Gå til innhold

Krise


Henrik
 Del

Anbefalte innlegg


Aftenposten kan bringe nyheten om at NorrønaFly fikk medhold i saken ang. hangar-leiekontrakt på Fornebu. Det betyr at det pr. idag ikke blir noe stadion. Vi skal visst anke til Høyesterett...

 

Får vi ikke medhold der, kan vi glemme å bli et topplag i Norge.

 

Henrik, som gjerne stiller i demonstrasjoner/aksjoner mot NorrønaFly, men det er vel mulig at dette ikke hjelper saken vår nevneverdig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Aftenposten kan bringe nyheten om at NorrønaFly fikk medhold i saken ang. hangar-leiekontrakt på Fornebu. Det betyr at det pr. idag ikke blir noe stadion. Vi skal visst anke til Høyesterett...

 

Får vi ikke medhold der, kan vi glemme å bli et topplag i Norge.

 

Henrik, som gjerne stiller i demonstrasjoner/aksjoner mot NorrønaFly, men det er vel mulig at dette ikke hjelper saken vår nevneverdig.

 

Skandale, rett og slett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uaktuelt med femteplasser frem til 2020 (2014+noen års byggetid).

 

Vi får høre hva Stabæk Support styret (ikke deg slum, Rich eller Alzheimer) sier om dette. Uansett må vi vel kanskje snart på banen. Jeg for min del har ikke tenkt til å sitte passiv mens alle fremtidsutsikter for utvikling av Stabæk Fotball faller i grus.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Aftenposten kan bringe nyheten om at NorrønaFly fikk medhold i saken ang. hangar-leiekontrakt på Fornebu. Det betyr at det pr. idag ikke blir noe stadion. Vi skal visst anke til Høyesterett...

 

Får vi ikke medhold der, kan vi glemme å bli et topplag i Norge.

 

Henrik, som gjerne stiller i demonstrasjoner/aksjoner mot NorrønaFly, men det er vel mulig at dette ikke hjelper saken vår nevneverdig.

 

Skaldale, rett og slett.

 

Ren skandale...og om vi ikke må vente til 2020, må vi uansett vente altfor lenge. En anke til høyesterett tar lett 1-2 år før saken kommer opp.

Deretter må vi sikkert søke kommunen på nytt om regulering og tillatelser. Dette tar også fort et par år. Deretter kan vi begynne å bygge. Det tar vel fort 1-1,5 å bygge en slik stadion.

 

Så selv om absolutt alt nå skulle gå stabæk sin vei, kan vi i verste fall snakke om at stadionen ligger 5 år frem i tid....

 

faen ta norrøna fly....og elendige jurister i lagmannsretten :cry:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


inngang.jpghall1.jpgndtfelg.jpg

 

Det blir finere med en fotballarena

 

Faen, jeg orker rett og slett ikke å dra til nåværende Nadderud også de neste 15 åra. Noe må skje. Riv Nadderud å bygg nytt!!.

 

Hvem bryr seg om Vivil-lekene?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å måtte forberede seg på å gå på Nadderud i overskuelig framtid er ikke lett. Tar virkelig en anke til Høyesterett 1-2 år? Trodde ikke det skulle ta såpass lang tid.

 

En Nadderud-utbygging vil nok ikke skje. Kommunen går aldri med på fjerning av løpebanene. 20 Tyrving løpere er viktigere enn å ha et topplag i bygda.

 

Henrik

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å måtte forberede seg på å gå på Nadderud i overskuelig framtid er ikke lett. Tar virkelig en anke til Høyesterett 1-2 år? Trodde ikke det skulle ta såpass lang tid.

 

Henrik

 

Om vi får utsatt ankene i Orderud-saken og Benjamin Hermansen-saken tror jeg det tar litt kortere tid for vår del. Å måtte vente 2 år til på å kanskje finne ut av om det kanskje blir Stadion eller ikke er for jævlig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Å måtte forberede seg på å gå på Nadderud i overskuelig framtid er ikke lett. Tar virkelig en anke til Høyesterett 1-2 år? Trodde ikke det skulle ta såpass lang tid.

Henrik

 

Heldigvis er en anke til HR noe av det som går kjappest i det norske rettsvesenet, uten at det sier all verden. Noen måneder går nok, men ikke så mye mer, spesielt ikke siden denne saken neppe krever HR i plenum.

En annen side er jo om HR kjæremålsutvalg i det hele tatt tar anken inn, hvis ikke er lagmannsrettens dom rettskraftig...

 

En annen ting: hvorfor står det nix nada på Stabæk hjemmesider om dette? Vi vil ha informasjon!!!

 

Elaang

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En annen ting: hvorfor står det nix nada på Stabæk hjemmesider om dette? Vi vil ha informasjon!!! 

