Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk - VIF


Silverstone
 Del

Anbefalte innlegg


 

Aldri sagt vi skulle ta ut henning. Jeg syns vi trenger flere defansive midtbanespillere.

Prøve å starte midtbanen med:

EH - HH - MMS - JA ?

 

Espen Hoff jobber bra hjem, det gjør forsåvidt Henning også, men der stopper det. Resten av våre midtbanespillere er hovedsaklig offansive.

 

Sentral midtbane er vel den siste posisjonen jeg ville sett MMS!! En veldig god i idé å bytte ut eliteseriens beste midtbanespiller med en forsvarspiller hvor tempo og teknikk er hans største svakheter! Den sjukeste ideen jeg har hørt på en god stund!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Aldri sagt vi skulle ta ut henning. Jeg syns vi trenger flere defansive midtbanespillere.

Prøve å starte midtbanen med:

EH - HH - MMS - JA ?

 

Espen Hoff jobber bra hjem, det gjør forsåvidt Henning også, men der stopper det. Resten av våre midtbanespillere er hovedsaklig offansive.

 

Sentral midtbane er vel den siste posisjonen jeg ville sett MMS!! En veldig god i idé å bytte ut eliteseriens beste midtbanespiller med en forsvarspiller hvor tempo og teknikk er hans største svakheter! Den sjukeste ideen jeg har hørt på en god stund!

 

Jeg bare kaster ut ideer jeg. Siden ingen vil benke MMS så kommer jeg bare med forslag.

Hvor ville du putta MMS da? Og ikke det at jeg ville tatt ut PF nå i tippeligaen. Jeg tenkte mer rundt trening og treningskamper?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Aldri sagt vi skulle ta ut henning. Jeg syns vi trenger flere defansive midtbanespillere.

Prøve å starte midtbanen med:

EH - HH - MMS - JA ?

 

Espen Hoff jobber bra hjem, det gjør forsåvidt Henning også, men der stopper det. Resten av våre midtbanespillere er hovedsaklig offansive.

 

Sentral midtbane er vel den siste posisjonen jeg ville sett MMS!! En veldig god i idé å bytte ut eliteseriens beste midtbanespiller med en forsvarspiller hvor tempo og teknikk er hans største svakheter! Den sjukeste ideen jeg har hørt på en god stund!

 

Jeg bare kaster ut ideer jeg. Siden ingen vil benke MMS så kommer jeg bare med forslag.

Hvor ville du putta MMS da? Og ikke det at jeg ville tatt ut PF nå i tippeligaen. Jeg tenkte mer rundt trening og treningskamper?

Ingen som vil benke MMS? Stort sett alle her på forumet vil benke han. Og sette han på midtbanen? Sjiis.. Mannen klarer ikke å slå pasninger til medspillere. Nei, dessverre han holder ikke nivået selv i toppform. Ja, han var god i 08 men da var han på en syk medgangstsunami.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Må legge til at jeg i utgangspunktet er veldig fan av MMS - husker i gamle dager på høyrebacken hvor det var umulig å runde Morten. Og han ble bare enda bedre når han ble flyttet inn i midten! Pasninger, tempo og teknikk har aldri vært Mortens styrker, men han har nivået inne - tror han rett og slett mangler selvsikkerhet og trygghet. Vi har dessverre ikke rom til å gi han mange nok sjanser på kort sikt. Når Høiland er tilbake ryker nok Morten ut av førsteelleveren!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Aldri sagt vi skulle ta ut henning. Jeg syns vi trenger flere defansive midtbanespillere.

Prøve å starte midtbanen med:

EH - HH - MMS - JA ?

 

Espen Hoff jobber bra hjem, det gjør forsåvidt Henning også, men der stopper det. Resten av våre midtbanespillere er hovedsaklig offansive.

 

Sentral midtbane er vel den siste posisjonen jeg ville sett MMS!! En veldig god i idé å bytte ut eliteseriens beste midtbanespiller med en forsvarspiller hvor tempo og teknikk er hans største svakheter! Den sjukeste ideen jeg har hørt på en god stund!

 

Jeg bare kaster ut ideer jeg. Siden ingen vil benke MMS så kommer jeg bare med forslag.

Hvor ville du putta MMS da? Og ikke det at jeg ville tatt ut PF nå i tippeligaen. Jeg tenkte mer rundt trening og treningskamper?

Ingen som vil benke MMS? Stort sett alle her på forumet vil benke han. Og sette han på midtbanen? Sjiis.. Mannen klarer ikke å slå pasninger til medspillere. Nei, dessverre han holder ikke nivået selv i toppform. Ja, han var god i 08 men da var han på en syk medgangstsunami.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Statistikk før Stabæk-Vålrenga

Knalltøft lokalderby eller "a walk in the hall"?

