Gå til innhold

Caroline Graham Hansen


sexxes
 Del

Anbefalte innlegg


Får sin Toppseriedebut bare få dager etter at hun har signert, og det ser jo ikke ut som hun har gjort noe annet enn å ha spilt i Toppserien. Kan jo faktisk utfordre våre landslagsstjerner om en plass i startelleveren om ikke så lenge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det har vel ikke kommet frem noe sted.

Caroline var ikke med mot Røa lørdag da hun er opptatt med landslagsspill for Norge i J17 EM kvalifisering.

Norge spillte da 3-3 mot Serbia og Caroline spillte hele kampen samt scoret vårt første mål i 10 minutt. Gratulerer.

 

Norge vant 8-0 mot Kazakhstan mandag hvor hun gikk måløs av banen i det 61 min.

Norge spiller forøvrig siste kamp i det innledende gruppespillet mot Finland i morgen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hun kommer til å bli verdens beste fotballspiller. Utrolig voksen for alderen, en enorm spilleforståelse og vanvittig bra teknikk. Hvis utviklingen fortsetter blir dette ufattelig bra allerede neste år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra internmailen på jobben:

 

Fantasiske scoringer, forresten. 2-0-målet er det fineste jeg har sett fra en norsk arena på lenge.

 

 

OK, da kan vi slå fast at vi har kvaliteten (som mange bruker som forklaring på hvorfor kvinnefotball trekker så få). Hva blir neste unnskyldning?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


når går kontrakten hennes ut?

 

Dette må vi jo bare lære oss først som sist at når det kommer til damene så betyr kontraktene null og niks. I alle fall gjelder dette hvis en klubb som faktisk kan finne på å ha betalingsevne melder sin interesse, da river man i stykker kontrakten fordi man "ikke vil stå i veien".

 

Når frustrasjonen over noe som virker smått bakvendt er luftet, så vet jeg ikke kontraktslengden. Men, vi snakker om en jente som får godt med tillit på Norges beste lag. Hvorfor skal hun dra noe annet sted? Det beste hun kan oppnå sportslig sett er et steg til siden (om vi skal være høflige). Når man bare er femten trenger vi nok heller ikke bekymre oss veldig for utlandet på noen år.

 

Greit, hun er Oslo vest-jente. Men hun valgte jo oss :) Hun er såpass latterlig god at hvis hun hadde hatt et brennende ønske om å spille for Røa, så har jeg på følelsen at hun hadde jogget rundt i helrødt og ikke blaatt og mørkeblaatt.

 

Så har vi jo Janne Stange-varianten. Hvordan Caroline trives vet jeg ingenting om, men som sagt skorter det jo ikke på tilliten. Min forholdsvis ukvalifiserte gjetning er at vi sikkert ikke trenger å være veldig bekymret for dette. Sånne saker får vi uansett håpe vi slipper flere av.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Dette med kontrakter går jo begge veier - vi kan når som helst miste noen til USA, Tyskland, eller andre steder hvor det er mer penger og/eller høyere nivå.

 

Samtidig er vel vi den mest attraktive klubben her på berget, slik at vi nok er ganske fristende for endel av våre konkurrenters beste spillere, dersom det skulle åpne seg en plass.

 

Satt på spissen: mister vi Maiken til pensjonismen eller Klaveness til Potsdam, så har vi plutselig Cecilie Pedersen på laget.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


når går kontrakten hennes ut?

 

Dette må vi jo bare lære oss først som sist at når det kommer til damene så betyr kontraktene null og niks. I alle fall gjelder dette hvis en klubb som faktisk kan finne på å ha betalingsevne melder sin interesse, da river man i stykker kontrakten fordi man "ikke vil stå i veien".

 

Når frustrasjonen over noe som virker smått bakvendt er luftet, så vet jeg ikke kontraktslengden. Men, vi snakker om en jente som får godt med tillit på Norges beste lag. Hvorfor skal hun dra noe annet sted? Det beste hun kan oppnå sportslig sett er et steg til siden (om vi skal være høflige). Når man bare er femten trenger vi nok heller ikke bekymre oss veldig for utlandet på noen år.

 

Greit, hun er Oslo vest-jente. Men hun valgte jo oss smile.gif Hun er såpass latterlig god at hvis hun hadde hatt et brennende ønske om å spille for Røa, så har jeg på følelsen at hun hadde jogget rundt i helrødt og ikke blaatt og mørkeblaatt.

