Gå til innhold

Kamptråd: RBK - Stabæk


Totto
 Del

Anbefalte innlegg


Det får være måte på med syting over skadesituasjonen. JA og PRP er ikke noe bedre valg på kantene enn Mix, Hoff og Skjelvik.

 

Daniel har ikke levert på topp i år, men er utvilsomt bedre enn Banan. Hulsker vil JJ ikke bruke. Forsvaret er tynt, men det har det vært veldig lenge - uavnhegig av skader. Jeg serr ikke at vi blir noe dårligere av at Gromstad kommer inn. Vi savner klart Pontus Farnerud.

 

Oppi dette synes jeg det er utrolig at JJ ikke tilpasser formasjon, spillemønster og taktikk etter mannskapet han har disponibelt. Når Hulsker endelig settes innpå forsvinner den ene som legger innlegg, Hoff ut. Når vi ligger under 2-0 byttes Veigar med Tom Stenvoll - for å trygge inn 0-2?

 

Å skylde på skadesituasjonen nå er piss. Vi har levert svakt i hele sesongen med få unntak. Tabellen lyver ikke, og desto værre er formtabellen.

 

Dette må være et ironisk innlegg. Andersson går langt utenpå Hoff og skjelvik, hve gjelder tekninkk og målteft. (Han scorte vel flerte mål på tre kamper enn Hoff på tretti i fjor.) Nannskog og Gunnarsson har spilt sammen i én kamp. En kamp vi vant. Jeg kunne fortsette, men tviler på at det er noen vits. (Når det gjelder kampen i går, ble Hoff og Gunnarsson byttet ut pga skadeproblematikk. Men det er jo akkurat det som er irrelevant?)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det får være måte på med syting over skadesituasjonen. JA og PRP er ikke noe bedre valg på kantene enn Mix, Hoff og Skjelvik.

 

Daniel har ikke levert på topp i år, men er utvilsomt bedre enn Banan. Hulsker vil JJ ikke bruke. Forsvaret er tynt, men det har det vært veldig lenge - uavnhegig av skader. Jeg serr ikke at vi blir noe dårligere av at Gromstad kommer inn. Vi savner klart Pontus Farnerud.

 

Oppi dette synes jeg det er utrolig at JJ ikke tilpasser formasjon, spillemønster og taktikk etter mannskapet han har disponibelt. Når Hulsker endelig settes innpå forsvinner den ene som legger innlegg, Hoff ut. Når vi ligger under 2-0 byttes Veigar med Tom Stenvoll - for å trygge inn 0-2?

 

Å skylde på skadesituasjonen nå er piss. Vi har levert svakt i hele sesongen med få unntak. Tabellen lyver ikke, og desto værre er formtabellen.

 

Dette må være et ironisk innlegg. Andersson går langt utenpå Hoff og Skjelvik, hva gjelder teknikk og målteft. (Han scorte vel flere mål på tre kamper enn Hoff på tretti i fjor.) Nannskog og Gunnarsson har spilt sammen i én kamp. En kamp vi vant. Jeg kunne fortsette, men tviler på at det er noen vits. (Når det gjelder kampen i går, ble Hoff og Gunnarsson byttet ut pga skadeproblematikk. Men det er jo akkurat det som er irrelevant?)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Flere enn meg som skjønner hvorfor vi ikke hadde konkurranse om å signere BOE? Vi får håpe Tom blir klar snart, for BOE er svak for tiden.

 

Ellers er det bare å ta med Østhagen & co i aftenbønnen, så kanskje vi kan stille med 11 mann som holder TL-nivå.

 

Det mest skremmende er at han står på lønnslisten vår de neste 3 årene.

Jakten på en god venstreback er ikke over for å si det sånn.

Hadde vi lagt det dobbelte på bordet, kunne vi hatt F.P. Vallace eller en annen god spiller.

 

Feilkjøp, og håp om å spare seg til fant har gitt oss økte lønnskostnader på rundt regnet 5-6 mill de neste tre årene (BOE + KFO).

 

I sommervinduet håper jeg vi kan hoste frem litt krutt og kjøpe noe med kvalitet og videresalgsverdi. Har savnet dette de siste vinduene...