Vi må bare sende en stor takk til NFF som har gitt oss VIF i gave når Stabæk skal innvie 2010-sesongen i Telenor Arena. En stort sikrere hjemmeseier er vanskelig å finne i årets serie for vår del, samtidig som det garantert blir mange tilskuere og meget god stemning på tribunen. VIF har kun vunnet en gang på vår hjemmebane, da må vi tilbake til 22. april 1995, en kamp som også var Stabæk sin debut i Tippeligaen. Når det er sagt, må det også nevnes at VIF var laget som fikk æren av å bli feid av banen 26. oktober 2008 med 6-2 i Stabæk sin siste kamp på Nadderud.

 

Tidligere oppgjør

Hjemme 7-4-1, 25 - 10

Borte 4-4-4, 16 - 18

Totalt 11-8-5, 41 - 28

 

Største seier 6-2 (Nadderud okt 08)

Største tap 0-3 (Ullevål, okt 04)

 

Faktisk er det bare AaFK, Godset og Haugesund som vi i snitt tar fler poeng mot enn VIF

 

Toppscorerliste mot VIF:

Veigar Pall Gunnarson 5

Daniel Nannskog 4

Jon Inge Høiland 1

Palmi Rafn Palmason 1

Henning Hauger 1

Johan Anderson 1

 

Tabeller

Hovedtabell

2. Vålrenga 1-0-0, 2-0, 3p

6. Stabæk 1-0-0, 3-2, 3p

 

Formtabell (TL 2009 + 1. serierunde)

Stabæk 4-0-1, 10-8, 12p

VIF 3-0-2, 8-6, 9p

 

Formtabell (Treningskamper + 1. serierunde)

Vålrenga 5-0-1 (inkl Odd, Strømmen, Sarpsborg, FCK, Sandefjord, Viking)

Stabæk 4-0-2 (inkl Nordsjælland, Seattle, Søderjyske, Asker, Molde)

 

Tabellen 2009

3. Stabæk 15-8-7, 52-34, 53p

7. VIF 12-4-14, 47-50, 40p

 

Hjemme 2009:

2. Stabæk 10-3-2, 35-15, 33p

Borte 2009:

3. Vålrenga 6-2-7, 25-27, 20p

 

Selv om det på papiret er er 2 jevngode lag som møtes i Telenor Arena førstkommende lørdag, må Stabæk finne seg i å være storfavoritter, basert på innbyrdes oppgjør på Stabæks hjemmebane. I tillegg til å ha en meget sterk statistikk fra Nadderud, har vi også 2 strake seire i Telenor Arena mot VIF (superfinale og TL-kamp). Måtte statistikken være enda bedre lørdag kl 18:45

 

 

 

bra jobba, fin statistikk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg bare kaster ut ideer jeg. Siden ingen vil benke MMS så kommer jeg bare med forslag.

Hvor ville du putta MMS da? Og ikke det at jeg ville tatt ut PF nå i tippeligaen. Jeg tenkte mer rundt trening og treningskamper?

 

Jeg vil benke MMS!

 

Jeg synes Morten er en kjernekar, han er inkluderende (se hvordan han stilte opp for Daigo) hyggelig og lokal. Han har gjort en fantastisk jobb i berget de smaa, nå jnr. suport, og stiller opp på stabak.no. Jeg husker hans første innlegg på Stabak.no om sin gamle slitne bil som omsider kunne vrakes nå som han hadde a-lags kontrakt.

 

Og jeg husker hvor mye jeg unnet han hans første og eneste mål i TL.

 

Desverre er han milevis unna den formen han var i 08, om det var 08 som var ett blaff eller formsvikten i 09-10 gjenstår å se, men akkurat nå holder han ikke mål. Kanskje er benken, og spill på 2. laget det som skal til for å tenne ham igjen.

Og hvilket signal sender det stallen når en mann kan underprestere gang på gang og alikevel spille?

 

Det smerter å ville benke en lokal helt, men tatt i betraktning slik han har spillt omtrent siden cup-finalen 08, er det vel på tide?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg bare kaster ut ideer jeg. Siden ingen vil benke MMS så kommer jeg bare med forslag.

Hvor ville du putta MMS da? Og ikke det at jeg ville tatt ut PF nå i tippeligaen. Jeg tenkte mer rundt trening og treningskamper?

 

Jeg vil benke MMS!