 

Så har vi jo Janne Stange-varianten. Hvordan Caroline trives vet jeg ingenting om, men som sagt skorter det jo ikke på tilliten. Min forholdsvis ukvalifiserte gjetning er at vi sikkert ikke trenger å være veldig bekymret for dette. Sånne saker får vi uansett håpe vi slipper flere av.

 

Stor takk til Roger for at hun er hos oss, og ikke i Røa. Hun ville helst til oss, men Røa var et alternativ. Roger viste henne tillit og forespeilte utvikling. Røa var uproffe i forberedelsene sine. Derfor er hun hos oss. Tror ikke hun ser noen bedre alternativer i Norge, og som 15-åring ville det være uheldig med en tur til utlandet.

 

Tror og håper at hun blir i noen år til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra internmailen på jobben:

 

Fantasiske scoringer, forresten. 2-0-målet er det fineste jeg har sett fra en norsk arena på lenge.

 

 

OK, da kan vi slå fast at vi har kvaliteten (som mange bruker som forklaring på hvorfor kvinnefotball trekker så få). Hva blir neste unnskyldning?

 

Spør du meg? I så fall har jeg ikke noe svar... Jeg tror egentlig også at målestokken som ble brukt var mtp. Toppserien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fra internmailen på jobben:

 

Fantasiske scoringer, forresten. 2-0-målet er det fineste jeg har sett fra en norsk arena på lenge.

 

 

OK, da kan vi slå fast at vi har kvaliteten (som mange bruker som forklaring på hvorfor kvinnefotball trekker så få). Hva blir neste unnskyldning?

 

Spør du meg? I så fall har jeg ikke noe svar... Jeg tror egentlig også at målestokken som ble brukt var mtp. Toppserien.

Å? Litt pussig siden veldig få av målene fra Toppserien vises på TV, og det jo er vanskelig å få med seg mer enn en kamp pr. runde.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så var det skrevet av en fyr som har vært på mange kamper over flere år, da. Dessuten får man jo med seg målene om man ser på opptak fra kamper, som alle ligger inne i arkivet vårt.

 

Det gjør det ikke for det kreves faktisk at det filmes fra kampene noe det faktisk ikke så ofte gjør. Ellers vil jeg faktisk synes det er rqrt at han kun mente i Toppserien for siden Stabæk er beste laget ville det jo være forventet at vi også hadde de beste målene, og således ikke så mye å snakke om.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så var det skrevet av en fyr som har vært på mange kamper over flere år, da. Dessuten får man jo med seg målene om man ser på opptak fra kamper, som alle ligger inne i arkivet vårt.

 

Det gjør det ikke for det kreves faktisk at det filmes fra kampene noe det faktisk ikke så ofte gjør. Ellers vil jeg faktisk synes det er rqrt at han kun mente i Toppserien for siden Stabæk er beste laget ville det jo være forventet at vi også hadde de beste målene, og således ikke så mye å snakke om.

 

Jeg skrev ikke at alle målene fra Toppserien ever er i arkivet, men alle opptak av kamper som er filmet. Og Stabæk har ikke eksistert i damefotballen i mer enn to sesonger, så da blir det jo et poeng at han drar frem og sammenligner med tidligere år.

Uansett var det slik jeg tolket utsagnet i den sammenhengen det stod i mailen. Du trenger ikke hakke på meg for en annen person sitt synspunkt.

Som Haze da, det var et flott mål, og vi skal være glade for at Caroline er hos oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så var det skrevet av en fyr som har vært på mange kamper over flere år, da. Dessuten får man jo med seg målene om man ser på opptak fra kamper, som alle ligger inne i arkivet vårt.

 

Det gjør det ikke for det kreves faktisk at det filmes fra kampene noe det faktisk ikke så ofte gjør. Ellers vil jeg faktisk synes det er rqrt at han kun mente i Toppserien for siden Stabæk er beste laget ville det jo være forventet at vi også hadde de beste målene, og således ikke så mye å snakke om.

 

Jeg skrev ikke at alle målene fra Toppserien ever er i arkivet, men alle opptak av kamper som er filmet. Og Stabæk har ikke eksistert i damefotballen i mer enn to sesonger, så da blir det jo et poeng at han drar frem og sammenligner med tidligere år.

