Gå til innhold

Kamptråd: RBK - Stabæk


Totto
 Del

Anbefalte innlegg


Morgendagens skaderapporter blir utrolig spennende. I verste fall må vi starte kampen med de som avsluttet i dag, og da er reservebenken utrolig tynn. I tillegg til Iven var det vel bare Flittie-Onstad og Stenvoll igjen på benken i dag. Må Janne hente inn flere juniorspillere?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Morgendagens skaderapporter blir utrolig spennende. I verste fall må vi starte kampen med de som avsluttet i dag, og da er reservebenken utrolig tynn. I tillegg til Iven var det vel bare Flittie-Onstad og Stenvoll igjen på benken i dag. Må Janne hente inn flere juniorspillere?

Stenvoll er ingen nobody når det kommer til RBK. Har har vært på banen alle de 4 gangene vi har slått RBK på Lerkendal, og han er til og med vår nåværende (delt med VPG) toppscorer mot RBK! Han har faktisk 7-3-5 og positiv statistikk når han er på banen mot RBK!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med så mange på skadelisten kommer vel rapportene fortløpende helt frem til kampstart. Det blir jo nesten umulig å tippe lagoppstilling.

Når det gjelder Tom Stenvoll, så håper jeg virkelig at han kan komme på banen snart. Vi trenger en "terrier" som kan få opp intensiteten litt. Men jeg er litt usikker på kampformen hans, selv om han har spilt for 2. laget et par kamper n¨å.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi vil nok starte med dette laget:

 

----------Knudsen----------(en keeper som trenger slike kamper og slik motivasjon)

 

--VEH---TMG-JIH----Hulkinn (egentlig beste sesong 4'r, unntak Hulk som har hatt noe fallende kurve)

 

--TS----HH--Mix----JS (Stabilitet, moral og ballvinnere i midt og h, mens fart og kontringsstyrke ved v. flanke)

 

------JBT--VPG-- (Kan omsette Mix sine eksakte fremspill, og resultatene av JS sine etterlengtede kontringsraid, ved full tillit til spissparet. Gode oppofrende 1.ste forsvarere begge, -stort pluss)

 

For hvis ingen blir friske, er dette faktisk LANGT FRA SYKT. Denne sammensetningen vil, tror jeg, gi maksimal energisk ressursutnyttelse, og hvor flest mulig av spillerne gis anledning til at gi ALT, OG ALT FOR HVERANDRE. Drakter ved kampslutt stinne av blod og svette.

 

__

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi kan vel håpe å få tilbake noen til denne kampen? Personlig tror jeg, uten at jeg egentlig har noen kilder på det, at Daniel blir klar, og at Pontus og Johan mest sannsynlig også blir klare. Diogo vet jeg egentlig ingenting om, mens hverken Espen, Morten eller Palmi bør ha noe håp om å bli klare. Skulle gjerne sett Torstein tilbake snart nå også, men han vet jeg ikke hvordan det ligger an med.

 

Så ut i fra mine (u)kvalifiserte gjetninger, håper jeg på dette laget:

 

Jon

Vegar - Tor Marius - Jon Inge - Bjarni

Mix - Pontus - Henning - Johan

Daniel - Veigar

 

Og det ser jo absolutt ikke verst ut. Så spørs det hvem som kan komme inn og gjøre en god jobb når Daniel, Johan og Pontus må ut etterhvert fordi de ikke holder 90 minutter enda...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er bare innom som snarest for å ønske Stabæk lykke til i onsdagens kamp. RBK får Prica og Demidov tilbake, men neppe i full kampform. Dette er en kamp dere bør ta poeng i, om ikke annet så for Tromsøs skyld!rolleyes.gif

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er bare innom som snarest for å ønske Stabæk lykke til i onsdagens kamp. RBK får Prica og Demidov tilbake, men neppe i full kampform. Dette er en kamp dere bør ta poeng i, om ikke annet så for Tromsøs skyld!rolleyes.gif

 

Er ikke sikkert Demidov blir klar ettersom hva jeg har lest.

Så utrolig trist :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Personlig tror jeg, uten at jeg egentlig har noen kilder på det, at Daniel blir klar, og at Pontus og Johan mest sannsynlig også blir klare.