 

Jeg synes Morten er en kjernekar, han er inkluderende (se hvordan han stilte opp for Daigo) hyggelig og lokal. Han har gjort en fantastisk jobb i berget de smaa, nå jnr. suport, og stiller opp på stabak.no. Jeg husker hans første innlegg på Stabak.no om sin gamle slitne bil som omsider kunne vrakes nå som han hadde a-lags kontrakt.

 

Og jeg husker hvor mye jeg unnet han hans første og eneste mål i TL.

 

Desverre er han milevis unna den formen han var i 08, om det var 08 som var ett blaff eller formsvikten i 09-10 gjenstår å se, men akkurat nå holder han ikke mål. Kanskje er benken, og spill på 2. laget det som skal til for å tenne ham igjen.

Og hvilket signal sender det stallen når en mann kan underprestere gang på gang og alikevel spille?

 

Det smerter å ville benke en lokal helt, men tatt i betraktning slik han har spillt omtrent siden cup-finalen 08, er det vel på tide?

 

Alle fremhever 08-sesongen så veldig mtp MMS, og ja det var hans beste sesong hittil, men det var da toppen av en lang opptur! Han har vært god og stabil helt siden han debuterte fra start mot Odd i 2002 (eller 2003?). Rimelig historieløst å kun snakke om 08-sesongen som den sesongen han var god.

 

Han har vært ute av slag i ett år nå, og er nok ikke god nok for førsteelleveren i dag, men lei all den sutringen og klagingen rundt skjønsberg!! Husker noen kamper i fjor hvor jeg hørte massevis av drittslenging av skjønsberg kampen igjennom - det er noe vi skal holde oss for gode til. Han har hatt en lang og god karriere hos oss. Dette, i tillegg til de poengene som MSL nevner angående hva han har bidratt med utenfor banen er grunnlag for at MMS uansett burde bli behandlet med respekt - han er en personlighet Stabæk burde ta vare på, og vi vet han kan på sitt beste!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alle fremhever 08-sesongen så veldig mtp MMS, og ja det var hans beste sesong hittil, men det var da toppen av en lang opptur! Han har vært god og stabil helt siden han debuterte fra start mot Odd i 2002 (eller 2003?). Rimelig historieløst å kun snakke om 08-sesongen som den sesongen han var god.

 

Han har vært ute av slag i ett år nå, og er nok ikke god nok for førsteelleveren i dag, men lei all den sutringen og klagingen rundt skjønsberg!! Husker noen kamper i fjor hvor jeg hørte massevis av drittslenging av skjønsberg kampen igjennom - det er noe vi skal holde oss for gode til. Han har hatt en lang og god karriere hos oss. Dette, i tillegg til de poengene som MSL nevner angående hva han har bidratt med utenfor banen er grunnlag for at MMS uansett burde bli behandlet med respekt - han er en personlighet Stabæk burde ta vare på, og vi vet han kan på sitt beste!

 

Jeg er enig at MMS har fått kanskje ufortjent mye tyn, han er kanskje uheldigvis blitt selve manifestasjonen på kontrasten 08 - 09.

 

Jeg synes vel egentlig ikke han var god før han ble dratt inn som stopper. Men ja, han har absolutt bidratt både på og utenfor banen. Men jeg tror det riktige nå er å finne formen igjen og det kanskje også på 2. laget...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


kanskje vi skal la MMS diskusjonen ligge død for nå?

La JJ ta avgjørelsene på det :P

 

God idé! Tviler på at høiland er klar til å spille fra start mot enga, så MMS for nok en sjanse til der.

 

Har forøvrig veldig troa på seier mot Enga, føler Fornebu har blitt et skikkelig fort, skal mye til for å knekke oss der tror jeg!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


kanskje vi skal la MMS diskusjonen ligge død for nå?

La JJ ta avgjørelsene på det :P

 

God idé! Tviler på at høiland er klar til å spille fra start mot enga, så MMS for nok en sjanse til der.

 

Har forøvrig veldig troa på seier mot Enga, føler Fornebu har blitt et skikkelig fort, skal mye til for å knekke oss der tror jeg!!

 

Vi håper jo Høiland er klar for action!

Og ja, vi har fortet vårt. Er faktisk veldig mange klubber som klager over å spille i "gymsalen vår", men det tror jeg har mest med det faktum at vi er så sterke i hangarn vår :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


kanskje vi skal la MMS diskusjonen ligge død for nå?

La JJ ta avgjørelsene på det tongue.gif

 

God idé! Tviler på at høiland er klar til å spille fra start mot enga, så MMS for nok en sjanse til der.

 

Har forøvrig veldig troa på seier mot Enga, føler Fornebu har blitt et skikkelig fort, skal mye til for å knekke oss der tror jeg!!

