Gå til innhold

Kamptråd: LSK-Stabæk


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


Mine tanker om kampen og stemning, sett via verdens dårligste stemningsskaperes TV-produksjon; NRK.

 

1. Dette var en nitrist fotballkamp. Det lå litt i kortene, ettersom lagenes natur ikke kler hverandre spesielt godt som underholdningsverdi mot hverandre. Stabæks finspill mot LSKs gampefotball = midtbanekrig, noe det også ble. Banen var åpenbart ikke all verden heller, men stemningen virket bra. Ultrakjedelig fotballkamp, og et mer rettferdig resultat skal du lete lenge etter, ettersom det ikke var en eneste kvalifisert sjanse i løpet av hele kampen. Jada, det var en straffesituasjon der, og ja, den kunne sikkert blitt blåst, men hadde alle dommere holdt denne linja, hadde jeg foretrukket om dette ikke ble dømt. Problemet er at i 7 av 10 slike situasjoner blir det blåst. Gidder ikke sutre over dette, men skjønner at situasjonen er omdiskutert.

 

2. Måten Scheie og Løken akademisk plukker hver eneste hendelse fra hverandre, og aldri ender opp med mer hardtslående dom enn "nja, den kan sikkert diskuteres" eller "vanskleig å si, men jeg tror nok det kunne blitt dømt begge veier" er mildt sagt irriterende. Scheie presterer dog å informere oss om at "Tarik Elyonoussi er den eneste spilleren med blå sko idag, så vidt jeg kan se", og setter der standarden for kommenteringa. Han skal riktignok få en stor pluss for en artig liten anekdote om Knudsens debut som Tippeligaspiller, da han kom inn for LSK mot Ham-Kam, på stillingen 3-0, men slapp inn 4, alle fra Belsvik, slik at LSK tilslutt tapte... At de utover i kampen begynner å mase om hvor kjedelig kampen er gjør jo ikke kampen i se selv en tjeneste heller. Men de hadde jo rett i det da.

 

3. Stemninga virket veldig god, og dette ble også tatt med i oppsummeringa til Kvisvik i sin rolle som ekspertkommentator. Han understreket at SS hadde blitt mange og bra, og at KFL alltid leverer. Mitt inntrykk var at SS sto på hele veien, og snag bra. Masse forskjellige rop, masse trøkk, unisont og fint. KFL har jo den forbanna tromma, som høres altfor godt, men summa summarum vil jeg gi SS seieren via tv-produksjonen. Applaus!

 

4. Banens beste Stabækspiller var Jon Inge, uten tvil. Ellers synes jeg laget generelt jobber godt, og forsvaret spesielt gjør en god kamp. Det bli derimot for tydelig at vi ikke spiller med vårt beste mannskap, og Nanne blir fullstendig borte i kampen, ettersom ingen klarer å gi ham noe å jobbe med. Mix, Hoff og Andersson har alle levert bedre matcher, så da blir det tynn suppe fremover. Synes også både Henning og Pondus var uvanlig upresise, men leverer uansett gode matcher. Jon i mål var bunnsolid, på det lille som kom. På LSK synes jeg Ujah, Nosa og keepern var de tre beste.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


(langt og bra innlegg)

Det bli derimot for tydelig at vi ikke spiller med vårt beste mannskap,

Akkurat dette er litt skremmende, i og med at det stort sett kun er Veigar som mangler. Han var jo heller ikke her i fjor, og da klarte vi medalje. Og stallen vår skal da ikke være tynn?

Men det ser ut til at du har rett, og vi har ikke hatt evnen til å avgjøre jevne kamper etter at Veigar ble skadet. Jeg håper de to neste kampene vil skaffe gutta den nødvendige selvtilliten, for her bør det bli seks poeng selv uten Veigar.

Resten av laget viste i fjor at de kunne, så nå er det på tide å "step up" igjen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Akkurat dette er litt skremmende, i og med at det stort sett kun er Veigar som mangler. Han var jo heller ikke her i fjor, og da klarte vi medalje. Og stallen vår skal da ikke være tynn?

Men det ser ut til at du har rett, og vi har ikke hatt evnen til å avgjøre jevne kamper etter at Veigar ble skadet. Jeg håper de to neste kampene vil skaffe gutta den nødvendige selvtilliten, for her bør det bli seks poeng selv uten Veigar.

Resten av laget viste i fjor at de kunne, så nå er det på tide å "step up" igjen.

