Gå til innhold

På vei til Telenor Arena


andersmann
 Del

Anbefalte innlegg


Er det så mange skader altså? Skulle jo ikke trenge så mange førstelagsspillere for å slå Konnerud...

 

Trine Rønnings knær får i hvert fall hvile. Takk og lov. Og Ina Skaug var i Sveits med U-landslaget.

 

Man er vel klok av skade (med tanke på fjoråret), men Trine er på benken. Line Hauge, Line Holter, Maiken og Maia er vel på skadelisten. Siri er vel i Bergen (tok bussen dit lørdag kveld etter kampen). Da gjenstår Saba, og hun er vel på benken. Utelukker ikke at Hauge og Maia er det også, men de spilte hverken lørdag eller i går, og slet med noe forrige uke.

 

Ser forøvrig ikke bort fra at rekruttspillerene som er med blir tatt opp permanent for hun holder bra klasse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


10 - 0 over Konnerud

 

http://www.stabakdata.no/soccerstats/matchdetails.php?id=57

 

Kunne jo også foreta tre bytter i pausen, og inn med en keeper og to fra rekruttlaget. Munkvold må vel være en het kandidat til å bli tatt opp i A-stallen?

 

Neste runde spilles lørdag 5. juni, og her er allerede TV-kampene for herrene satt om den helgen, og det blir ingen kollisjon. De andre lagene spiller 12. og 13. mai. Selv tenkte jeg å få med meg Vålerenga-Avaldsnes (må jo se farmerlaget vårt), og Lørenskog-Røa (må jo se om kjæresten til Isla er like god på banen som i :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Neste runde spilles lørdag 5. juni, og her er allerede TV-kampene for herrene satt om den helgen, og det blir ingen kollisjon. De andre lagene spiller 12. og 13. mai. Selv tenkte jeg å få med meg Vålerenga-Avaldsnes (må jo se farmerlaget vårt), og Lørenskog-Røa (må jo se om kjæresten til Isla er like god på banen som i biggrin.gif

 

 

Hvordan vet du hvor god Camilla er i "biggrin.gif ", Frode? Mange dystre hemmeligheter som dukker opp her inne. Jeg visste at Petur var en trussel... Men jeg trodde jo at du holdt deg til Stabæk-jenter.

 

Men hyggelig hvis du blir med og tar vaffeltesten på Rolvsrud. Kampen går vel samme dag som herrenes kamp mot Høland, men Lørenskog er vel så og si på veien så man kan rekke begge to. Med to Stabæk-supportere på Rolsvrud er vi vel fort dobbelt så mange som Røa har med seg wink.gif Klarer vi enda flere?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Hvordan vet du hvor god Camilla er i "biggrin.gif ",

 

Det skulle du likt å vite :P

 

Tenkte jeg skulle ta en titt på hva vi kan få i neste runde under furutsetning av relativt forutsigabare resultater og tilsvarende forutsigbart oppsett regner jeg med at vi får hjemmekamp mot Vålerenga, evt. om Vålerenga taper (det ser jeg ikke helt bort i fra selv om det er satt opp skikkelig hjemmeassistentdommer på cupkampen) vi jeg anta at vi får et av sørlandslagene hjemme.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


møll, hvor stor sannsynlighet er det for at vi får et sørlandslag borte?

 

Vanskelig å komme med eksakt tall, men vil anslå sannsynligheten for relativt liten, men skulle vi mot formodning bli satt opp mot et av sørlandslagene skulle ting tilsi at vi får bortekamp (både Donn og Amazon med lenger reise enn oss i 2. runde). Det er større sannsynlighet for at vi møter et av disse lagene enn at vi møter et fra Nord-Norge, samt større sannsynlighet enn at vi blir satt opp mot Kolbotn, Lillestrøm eller Røa (topplagene). Nå må uansett disse lagene komme seg videre til 2. runde da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Det er større sannsynlighet for at vi møter et av disse lagene enn at vi møter et fra Nord-Norge, samt større sannsynlighet enn at vi blir satt opp mot Kolbotn, Lillestrøm eller Røa (topplagene). Nå må uansett disse lagene komme seg videre til 2. runde da.

 

Og vi tar det vel egentlig for gitt at de ubeskytta Røa-jentene ryker mot Lørenskog på torsdag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Medkila ble det andre laget som kvalifiserte seg til 3. runde etter 4-1 over Grand. Grand ledet imidlertid kampen til det gjensto seks minutter av ordinær tid. I ekstraomgangene (i hvertfall den andre) var Medkila tydeligvis overlegne.