 

Ja, det er jo ikke lenge siden vi presterte sterke 0-3 mot et juniorlag fra england...

 

Når jeg tenker meg om er det vel kun Rosenborg-kampen i fjor hvor vi virkelig har vært svake om du ser bort i fra fjorårets innledende runder, men jeg føler meg ikke trygg med tanke på det vi presterte mot VIF i fjor. Vi var heldige borte, og vi var også heldige hjemme hvor vi også viste at vi i tillegg til Moa sliter med å håndtere både Sæternes og Shelton...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Pytt. Ser ingen grunn til verken å hate enga eller frykte Moa. Han har nå hatt sin kjempekamp for denne våren. Både han og laget finner nok fort tilbake til sin middelmådighet. Det er nå det er greit å møte dem, når de tror de er dritbra. Tipper dette blir Mortens store revansj i forhold til omtalen han har fått på forumet de siste dagene. Vi holder nullen og putter passe mange. Piece of cake. Steike som jeg gleder meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vakkert skrevet!

http://www.stabak.no...rticle11227.ece

 

Som Ingo en gang sa "med denne historien som vi har hatt på Nadderud mot Vålerenga, så må man begynne å lure på om ikke Gud er blaa!"

 

Liker aldri historikk før matcher. Denne med kjempehistorikk i Stabæks favør. Redd vi blir jinxa og går på en smell.

Hvorfor ikke tie om statistikk før matchen og heller hovere med den etterpå (ved seier) vel og merke

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vakkert skrevet!

http://www.stabak.no...rticle11227.ece

 

Som Ingo en gang sa "med denne historien som vi har hatt på Nadderud mot Vålerenga, så må man begynne å lure på om ikke Gud er blaa!"

 

Liker aldri historikk før matcher. Denne med kjempehistorikk i Stabæks favør. Redd vi blir jinxa og går på en smell.

Hvorfor ikke tie om statistikk før matchen og heller hovere med den etterpå (ved seier) vel og merke

Fordi statistikken skal brukes til å sannsynliggjøre seier og folkefest når vi har den med oss, og bruke den som motivasjon for å bryte barrierer/forbannelser når den er mot oss :-)

 

Albert skrev at VIF ikke hadde egen hjemmebane, selv om jeg ikke liter å si det, så har vel heller ikke vi "egen" hjemmebane lengre... Men vi har definitivt et større eieforhold til banen vår.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vakkert skrevet!

http://www.stabak.no...rticle11227.ece

 

Som Ingo en gang sa "med denne historien som vi har hatt på Nadderud mot Vålerenga, så må man begynne å lure på om ikke Gud er blaa!"

 

Liker aldri historikk før matcher. Denne med kjempehistorikk i Stabæks favør. Redd vi blir jinxa og går på en smell.

Hvorfor ikke tie om statistikk før matchen og heller hovere med den etterpå (ved seier) vel og merke

Fordi statistikken skal brukes til å sannsynliggjøre seier og folkefest når vi har den med oss, og bruke den som motivasjon for å bryte barrierer/forbannelser når den er mot oss :-)

 

Albert skrev at VIF ikke hadde egen hjemmebane, selv om jeg ikke liter å si det, så har vel heller ikke vi "egen" hjemmebane lengre... Men vi har definitivt et større eieforhold til banen vår.

 

Med fare for å bli tatt for å forsvare min egen Albert; Vi har vel en egen hjemmebane, men vi eier den ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vakkert skrevet!

http://www.stabak.no/mening/blogg/albert/article11227.ece

 

Som Ingo en gang sa "med denne historien som vi har hatt på Nadderud mot Vålerenga, så må man begynne å lure på om ikke Gud er blaa!"

 

Det er vel rimelig enkelt å være utenomeksistensielt vesen og påvirke fotballkamper og bli tatt til inntekt for å være blå når begge lagene har blå drakter.

 

Nei, jeg heller til at den gode statistikken mot harrylaget fra oslos aller fattigste og mest ressurssvake deler skyldes vårt gode forhold til Satan.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom Veigars muskler og sener ikke rekker kampen, hvordan ser midtbane/angrep ut da?

 

Jeg tror valget om spissmakker til Daniel da står mellom Palmi og Johan, men at Johan foretrekkes fra start.

Henning + Pontus er bankers sentralt. Hva så med kantene. Johan spilte venstre sist, Mix høyre. Espen kom inn for Johan på venstre, og scoret fra venstre posisjon. Normalt ville jeg trodd Espen høyre, Mix venstre. Men på bakgrunn av Skienskampen (Skiensseieren), gjetter jeg på Mix på høyre og Espen venstre.

