Gå til innhold

2. Laget


Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg


En morsom, men ikke veldig god kamp. Mange sjanser til begge lag, men mye kom av at det ble gjort en del feil i de bakre rekker. Iven hadde sin flotteste redning på et kanonskudd fra en Stabækspiller. Hadde mange fine redninger, men også et par glipper, som kunne fått følger.

 

Ellers virket det som om det nesten bare var Ola som skulle avslutte. Det gjorde han da både i tide og utide. Det var flere ganger hvor en annen spiller selv kunne skutt, men i stedet slo man til en Ola som var i dårligere posisjon.

 

Skjelvik med mye bra ute på banen, blant annet med et flott soloraid hvor han avsluttet med å sentre til Ola :(

Austbø med flere fine redninger. Ellers var det ujevne prestasjoner fra de fleste (mye bra, mye dårlig).

 

Tømmernes spilte 62 minutter av kampen. Forøvrig fikk Ola gult kort til slutt, noe han hadde skreket etter i store deler av 2. omgang. Anders Myrvold fikk også gult.

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider


En morsom, men ikke veldig god kamp. Mange sjanser til begge lag, men mye kom av at det ble gjort en del feil i de bakre rekker. Iven hadde sin flotteste redning på et kanonskudd fra en Stabækspiller. Hadde mange fine redninger, men også et par glipper, som kunne fått følger.

 

I motsetning til Jon, som har begynt å gjøre glipper av den typen som får konsekvenser.

 

Om Jon ikke hever seg, håper jeg Iven får sin tippeligadebut mot FFK (eller i andre omgang mot Viking). Keeperplassen er tross alt en av meget få plasser vi har et kvalitetsalternativ.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En morsom, men ikke veldig god kamp. Mange sjanser til begge lag, men mye kom av at det ble gjort en del feil i de bakre rekker. Iven hadde sin flotteste redning på et kanonskudd fra en Stabækspiller. Hadde mange fine redninger, men også et par glipper, som kunne fått følger.

 

I motsetning til Jon, som har begynt å gjøre glipper av den typen som får konsekvenser.

 

Om Jon ikke hever seg, håper jeg Iven får sin tippeligadebut mot FFK (eller i andre omgang mot Viking). Keeperplassen er tross alt en av meget få plasser vi har et kvalitetsalternativ.

 

Skal visst ikke mange kampene til(les: 1) for Knudsen for å gå fra "skandale at han ikke er på landslaget" til "ikke god nok for eliteserien"

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om Jon ikke hever seg, håper jeg Iven får sin tippeligadebut mot FFK (eller i andre omgang mot Viking). Keeperplassen er tross alt en av meget få plasser vi har et kvalitetsalternativ.

 

Skal visst ikke mange kampene til(les: 1) for Knudsen for å gå fra "skandale at han ikke er på landslaget" til "ikke god nok for eliteserien"

 

 

Det er én måte å tolke innlegget mitt på. En annen er at Jon synes vaere inne i en midlertidig formsevekke. Så lenge vi har en god annenkeeper, som synes å ha funnet formen, bør han få sjansen i Eliteserien.

 

Hvem som til syvende og sist er best egnet er det heldigvis ikke vi som bestemmer. Jeg tror dessuten vi begge håper at Knudsen drar fram et par matchvinnende redninger i morgen. Hvis baklengsmålene fortsetter å renne inn, derimot....

Endret av Kjetil
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om Jon ikke hever seg, håper jeg Iven får sin tippeligadebut mot FFK (eller i andre omgang mot Viking). Keeperplassen er tross alt en av meget få plasser vi har et kvalitetsalternativ.

 

Skal visst ikke mange kampene til(les: 1) for Knudsen for å gå fra "skandale at han ikke er på landslaget" til "ikke god nok for eliteserien"

 

 

Det er én måte å tolke innlegget mitt på. En annen er at Jon synes vaere inne i en midlertidig formsevekke. Så lenge vi har en god annenkeeper, som synes å ha funnet formen, bør han få sjansen i Eliteserien.

