Gå til innhold

2. Laget


Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg


Fikk nå vite at vi skal stå på hovis på turtelefonen.

Skal jeg ta med flaggene da?

Eller skal vi stå på feltet vårt?

Takk for svar.

(Fikk også beskjed om at man ikke trenger å bli medlem for å stå med SS idag...)

 

Hva er egentlig problemet ditt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fikk nå vite at vi skal stå på hovis på turtelefonen.

Skal jeg ta med flaggene da?

Eller skal vi stå på feltet vårt?

Takk for svar.

(Fikk også beskjed om at man ikke trenger å bli medlem for å stå med SS idag...)

 

Om du tar med flagg bestemmer du vel selv?

Om du fikk beskjed om at SS står på hovis på turtelefonen stemmer nok det, skjønner ikke hvorfor noen skulle lyve om det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fikk nå vite at vi skal stå på hovis på turtelefonen.

Skal jeg ta med flaggene da?

Eller skal vi stå på feltet vårt?

Takk for svar.

(Fikk også beskjed om at man ikke trenger å bli medlem for å stå med SS idag...)

 

stå på..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Deilig 2-1 seier, da er plassen til 2-laget sikret!

 

Branimir bra i første omgang, Espen S. bra gjennom hele kampen men ingen som spilte seg rett inn på A-laget i denne kampen...

 

EDIT: Jeg trodde der var igjen en runde mer, så vi var sikre allerede før denne kampen. Uansett deillig å se at 2-laget til LSK må ned, ned, NED!

Endret av Bjornh
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sitter knuste Espen og Eirik i dag.. målet hans var det klasse over!

Det var klasse over målet hans, men slett ikke over alt han gjorde. Som spiss er det dog klart viktigere med bra bestenivå, så er det er ikke så farlig om han er elendig i noen situasjoner så lenge han virkelig glimter til i andre...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sitter knuste Espen og Eirik i dag.. målet hans var det klasse over!

Det var klasse over målet hans, men slett ikke over alt han gjorde. Som spiss er det dog klart viktigere med bra bestenivå, så er det er ikke så farlig om han er elendig i noen situasjoner så lenge han virkelig glimter til i andre...

 

Men med tanke på at han er 91 årgang så syntes jeg det han gjorde var greit. Målet var det virkelig klasse over ja

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vant 5-1, etter 1-1 ved pause. Vålerengen tok ledelsen, før Eirik utlignet. Tam 1. omgang fra begge lag. I 2. ongang kjører vi over et ungt Vålerengenlag, og Eirik har en veldig bra omgang. Han putter tre mål til. I tillegg scorer Ola et. Flere av målene kom etter vakkert angrepspill.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som vet hvor mange mål Eirik har totalt for 2.laget i år? Det må jo være ganske mange! er jo ikke første gang han scorer minst 3 mål i en kamp i år...

 

 

tror han endte på 24. 2 bak toppscorer Tømmernes fra Asker

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

2008 oppsett Avdeling 1

 

* Raufoss/Sparta Sarsborg (ned)

Manglerud Star

Drøbak Frogn

Follo

Strømmen

Stabæk 2

Lørenskog

Fredrikstad 2

Sprint/Jeløy

Mjøndalen

Åmot

Østsiden (opp)

Strømsgodset 2 (opp)

Valdres FK (opp)

 

 

Jeg kan ikke uttale meg om det sportslige i denne avdelingen, men reiseavstanden til de respektive bortekampene så betraktlig kortere ut enn i år?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2008 oppsett Avdeling 1

 

* Raufoss/Sparta Sarsborg (ned)

Manglerud Star

Drøbak Frogn

Follo

Strømmen

Stabæk 2

Lørenskog

Fredrikstad 2

Sprint/Jeløy

Mjøndalen

Åmot

Østsiden (opp)

Strømsgodset 2 (opp)

Valdres FK (opp)

 

Link til resten av avdelingene?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.vpn.no/ungdomslag.html (viktig å ha info om fienden)

 

Viser vel at vi har litt igjen før ungdomssatsingen gir full uttelling (selv om Rogne er en av de yngste som har sluppet til i TL i år).

Det er synd når vi har så bra talenter som vi har og at vi for noen år siden faktisk hadde rykte på oss for å gi lokale juniorer en sjanse. Håper Janne slipper til noen av de unge mer til neste år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er synd når vi har så bra talenter som vi har
Det kan vel hende at en del av de ikke var så fryktelig gode likevel, da. Å se ut som et bra talent på et juniorlag eller i en og annen andredivisjonskamp er ikke det samme som å ha det som skal til for klare seg i Tippeligaen. Det ene er amatøridrett, det andre er toppidrett. Det er ikke bare på krav til ferdigheter forskjellen er stor. Holdninger kan ofte være det utslagsgivende. Trenings- og læringsvillighet, vilje og lyst til å forsake andre "ungdomsaktiviteter" som ukentlig helgefyll og generelt være bevisst på kombinasjon livsstil og toppidrett.

 

Vi kan ikke forvente at alle juniorene som tas opp i a-stallen klarer å etablere seg. De fleste av dem vil sannsynligvis mangle noe på enten ferdigheter eller holdninger, eventuelt begge deler. Det vi derimot bør kunne forvente er at klubben våger å satse skikkelig på de som faktisk viser at de har både ferdighetene og holdningen som skal til. Der er det vel mest nærliggende å trekke frem Bjørnar. Det har jo gått rykter om at han kan bli solgt, og i så fall mener jeg at da har klubben satset for lite på han. Forutsatt at han har de rette holdningene, så klart, som jeg ikke vet noe som helst om.

 

Noen ganger er det udelt positivt å kvitte seg med "talenter". De som har fokus på helt andre ting enn å gjøre fotballen til en karriere, må bort. Har vi en gjeng såkalt lovende spillere rundt 20-årsalderen med rævva holdninger og en livsstil på linje med en gjennomsnittlig norsk helgedranker i 20-årene, skaper det bare et mindre gunstig utviklingsmiljø for de nye talentene som kommer opp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

2. Laget
×
×
  • Opprett ny...