Elaang

 

Vi har lagt ut litt info på våre sider. Ser ut til at vi må glemme hele Fornebu-projektet. Alzheimer tok kontakt med Norrøna Fly som sa sitt syn på saken. Gjønnes gård er nå mitt alternativ.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er Gjønnes-alternativet gjennomførbart?

 

Det er neppe Kadettangen. "Kadda" hadde selvsagt vært klart kulest, men det er ikke plass til en stadion der. Prøv å finn et flyfoto av området så ser man det.

 

Rud Hauger må da gå an. Der er det jo ikke noe særlig fra før, det er alltid en bra begynnelse.

 

Ellers, dersom kommunen går med på å flytte friidrettsanlegget til Rud: Riv den nye sittetribunen, flytt gressmatta inntil hovis, bygg ny lav langside helt inntil gresset, fundamenter og bygg en betong-ståplass med overbygg inntill matta på "klokkesving-siden", og en "fin" kortside med næringsarealer på siden mot Gjønnes (dette burde funke ettersom skolen flyttes nå snart).

 

 

Dersom det ikke blir Fornebu. Noe må det bli. Hvasomhelst, bare løpebaner og 1000 seter mangler. Vi er desperate.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sånn ang. stadion-saken, så kommer det snart en artikkel om dette på BBs websider. Det står ikke så mye om alternativer til andre steder Fornebu(da Norrøna-greia enda var ukjent da jeg startet på artikkelen), men noe interessant bør man jo finne.

 

Kommer i kveld eller i morgen.

 

1912

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er vel like greit å holde seg til Fornebu, og vente til 2014. Uansett hvilke andre alternativer man velger vil det neppe bli bygging før denne tiden.  :cry:

 

Hvis vi skulle gjøre dette, må Nadderud uansett rustes opp for en god slump millioner, det kommer nemlig nye, strengere krav fra UEFA/NFF. Men forusetningen for stadionutbygging i dag er næringsarealer. Det blir det ikke for mye av på Nadderud. Eneste alternativ er å rive Nadderud VGS og bygge en skyskraper på 50 etasjer, mao rimelig uaktuelt.

 

Gjønnes hadde vært ok hvis Fornebu går til helvete, men det forutsetter at det kan bygges arealer til næring/boliger også.

 

Et klipp med noen regler(er dog usikker på hvor gamle disse er, så det er sikkert noen endringer):

 

"sesongen 2004:

* Alle arenaene skal ha installert flomlys, med en styrke på minimum 1200Lux (UEFA's krav).

* Antall sitteplasser skal økes til minimum fjorårets tilskuersnitt.

 

sesongen 2005:

* Minimum 80% av tribunenes kapasitet skal være sitteplasser (UEFA krever minimum 8.000 sitteplasser for å kunne holde en framtidig europacupkamp) "

 

Mao må vi ha 8000 seter(kan ikke spille på Ullevaal i 20 år til!?)til europacupen. Det går visstnok ikke å bygge i svingen nærmest Nadderud VGS(løs/dårlig jord eller noe..), nye sittetribunen var vel nektet høyere av naboene, de samme vil vel klage hvis høyden på hovis skulle økes. Da sitter vi igjen med svingen, der det da må bygges 4000 sitteplasser..

 

Faen ta Norrøna!

 

1912

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har lagt ut litt info på våre sider. Ser ut til at vi må glemme hele Fornebu-projektet. Alzheimer tok kontakt med Norrøna Fly som sa sitt syn på saken.  Gjønnes gård er nå mitt alternativ.

 

Jeg har sett det nå, men er ikke enig i at Fornebu må legges død.

 

For det første er det ingen grunn å ta dette tapet på forskudd. HR kan ta opp saken og komme til at LR lovanvendelse er feil.

Fornebu er ,selv om vi kanskje ikke har merket så mye av det, noe det er jobbet lenge med. Å skulle planlegge et nytt stadion andre steder vil trolig medføre at prosjektet blir minst 2-3 år forsinket, med tanke på det byråkratiske systemet man må gjennom.

Man skal heller ikke glemme at mye av finansieringen har skal skje av andre enn Stabæk (Fornebu boligspar). Får man med noen andre til å ta denne kostnaden dersom det bygges andre steder?

 

Videre ønsker jeg en tilbakemelding fra Stabæk Fotball på dette. Hva Norrøna Fly mener har vi vel skjønt iom sakens eksistens...

 

Elaang

-som presiserer at mitt syn ikke baserer seg på at jeg bor i gåavstand fra Fornebu, idet jeg ville dratt på hjemmekamp hvor som helst...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fornebu er nok det eneste reelle alternativet nå. Jeg tror stabaek.no har rett i sin artikkel, Norrøna har nok ikke så mye imot å flytte, men de står knallhardt på sin "rett" kun for å tyne penger ut av stadion-gruppa.