Og om de er fysisk klare, spørs det om de bør starte ettersom de er litt kamprustne, de har heller ikke tid til å drille med resten av laget før kampen... Men, jeg tror nok at i hvertfall Daniel og Pontus starter

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi kan vel håpe å få tilbake noen til denne kampen? Personlig tror jeg, uten at jeg egentlig har noen kilder på det, at Daniel blir klar, og at Pontus og Johan mest sannsynlig også blir klare. Diogo vet jeg egentlig ingenting om, mens hverken Espen, Morten eller Palmi bør ha noe håp om å bli klare. Skulle gjerne sett Torstein tilbake snart nå også, men han vet jeg ikke hvordan det ligger an med.

 

Håp må de nesten få lov til å ha :P

 

Hallo Leif

Endret av stabæk_lange
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Personlig tror jeg, uten at jeg egentlig har noen kilder på det, at Daniel blir klar, og at Pontus og Johan mest sannsynlig også blir klare.

Og om de er fysisk klare, spørs det om de bør starte ettersom de er litt kamprustne, de har heller ikke tid til å drille med resten av laget før kampen... Men, jeg tror nok at i hvertfall Daniel og Pontus starter

 

Det gjør de neppe; mens Andersson muligens blir med i troppen. Gårsdagens skadetrio er også høyst usikre: http://fotball.vol.no/eliteserien/article168271.ece

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Statistikk før RBK-Stabæk

Rosenborg og Stabæk har vært de beste lagene i Norge de siste årene. Til tross for RBKs totaldominans på 90-tallet og noen år ut i dette årtusenet, kan vi være stolte over tidligere bragder. Tar vi med cupkamper, er det bare målforskjellen som skiller i vår disfavør. Før kampen kan det se ut som om den virkelige kampen utspiller seg mellom lagenes medisinske støtteapparat, ettersom begge lag sliter med skader på flere nøkkelspillere, hvem får flest spillere klare til kamp?

 

Lerkendal er sammen med Brann Stadion vår nest dårligste bortebane med kun 4 seire, 1 uavgjort og 9 tap på 14 forsøk, resultater som gir 0,93 poeng i snitt. Med et fortsatt skadeskutt mannskap, finnes det litt trøst i at det er høy sannsynlighet for å få med seg et poeng, ettersom RBK allerede har spilt uavgjort i 3 tidligere TV-oppgjør i år. Seier kan bli vanskelig, ettersom RBK er eneste ubeseirede laget i årets Tippeliga og som kjent tapte de kun 1 kamp i fjorårets sesong.

Tabeller

Tabellen

3. RBK 4-5-0, 15-6, 17p

10. Stabæk 2-4-3, 10-11, 10p

Hjemmetabell

8. RBK 2-2-0, 9-3, 8p

Bortetabell

4. Stabæk 1-2-1, 5-6, 5p

Formtabell

3. RBK 12p (3-3-3-1-1-1)

12. Stabæk 5p (0-1-3-0-0-1)

 

Innbyrdes oppgjør

Hjemme: 6-5-3, 21-17

Borte: 4-1-9, 19-31

Totalt: 10-6-12, 40-48

 

Største seier: 6-1, Lerkendal 2003

Største tap: 0-5, Lerkendal 1997

Tilsvarende oppgjør i fjor: 0-1

Siste seier på Lerkendal: 2-1 i 2008 (Alanzinho og Gunnarson)

 

Nåværende Stabæk-spiller med mål mot RBK:

Tom Stenvoll 3

Veigar Pall Gunnarson 3

Daniel Nannskog 2

 

Vi får gjøre Jönsson oppmerksom på at Stenvoll er nåværende toppscorer mot RBK, og har vært på banen alle de 4 gangene Stabæk har vunnet på Lerkendal. Tom Stenvoll sin personlige statistikk mot RBK er 7-3-5, noen bedre?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi vant 6-1 det året vi rykket ned, så da vinner vi vel 6-1 på onsdag óg. Digg!

Feil. Vi vant 2-1 det året vi rykket ned. 6-1 vant vi i 2003.