 

Hvem som til syvende og sist er best egnet er det heldigvis ikke vi som bestemmer. Jeg tror dessuten vi begge håper at Knudsen drar fram et par matchvinnende redninger i morgen. Hvis baklengsmålene fortsetter å renne inn, derimot....

 

Hvis baklengsmålene fortsetter å renne inn, derimot.... så er det ikke nødvendigvis Jon sin skyld. Ta VIF kampen f.eks. Synes ikke Jon skal ha skyld for noen av baklengsmålene der. Eller?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Herrguuud for en håpløs debatt! Jon er god, ingen betviler dette. Men Iven er god han også! Ved å gi en keeper med god selvfølelse, som vi betalte et millionbeløp for, og som var en av våre hovedmotstanderes førstekeeper i fjor, sjansen, viser vi også ovenfor Jon at her er det viktig å være på tå hev hele tiden. Jon har garantert ikke den samme godfølelsen nå for tia som før pausen.

 

Jeg er også enig i at Jon ikke kan få skylda for alle 6 måla etter ferien alene, men dette er en ganske dårlig utvilking for laget, så noe må gjøres. Det er vel også viktig å gi tydelige signaler ovenfor Iven, at hvis du spiller bra på 2. laget, så får du sjansen etterhvert på førstelaget. Han også ser at ting ikke stemmer for 100% for Jon nå, og trenger å få en bekreftelse på at han blir sett på som et seriøst alternativ. Det skjerper konkurransen om plassen, som igjen gjør begge bedre!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

FFK 2 - Stabæk 2 kl 18:00, Tom Stenvoll har allerede blitt utvist.

 

Godt gjort å vinne med ti mann. Vet du hvem vi stilte med (og hvordan Stenvoll ble utvist)?

 

Har dette røde kortet noe å si for første laget??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


FFK 2 - Stabæk 2 kl 18:00, Tom Stenvoll har allerede blitt utvist.

 

Godt gjort å vinne med ti mann. Vet du hvem vi stilte med (og hvordan Stenvoll ble utvist)?

 

Har dette røde kortet noe å si for første laget??

Det kommer an på karantenen.  Blir den på mer enn en kamp kan han ikke spille andre kamper i den perioden soningen pågår.  Keller fikk et rødt på andrelaget like etter at han kom til Stabæk som gjorde at han måtte stå over en førstelagskamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Laget i følge Budstikka:

 

Iven Austbø - Tom Stenvoll, Niklas Sandberg, Tor Marius Gromstad, Christopher Ager - Ola Kamara, Henning Hauger, Mikkel Diskerud, Helge Leikvang - Jan Tømmernes, Palmi Rafn Palmason

 

Vil si dette er et ganske så bunnsolid andredivisjonslag, sier noe om bredden vi har fått nå:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det kommer an på karantenen. Blir den på mer enn en kamp kan han ikke spille andre kamper i den perioden soningen pågår. Keller fikk et rødt på andrelaget like etter at han kom til Stabæk som gjorde at han måtte stå over en førstelagskamp.

 

Jeg kan huske at Keller fikk rødt i sin første match for Stabæk mot Viking i Stavanger, men aldri for 2. laget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Laget i følge Budstikka:

 

Iven Austbø - Tom Stenvoll, Niklas Sandberg, Tor Marius Gromstad, Christopher Ager - Ola Kamara, Henning Hauger, Mikkel Diskerud, Helge Leikvang - Jan Tømmernes, Palmi Rafn Palmason

 

Vil si dette er et ganske så bunnsolid andredivisjonslag, sier noe om bredden vi har fått nå :)

 

Dette laget hadde slått lag som Glimt, Kamma, Ålesund

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

2. Laget
×
×
  • Opprett ny...