Gå til innhold

Kamptråd: TIL-Stabæk


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


Jeg er dritt lei av at vi skal stå så jævla høyt og trille ball. Det eneste vi oppnår er å komprimere motstanderen og gjøre det vanskelig for oss selv.Vi får omtrent ikke overganger lenger og varemerket i spillet vårt er borte...

 

Vi har vel ikke hatt en god overgang siden 2008. Det er et element i spillet som forsvant sammen med Alan.

 

Dette var likevel ikke noen kamp der vi kunne satse på kontringer siden vi fikk 0-1 etter få minutter. Det som overrasker meg, er at vi nesten ikke skaper en målsjanse i 2. omgang.

 

Så nettopp Daniel bli intervjuet, og han virker jo helt virkelighetsfjern. Stabæk er IKKE et bedre lag enn Tromsø pr. dags dato. Nei, det er noe merkelig som har skjedd med dette laget, særlig etter sommerpausen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi er, iflg komentator, også redde for å miste Henning til RBK... så de står nok i kø.

 

 

Pontus er det heteste tipset, dette er jo brae patetisk JJ senker moralen og viser at han ikke er den blå drakta verdig slipp han NÅÅÅÅÅÅ!

N annskog sier det rette vi skal støtte de blå uansett og JJ er ikke blå lenger stikk av!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette er både pinlig og veldig bekymringsfullt. Å slippe inne 3 mot Tromsø, et lag som så og si aldri putter mer enn 1 mål.... Og vi fortsetter trenden med å brenne alle store sjanser vi har.

 

Jeg har helt frem til nå ikke ofret nedrykk en tanke. Har kun ønsket å se oppover tabellen. Innser nå at jeg har tatt feil. Etter den seine Hønefossscoringa vil det etter denne runden kun være 5 eller 6 poeng ned til kvaliken. Og nå har Hønefoss bgeynt å vinne også. Faen heller! Dette kan bli en jævlig vond høst hvis ikke grep tas.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor mange signaler trenger styret på at dette går til hælvete? Kvitter seg med spillere (som begrunnes med fremtidsrettet tankegang), beholder JJ (som ikke bidrar til en dritt for at dette skal snu, og leder laget på en mildt sagt merkelig måte).

At denne herlige utviklingen skal gjøre klubben attraktiv å lede for en kommende trener, skjønner ikke jeg.

 

På tide å gjøre noen grep? Og da mener jeg som kommer klubben til gode..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg skal moderere mitt blå hjerte:

Jeg setter meg ned og skal se Stabæk banke Tromsø b da de beste spillerne til Til er skada.

Vi kjører over Til og ligger under 1-0 til Pause, da forventer jeg som supporter en tordentale og Økt innsats i 2`dre ommgang!

Det skjedde ikke og det er jo bare flaut det som skjer, taktikken suger, ingen tør utfordre 2`dre laget til Til.

Mix spiller 95% av ballene tilbake, det samme gjør Jørgen. Bytter?? neida vi venter til det er under 10 min igjenn!

Patetiske fukcings dritt taktikk, alle vet at ligger du under mot Tromsø så legger de seg i forsvar med alle spillerne!

Er det en bombe? nei for det er slik Til spiller.

Når til spiller slik er vi avhengig at spillere tør utfordre og lage rom det er det ingen Stabækspillere som tør eller gidder!

Hva har skjedd med Palmi? han har 10 ganger ferdighetene til Jan banan!

Hva har skjedd med Hoff? han solgte vi selv om han tør utfordre og lage rom!

Hvor pokker er ertstteren?

Nei dette lukter katastrofe og den er ikke over før JJ er borte!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå er det faen meg nok, stikk fingern i jorda og se at det her er 2004 om igjen! vi er faen meg ikke for gode til å rykke ned!!

nemlig!

som det ser ut naa saa kan man jo begynne aa tenke at framtidsatsingen til klubben betyr nedrykk, adeccoliga og flytting til nadderud... :ph34r:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Rosenborg vant, Stabæk tapte. JJ er fornøyd. (men ikke offentlig..)