 

Medkila ønsker seg forøvrig et lag fra sør (vel vitende at de får hjemmekamp), men det blir vel fort Fløya (Tromsdalen).

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Arna/Bjørnar, Klepp og Lillestrøm oppskriftsmessig videre. I tillegg gikk vårt farmerlag Avaldsnes videre etter 2-0 borte mot Vålerenga. Cecilie Pedersen scorte begge, og fikk i tillegg kampens eneste gule kort. Muligens fortjent det også. Hun har litt temperament. Vel, da blir det ikke Vålerenga i 3. runde, men kanskje kan det bli en tur til Karmøy?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så røk det faktisk ut to Toppserielag. Kattem borte mot Fortuna var kanskje den som på forhand ville overraske minst, men at 2. divisjonslaget Raufoss slår ut Linderud/Grei sjokkerer mer. Dermed er faktisk tre lag fra nivå tre klare for 3. runde, og oppsettet blir kanskje ikke så forutsigbart som man hadde tenkt.

 

Skal vel være ganske klart at lagene utenfor Toppserien møter Toppserielag. Det er Avaldsnes, Fortuna, Medkila, Ranheim, Raufoss og Sandviken. Her vil vi få hjemmekamp mot fire av dem, og bortekamp mot to (Avaldsnes og Medkila).

 

Det er egentlig fem kamper som kunne sagt seg selv. Problemet er at da sitter man igjen med de fire topplagene, og de vil garantert ikke møtes. Et oppsett kan således bli: Trondheims/Ørn-Ranheim, Arna/Bjørnar-Sandviken, Amazon-Donn, Medkila-Fløya, Lillestrøm-Raufoss, Avaldsnes-Røa, Kolbotn-Klepp og Stabæk-Fortuna. Er derimot ikke sikker på at de lagene fra nord blir satt opp mot hverandre. Siden vi og Kolbotn var i nord i fjor antar jeg at det er Lillestrøm og Røa som vil få disse lagene (borte mot Medkila, hjemme mot Fløya). I såfall Avaldsnes-Klepp, Kolbotn-Fortuna (Raufoss), Stabæk-Raufoss (Fortuna).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvilke datoer er satt av til de neste rundene?? og når settes de opp?

Godt spørsmål om når de settes opp. Må nesten være i dag, for så vidt jeg har skjønt går 2. runde allerede onsdag 19. Altså om fem dager.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvilke datoer er satt av til de neste rundene?? og når settes de opp?

Godt spørsmål om når de settes opp. Må nesten være i dag, for så vidt jeg har skjønt går 2. runde allerede onsdag 19. Altså om fem dager.

 

Du vet hvilket forum du er i nå?

 

Neste runde skal spilles lørdag 5. juni. Kanskje kommer oppsettet allerede i dag, men ikke umulig at det først kommer etter at herrene har spilt sin 2. runde også. 3. runde for herrer er vel satt opp til å være onsdag 9. juni.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da får vi bare vente i spenning å satse på at LSK møter Røa så kan vi ta en tur til f.eks Raufoss

 

 

He, he. Det kan du nok glemme. Det naturlige er at topp-seks lagene får de 3 klubbene fr 2. div og de 3. fra 1. div. Men så kommer i tillegg hensyn som hvem har møtt hverandre ofte før, muligheter for lokaloppgjør, reisekostnader osv. Når så ting er fordelt handler det om hjemme/borte. I damecupen er det ikke som for gutta at i semin' så får første lag opp av hatten hjemmekamp. Hos jenten bestemmer NFF hele veien. Sånn sett er det greit å ha bortekamper i de innledende rundene (forutsatt at en tar seg videre selvsagt).