 

Blir anken avvist, eller vi taper i Høyesterett, så blir det nok forhandlinger om et beløp for å kompensere for at Norrøna må stikke til helvete vekk.

 

Henrik

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har sett det nå, men er ikke enig i at Fornebu må legges død. 

For det første er det ingen grunn å ta dette tapet på forskudd. HR kan ta opp saken og komme til at LR lovanvendelse ................

Elaang 

-som presiserer at mitt syn ikke baserer seg på at jeg bor i gåavstand fra Fornebu, idet jeg ville dratt på hjemmekamp hvor som helst...

 

Det må vel ha skjedd en sakbehandlingsfeil om dette skal opp i høyesterett. Skyldspørsmålet er jo allerede avgjort iflg. Alzheimer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det må vel ha skjedd en sakbehandlingsfeil om dette skal opp i høyesterett. Skyldspørsmålet er jo allerede avgjort iflg. Alzheimer.

 

Naaa, ikke helt riktig. Skyldspørsmål er det jo mest snakk om i straffesaker, ikke i sivile, og ingen har vel "skyld" i denne saken. I sivile saker kan alle saker ankes videre. Det er imt et spørsmål om HR kjæremålsutvalg lar saken gå igjennom til behandling i HR. Det gjøres nemlig ikke alltid.

 

Elaang

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Naaa, ikke helt riktig. Skyldspørsmål er det jo mest snakk om i straffesaker, ikke i sivile, og ingen har vel "skyld" i denne saken. I sivile saker kan alle saker ankes videre. Det er imt et spørsmål om HR kjæremålsutvalg lar saken gå igjennom til behandling i HR. Det gjøres nemlig ikke alltid.

Elaang

 

Du skulle helt klart vært jurist, du... :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et av hoved maalene med aa bygge en ny stadion(foruten aa fylle nye NFF og UEFA krav), maa vel vaere aa trekke til seg noen tusen tilskuere ekstra.. Og hvis noen tror det lar seg gjore ved aa bygge en stadion paa Rud hauger, er det noe galt.. Det eneste som kan vare fornuftig aa bygge paa rud er en hamburger sjappe.

 

Fornebu maa jo bare vare ideelt..

1 Utbyggingen av fornebu vil gjore det lettere aa komme seg til match.

2 Det er naermere byen, noe som kan fore til at investor kronene sitter litt losere hos storre bedrifter i hovedstaden/bedrifter paa fornebu(dette kan igjen medfore innkjop av spillere som glir rett inn og forsterker laget). HVis noen tror at "stjernespillere" vil spille paa en stadion i et høl som rud, boer boer de vurdere lobotomering..

3 En stadion med havsutsikt er noe de blaa fortjener..

 

 

 

Norrøna og rud hauger planene kan brenne i ^%*&&*@!!!!

:evil: :twisted:

 

 

echo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sikkert er det at dette er Norrøna Flys store sjanse til å tyne ut noen kronasjer av Fornebu Bolispar/Stabæk Fotball. Gratulerer! Dere har nå fått dere spalteplass. Tilbake til propellene. Lenge leve grådige reparatører!

 

Fornebu-prosjektet har fått et lite steg tilbake, men tror nok at Reklameguttene kommer til å grave dypt i lommene sine for å få dette tilbake på beina.

 

Ellers enig med 2*Erik over her.

 

Prosjektet heter ikke Blue Dream Arena for ingenting.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Amatører!

 

Stabæk Fotball betaler lønna til Stein Erik Jensen som bruker 2 år på å oppdage at tomta er festet bort? Og hva gjør man da? Finner nye alternativer? Selvsagt ikke. Man kjører enda lenger inn i blindveien.

 

Grrrrrrr!

 

Hva gjelder NFFs krav er de ikke noe større problem enn at Nadderud må få skikkelig flomlys. Med det elendige publikumsframmøtet bortskjemte bæringer la for dagen i 2002 har vi faktisk stor nok tribunekapasitet.

 

Men som ErikErik SkansenSkansen? sier - poenget er jo å trekke flere folk.

I så måte er det værste som skjer at man ikke vurderer alternativer, om enn de ikke er fullt så gode.

 

Jeg synes det er helt ubegripelig at det er mulig å satse alt på et så usikkert kort som dette, og så stå fram som SEJ gjør i stikka.

 

Nei, det billigste alternativet nå er å bygge ut Nadderud: betal 6 mill. (+) for å flytte løpebanene til Rud, grav banen 5 meter ned og bygg tribunene ned og inntil banen. Så kan man når man får mer penger bygge kortsidetribuner og tak over alle tribunene.

 

Men vurderer SEJ andre alternativer enn 500 meter unna Lagåsen? Nei.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Del

Krise
×
×
  • Opprett ny...