 

...og JA jeg vet at økonomi og Stabæk er et sårt tema for mange her inne, men langsiktig satsing på spillere med videresalgspotensiale (les. FP Vallace) ville kanskje i lengden vært lønnsomt, i steden for å tegne lange kontakter med spillere som nylig er løst fra kontrakten i sine respektive klubber.

 

 

edit: fikk mer på hjertet da vøttu ;)

Endret av Solobrus
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg avskriver ikke Hulken helt enda. Det er ikke lett å finne seg til rette i et lag som til stadgihet har utskiftninger som følge av skader.

 

Det er for tidlig å avskrive ham, men MMS har ikke vært vår dårligste back i de siste kampene for å si det slik... Synes han har vært svak en mot en, og ikke bidratt særlig fremover.

 

Krysser fingrene for at han finner formen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg avskriver ikke Hulken helt enda. Det er ikke lett å finne seg til rette i et lag som til stadgihet har utskiftninger som følge av skader.

 

Det er for tidlig å avskrive ham, men MMS har ikke vært vår dårligste back i de siste kampene for å si det slik... Synes han har vært svak en mot en, og ikke bidratt særlig fremover.

 

Krysser fingrene for at han finner formen.

Han mangler nok bare litt på formen, husker den legendariske chippen over en svimmel hønefosspiller?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Første gang jeg faktisk er fornøyd med oppmøte vårt , bra folkens!

 

Applaus til dem som møtte opp på Lerkendal!cool.gif

 

 

Håper du kødder nå?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mix, Gromstad og Knudsen holdt samme standard som RBKs spillere.

Resten ikke. Derfor tapte vi, fortjent. Men i store deler av kampen var vi i like stor grad involvert i styring av spillet som RBK. Vi ble faktisk sjelden og bare tidvis presset langt bakover. Det i seg selv er vel respektabelt nok for et B-preget skadeskutt mannskap. Vi ble ikke nedpissa. Og SS blir bedre og viktigere og viktigere, og viste det igjen!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bare en tanke, hva med å møte opp på treningene fram til Brannkampen og støtte laget med supportersanger? Tror de trenger å se at de ikke er så små som de virker å tro ute på banen om dagen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Første gang jeg faktisk er fornøyd med oppmøte vårt , bra folkens!

 

Applaus til dem som møtte opp på Lerkendal!cool.gif

 

 

Håper du kødder nå?

 

Skjønner ikke hvordan dette er første gangen Daigo kan være fornøyd med oppmøte, men ca 200 stabæk på lerkendal onsdag klokken 1900 er ikke noe å kimse av. Selv om den store majoriteten latet til å være førstereis.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Første gang jeg faktisk er fornøyd med oppmøte vårt , bra folkens!

 

Applaus til dem som møtte opp på Lerkendal!cool.gif

 

 

Håper du kødder nå?

 

Skjønner ikke hvordan dette er første gangen Daigo kan være fornøyd med oppmøte,

 

Tror det har noe med fartstid å gjøre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det så bra ut på TV. Kanskje ikke mange på SS-bussen, men imponerende oppmøte på tribunen mtp at dette var en kamp midt i vanlig arbeidsuke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å skylde på skadesituasjonen nå er piss.

Her må jeg si meg uenig. Stabæk har helt klart god nok stall til å erstatte 1-2 enkeltspillere og fortsatt levere bortimot like godt. Problemer oppstår selvfølgelig når man har halve startelveren ute. INGEN lag presterer like godt som de kan med en lik skadeliste som oss. Se f.eks til årets Arsenal-kollaps som har lignende spillertyper som oss ute nå i sesonginnspurten

Lenke til innlegg
Del på andre sider


til @ringo:

trenersituasjonen må diskuteres? Er vel ingenting i veien med treneren fordi 7 faste spillere er ute og resten ikke presterer som vi forventer? Nei, det er stallen det må gjøres en jobb med. Både med spillere som er der, spillere som kommer til å forlate oss nå og eventuelle spillere som skal komme inn. At vi nesten ikke har bevegelse på banen og innsatsen ikke akkurat er knall er vel heller noe som spillerene er ansvarlige for, eller hva?

 

Hepp,

 

Du misforstår meg. JEG sier ikke at trenersituasjonen må diskuteres, men jeg tror at det blir en uungåelig konsekvens dersom resultatene uteblir i de neste 2-3 kampene.