 

Ser vi på finalelagene fra i fjor så hadde Team Strømmen B-H-B-B på veien til finalen, mens Røa hadde B-H-H-B. De tapene semifinalistene hadde følgende serier: Klepp: B-H-B-H, Ørn: B-H-B-H. NFF fordelte dette med andre ord bra. Siden kvart- og seminfinalene trekkes er det ofte ikke mulig å få alt til å passe 100%. I cupen for gutta er det også ofte et element om å sette opp kamper slik at det kan bli stor publikumsoppslutning. Den faktoren synes ikke å bety noe særlig i kvinnecupen. I Fjor var det kun Stabæk, Sandviken, Kattem og Fotuna av Toppserielagene som ikke fikk hjemmekamp i 3. runde. I år er det også minimum 2 Toppserielag som må spille borte i 3. runde. Et logisk oppsett er således at Stabæk og LSK får bortekmaper mot f.eks Raufoss og Avlasnes. Ranheim bir nok satt opp mot Ørn. Det er for fristende for NFF med tanke på reisekostnader, til at de hopper over den.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg ser hva du skriver, men velger å leve i fornektelse.

I mitt hode er det fortsatt mulig med LSK vs Røa.

 

NFF er jo fylt opp med tidl. Stabæk folk :D

 

Og det har hjulpet oss mye? De folka der er så opptatt av å vise at de ikke favoriserer Stabæk at det tipper over den andre veien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg ser hva du skriver, men velger å leve i fornektelse.

I mitt hode er det fortsatt mulig med LSK vs Røa.

 

NFF er jo fylt opp med tidl. Stabæk folk :D

 

Og det har hjulpet oss mye? De folka der er så opptatt av å vise at de ikke favoriserer Stabæk at det tipper over den andre veien.

Akkurat som når du dømte SFK vs G15/16 elite :P Neida SEXXES, du dømte, som alltid, veldig bra

 

Underteksten på denne tråden burde vel endres. Det ryktes at finalen ikke skal gå på TA.

Endret av Bendix
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er mitt tips for hvordan oppsettet blir:

 

Trondheims-Ørn - Ranheim

Medkila - Fløya

Donn - Røa

Arna-Bjørnar - Sandviken

Avalsnes - Stabæk

LSK - Raufoss

Kolbotn - Fortuna

Amazon - Klepp

Endret av Rich
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er mitt tips for hvordan oppsettet blir:

 

Trondheims-Ørn - Ranheim

Medkila - Fløya

Donn - Røa

Arna-Bjørnar - Sandviken

Avalsnes - Stabæk

LSK - Raufoss

Kolbotn - Fortuna

Amazon - Klepp

 

Kjiipt hvis vi får bortekamp mot Avaldsnes og kampen går lørdag 5 juni. Dårlig med fly denne dagen. Blir i såfall nødt til å fly opp på fredag og hjem søndag. Med mindre man tar de drøye 7 timene i bil. Skal uansett gå greit å rekke Sandefjord kampen dagen etter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ganske sikker på at en cupkamp ikke blir spilt lørdag 5. juni. Norge spiller landskamp mot Canada torsdag 3. juni, og det blir vel lite med 48 timer mellom to kamper.

 

Om kampen havner på søndag blir vel det enda verre for Stabæk-supporterne, men det er kanskje mulig å få dytta kampen til tirsdag i neste uke.

 

For øvrig tror jeg heller Stabæk blir sendt til Sørlandet og at Klepp får turen til Karmøy.

Endret av Samuel Vimes
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er mitt tips for hvordan oppsettet blir:

 

Trondheims-Ørn - Ranheim

Medkila - Fløya

Donn - Røa

Arna-Bjørnar - Sandviken

Avalsnes - Stabæk

LSK - Raufoss

Kolbotn - Fortuna

Amazon - Klepp

 

Kjiipt hvis vi får bortekamp mot Avaldsnes og kampen går lørdag 5 juni. Dårlig med fly denne dagen. Blir i såfall nødt til å fly opp på fredag og hjem søndag. Med mindre man tar de drøye 7 timene i bil. Skal uansett gå greit å rekke Sandefjord kampen dagen etter.

 

Det burde i det minste vært en flyrute mellom Torp og Haugesund, men ser ikke slik ut :(

På den annen side er jeg langt fra sikker på at det blir Avaldsnes borte selv om det hadde vært gøy, men skal uansett få med meg begge kamper på et vis.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ganske sikker på at en cupkamp ikke blir spilt lørdag 5. juni. Norge spiller landskamp mot Canada torsdag 3. juni, og det blir vel lite med 48 timer mellom to kamper.

 

Om kampen havner på søndag blir vel det enda verre for Stabæk-supporterne, men det er kanskje mulig å få dytta kampen til tirsdag i neste uke.

 

For øvrig tror jeg heller Stabæk blir sendt til Sørlandet og at Klepp får turen til Karmøy.