 

Nei, nei nei. JJ er en hedersmann (og et geni).

 

Etter denne kampen må man jo si seg enig mannen er jo et geni, stum av beundring for den mannen :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Rosenborg vant, Stabæk tapte. JJ er fornøyd. (men ikke offentlig..)

Det er det dummeste jeg har hørt. For Stabæk, JJ og RBK ville det vært en stor fordel om vi tok poeng. Hvorfor tror du JJ er fornøyd?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Rosenborg vant, Stabæk tapte. JJ er fornøyd. (men ikke offentlig..)

Det er det dummeste jeg har hørt. For Stabæk, JJ og RBK ville det vært en stor fordel om vi tok poeng. Hvorfor tror du JJ er fornøyd?

 

 

Det dummeste jeg hører er de som stiller opp for svikeren JJ!

Hva kan han vise til for Stabæk i år?

Hvis Rbk mener han er den beste treneren i Europa hvorfor klarer han ikke å vise til resultater med Stabæk i år?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Rosenborg vant, Stabæk tapte. JJ er fornøyd. (men ikke offentlig..)

Det er det dummeste jeg har hørt. For Stabæk, JJ og RBK ville det vært en stor fordel om vi tok poeng. Hvorfor tror du JJ er fornøyd?

 

 

Det dummeste jeg hører er de som stiller opp for svikeren JJ!

Hva kan han vise til for Stabæk i år?

Hvis Rbk mener han er den beste treneren i Europa hvorfor klarer han ikke å vise til resultater med Stabæk i år?

Tviler nok på at RBK mener dette...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med uroen i og rundt klubben frykter jeg at kvalikkplassen blir en kamp mellom Molde, Hønefoss og oss.

 

 

Hønefoss med 6 poeng siste to kamper - Vi har 0.

 

Sitter og ser på Brann-Molde. Her kan man jo håpe på uavgjort.........

Endret av Solobrus
Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Sitter og ser på Brann-Molde. Her kan man jo håpe på uavgjort.........

 

Der gikk da Brann opp i 1-0. Svakt av Bugge Pettersen spør du meg, men står dette er jo Molde ganske langt bak oss. I år er det vel tross alt viktigst å holde plassen i tippeligaen, så kanskje ok at Molde blir "ofret"..

 

Edit: kanskje ikke veldig svakt av BP, men det betyr ikke stort..

Endret av Erik_
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sitter og ser på Brann-Molde. Her kan man jo håpe på uavgjort.........

 

Der gikk da Brann opp i 1-0. Svakt av Bugge Pettersen spør du meg, men står dette er jo Molde ganske langt bak oss. I år er det vel tross alt viktigst å holde plassen i tippeligaen, så kanskje ok at Molde blir "ofret"..

 

 

....og dermed gikk Brann forbi oss på tabellen - og vi ligger på en utrygg 12 plass. Ingen overraskelse at Brann går forbi mtp resultatene de siste fem serierundene.

 

Frykter nesten Hønefoss mer enn Molde i kampen om å unngå kvalikk.

Endret av Solobrus
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er bare å legge til enda en på listen over spisser med måltørke som snur trenden mot Stabæk. Vi er julenisser som vanlig.

 

Jan Banan må jo snart score han må vel snat ha et snitt på 0,00001

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er bare å legge til enda en på listen over spisser med måltørke som snur trenden mot Stabæk. Vi er julenisser som vanlig.

 

Jan Banan må jo snart score han må vel snat ha et snitt på 0,00001

 

 

Selvmål mener du?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er bare å legge til enda en på listen over spisser med måltørke som snur trenden mot Stabæk. Vi er julenisser som vanlig.

 

Jan Banan må jo snart score han må vel snat ha et snitt på 0,00001

 

 

Selvmål mener du?

 

He he vi er jo kjent for å la folk med måltørke få sjansen mot oss så alt for at Banan skal få en bedre score :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dæven dette var surt, og komplett unødvendig. Har fordøyd det litt for å prøve å komme med et konstruktiv innspill...

