Jump to content

2. Laget

Øyvind
 Share

Recommended Posts

3 minutter siden skrev arni:

Bør ikke være klasseforskjell som her

OK. Jeg ser ikke kampen, bare måloppdatering. Hvis du ser kampen, så oppdater gjerne med mer enn det vi får på fotball.no!

4 minutter siden skrev odd:

OK. Jeg ser ikke kampen, bare måloppdatering. Hvis du ser kampen, så oppdater gjerne med mer enn det vi får på fotball.no!

Måtte gå i pausen, men organisering og innsats skuffet meg

1 time siden skrev arni:

Bør ikke være klasseforskjell som her

Burde vel strengt tatt vært større klasseforskjell, men nok om det. At Riise la opp for lenge siden all den tid han spilte kvalik til Eliteserien i november. 

49 minutter siden skrev sexxes:

Burde vel strengt tatt vært større klasseforskjell, men nok om det. At Riise la opp for lenge siden all den tid han spilte kvalik til Eliteserien i november. 

Større klasseforskjell enn dette? Da har du lave forventninger til eget lag!

Lei av å grave deg ned i dystre tanker om trenere, fremtiden og annen relevant negativitet ? Hva om man heller stikker innom Nadderud Kunstgress kl 1500 idag og støtter de «nest beste» Blaa i dagens oppgjør mot grunnleggerne fra Eidsvoll?

Stabæk 2-  Eidsvoll Turn

(Norsk Tipping Ligaen)

Vi er jo tross alt glade i å se fotball... ?

32 minutter siden skrev arni:

9,95 i odds på Stabæk2 på hjemmebane i 3 div, bra!

Grunnen er jo at dette er nærmere Stabæk 3, noe enkelte her inne ikke virker å ha fått med seg.

15 minutter siden skrev arni:

Du kan da ikke for alvor mene at dette er nærmere Stabæk3!

Takk for at du illustrerer min påstand. Vi kan se hva vi klarte å raske sammen til forrige match og sammenligne med årets første. I forrige runde hadde vi hele to spillere (Hurleen og Pignatel) som var med i den første. Av de som spilte sist er det ingen spillere som er i nærheten av å starte for a-laget. Ganske imponerende å ikke ha fått med seg denne situasjonen (som er en konsekvens av at vi ikke har spilt seriekamp etter cupkampen mot Elverum).

Mot AaFK2 (1 runde):

Stabæk 2

Mot Molde 2 (forrige runde):

Stabæk 2

1 minutt siden skrev arni:

Se på lagoppstillingen idag! Gyasi og Stabæk3 f.eks? 

For det første kom begge våre innlegg for lagoppstillingen var klar, altså at de åpenbart baserte seg på de par siste matchene. Oppstillingen i dag endrer ingenting. At vi nå har ÉN spiller som har a-kamper tidligere forvandler ikke hele laget. Det hadde ikke vært a-laget selv om feks Børkeeiet hadde spilt.

Poenget er: Ha realistiske forventninger til et ekstremt ungt Stabæk-lag. Den kunnskapsløse slakten de har fått er bare idiotisk.

Gyasi er vel litt spesielt pga skaden. Men ja, han fikk jo 45 minutter mot LSK og virker vel bare å skulle ha flest mulig kamper nå for å komme i gang.

Men ellers?

Gjorde et forsøk på å sette opp to startoppstillinger (et lag skal jo selvfølgelig ha innbyttere også, men for the fun of it).

Sandberg
Hernandez - Demidov - Vihmann - Moe
Ola - Tobbe - Kassi - Bohinen
Hugo
Boli

Lillevik
Hanche - Strømnes - Sun - Vogt
Ruskike - Kirk - Askildsen - Braaten
SMH - Aga

I tillegg er Gyasi, Pignatel og Geelmuyden gode kandidater for andreoppstillingen. Torvund vet jeg ikke nok om. Men at vi uten problemer kunne mønstret to startoppstillinger som ville slått Stabæk 2 for i dag, det er jeg ikke i tvil om.

24 minutter siden skrev arni:

Sun var god i generalprøven mot MIF

Jeg kunne sikkert skrevet at ingen andre har spilt i tellende eliteseriekamper for Stabæk Fotball herrer a-lag, men tenkte (tydeligvis feilaktig) at det var innlysende.