 

Ah, cheers. Poenget var i hvertfall at vi vinner på onsdag. Digg!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nettopp. Ser at det noen bruker litt tid inntil erkjennelse foreligger over hvilket begrenset mannskap vi faktisk har tilgjengelig. Gitt at skadesituasjonen ikke endres, er det da flere med meg som mener dette er riktig ressursutnyttelse?? :

 

Vi vil nok kunne starte med dette laget:

 

----------Knudsen----------(en keeper som trenger slike kamper og slik motivasjon)

 

--VEH---TMG-JIH----Hulkinn (egentlig beste sesong 4'r, unntak Hulk som har hatt noe fallende kurve)

 

--TS----HH--Mix----JS (Stabilitet, moral og ballvinnere i midt og h, mens fart og kontringsstyrke ved v. flanke)

 

------JBT--VPG-- (Kan omsette Mix sine eksakte fremspill, og resultatene av JS sine etterlengtede kontringsraid, ved full tillit til spissparet. Gode oppofrende 1.ste forsvarere begge, -stort pluss)

 

For hvis ingen blir friske, er dette faktisk LANGT FRA SYKT. Denne sammensetningen vil, tror jeg, gi maksimal energisk ressursutnyttelse, og hvor flest mulig av spillerne gis anledning til at gi ALT, OG ALT FOR HVERANDRE. Drakter ved kampslutt stinne av blod og svette.

 

__

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nettopp. Ser at det noen bruker litt tid inntil erkjennelse foreligger over hvilket begrenset mannskap vi faktisk har tilgjengelig. Gitt at skadesituasjonen ikke endres, er det da flere med meg som mener dette er riktig ressursutnyttelse?? :

 

Vi vil nok kunne starte med dette laget:

 

----------Knudsen----------(en keeper som trenger slike kamper og slik motivasjon)

 

--VEH---TMG-JIH----Hulkinn (egentlig beste sesong 4'r, unntak Hulk som har hatt noe fallende kurve)

 

--TS----HH--Mix----JS (Stabilitet, moral og ballvinnere i midt og h, mens fart og kontringsstyrke ved v. flanke)

 

------JBT--VPG-- (Kan omsette Mix sine eksakte fremspill, og resultatene av JS sine etterlengtede kontringsraid, ved full tillit til spissparet. Gode oppofrende 1.ste forsvarere begge, -stort pluss)

 

For hvis ingen blir friske, er dette faktisk LANGT FRA SYKT. Denne sammensetningen vil, tror jeg, gi maksimal energisk ressursutnyttelse, og hvor flest mulig av spillerne gis anledning til at gi ALT, OG ALT FOR HVERANDRE. Drakter ved kampslutt stinne av blod og svette.

 

__

 

Da snakker vi om en benk som kun inneholder Onstad og Austbø, eller?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Benk:

Onstad, Hulsker, Keeperiven og kanskje en og annen svenske som av det medisinske apparatet ikke anbefales innhopp. Gir NFF disp for litt supplement fra jr-stallen i tilfeller som dette?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Benk:

Onstad, Hulsker, Keeperiven og kanskje en og annen svenske som av det medisinske apparatet ikke anbefales innhopp. Gir NFF disp for litt supplement fra jr-stallen i tilfeller som dette?

 

To med tanken full av kebab og en keeper altså. Da er jeg enig. Vi kommer til å knuse RBK :lol::):huh::blink::(:angry:

 

 

Jaja, imorra er alt bonus. Vi har ingenting å tape (med unntak av skader på flere spillere da). Jon Inge, Veigar og Superjon, f.eks...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Benk:

Onstad, Hulsker, Keeperiven og kanskje en og annen svenske som av det medisinske apparatet ikke anbefales innhopp. Gir NFF disp for litt supplement fra jr-stallen i tilfeller som dette?

 

Er Palmi skadet også??

Med han inne har vi en reserve i hvert ledd. Ikke verst :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er regelverket vedr bruk av juniorspillere uten A-kontrakt til benk og eventuelt som innbyttere i situasjoner som denne. Nulltoleranse?

 

 

Aner ikke. (Og vet heller ikke hvem vi skulle brukt). Om verken Andersson, Hoff eller Palmason blir klare, er det likevel bedre å starte med Onstad i midtforsvaret enn Tømmernes på topp. Eksempelvis tar Gromstad høyrebackplassen; Hedenstad sentral midtbane og Gunnarsson og Diskerud starter på topp. Uansett hvordan troppen blir regner jeg med at Haugesundkampen var Tømmernes siste start for A-laget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er regelverket vedr bruk av juniorspillere uten A-kontrakt til benk og eventuelt som innbyttere i situasjoner som denne. Nulltoleranse?

 

http://www.budstikka...nborg-1.5226912

 

Dersom både Hoff og Andersson blir klare ser det litt lysere ut:

 

JK

VEH - JIH - TMG - BE

TS - Mix - HH - EH

VPG - JA

 

Benken: IA, KO, JS, JBT og BH

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: RBK - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...