Uansett var det slik jeg tolket utsagnet i den sammenhengen det stod i mailen. Du trenger ikke hakke på meg for en annen person sitt synspunkt.

Som Haze da, det var et flott mål, og vi skal være glade for at Caroline er hos oss.

 

Neida, men hvis det var ment slik du skriver så er det jo egentlig en selvfølgelighet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så var det skrevet av en fyr som har vært på mange kamper over flere år, da. Dessuten får man jo med seg målene om man ser på opptak fra kamper, som alle ligger inne i arkivet vårt.

 

Det gjør det ikke for det kreves faktisk at det filmes fra kampene noe det faktisk ikke så ofte gjør. Ellers vil jeg faktisk synes det er rqrt at han kun mente i Toppserien for siden Stabæk er beste laget ville det jo være forventet at vi også hadde de beste målene, og således ikke så mye å snakke om.

 

Jeg skrev ikke at alle målene fra Toppserien ever er i arkivet, men alle opptak av kamper som er filmet. Og Stabæk har ikke eksistert i damefotballen i mer enn to sesonger, så da blir det jo et poeng at han drar frem og sammenligner med tidligere år.

Uansett var det slik jeg tolket utsagnet i den sammenhengen det stod i mailen. Du trenger ikke hakke på meg for en annen person sitt synspunkt.

Som Haze da, det var et flott mål, og vi skal være glade for at Caroline er hos oss.

 

Neida, men hvis det var ment slik du skriver så er det jo egentlig en selvfølgelighet.

 

OK.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva fotballmagasinet syntes:

 

En æra er forbi og en ny tar over

På Nadderud ble det scoret tre flotte mål, da Stabæk slo Trondheims Ørn 3-0. Og to av de kan sendes rett til akademiene for lærdom av hvordan fotballmål scores, både når det gjelder kløkt og utførelse.

 

Da Solveig Gulbrandsen i forkant av det andre målet, sender ballen ut på høyre kanten til Caroline Graham Hansen, så er det på en måte en siste hilsen fra den som trer av etter en fantastisk fotballkarriere, til en som er på full vei inn i norsk toppfotball. Og måten Graham Hansen takker for ballen på, er en ren nytelse for de som liker å se gode unge fotballspillere som både evner, tørr og kan.

 

Det målet har alt som ett individuelt mål kan inneholde, balanse, smartness, utfordrer egenskaper en mot en, og til slutt en avslutning så selvsikkert at Petter Northug ville nikket gjenkjennende.

 

Caroline Graham Hansen kom i sommer fra Lyn og har tatt Toppserien som den reneste selvfølge. Jeg så henne i debuten mot Donn på dette nivået, og så allerede da det lette steget, utfordrer egenskapene og hennes utrolige egenskaper.

 

I fjor så jeg henne i Havslund Cup på Røabanen, og da var den lettbente 15 åringen i en egen klasse, blant mange unge fotballspillere.

 

Solveig Gulbrandsen spilte sin nest siste kamp på dette nivået, og har kun 90 minutter igjen av sin strålende fotballkarriere når Stabæk møter Amazon Grimstad på J.J Ugland stadion i siste kamp. Vi kommer tilbake med ett portrett med ”Sola” i en annen anledning, da vi går gjennom hennes fantastiske karriere.

 

Glass og ramme

Jeg har sagt at noen mål skulle males og settes i glass og ramme, så det blir husket for all fremtid. 16-åringen Caroline Graham Hansen sin scoring er en av disse, for den kan ses på igjen og igjen.

 

Det samme kan man si om Lisa Marie Woods sitt 3-0 mål, hvor hun hardt og presist passer ”Sola” på 16-meteren, får ballen igjen, og dundrer den i krysset som den reneste selvfølge. Måten Gulbrandsen temperer ballen på, til Woods, og hvordan hun med kraft og presisjon setter ballen i mål på, er tatt ut fra den reneste læreboken. Vakkert !!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Målene er jo faktisk så fete, begge to. Jeg synes også det første var fett, herlig balltempo. Kan noen lage en video med bare sfk-mål fra i år?

 

 

Angående melodilinjen på en slik video : det hadde vært veldig fint med en "Nadderud på lørdag"-låt. :P

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Caroline Graham Hansen
×
×
  • Opprett ny...