Gå til innhold

Kamptråd: Vålerenga - Stabæk


Harry
 Del

Anbefalte innlegg


Helle virker så langt som en litt bedre utgave av Tømmernes, og jeg regner med at han ikke er et førstevalg til neste år.

 

 

Jeg mener nå Helle har langt mer potensiale enn Bananen. Han skal jo ha æra for 1-1 målet, der var han sterk og teknisk med en mann i ryggen. I tillegg skyter han og har egentlig en del gode løp. Mangler kanskje bittelitt på toppfarten...

 

Jan Banan hadde blant annet ett glimrende hælspark til Veigar som satt Veigar helt fri rett utenfor 16 meter. Kan ikke skylde på Banan at Veigar dro den over. Om den hadde gått inn måtte man hyllet Jan som arkitekt der.

 

I første omgang jobbet Jan utrettelig begge veier, i andre var det tomt og han burde nok ikke kommet inn etter pause. Når det gjelder returløp var det så vidt jeg så bare Henning som løp helhjertet tilbake hele kampen, og det ga dessverre VIF litt for mange sjanser..

 

Jørgen Hammer mistet selvtilliten litt etter noen veldig svake balltap i 1. omgang, men jeg var veldig imponert over hvordan han hele tiden tok tøffe taklinger og i 2. omgang driblet og sendte pasninger igjen. Her har vi noe stort på gang!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hvor lite (...) Palmi evner å bidra med. Diogo skal ha pluss for et pønsj innhopp, særs fra scoringen og ut.

Hvor stor forskjell var det egentlig på Palmi og Diogo sine innhopp? Jeg synes begge to viste vilje til å bidra. For Diogo resulterte det i et stjernetreff og skåring, for Palmi rakk det bare til et par muligheter der han var centimetre fra å putte. Når man kommer inn som spiss med ti minutter igjen å spille, er det litt begrenset hva man kan utrette når man er prisgitt medspillere som ikke makter å etablere noe klart spill og press. Litt sort/hvitt og tabloid å plassere Diogo og Palmi i hver sin ende av skalen når den reelle forskjellen på hvordan de bidrar kun er noe så marginalt som et rent treff på ballen. Jeg synes begge to viste positiv energi og vilje. Når det er sagt, er det vel kun en av dem som bør være i en startellever...

Palmi gjorde muligens et bra innhopp utifra forutsetningene, men jeg kan ikke se at han utgjorde noen forskjell når han kom inn. Diogo scorer et mål, og prøver i det minste å heve tempoet. Mulig jeg er for streng med Palmi, og at rollen hans som oppspillspunkt for pinball utsparkene fra Jon, ikke er direkte flatterende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mener nå Helle har langt mer potensiale enn Bananen. Han skal jo ha æra for 1-1 målet, der var han sterk og teknisk med en mann i ryggen. I tillegg skyter han og har egentlig en del gode løp. Mangler kanskje bittelitt på toppfarten...

Helle har vist seg som en notorisk målscorer på et nivå høyere enn Tømmernes, og jeg regner med at han har større potensial enn Jan. Hvis ikke vil jeg si at det har vært en særdeles merkelig signering. Det forandrer ikke synet mitt på at jeg synes de er like som typer, og rasjonaliseringen rundt det betyr vel at Tømmernes er ferdig i klubben etter endt kontrakt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


hvor lite (...) Palmi evner å bidra med. Diogo skal ha pluss for et pønsj innhopp, særs fra scoringen og ut.

Hvor stor forskjell var det egentlig på Palmi og Diogo sine innhopp? Jeg synes begge to viste vilje til å bidra. For Diogo resulterte det i et stjernetreff og skåring, for Palmi rakk det bare til et par muligheter der han var centimetre fra å putte. Når man kommer inn som spiss med ti minutter igjen å spille, er det litt begrenset hva man kan utrette når man er prisgitt medspillere som ikke makter å etablere noe klart spill og press. Litt sort/hvitt og tabloid å plassere Diogo og Palmi i hver sin ende av skalen når den reelle forskjellen på hvordan de bidrar kun er noe så marginalt som et rent treff på ballen. Jeg synes begge to viste positiv energi og vilje. Når det er sagt, er det vel kun en av dem som bør være i en startellever...