 

Hvorfor trille ball på motstanders 16-meter, og på bortebane da??. Hva gjelder kynisme / effektivitet har vi faktisk litt (endel) å lære av TIL, uten at det skulle gå på akkord med klubbens filosofi. På bortebane har ikke Stabæk ansvar for å underholde, her er det poeng som gjelder.

 

Men mest av alt stiller jeg spm. til JJ disponeringer, som mange bla. Alz og Ringo har vært inne på, er ikke det JJ sterke side. Men idag synes jeg de var uvanlig svake.

 

1. TIL har bøtter av hodestyrke, Høgmo sa selv før seriestart at TIL var best som et dødball-lag. Hvis vi da stanger (og det gjorde vi) hvorfor ikke Palmi som er en god hodespiller?

2. Mix på back, Diogo på kant? Helst så jeg at vi spillte 3-5-2 men JJ bytter alltid 4-4-2 til 4-4-2 (nok om det)

Mix har aldri likt backen, før Man U B kampen hadde han heller aldri spillt back. Diogo har spillt back i Brasil, og ble av klubben presentert som nettop det: back og kant. Hvorfor da ikke et rent back bytte istedet for? La Diogo spille back for Tom, dersom det er et problem med at han er høyrebent, hvorfor ikke la Vegar spille venstre? han gjorde jo det med hell i store deler av 09 sesongen. Mix skapte unødig usikkerhet i en allerede usikker backrekke. Sammen med Skjelvik ble det også en defensiv svak venstreside. I tillegg mister vi en dimensjon med Mix sitt skuddben, det er ikke lett å skyte ifra kant / forsvaret.

 

Legg til at 2-0 målet etter min mening kom som en direkte følge av byttet, og det fremstår som et totalt uforståelig grep. Mix slo også ut med armene da byttet kom.

 

3. Hvorfor ikke skyte mer? Vi har gode distanse - skyttere i Mix, Pontus, Bjarni, Vegar og Veigar. Hvorfor kan vi ikke skyte mer? Idet minste unngår vi kontring imot.

 

4. Skjelvik var tidvis helt borte ifra kampen, hvorfor kom byttet så sent? hadde Palmi vært bedre?

 

Nå er jeg bare frustrert...

 

edit: 5. Dødballene våre og cornerne især er krise, her burde det være mulig å gjøre noe... vi pulveriserer TIL på dødball-statistikken, men får ingenting igjen...

Endret av MSL
Lenke til innlegg
Del på andre sider


ut med armene da byttet kom.

 

3. Hvorfor ikke skyte mer? Vi har gode distanse - skyttere i Mix, Pontus, Bjarni, Vegar og Veigar. Hvorfor kan vi ikke skyte mer? Idet minste unngår vi kontring imot.

 

 

Fordi vi er Stabæk. Og vi skyter ALDRI, uansett.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


edit: 5. Dødballene våre og cornerne især er krise, her burde det være mulig å gjøre noe... vi pulveriserer TIL på dødball-statistikken, men får ingenting igjen...

 

Kan ikke helt huske i farten hvor mange assists Daigo sto for ifjor, men det er helt klart en dimensjon vi har mistet på dødball. Generelt har vi for få spillere med god innleggsfot. Det er problematisk mot lag som TIL, spesielt når vi blir liggende under etter noen få minutter.

 

Er generelt enig med deg i det meste. Vi spiller tidvis veldig naivt. Vi åpner oss som en låvedør for å spille entouch-spill innenfor deres 16-meter på bortebane.

 

Nå møter vi et Godset-lag som også er litt skadeplaget, men som har selvtillit etter seieren mot Aalesund. Vi pleier å ha taket på Godset hjemme, men det er samtidig en litt spesiell Stabæk-utgave vi er vitne til. Tør ikke å håpe på noe.

Endret av drazyc
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Laget har et problem, når Daniel har et så tydelig problem.

Tenk, jeg tror han selv virkelig tror på det han sier om at Stabæk var det beste laget i dag.

