Gå til innhold

2. Laget


Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg


Innbyttere: Martin Berstad i 70. min. for Rogne, Daniel Svendsen i 70. min. for Alanzinho, Anders Myhrvold i 75. min. for Aoudia.

 

Har denne mannen begynnt å spille fotball?

myrvold11.jpg

Neida, hockeyspilleren skriver navnet uten 'h'. Dessuten, hva skal vi med ham, vi har jo Andreas Strand!

 

Og her mener jeg selvfølgelig at Andreas er minst like stor og sterk som Anders Myrvold.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Innbyttere: Martin Berstad i 70. min. for Rogne, Daniel Svendsen i 70. min. for Alanzinho, Anders Myhrvold i 75. min. for Aoudia.

 

Har denne mannen begynnt å spille fotball?

myrvold11.jpg

Neida, hockeyspilleren skriver navnet uten 'h'. Dessuten, hva skal vi med ham, vi har jo Andreas Strand!

 

Og her mener jeg selvfølgelig at Andreas er minst like stor og sterk som Anders Myrvold.

Og like uskyldig

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kamp for 2.laget imorgen! Møter Ørn-Horten klokka 18.00 på Nadderud. Med kamp i dag, og ny kamp på torsdag allerede så tilsier vel det at det blir ekstra mange juniorer på laget?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kamp for 2.laget imorgen! Møter Ørn-Horten klokka 18.00 på Nadderud. Med kamp i dag, og ny kamp på torsdag allerede så tilsier vel det at det blir ekstra mange juniorer på laget?

 

Ja hvordan blir laget i forhold til sist egentlig?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ørn-sida melder om 1-1?!

 

stabaek.no også...

Uavgjort er godkjent. Det er jo bare Alan og Andreas her som har fått en del spilletid på førstelaget, over halvparten har vel ikke en gang fått prøvd seg der. Laget blir betydelig sterkere når vi får våre tre siste menn tilbake fra "sjukestua".

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ørn-sida melder om 1-1?!

 

stabaek.no også...

Uavgjort er godkjent. Det er jo bare Alan og Andreas her som har fått en del spilletid på førstelaget, over halvparten har vel ikke en gang fått prøvd seg der. Laget blir betydelig sterkere når vi får våre tre siste menn tilbake fra "sjukestua".

 

sund har vel strengt tatt spilt mer enn Alan i årets serie.. Positivt at begge lagene viser fighter vilje.. lenge siden vi har sett den sist! Jeg mener at Alan var banens beste sammen med Ulrik, han fortjener nå snart å få litt mer enn 50 minutter fordelt på 4 kamper!! Men når han ikke fikk spille mot Lyn på 3-1 og 9motspillere, når skal han da få spille??

 

Det kan bli en spennende sesong med 1 og 2 laget i toppsjiktet :P:D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


sund har vel strengt tatt spilt mer enn Alan i årets serie.. Positivt at begge lagene viser fighter vilje.. lenge siden vi har sett den sist! Jeg mener at Alan var banens beste sammen med Ulrik, han fortjener nå snart å få litt mer enn 50 minutter fordelt på 4 kamper!! Men når han ikke fikk spille mot Lyn på 3-1 og 9motspillere, når skal han da få spille??

 

Det kan bli en spennende sesong med 1 og 2 laget i toppsjiktet :P:D

Alan spilte fra start mot Sandefjord, riktignok bare en omgang, og fra det 66 minutt mot Odd. Sund har vel ikke mer en 10 ordinære minutter + overtid, mao drøyt 15 minutter totalt.

 

Jeg var ellers overrasket over at det ikke var Alan som kom inn mot Lyn, dette var hans type kamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


så i budstikka i dag at alan ble kåret til stabæks beste og scorte stabæks eneste mål fra 16 meter, vis jeg ikke husker riktig scorte han vel fra 20 meter kampen før der igjen. Håper han snart får sjansen igjen på førstelaget. Men håper også virkelig sund også tar steget i år. Vi trenger så bra spillere som vi kan få!