 

Nja. Klepp og Avaldnes møttes i cupen i fjor. Tror de prøver å unngå at samme lag møtes år etter år. Uansett er det vel litt tidlig å diskutere flytider og flytting etc. bare utfra mitt private tips. Hyggelig at folk tror jeg har peil, men fasit kan jo bli en helt annen

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Underteksten på denne tråden burde vel endres. Det ryktes at finalen ikke skal gå på TA.

Du mener vel overskriften?

 

Uansett: Hvor har du dette fra?

Ja mener overskriften.

Har hørt at NFF var veldig godt fornøyd å fikk mulighet til å avtale for flere år, men at så ikke er gjort og at stadion allerede var booket når NFF tok kontakt.

 

PS: Dette må man ta med en klype salt. Husker ikke hvem som sa det.

Det kan ha vært alt fra Per Ravn Omdal til Reidar på Blaa.

I tillegg husker jeg ikke om promillen var 0,0 eller 1,8.

Kanskje det rett og slett er et resultat av fyllerør og ralling

 

Vi venter på Rich sin orientering

 

Rich.... hallo...

Endret av Bendix
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Underteksten på denne tråden burde vel endres. Det ryktes at finalen ikke skal gå på TA.

Du mener vel overskriften?

 

Uansett: Hvor har du dette fra?

Ja mener overskriften.

Har hørt at NFF var veldig godt fornøyd å fikk mulighet til å avtale for flere år, men at så ikke er gjort og at stadion allerede var booket når NFF tok kontakt.

 

PS: Dette må man ta med en klype salt. Husker ikke hvem som sa det.

Det kan ha vært alt fra Per Ravn Omdal til Reidar på Blaa.

I tillegg husker jeg ikke om promillen var 0,0 eller 1,8.

Kanskje det rett og slett er et resultat av fyllerør og ralling

 

Vi venter på Rich sin orientering

 

Rich.... hallo...

 

Hørte samme rykte torsdag, men det var også en som sa at det nå hadde ordnet seg og at det ville bli Telenor som planlagt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Underteksten på denne tråden burde vel endres. Det ryktes at finalen ikke skal gå på TA.

Du mener vel overskriften?

 

Uansett: Hvor har du dette fra?

Ja mener overskriften.

Har hørt at NFF var veldig godt fornøyd å fikk mulighet til å avtale for flere år, men at så ikke er gjort og at stadion allerede var booket når NFF tok kontakt.

 

PS: Dette må man ta med en klype salt. Husker ikke hvem som sa det.

Det kan ha vært alt fra Per Ravn Omdal til Reidar på Blaa.

I tillegg husker jeg ikke om promillen var 0,0 eller 1,8.

Kanskje det rett og slett er et resultat av fyllerør og ralling

 

Vi venter på Rich sin orientering

 

Rich.... hallo...

 

Hørte samme rykte torsdag, men det var også en som sa at det nå hadde ordnet seg og at det ville bli Telenor som planlagt.

 

Det meste er i orden. NFF venter bare på et kontraktsforslag fra Stabæk Event/TA

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jepp, så er det gjort igjen. Pga. landskampen på torsdagen er 3. runde i cupen flyttet til søndag 6 kl 15.00. Mao. fin kollisjon med herrelagets bortekamp i Sandefjord kl. 18.00. Med tanke på at det er Sandviken vi møter er det vel heller tvilsomt om man kan flytte kampen til en hverdag, men kampstart et par timer tidligere kunne jo gjort seg. Det spørs vel imidlertid hvor velvilligge NFF er :(

 

Hjemmekamp fører vel dessuten til at vi kan belage oss på bortekamp i neste runde.

 

6/6 kl. 15.00:

 

Røa Fortuna Ålesund

Stabæk Sandviken

LSK Kvinner Raufoss

Amazon Grimstad Klepp

Donn Kolbotn

Avaldsnes Arna Bjørnar

Trondheims Ørn Ranheim

Medkila - Fløya

 

I den grad man bryr seg på Lillestrøm har de det verre med bortekamp i Molde for herrelaget.

 

Ellers ser jeg vel kun Medkila med mulighet for avansement av lagene utenfor Toppserien. Mot et desillusjonert Fløya bør muligheten faktisk være gode.

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

På vei til Telenor Arena
×
×
  • Opprett ny...