 

Hvordan skal han og laget bli bedre når han har denne tvangstanken som faktisk har overbevist ham?

Jeg er redd for at han og laget begynner å gjenskape prestasjonene som leder til slike tap.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva som skjer i andre omgang er for meg et mysterium. Hvor ble det av gløden de viste de første minuttene, tunge ben etter en slitsom flytur? Det er frustrerende å se at laget faller sammen slik vi gjorde idag. Ja, vi var best før pause. Ja, vi burde selvfølgelig ha scoret minst to mål i første omgang og ja, vi er uheldige. Men det virket som om gutta ga opp etter 60 minutter idag, de var rett og slett uinteresserte på slutten (bortsett fra Mix som virket forbannet over å bli flyttet ned på venstreback). Uff.

Endret av Marius
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hei folkens og takk for kampen i går. Vil berømme de tilreisende Stabæk supporterne for en fantastisk innsats. Dere lagde mer liv på tribunen enn noen annet bortelag har klart å gjøre sålangt i år. Dere hørtes VELDIG godt! Bra jobbet... så til en annen morsom hendelse under kampen siden vi og dere ikke liker Jan Jønnson: (kopiert fra mitt innlegg i isbergetforumet).

 

I kampen mot Stabæk så sitter jeg som alltid rett bak bortebenken med en misjon: plage og irritere treneren litt icon_smile.gif

 

Denne gangen var det Jan Jønnson sin tur å få føle vår vrede. Det startet fint med å rope litt RBK rop til mannen. Og når RBK scoret så minnet vi han på at det er lov å vise litt følelser selv om RBK scorer. Noen trenere klare å overse oss helt (Henning Berg), mens andre lar seg enkelt hisse opp og svare (Hamren, Nordlie og Rekdal). Jeg trodde Jan skulle havne i den første kategorien. Men så feil kan en ta... normalt klare de å holde seg ut 1. omgang for så å begynne å svare oss i andre omgang... men neida Janne den jenta ho snudde seg i det 23 minutt. Jenta var på tur ut av teknisksone hvilket ikke er lov... da får hun høre det! Når hun da roper ut til spillerne så prater jeg i munnen på ho og hun er tydeligvis ikke sterk nok til å kunne fortsette å prate selv om jeg roper til ho... så ho snur seg og brøler på svensk/bærumsk: "Ta nu å ti still med deg". Hvorpå hjelpetreneren hopper opp fra benken og spreller litt. Han kommer helt inntil tribunen og ber oss passe våre egne saker og ikke bry Janne og la ho få gjøre jobben sin. Jeg påpeker at Janne kan vel fint svare for seg selv og at han bare kan gå å sette seg igjen. Det falt selvfølgelig ikke i god jord... Fortsettelsen ble at de kontaktet 4. dommer for å fortelle om hendelsen. Boa kom til stedet... de fikk en politimann til å komme samt 3 andre vakter ble stående rett under oss... fordi vi roper...

 

Jeg spurte Boa om det ikke er lov å rope på Alfheim. Nope det var det ikke. Han sa litt humoristisk at Janne var litt prippen (bærum) og at vi kunne la henne være i fred.

 

De bak og rundt oss ble like forfjamset som oss... hvorpå de bak påpekte at fjerner du dem så fløtter vi frem.

 

Siden Boa ba meg være stille så sluttet jeg å rope ut omgangen. Og i andre omgang fortsatte vi, men denne gangen ropte vi støttende meldinger til Janne som "Bra coachet Janne...". Hvilket medførte at han oppholdt seg på den andre siden av sin tekniskesone icon_lol.gif

 

Jeg kan ikke i min villeste fantasi tru at de kan kaste oss ut fra stadion, eller be oss flytte fordi vi roper!? Vi har på ingen måte noen aggresiv eller fysisk tilnærming. Kun og bare verbalt og vi kommer med ingen trusler av noen art. Det er fullstendig håll i hodet! Får ikke jeg lov å være meg selv og ytre det jeg vil under kamp. Ja, da blir dette siste sesong på Alfheim.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: TIL-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...