 

Men forøvrig virker det som om det er stor kamp om venstrekanten, bjørnar la vel ned en veldig god søknad mot lyn og tror nok han starter igjen mot rævbk. etter det spiller jo også veigar glimrende på kanten og etter det kommer sund og alan. Skulle gjerne hatt det sånn på høyrekanten å.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ny kamp for 2. laget i dag. Med cupkamp allerede til onsdag, tipper jeg vi får se et ungt lag mot Drøbak/Frogn i dag.

 

Nå fikk jeg en rar tanke i hodet. Vi bør spare mest mulig av 2. laget til cupkampen. Så hvem spiller da? Stabæk 3???

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har noen lakt merke til at Thomas Rogne bare er 15år, og har startet 3 av 4 kamper på 2.laget

 

Thomas Rogne er en talentfull stopper som kom fra Bærum før denne sesongen. Ble flyttet opp fra G16 elite til jr. elite i vår. Han har bra fysikk og har sin største styrke en mot en defensivt. Verdt å følge med han... Sikker på at han ikke har fylt 16?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har noen lakt merke til at Thomas Rogne bare er 15år, og har startet 3 av 4 kamper på 2.laget

 

Thomas Rogne er en talentfull stopper som kom fra Bærum før denne sesongen. Ble flyttet opp fra G16 elite til jr. elite i vår. Han har bra fysikk og har sin største styrke en mot en defensivt. Verdt å følge med han... Sikker på at han ikke har fylt 16?

 

mulig det? er i hverfall 90 årgang

Lenke til innlegg
Del på andre sider


fra Budstikka.no;

 

Karim x 2, Andreas og Alan putta..I tillegg pådro Espen seg rødt kort. Med andre ord, knallsesongåpning av 2.lags gutta.

 

Jeg undres; når både Andreas og Trond starta på topp i dag, hvem starter mot Asker på onsdag? Er Strand, og dermed også muligens Alan, tiltenkt en plass i startelveren på Lørdag mot Viging? Time will show.. Surprise me Jan! ;)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vår bestemann ; Jens keeper – som er god i felt , avverger ” opplagte ” mål , og holder laget på ” tå hev ” med sitt store engasjement.

Dette gleder meg stort! Etter den starten Jens fikk er det veldig bra å komme så sterkt tilbake. Digg å vite at vi har en reservekeeper som kan levere varene. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Minutter senere var det klart for en fantastisk scoring av Alanzinho. Han startet på egen halvdel – gikk av 4 motstandere og satte ballen med venstrebeinet i krysset fra 16 m ! Høflig applaus fra hjemmesupporterne…

 

B)

 

Synes jo det hørtes ut som nok en liten lekkerbisken fra vår store, lille, brasse.

Den dagen Alan i TL spiller som han gjorde i treningskampen mot G19, så spiller Stabæk i CL :D

 

Så spørs det om han noen gang kommer til å spille seg til fast plass på laget!?!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er litt bekymret for at Alan kan bli en ny Ackon. De fleste her inne har vel såpass lave tanker om Ackon, har jeg inntrykk av, at de tror jeg med det mener en spiller som er ubrukelig til tross for store ferdigheter, men det gjør jeg ikke. Jeg har et litt annet syn på Ackon enn en del andre. Jeg mener at han var en veldig god spiller som vi dessverre ødela helt med våre norske fotballillusjoner, og at en del av de vanlige oppfatningene om han er vanvittig overdrevet. Problemet til Ackon var først og fremst usedvanlig liten tillit fra trenerne. Jeg husker godt flere gode kamper og innhopp som han hadde, men det ble lite verdsatt uansett hva han gjorde, virket det som. Tillit fikk han aldri uansett. For en trener er det veldig mye tryggere å benke en spiller som feiler et par ganger defensivt enn en som ikke yter noe som helst offensivt. I Ackon kastet vi bort en spiller vi kunne hatt god bruk for, og som hadde ferdigheter langt over det normale i norsk fotball. Jeg håper ikke det samme skjer med Alan, for det vil være en stor tabbe.

