Gå til innhold

2. Laget


Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg


44 minutter siden skrev Hanse:

I denne kampen var det selvsagt helt riktig å starte uten a-lagsspillere. 2 dager siden forrige kamp og 2 dager til neste. Alle som er tenkt starte eller "risikerer" å måtte starte i morgen skal være friske og utvilte til cupkamp. 

Etter min mening ville det ikke vært noe problem å latt de A-lags spillerene som satt på benken mot Start spille en omgang mot Grei. Såpass bør proffe spillere tåle. Når skal de gutta ellers få kamptrening? Det er jo som regel de samme gutta som er benket hver A kamp. Skal bli spennende å se om benkesliterne blir satt opp i start 11er mot Notodden. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


11 timer siden skrev BigK:

Har ikke sett kampen så du har helt sikkert rett, men tabellen lyver ikke. 10 poeng på 11 kamper og dårligs målforskjell av alle. De fleste kampene stiller vi stort sett med rent juniorlag og jeg stusser også litt over at ikke flere A-lagsspillerne blir benyttet til å få verdifull matchtrening. Trenger vi poeng utover høsten stiller vi sikkert med mer rutine i noen nøkkelkamper, for nedrykk til nivå fem hadde vært en katastrofe. Det er i hvert fall breddefotball og ikke god matcharena for lovende juniorer

Tipper det blir flere da, men jeg er så usikker på hva reglene er for bruk av A-lagsspillere på andrelag nå. Antall og aldersbegrensninger, og må være innbytter fra forrige A-kamp?

Og vi har jo hatt Veum og Kassi ute med skade, Kostadinov slet med noe mener jeg også over tid. Nouri fra juniorlaget var kaptein i de første kampene og virket veldig lovende i samspillet med Victorio fra junior, men ble skadet og er ute ennå. De minnet meg faktisk til tider om Botheim og Normann Hansen på treningsfeltet i år i hvordan de gjorde hverandre gode.

Og som nevnt så er det cupkamp i morgen.

Kan være mindre skader har gjort at trykket på de andre blir større, og dermed spart til rek ved anledninger. Men dette er bare min teori.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi sliter med fysikken mot voksne spillere - det er vel et lite spark i ankelene til akademiet.  De er gode på å utvikle tekniske spillere, men at vi også trenger også fysikk på dette nivået. Forsåvidt også for å ta steget opp på a-laget.  

Lenke til innlegg
Del på andre sider


5 minutter siden skrev hoffisking:

Noen som har sett kampen og kan synse litt om det betyr at Kassi holder max 45 min eller er nære et innhopp for A laget?

Han viste langt bedre utholdenhet i dag enn i andrelagskampen mot Oppsal 13. juni. Så det er definitivt en forbedring i kondisjon. Håper jeg tar feil, men tror neppe han spiller en hel omgang i juli for A-laget – men håper jeg tar feil.

Edit: A-laget i Obos, i cupen har han jo allerede bidratt.

Endret av JonasM
Glemte å poengtere Obos ...
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå skrev JonasM:

Han viste langt bedre utholdenhet i dag enn i andrelagskampen mot Oppsal 13. juni. Så det er definitivt en forbedring i kondisjon. Håper jeg tar feil, men tror neppe han spiller en hel omgang i juli for A-laget – men håper jeg tar feil.

Han hviles trolig på onsdag mot Gjøvik Lyn siden han spilte idag?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


9 minutter siden skrev arni:

Kjempe coaching av Riise! 2-3

Er Gaute Larsen som er trener?(I følge VG Live) Jøss, har han gjort comeback for oss? Høres ut som en dyr og litt for profilert gubbe å ha som 2.lags trener. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå bør vi vel snart tenke på å hente inn en mer kapabel ressurs til å lede dette laget? Nedrykk til fjerdedivisjon vil være bortimot kroken på døra for akademiet. Unggutter kan få bedre matching på andrelaget til Kjelsås ...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


På 27.6.2022 den 20.33 skrev FranckTheBank:

Han hviles trolig på onsdag mot Gjøvik Lyn siden han spilte idag?

Ikke peiling, dessverre. Men så kommer jo svaret mitt så seint at jeg ser han er tatt ut i troppen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 timer siden skrev arni:

0-2

Sier vel litt om bredden vi har i stallen. Lite kvalitet på spiller nr 13, 14 osv. At vi har dårligst målforskjell i avdelingen er heller ikke oppløftende. Nedrykk, som etter halvspilt sesong ikke er urealistisk, vil være kroken på døra for god talentutvikling en god stund

Lenke til innlegg
Del på andre sider


7 minutter siden skrev BigK:

Sier vel litt om bredden vi har i stallen. Lite kvalitet på spiller nr 13, 14 osv. 

Først: Jeg sier IKKE at det er tipp topp at 2. laget taper. 

Men så overdriver du... Det var ikke nummer 13 og 14 som spilte i dag.

Skulle jeg satt opp de to beste oppstillingene våre, gitt 3-5-2 og litt av de valgene vi har sett at trenerteamet har gjort, blir det omtrent sånn:

Sandberg
Ottesen
Pignatel
Wangberg
Næss
Wernersson
Krogstad
Edwards
Edvardsen
Gift
Normann Hansen
 

Tar vi de som er igjen og setter opp i en best mulig oppstilling har vi dette:

Ulla
Vogt
Pedersen
Veum
Hornburg
Lange
Kostadinov
Metcalfe
Geelmuyden
Azemi
Kassi
 

Av spiller nummer 12-22 vil jeg altså si at kun var Ulla, Hornburg og Kostadinov/Kassi (de spilte en omgang hver) som var med i dag. Og da er vi altså på at de to fra "Topp 22" som spilte hele kampen var reservekeeperen og den 6. beste stopperen. (Hvis vi antar at Lange og Ottesen kun skal være backer, men jeg tipper Lange ville vikariert som stopper før vi starter med Hornburg?) 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1 time siden skrev BigK:

Sier vel litt om bredden vi har i stallen. Lite kvalitet på spiller nr 13, 14 osv. At vi har dårligst målforskjell i avdelingen er heller ikke oppløftende. Nedrykk, som etter halvspilt sesong ikke er urealistisk, vil være kroken på døra for god talentutvikling en god stund

Ja, de unge får kjørt seg med mange tap her. Skorter mye på det fysiske, Veum og Hornburg i disse årgangene er hederlige unntak! Klubben er avhengig av å vise fram talenter for salg også

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er 3 og 4 divisjon så stor forskjell? Om vi rykker ned, og heller kjemper i toppen i 4 divisjon enn nesten tabelljumbo i 3 div?

5-6 div er ikke veldig stor forskjell hvertfall. Selvom laveste div på Østlandet er høyere nivå enn 8 divisjon hvertfall, pga nye hardtsatsende lag etc. 

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

2. Laget
×
×
  • Opprett ny...