 

I fjor hadde vi Daigo, som scoret jevnt og trutt på frispark. Vi hadde nok av muligheter hvor han kunne gjort det i går.

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er frustrerende at vi brukte store deler av forrige års sesong på å finne ut hvordan vi skulle spille uten, Veigar / Alans evne til å ta ballen i angrep og finne mellomrommet, for så å knekke koden og tilsynelatende glemme det like fort VPG er tilbake.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har en spillestil der det først og fremst er meningen at spissene skal score. Når vi stiller med en enslig 36 går gammel gjennombruddsspiss uten tilfredsstillende grunnteknikk blir det lite mål. Det fungerte helt ok i fjor fordi vi faktisk spilte med to spisser i Nannskog og Berglund. Mot Kongsvinger og Hønefoss må vi spille med både Hulsker og Nannskog fra start. Utrolig irriterende at Veigar er ute med skade. Med han på banen hadde vi nok vippet flere jevne kamper i vår fordel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ellers er det verdt å nevne at vi ble urinert i rektum av Norges beste hoppende supportere: SS!

 

Uthevingen er ikke min. Dette er skryt vi skal ta med oss, de aller fleste på feltet presterte strålende i går. Det var en solid firkant som dro til på hver eneste sang, en fryd å stå foran der. Vi er kanskje alene i Norge om å ha en sang der ALLE hopper HVER gang, det må ikke dø ut. Vi er kanskje ikke flest, men vi viser en del ganger at vi virkelig kan bite fra oss. Skryten vi har fått fra feks Lyn, FFK og nå LSK viser at vi ikke bare ser gull i vår egen navle.

 

Stå på folkens :) Vi kan være stolte av å være SS.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ellers er det verdt å nevne at vi ble urinert i rektum av Norges beste hoppende supportere: SS!

 

Uthevingen er ikke min. Dette er skryt vi skal ta med oss, de aller fleste på feltet presterte strålende i går. Det var en solid firkant som dro til på hver eneste sang, en fryd å stå foran der. Vi er kanskje alene i Norge om å ha en sang der ALLE hopper HVER gang, det må ikke dø ut. Vi er kanskje ikke flest, men vi viser en del ganger at vi virkelig kan bite fra oss. Skryten vi har fått fra feks Lyn, FFK og nå LSK viser at vi ikke bare ser gull i vår egen navle.

 

Stå på folkens :) Vi kan være stolte av å være SS.

 

Fantastisk. Kompisene mine som ofte er litt mer opptatt av å se bra i tillegg til å synge var ikke med til Lillestrøm i går, så jeg benyttet sjansen til å stelle meg på første rad. Utrolig deilig å kjenne stemningen skikkelig, og å få syngingen fra hele gjengen i ryggen var rått.

 

Når man tar med i vurderingen at dette var en veldig kjedelig kamp, med så godt som ingen store sjanser, gjør jo det bare vår prestasjon enda sterkere. Neste steg nå blir å få alle på hjemmekampene til å bidra like mye...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og stallen vår skal da ikke være tynn?

Når man ser på spillere med TL-erfaring, mener jeg at vi har en bredere tropp enn både Molde og RBK, men vi har en tynn dekning på spissplass. Veigar er vel kanskje den spilleren det er mest kritisk å få skade på, da han er den eneste vi ikke kan erstatte tilnærmet fullt ut, gitt en ellers skadefri tropp. Tror JA hadde fungert mye bedre som spiss med Veigar som makker enn Daniel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fantastisk at vi får masse skryt, selv må jeg innrømme at jeg aldri har peiling på om vi gjør det bra eller dårlig. :blink:

 

 

Men hvis jeg skal ta en halvveis Rekdal og sete fingeren på noen småting nå mens vi er på topp:

 

1. Når man skal prøve å dra med grupper av folk som ikke er med på sangen, så er man kanskje i overmåte aggresiv - får nesten inntrykket "syng ellers kommer jeg og banker deg opp". Tydelig uten å virke forbannet hadde vært enda bedre.

 

2. Hva med å tydeligere markere når sanger slutter? Synes det funker veldig bra når dere f.eks. teller ned til nivåhevingen av "kom igjen stabæk". På sanger vi synger flere ganger tror jeg det blir bedre hvis alle slutter samtidig. Her for man da også en annen fordel - hvis alle vet når sangen slutter, så synger de full pinne fram til da - dermed unngår man alle "prøvestoppene" ved starten av hver repetisjon.