Altså:

 

-------------------Hauger

Mix ---------- Farnerud ----------- Hoff

 

-----------Andersson

----------------Nannskog

 

Keeper udiskutabel.

 

Forsvaret aner jeg ikke posisjoneringen av dersom Jon Inge er tilbake. Og jeg tror Jon Inge er tilbake. Dersom han er, hvordan ser firer'n ut da?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom Veigars muskler og sener ikke rekker kampen, hvordan ser midtbane/angrep ut da?

 

Jeg tror valget om spissmakker til Daniel da står mellom Palmi og Johan, men at Johan foretrekkes fra start.

Henning + Pontus er bankers sentralt. Hva så med kantene. Johan spilte venstre sist, Mix høyre. Espen kom inn for Johan på venstre, og scoret fra venstre posisjon. Normalt ville jeg trodd Espen høyre, Mix venstre. Men på bakgrunn av Skienskampen (Skiensseieren), gjetter jeg på Mix på høyre og Espen venstre.

Altså:

 

-------------------Hauger

Mix ---------- Farnerud ----------- Hoff

 

-----------Andersson

----------------Nannskog

 

Keeper udiskutabel.

 

Forsvaret aner jeg ikke posisjoneringen av dersom Jon Inge er tilbake. Og jeg tror Jon Inge er tilbake. Dersom han er, hvordan ser firer'n ut da?

 

 

Hvordan står det til med formen til Torstein? Om Veigar er ute lenge kunne jo han fått lov til å prøve seg i en kamp eller to.

 

Når det gjelder forsvaret vil jeg gjette på samme sammensetning som mot Odd fra start.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom Veigars muskler og sener ikke rekker kampen, hvordan ser midtbane/angrep ut da?

 

Jeg tror valget om spissmakker til Daniel da står mellom Palmi og Johan, men at Johan foretrekkes fra start.

Henning + Pontus er bankers sentralt. Hva så med kantene. Johan spilte venstre sist, Mix høyre. Espen kom inn for Johan på venstre, og scoret fra venstre posisjon. Normalt ville jeg trodd Espen høyre, Mix venstre. Men på bakgrunn av Skienskampen (Skiensseieren), gjetter jeg på Mix på høyre og Espen venstre.

Altså:

 

-------------------Hauger

Mix ---------- Farnerud ----------- Hoff

 

-----------Andersson

----------------Nannskog

 

Keeper udiskutabel.

 

Forsvaret aner jeg ikke posisjoneringen av dersom Jon Inge er tilbake. Og jeg tror Jon Inge er tilbake. Dersom han er, hvordan ser firer'n ut da?

 

 

Hvordan står det til med formen til Torstein? Om Veigar er ute lenge kunne jo han fått lov til å prøve seg i en kamp eller to.

 

Når det gjelder forsvaret vil jeg gjette på samme sammensetning som mot Odd fra start.

 

 

Selv om JIH er klar???

Trodde, og har lagt til grunn, at Torstein AA er ute med skade.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Trodde, og har lagt til grunn, at Torstein AA er ute med skade.

 

Det var det jeg trodde også, men om noen visste hvor lenge hadde jeg i det minste blitt litt klokere.

 

Tror også at JIH blir joker mot Enga. Å gamble på 90 minutter mot Enga for deretter å risikere å måtte spille uten JIH mot Aalesund og Tromsø er ikke optimalt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom Veigars muskler og sener ikke rekker kampen, hvordan ser midtbane/angrep ut da?

 

Jeg tror valget om spissmakker til Daniel da står mellom Palmi og Johan, men at Johan foretrekkes fra start.

Henning + Pontus er bankers sentralt. Hva så med kantene. Johan spilte venstre sist, Mix høyre. Espen kom inn for Johan på venstre, og scoret fra venstre posisjon. Normalt ville jeg trodd Espen høyre, Mix venstre. Men på bakgrunn av Skienskampen (Skiensseieren), gjetter jeg på Mix på høyre og Espen venstre.

Altså:

 

-------------------Hauger

Mix ---------- Farnerud ----------- Hoff

 

-----------Andersson

----------------Nannskog

 

Keeper udiskutabel.

 

Forsvaret aner jeg ikke posisjoneringen av dersom Jon Inge er tilbake. Og jeg tror Jon Inge er tilbake. Dersom han er, hvordan ser firer'n ut da?

 

Med Jon Inge inne tror jeg forsvaret blir dette:

 

Vegar - Jon Inge - Kristian - Bjarni

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk - VIF
×
×
  • Opprett ny...