Gå til innhold

2. Laget


Øyvind
 Del

Anbefalte innlegg


Forresten veldig sterkt av gutta med seier i denne kampen. Eidsvold kjempet fortsatt om opprykk, og hadde 6 strake hjemmeseire før dette. Nydelig!

 

 

Btw: møtte ikke vi dette laget i cupen en gang? Har vage minner om sterkt underdimensjonerte toalettfasiliteter...

Stabæk med ti mann i innspurten gjør ikke prestasjonen dårligere....
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forresten veldig sterkt av gutta med seier i denne kampen. Eidsvold kjempet fortsatt om opprykk, og hadde 6 strake hjemmeseire før dette. Nydelig!

 

 

Btw: møtte ikke vi dette laget i cupen en gang? Har vage minner om sterkt underdimensjonerte toalettfasiliteter...

2-1seier i 2009: http://stb.guru/matches/554/eidsvold-turn/stabaek/nm-cup/2009 Endret av Totto
Lenke til innlegg
Del på andre sider


I fjor beholdt førstelaget plassen med seier andre søndag i advent.

 

I år kan andrelaget sikre opprykk uker etter sesongslutt.

 

Det blir spenning helt ut...

 

La oss håpe vi tar inn to poeng på Lyn neste lørdag også (eller til nød at vi ender mer enn tre poeng bak dem), slik at avgjørelsen om evt. poengtrekk ikke blir utslagsgivende...

 

Enig i dette. Det ville vært et antiklimaks av en annen verden om vi skulle rykke opp basert på administrativt formalia etter sesongslutt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Etter at Lyn brukte en ikke spilleberettiget mann mot Ready lar avgjørelsen vente på seg. Nå har Ready også lagt inn protest, og dermed trekker saken ut.

 

http://www.lokalfotballen.blog/2017/10/15/doms-sanksjonsutvalget-fikk-protest-lyn-saken-utsatt/

Endret av Tom Bruaset
Lenke til innlegg
Del på andre sider


4 gule kort på oss i går, i tillegg til de to som tilsammen ga rødt. Noen som vet om dette svekker oss mye i innspurten?

Vi har én match igjen, mot tabelljumbo Redalen. De har fire seiere og 16 tap hittil. Tror ikke vi skal være engstelige for noen svekkelse på grunn av kortene. Endret av Chr.
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har en klubb noengang bare blitt fratatt 1 poeng for dette? Praksis så vidt jeg har fått med meg har alltid vært 3 poeng trekk. Mafia-organisasjonen NFF slår til igjen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


https://lovdata.no/nfffor/2014-03-09-2/%C2%A75-10

 

§ 5-10.Avgjørelsen av protester på grunnlag av manglende spilleberettigelse

(1) Deltar en spiller i kamp uten å være berettiget til det og protest innleveres, skal kampen - med mindre særlige forhold tilsier noe annet - regnes som tapt for den klubb som benyttet vedkommende. I kamper om poeng, tilkjennes motstanderen 3 poeng og kampresultatet settes til 3-0. Dersom motstanderen vant kampen med tre mål eller mer, opprettholdes resultatet.

Endret av Totto
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå vet jeg ikke hva den første protesten gikk ut på, men Ready har jo også protestert, og det hadde vært merkelig om ingen av protestene gikk på spilleberettigelse.

Ready's protest er vel ikke avgjort ennå?

Blir spennende å se begrunnelsen her...

Endret av Totto
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mange formalkrav her; frister etc.

det er nok denne som har slått inn. Protest på match skal være varslet innenfor 24 t, så leveres innenfor 3 dager.

 

Men da er det i utgangspunktet rart at de i det hele tatt blir straffet..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er mulig at det ikke er en protestsak, men en ren sanksjonssak der det er NFF selv som åpner den.

 

For min del trodde jeg praksis uansett var tap og 0-3. I Kosovo-saken tok NFF for gitt at Norge ble dømt til tap. Ville overraske hvis Kosovo protesterte, så regner med at saken er identisk som Lyn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er mulig at det ikke er en protestsak, men en ren sanksjonssak der det er NFF selv som åpner den.

 

For min del trodde jeg praksis uansett var tap og 0-3. I Kosovo-saken tok NFF for gitt at Norge ble dømt til tap. Ville overraske hvis Kosovo protesterte, så regner med at saken er identisk som Lyn.

UEFA er UEFA, og NFF er NFF visstnok.

 

De forskjellige nasjonale reglene differensierer en hel del fra land til land.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


frilin: Jeg vet forskjellen på UEFA og NFF, men på dette feltet er mitt inntrykk at reglene er like. Har du eksempler på at lag ikke har mistet seieren etter å ha brukt suspendert spiller?

 

joogs: Stabæk kan ikke protestere, det var ikke mot oss de brukte spilleren. Vi ville nok uansett ikke gjort det. Det er alltid synd at kamper avgjøres på skrivebordet, men avgjørelsen blir ikke noe mer riktig av den grunn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Stabæk bør ikke protestere. Se hva håndballgutter gjorde når Tyskland hadde 1 mann mer i semifinale i VM. De kunne protestert valgte å ikke gjøre det og har siden fått utrolig mye god PR. Det bør vi også tenke på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Regner med at Stabæk Fotball kommer på banen umiddelbart – dette er naturligvis uakseptabelt!

 

Regner med at vi holder kjeft her. Usympatisk å skulle prøve å sko seg på andres uflaks/klossethet. Vi får håpe vi tar flere poeng enn Lyn på lørdag, rett og slett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Håper Stabæk ikke protesterer på noen måte her, ville vært direkte flaut.

Regelverket sier 3-0 og at motstanderlaget skal tilkjennes seieren, og i tilfellene hvor det heller har vært utført poengtrekk har det vært gitt 3 poeng trekk.

 

Da synes jeg det er alt annet enn flaut om Stabæk kjemper for at Lyn skal få sin rette straff – slik at vi kan rykke opp.

 

Forøvrig er det jo åpenbart at det var enten Stabæk eller Eidsvold Turn som la inn protesten i første omgang, NFF vil dog ikke fortelle hvem det er.

 

Edit: Ser argumentet med at det er usympatisk, men synes faktisk at opprykk er viktigere, og når det er i henhold til regelverket er det selvfølgelig det vi bør håpe på – og derfor også jobbe for.

Endret av Jan Fredrik
Lenke til innlegg
Del på andre sider


joogs: Stabæk kan ikke protestere, det var ikke mot oss de brukte spilleren. Vi ville nok uansett ikke gjort det. Det er alltid synd at kamper avgjøres på skrivebordet, men avgjørelsen blir ikke noe mer riktig av den grunn.

Det er faktisk slik at det var en annen klubb som protesterte (altså ikke Ready).

 

Ref. Nettavisen: "NFF vil ikke avsløre hvem som la inn protesten mot Lyn." Ready la senere inn egen protest.

 

Dette har man hjemmel til ref. § 5-4 i Reaksjonsreglementet til NFF: "Protester på grunnlag av manglende spilleberettigelse kan nedlegges av de klubber som deltar i samme divisjon eller i samme mesterskap."

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ready vil fort trenge den seieren for å sikre plassen. Jeg tror vi kan sette oss ned og overlate det til dem. En klubb med minste like mye vestkantadvokater som Lyn :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

2. Laget
×
×
  • Opprett ny...