 

 

Da vil jeg bare gjenta at dette overhodet ikke er store problemer, men detaljer som kanskje kunne gjort oss litt bedre?

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. Når man skal prøve å dra med grupper av folk som ikke er med på sangen, så er man kanskje i overmåte aggresiv - får nesten inntrykket "syng ellers kommer jeg og banker deg opp". Tydelig uten å virke forbannet hadde vært enda bedre.

 

Støttes. Kroppsspråket virket "angry" til tider.

For å fortsette den konstruktive kritikken, vil jeg påpeke dette:

Når forsangerene må bytte på tre ganger under "beste laget er" ropene, har det dratt ut for lenge. Denne skal svares av full hals, så når dere er slitne, blir alle vi andre også slitne. Det blir gradvis svakere når denne gjentas 25 ganger. Det holder med maks 10.

Og nok en gang: dette er ment konstruktivt og i beste ånd. smile.gif

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Støttes. Kroppsspråket virket "angry" til tider.

For å fortsette den konstruktive kritikken, vil jeg påpeke dette:

Når forsangerene må bytte på tre ganger under "beste laget er" ropene, har det dratt ut for lenge. Denne skal svares av full hals, så når dere er slitne, blir alle vi andre også slitne. Det blir gradvis svakere når denne gjentas 25 ganger. Det holder med maks 10.

Og nok en gang: dette er ment konstruktivt og i beste ånd. smile.gif

Når det gjelder kroppspråket til forsangerne synes jeg det er helt greit at de er litt "angry". Det viser seg jo at det fungerer, og så lenge det fungerer synes jeg forsangerne kan få bestemme selv hvordan de opptrer...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Støttes. Kroppsspråket virket "angry" til tider.

For å fortsette den konstruktive kritikken, vil jeg påpeke dette:

Når forsangerene må bytte på tre ganger under "beste laget er" ropene, har det dratt ut for lenge. Denne skal svares av full hals, så når dere er slitne, blir alle vi andre også slitne. Det blir gradvis svakere når denne gjentas 25 ganger. Det holder med maks 10.

Og nok en gang: dette er ment konstruktivt og i beste ånd. smile.gif

Når det gjelder kroppspråket til forsangerne synes jeg det er helt greit at de er litt "angry". Det viser seg jo at det fungerer, og så lenge det fungerer synes jeg forsangerne kan få bestemme selv hvordan de opptrer...

 

 

Akkurat dèt punktet går vel ikke nødvendigvis på forsangerne...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. Når man skal prøve å dra med grupper av folk som ikke er med på sangen, så er man kanskje i overmåte aggresiv - får nesten inntrykket "syng ellers kommer jeg og banker deg opp". Tydelig uten å virke forbannet hadde vært enda bedre.

 

Støttes. Kroppsspråket virket "angry" til tider.

For å fortsette den konstruktive kritikken, vil jeg påpeke dette:

Når forsangerene må bytte på tre ganger under "beste laget er" ropene, har det dratt ut for lenge. Denne skal svares av full hals, så når dere er slitne, blir alle vi andre også slitne. Det blir gradvis svakere når denne gjentas 25 ganger. Det holder med maks 10.

Og nok en gang: dette er ment konstruktivt og i beste ånd. smile.gif

 

Vi dro den muligens litt lenge men jeg har ikke inntrykk av at det dabbet av i nevneverdig grad. Uansett så er det notert. Hvis forskjellige mennesker er redd for juling fra forsangerne får det heller være. Det kommer selvsagt aldri til å skje. Jeg forbeholder meg retten til å se forbanna ut når folk ikke bidrar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. Når man skal prøve å dra med grupper av folk som ikke er med på sangen, så er man kanskje i overmåte aggresiv - får nesten inntrykket "syng ellers kommer jeg og banker deg opp". Tydelig uten å virke forbannet hadde vært enda bedre.

 

Støttes. Kroppsspråket virket "angry" til tider.

For å fortsette den konstruktive kritikken, vil jeg påpeke dette:

Når forsangerene må bytte på tre ganger under "beste laget er" ropene, har det dratt ut for lenge. Denne skal svares av full hals, så når dere er slitne, blir alle vi andre også slitne. Det blir gradvis svakere når denne gjentas 25 ganger. Det holder med maks 10.

Og nok en gang: dette er ment konstruktivt og i beste ånd. smile.gif

 

Vi dro den muligens litt lenge men jeg har ikke inntrykk av at det dabbet av i nevneverdig grad. Uansett så er det notert. Hvis forskjellige mennesker er redd for juling fra forsangerne får det heller være. Det kommer selvsagt aldri til å skje. Jeg forbeholder meg retten til å se forbanna ut når folk ikke bidrar.