 

Alan må få lov til å være seg selv. Vi kan ikke forvente at han skal bli helt norsk i spillestilen. Det vil han aldri bli, og det skal vi være glade for. Selvsagt må vi fremdeles forvente fremgang på det taktiske og det defensive spillet, men det bør ikke være noe mål å gjøre han om til en ny Tom Stenvoll. Alan har ikke etablert seg med stabilt godt spill ennå, men han viser sitt potensiale fra tid til annen. Ingen blir stabile uten tillit. Bare se på Veigar. Han har så lenge han har vært i Stabæk glimtvis vist hva som bor i han, men ikke vært stabil og av mange blitt avskrevet som ikke god nok. Nå har han fått spille en god del, trent seg opp og bygget opp en samhandling med Daniel. Hvem synes at han ikke er god nok lenger? Alan sitt potensiale er enda større. Har vi virkelig ikke råd til å la han bomme litt defensivt noen kamper for å få han i form og samspilt med de andre?

 

Alan bør definitivt kunne spille seg til fast plass. Dessverre er veien mye kortere for spillere med defensive ferdigheter, selv om de ikke presterer noe bedre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Helt enig i det som blir sagt. Jeg vil mye heller se Alan på kanten enn Tom. Har ikke noe imot Tom, men han er et "arbeidsjern", og thats it. Alan har bøttevis med potensiale. Med to def spillere på midten bør vi satse på kantene.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig! I det aller meste.

 

Problemet er, hvor skal vi gjøre av han?

 

Holder vi oss til 4-4-2 er det ikke mange muligheter.

 

Sentralt på midten går ikke.

Kantene er vanskelige. Om vi ikke blir presset for mye tilbake, kan han klare det. Men ikke med Bjørnar som back bak seg!

Tror der han passer best er som hengende spiss i 4-4-1-1. Men da må Veigar ut, og det virker ikke lett om dagen.

 

Hva med å gå over til en slags 4-3-2-1 med Veigar og Alan litt bak Daniel?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har alltid vært stor fan av alan og vil alltid bli det. Det eneste jeg tror som mangler for at han skal bli en skitbra spiller er jo som alle sier, den defansive tryggheten. Selv om han er liten og puslete, så kan han også bli en glimrende defansiv spiller! Se på hæstad og Strømstad, de er jo glimrende ballvinnere! Vis alan har troen på seg selv tror jeg ikke at han skal slite særlig med å klare dette også, han må bare ikke gi opp og stresse motstanderen såpass mye at han plutselig for tak i ballen.

 

Slipp han innpå nå i et lag i medgang, la han utvikle seg som veigar så kan han bli like god--faktisk enda bedre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig! I det aller meste.

 

Problemet er, hvor skal vi gjøre av han?

 

Holder vi oss til 4-4-2 er det ikke mange muligheter.

 

Sentralt på midten går ikke.

Kantene er vanskelige. Om vi ikke blir presset for mye tilbake, kan han klare det. Men ikke med Bjørnar som back bak seg!

Tror der han passer best er som hengende spiss i 4-4-1-1. Men da må Veigar ut, og det virker ikke lett om dagen.

 

Hva med å gå over til en slags 4-3-2-1 med Veigar og Alan litt bak Daniel?

Jeg tror han kan fungere på kanten med en Henning i toppform innenfor. Henning har stor arbeidskapasitet og kan i større grad også ta seg av den defensive biten. Problemet er selvfølgelig at vi da bare kan ha med en av Tommy, Jokke og Jesper. Det er ikke lett å sette ut to av dem sånn helt uten videre, men det gir oss i hvert fall alternative ved skader og suspansjoner

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

2. Laget
×
×
  • Opprett ny...