykke unna 08.

Jeg synes også at høyresiden men KFO og MMS blir litt for farlig, det er enda litt for mye kikking på ball der. Flere angrep kunne gått ille fordi MMS og KFO blir for passive. Men jeg tror at det vil bedre seg med JIH tilbake, MMS og KFO blir for like...

 

Edit: Jeg er forøvrig pinlig berørt på dommerens vegne...

Endret av MSL
Lenke til innlegg
Del på andre sider


I går gjorde MMS en god kamp. Han var kanskje ikke alltid tett på Shelton, men med unntak av den ene kontringen fikk aldri Shelton brukt farten slik vi så han feks mot Viking.

 

Er det noen av backene som ikke fungerte i går var det Vegar. I perioder ble han parkert av Morten Berre gang på gang. I andre omgang kom alt Enga hadde av angrep enten på kontringer på Moa i midten eller etablert på deres høyreside.

 

Mest skremmende i forsvaret er at midtstopperne i går ikke klarte å ta ut Moa selv om Moa var alene.

 

Positivt hadde vi i går den viktigste forsvarsspilleren og den viktigste angrepsspilleren ute med skade. Med andre ord er det mye å gå på!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - VIF
×
×
  • Opprett ny...