 

Nå er det vel en kjensgjerning at oppmuntring fungerer bedre enn kjeft og andre aggressive metoder (som noen også har nevnt tidligere), og det er det vel noen som burde prøve å bite seg merke i...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå er det vel en kjensgjerning at oppmuntring fungerer bedre enn kjeft og andre aggressive metoder (som noen også har nevnt tidligere), og det er det vel noen som burde prøve å bite seg merke i...

 

I alle sammenhenger? Det er forskjell på barneoppdragelse og capo-virksomhet...

 

Og noe helt annet; jeg synes det er en uting at det blir dratt igang "Møkkalag" nesten hver gang motstanderen setter inn en takling. Den sangen kan kanskje være på sin plass 1-2 ganger iløpet av en sesong når det virkelig har vært grisespill, men når den brukes opptil flere ganger i hver kamp mister den bare all verdi.

Endret av nonmollaremai
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå er det vel en kjensgjerning at oppmuntring fungerer bedre enn kjeft og andre aggressive metoder (som noen også har nevnt tidligere), og det er det vel noen som burde prøve å bite seg merke i...

 

I alle sammenhenger? Det er forskjell på barneoppdragelse og capo-virksomhet...

 

 

I denne sammenheng; ja. Det er tydeligvis flere som er av den oppfatningen at det skal være unødvendig å opptre så aggressivt som enkelte gjør, og da er det kanskje noe å ta med seg videre.

 

Et eksempel fra egen erfaring er når jeg, under en av mine første bortkamper, står med support på Marienlyst, og i utgangspunktet er i kjempeform til å bidra og synge som best jeg bare kan. Helt i starten blir det dratt igang en par-tre sanger jeg ikke er helt stødig på eller ikke kan, og det som skjer er at en som (tilsynelatende) er forsanger setter øya i meg og skjeller meg ut fordi jeg ikke synger, foran alle andre. Det oppleves hverken som hyggelig eller oppmuntrende, og det bidro hvert fall ikke til at jeg fikk kjempelyst til å bidra mer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og noe helt annet; jeg synes det er en uting at det blir dratt igang "Møkkalag" nesten hver gang motstanderen setter inn en takling. Den sangen kan kanskje være på sin plass 1-2 ganger iløpet av en sesong når det virkelig har vært grisespill, men når den brukes opptil flere ganger i hver kamp mister den bare all verdi.

 

 

Er i utgangspunktet enig med deg, men mot Lillestrøm er den sangen på sin plass og kan nesten ikke synges for mange ganger.

Lenke til innlegg
Del på andre sider




Bør Nannskog benkes til fordel for Hulsker? Etter 5 kamper fra start og 1 scoring er det naturlig å stille spørsmåltegn ved klippekortet hans.

 

 

Jeg synes Nannskog bør få sparken, går ikke an å spille så dårlig. Ett mål på fem kamper, det kan jo aldri ha skjedd før...

 

 

I samme slengen bør vi sparke Knudsen også, han slapp jo inn mål i fire seriekamper på rad - poenget med en keeper er vel at han skal redde, ikke slippe inn. Uholdbart.

 

 

* NB! Denne melding kan inneholde sarkasme. NB! *

 

 

En smule mer seriøst: de to kommende kampene våre er muligens de to hvor forventningene om tre poeng er aller størst, så jeg ser ingen grunn til å ikke spille med både Nannskog og Huslker på topp. Her skal det overkjøres i samfulle 180 minutter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå er det vel en kjensgjerning at oppmuntring fungerer bedre enn kjeft og andre aggressive metoder (som noen også har nevnt tidligere), og det er det vel noen som burde prøve å bite seg merke i...

 

I alle sammenhenger? Det er forskjell på barneoppdragelse og capo-virksomhet...

 

 

I denne sammenheng; ja. Det er tydeligvis flere som er av den oppfatningen at det skal være unødvendig å opptre så aggressivt som enkelte gjør, og da er det kanskje noe å ta med seg videre.