 

@ringo

 

Beklager at jeg misforstod Ringo=) No harm, no foul!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å skylde på skadesituasjonen nå er piss.

Her må jeg si meg uenig. Stabæk har helt klart god nok stall til å erstatte 1-2 enkeltspillere og fortsatt levere bortimot like godt. Problemer oppstår selvfølgelig når man har halve startelveren ute. INGEN lag presterer like godt som de kan med en lik skadeliste som oss. Se f.eks til årets Arsenal-kollaps som har lignende spillertyper som oss ute nå i sesonginnspurten

Det er vel heller snakk om å pakke inn at enkelte er misfornøyde med JJs prestasjoner på benken, og hele sammensuriet som foregår i forhold til trenerspørsmålet. Vi hadde selvsagt sett langt bedre ut om vi ikke hadde fått skadeproblemene, og vi hadde hatt flere poeng.

 

Den verste skaden, som jeg ser det, er Veigar sin. Hvis jeg ikke tar helt feil så har Daniel og Veigar under 90 minutter sammen (Odd og Aalesund borte) på topp, og det har helt klart hemmet spillet vårt. For det første har vi måttet rokere mye, og ingen har fungert skikkelig på topp ved siden av Daniel. Johan har spilt en del på topp, og han slår for mye støtte, og er for mye feilvendt. Veigar er et bra oppspillspunkt, og kan holde på ballen til laget kommer etter. Dette har også mye å si i forhold til de utallige overgangene vi får mot oss, med Veigar på banen hadde vi hatt færre av dem. Men, da må han også ha et alternativ til å holde på ballen, dvs en å spille gjennombrudd på, ellers blir han mye enklere å ta ut (ref. de to siste kampene). I Veigar sitt fravær mener jeg Mix burde spilt ved siden av Daniel, da han har mange av de samme kvalitetene. Nå er Veigar tilbake, men Daniel mangler (i tillegg til de andre, og da særs Pontus). Med andre ord, vi har kunnet stille med våre 11 beste i ca. 90 minutter så langt. Dette er helt klart en avgjørende faktor til at vi har såpass få poeng som vi har så langt.

 

Når det er sagt, så har ikke JJ glimret med sine taktiske og pedagogiske egenskaper i de seneste kampene. Men, han har heller ikke hatt de beste råvarene å jobbe med, synd å si det, men det er noen av gutta som spiller på et for høyt nivå ift ferdigheter, pdd.

Endret av superblaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


I Veigar sitt fravær mener jeg Mix burde spilt ved siden av Daniel, da han har mange av de samme kvalitetene.

Mix gjorde en glimrende jobb på midtbanen i går. Fortsetter han som det vil han være adskillig mer verdifull der enn som spiss, i hvert fall så lenge Pontus er skadet

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det får være måte på med syting over skadesituasjonen. JA og PRP er ikke noe bedre valg på kantene enn Mix, Hoff og Skjelvik.

 

Daniel har ikke levert på topp i år, men er utvilsomt bedre enn Banan. Hulsker vil JJ ikke bruke. Forsvaret er tynt, men det har det vært veldig lenge - uavnhegig av skader. Jeg serr ikke at vi blir noe dårligere av at Gromstad kommer inn. Vi savner klart Pontus Farnerud.

 

Oppi dette synes jeg det er utrolig at JJ ikke tilpasser formasjon, spillemønster og taktikk etter mannskapet han har disponibelt. Når Hulsker endelig settes innpå forsvinner den ene som legger innlegg, Hoff ut. Når vi ligger under 2-0 byttes Veigar med Tom Stenvoll - for å trygge inn 0-2?

 

Å skylde på skadesituasjonen nå er piss. Vi har levert svakt i hele sesongen med få unntak. Tabellen lyver ikke, og desto værre er formtabellen.

 

Dette må være et ironisk innlegg. Andersson går langt utenpå Hoff og skjelvik, hve gjelder tekninkk og målteft. (Han scorte vel flerte mål på tre kamper enn Hoff på tretti i fjor.) Nannskog og Gunnarsson har spilt sammen i én kamp. En kamp vi vant. Jeg kunne fortsette, men tviler på at det er noen vits. (Når det gjelder kampen i går, ble Hoff og Gunnarsson byttet ut pga skadeproblematikk. Men det er jo akkurat det som er irrelevant?)

