Gå til innhold

2. Laget


Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

1-0 etter 18 minutter. Granli.

1-1 etter 30 minutter.

 

Møll påstår at andrelaget rykker automatisk ned om førstelaget rykker ned.

Ble ikke dette endret for noen år siden slik at andrelag beholdt plassen, men rykker automatisk ned året etter om ikke førstelaget rykker opp igjen?

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dersom en klubb har et lag i eliteserien og rykker ned samtidig som de har lag i 2. divisjon, vil andrelaget bli automatisk degradert ned til tredjedivisjon på bekostning av høyest rangerte nedrykkslag i samme avdeling.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jaja, snart har førstelaget rykket ned, så får vi se hvordan det da stiller seg for andrelaget. Jeg har hørt fra en kilde jeg oppfattet som pålitelig om at det er slik Slum skriver over her. Det var ikke slik før (sist vi rykket ned fra TL klarte andrelaget en hederlig femteplass i 2. div.), men jeg mener (=håper) at det er slik nå.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det behøver uansett ikke være krise dersom andrelaget må spille i tredjedivisjon, hvis vi uansett skal spille med tilnærmet rent juniorlag. Viking sitt andrelag har spilt flere sesonger i tredjedivisjon og trenerne der påsto at det med tanke på utviklingen av juniorspillerne deres var nesten vel så bra som å spille en divisjon høyere. De har da også fått frem flere juniorer som har hatt tredjedivisjon som utviklingsarena og ganske kjapt blitt viktige spillere på a-laget deres

 

Hvordan man trener og jobber med utvikling av ferdigheter er nok langt viktigere enn om det er andre- eller tredjedivisjonslag man møter i kamper.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veldig synd med seiersmålet til Nesodden på slutten. Nå trengs det nok seier i siste kamp for å unngå de nederste tre plassene, alle de tre lagene bak oss kan jo passere oss hvis de vinner og vi ikke vinner.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Veldig synd med seiersmålet til Nesodden på slutten. Nå trengs det nok seier i siste kamp for å unngå de nederste tre plassene, alle de tre lagene bak oss kan jo passere oss hvis de vinner og vi ikke vinner.

Man har Senja i siste kampen, og spørs hvordan de er innstilt på kampen. Med tap for dem er det bankers at Finnsnes rykker ned, og det er man kanskje ikke så lei seg for.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Laget blir jo å finne i 3.divisjon neste år uansett dessverre pga. nedrykket fra tippeligaen. Skeid følger nøye med på disse omstendighetene.

 

Nei, selv om A-laget rykker ned så kan 2. laget holde seg i 2.div i ett år til. Dersom vi da ikke har rykket opp til Tippeligaen igjen blir det satt ned en divisjon. Med tanke på hvor vrient det er å rykke opp fra 3 til 2 så burde det prioriteres å holde lag 2 oppe.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Laget blir jo å finne i 3.divisjon neste år uansett dessverre pga. nedrykket fra tippeligaen. Skeid følger nøye med på disse omstendighetene.

 

Nei, selv om A-laget rykker ned så kan 2. laget holde seg i 2.div i ett år til. Dersom vi da ikke har rykket opp til Tippeligaen igjen blir det satt ned en divisjon. Med tanke på hvor vrient det er å rykke opp fra 3 til 2 så burde det prioriteres å holde lag 2 oppe.

Dette er ikke korrekt. Lyn 2 beholdt vel plassen da 1. laget rykket ned i 1997, men etter det ble det endret. Bla. så måtte jo Stabæks 2. lag ned i 2004 til tross for at man ikke selv rykket ned.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Laget blir jo å finne i 3.divisjon neste år uansett dessverre pga. nedrykket fra tippeligaen. Skeid følger nøye med på disse omstendighetene.

 

Nei, selv om A-laget rykker ned så kan 2. laget holde seg i 2.div i ett år til. Dersom vi da ikke har rykket opp til Tippeligaen igjen blir det satt ned en divisjon. Med tanke på hvor vrient det er å rykke opp fra 3 til 2 så burde det prioriteres å holde lag 2 oppe.

 

Jeg mener også å ha lest noe om dette et eller annet sted og trodde det var slik. Men har nå lett lenge og finner ingenting om det, så går utifra at det må ha vært feil.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jaja, da slapp vi å få testet teorien med hva som skjer hvis førstelaget rykker ned samtidig som andrelaget beholder plassen. Andrelaget kom ogsåsist i sin avdeling (dog bare ett poeng og tre mål unna sikker plass)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

2013 - 3. divisjon avdeling 2:

Stabæk 2 (nedrykk fra 2. div.)

Kongsvinger 2

Sander

Fu/Vo

Hasle/Løren

Hauerseter

Korsvoll

Lørenskog 2

Fjellhamar

Eidskog

Flisa

Grorud 2 (opprykk fra 4. div.)

Lyn 2 (Opprykk fra 4. div.)

Gjerdrum (Opprykk fra 4. div.)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det stemmer. Meg bekjent er det bare en fra dette forumet som var tilstede på den matchen; stephanois.

 

Jeg hadde VIP-plass på fire hjul den sesongen, så jeg var mest sannsynlig der på denne matchen. Hadde klistremerke på barnevogna hvor det stod Ultras Felt C-eng. Artig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

2. Laget
×
×
  • Opprett ny...