 

Et eksempel fra egen erfaring er når jeg, under en av mine første bortkamper, står med support på Marienlyst, og i utgangspunktet er i kjempeform til å bidra og synge som best jeg bare kan. Helt i starten blir det dratt igang en par-tre sanger jeg ikke er helt stødig på eller ikke kan, og det som skjer er at en som (tilsynelatende) er forsanger setter øya i meg og skjeller meg ut fordi jeg ikke synger, foran alle andre. Det oppleves hverken som hyggelig eller oppmuntrende, og det bidro hvert fall ikke til at jeg fikk kjempelyst til å bidra mer.

hvis folk er så forbanna hårsåre at de faktisk tar seg nær av litt kjefft fordi de ikke synger. ja da tror jeg langsiden med pizza buff er noe for dere. da slipper man å synge, så kan man heller trøkke pølser og kaffe i 90 min, uten at de fæle forsangerne som faktisk ikke ser en hel fotball kamp, kan se deg i øya med styggt blikk

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hvis folk er så forbanna hårsåre at de faktisk tar seg nær av litt kjefft fordi de ikke synger. ja da tror jeg langsiden med pizza buff er noe for dere. da slipper man å synge, så kan man heller trøkke pølser og kaffe i 90 min, uten at de fæle forsangerne som faktisk ikke ser en hel fotball kamp, kan se deg i øya med styggt blikk

 

 

Dumme meg som trodde det var om å gjøre å få flest mulig folk til å stå og synge...

 

 

Det er da ingen som ikke har sagt at ikke forsangerne gjør en kjempejobb, eller at de ikke går glipp av mye av kampen for å få mest mulig trøkk ut av oss, men litt tilbakemelding må da være et gode?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bør Nannskog benkes til fordel for Hulsker? Etter 5 kamper fra start og 1 scoring er det naturlig å stille spørsmåltegn ved klippekortet hans.

En smule mer seriøst: de to kommende kampene våre er muligens de to hvor forventningene om tre poeng er aller størst, så jeg ser ingen grunn til å ikke spille med både Nannskog og Huslker på topp. Her skal det overkjøres i samfulle 180 minutter.

 

I grunnen enig med deg, men hvem skal benkes til fordel for Hulsker? Andersson, Mix eller Hoff?

 

I mine øyne "fortjener" Daniel en kamp der han starter på benken.

Endret av Solobrus
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Liten vits i å benke Daniel når vi møter tippeligaens to svakeste lag hjemme på TA. Om Daniel skulle vært benket fra start burde det vært lørdagens kamp mot LSK.

Uenig, mot LSK var det forventet at vi fikk litt rom å kontre i. Hjemme mot HFK og Kongsvinger må vi forvente to lag som legger seg så langt bakpå at Drillos ser ut som et angrepslystent lag. Å spille mot en 4er og en 5er på 16 og 20 m er ikke Nannskogs styrke.

 

Uansett, Nannskog er vår beste avslutter, og bør starte alle kamper der han føler seg pigg. Når kampene kommer tett vet vi av erfaring at Nannskog ikke pleier å prestere på topp. (Han presterer best når det er minst en uke mellom kampene, husk at the man is gammmel)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bør Nannskog benkes til fordel for Hulsker? Etter 5 kamper fra start og 1 scoring er det naturlig å stille spørsmåltegn ved klippekortet hans.

En smule mer seriøst: de to kommende kampene våre er muligens de to hvor forventningene om tre poeng er aller størst, så jeg ser ingen grunn til å ikke spille med både Nannskog og Huslker på topp. Her skal det overkjøres i samfulle 180 minutter.

 

I grunnen enig med deg, men hvem skal benkes til fordel for Hulsker? Andersson, Mix eller Hoff?

 

I mine øyne "fortjener" Daniel en kamp der han starter på benken.

 

 

Nå skal ikke jeg begynne å synse om hvem som har hvert dårligst av disse tre, eller hvem som passer dårligst mot KIL og HBK, men at en av dem (ikke nødvendigvis den samme i begge kampene) bør benkes til fordel for Hulsker håper jeg også Bakke og Janne er enige i.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og noe helt annet; jeg synes det er en uting at det blir dratt igang "Møkkalag" nesten hver gang motstanderen setter inn en takling. Den sangen kan kanskje være på sin plass 1-2 ganger iløpet av en sesong når det virkelig har vært grisespill, men når den brukes opptil flere ganger i hver kamp mister den bare all verdi.

 

 

Er i utgangspunktet enig med deg, men mot Lillestrøm er den sangen på sin plass og kan nesten ikke synges for mange ganger.

 

I de to siste kampene har vi møtt Tromsø og Lillestrøm. Det er mulig at hyppigheten av møkkalagsangen har sammenheng med dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: LSK-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...