 

Eller kanskje du ikke får med deg essensen i innlegget mitt?

 

Jeg er ikke enig i at JA går langt utenpå Hoff og Skjelvik. JA ha ikke akkurat imponert på spissplass og han er den mistbanespilleren som er soleklart svakest defensivt. Du mener forhåpentlig ikke at man vurderer spillere etter antall mål? På spissplass kan man gjøre det. JA, EH og JS er tre helt ulike spillertyper og kan ikke lett sammenlignes. Noen stor nivåforskjell mellom disse tre er det ikke.

 

Jeg skriver eksplisitt at DN ikke har levert, men likevel er førstevalg på topp, også i min bok.

 

Stabæk har en liten, men relativt jevn tropp. Spillerne som virkelig uthever seg som nøkkelspillere har i år vært JK, JIH, HH, PF og forhåpentlig etterhvert DN+VPG. Disse er spillertyper hvor vi mangler gode erstattere. De øvrige spillerne i troppen er også svært gode, men der har vi jevngode erstattere på alle posisjoner. Av de 6 nevnte nøkkelspillerene er pr i dag DN og PF ute, og det største savnet av de to tror jeg er PF.

 

Som ytterligere illustrasjon av poenget mitt og for riktig å male det ut viser jeg til at de to ferskeste i startellevern, Gromstad og Skjelvik står fram og bidrar bedre enn mange av de gamle faste. Det er fint fordi det viser bredde, og samtidig skummelt fordi det viser at de etablerte spillerne ikke leverer opptil sitt potensiale.

 

Når det sytes i media over at fx. Aase og Diogo er skadet fatter jeg lite. Disse spillerne har ikke mange minuttene til sammen i TL før de blir skadet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fornøyd med unggutta Skjelvik, Mix og Gromstad. Håper vi ser mer til dem fremover. Gromstad beviser at han er klart bedre enn KFO, men at han mangler litt erfaring (tenker da på 0-2 målet), men det kommer seg etter hvert. Skjelvik viser igjen sin enorme hurtighet og kunne med litt flaks kommet til flere avslutninger og kanskje til og med scoret om fru fortuna hadde vært på hans side. Mix viser frem pasningsfoten, herlig! Håper laget kan sette seg etter hvert mtp skader o.l, for da skal vi bli et fryktet lag igjen :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt av problemet til Gromstad er at han er litt for "hissig på grøten" i noen situasjoner. Noen ganger er det faktisk fornuftig å falle av, enten for å forhindre å bli spilt ut på teknikk av motspiller eller for å stoppe løp i bakrom. Dette er noe han vil lære.

 

Han besitter nok de klassiske midstopperferdighetene (hodesterk og duellsterk) i større grad enn de mer moderne stopperferdighetene (spillende, pasningssterk).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I Veigar sitt fravær mener jeg Mix burde spilt ved siden av Daniel, da han har mange av de samme kvalitetene.

Mix gjorde en glimrende jobb på midtbanen i går. Fortsetter han som det vil han være adskillig mer verdifull der enn som spiss, i hvert fall så lenge Pontus er skadet

Definitivt. Synes han attpåtil har kvaliteter som både Henning og Pontus mangler, men så lenge vi spiller med to sentrale, blir det ikke plass til han der når alle er friske. Jeg tror fortsatt på Mix og Vegar som arvtagere til Henning og Pontus.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Litt av problemet til Gromstad er at han er litt for "hissig på grøten" i noen situasjoner. Noen ganger er det faktisk fornuftig å falle av, enten for å forhindre å bli spilt ut på teknikk av motspiller eller for å stoppe løp i bakrom. Dette er noe han vil lære.

 

Han besitter nok de klassiske midstopperferdighetene (hodesterk og duellsterk) i større grad enn de mer moderne stopperferdighetene (spillende, pasningssterk).

He, he, støttes. Jeg tenker på IA nå jeg ser ham. Tror han kan bli veldig god i TL sammenheng, men må utvikle nye sider om han ønsker å nå lenger.

 

Edit: Superblaa, jeg er veldig enig med deg der! Hadde de vært stabile på sitt toppnivå tror jeg HH og PF fort kunne finne seg på benken allerede i dag. 1 år eller 2 :-)

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: RBK - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...