Palmi gjorde muligens et bra innhopp utifra forutsetningene, men jeg kan ikke se at han utgjorde noen forskjell når han kom inn. Diogo scorer et mål, og prøver i det minste å heve tempoet. Mulig jeg er for streng med Palmi, og at rollen hans som oppspillspunkt for pinball utsparkene fra Jon, ikke er direkte flatterende.

 

 

Diogo fosset jo opp på høyresiden gang etter gang. Dro av spillere, kom rundt, og la inn. Flere veldig bra innlegg - bak forsvaret men utenfor rekkevidden til keeper. Palmi var hele tiden litt for seint ute. Det kan selv jeg klare (å ikke nå fram til ballen, altså). Så bidraget fra de to kan overhodet ikke sammenlignes.

 

Som skrevet i en annen tråd hadde det vært fint om Diogo en sjelden gang fikk prøvd seg fra start, så man bedre kan vurdere om han er noe å satse på med tanke på kontrakt. Eventuelt kan man jo allerede ha funnet ut at kravene fra den brasilianske klubben og/eller Diogo er for drøye, så man vet at han ikke blir lenger enn ut året?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var ikke meningen å påstå at Palmi spilte akkurat like godt som Diogo. Jeg syntes bare det var et veldig sort/hvitt syn på prestasjoner at Palmi ikke gjorde noe, mens Diogo var knall. Begge viste vilje og engasjement da de kom inn, som jeg likte å se. Som Superblaa nevner hadde Palmi en litt utakknemlig oppgave. Rollene og arbeidsoppgavene er forskjellige og kampbildet avgjør i stor grad hvor mye de de realistisk sett kan bidra. I tillegg er det noe helt annet å krige mot Vålerengas midtforsvar enn å møte en av ligaens dårligste backer, Amin Nouri. Poenget er at begge to gikk inn for å bidra og selv om det var litt forskjell på prestasjonene deres er det fryktelig unyansert om Palmi nærmest får stryk mens Diogo hylles. Palmi er en centimeters avvik i treffpunkt på headingen eller et knøttlite tiendedels sekund fra en retur fra Hirschfeldt fra å få et mål eller to, og hadde de marginene bikket motsatt vei hadde han vel prestert supert han og. Det blir veldig sort/hvitt av og til...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det blir veldig sort/hvitt av og til...

Jeg tar den.

 

Det som irriterer meg mest med kampen i går, er at vi ikke klarte å straffe VIF mer. Jeg hadde forventet meg et VIF som styrte i større grad, selv om de ikke har vært like vasse post-Moa. De gjorde en masse pasningsfeil, og virket ustødige i forsvaret. Hadde vi vært mer distinkte, hadde vi helt klart hatt muligheten til å vinne denne - spesielt med tanke på de målene vi får mot oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det som irriterer meg mest med kampen i går, er at vi ikke klarte å straffe VIF mer. Jeg hadde forventet meg et VIF som styrte i større grad, selv om de ikke har vært like vasse post-Moa. De gjorde en masse pasningsfeil, og virket ustødige i forsvaret. Hadde vi vært mer distinkte, hadde vi helt klart hatt muligheten til å vinne denne - spesielt med tanke på de målene vi får mot oss.

 

Det som irriterer meg mest er at vi slipper inn 3 mål. Skal vi vinne kamper må vi ikke slippe inn fler mål enn vi scorer. Det sier seg selv at det er vanskeligere å score 4 mål enn 1 cool.gif

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da kampen på en måte sluttet på Blaa for enkelte kan jeg informere om følgende i kamptråden.

 

Sabina jobbet søndagen og holdt oppe 1 ekstra time for at noen av våre var tørste. Så langt alt vel.

Men at det skal bli diskusjoner og ubehag for at de faktisk må tømme puben til slutt (noe det desverre som regel blir), er unødvendig.

 

Påstand: Du har er jo fast ansatt og får penger uansett.

Fakta: Feil, det er mange andre funksjoner og vakter som også skal utføres. Hun jobber da gratis

 

Påstand: Det er vår pub

Fakta: SS har noen skarve prosenter av Onkel Blaa, ikke mer

 

Påstand: Som eier kan vi synge så lenge og høyt vi vil

Fakta: Vårt bidrag til omsetning er så lav at driften er avhengig av de som kommer flere ganger i uken. Man kan derfor ikke kun ta hensyn til en liten (men dog viktig) gruppe

 

Løsningen på alt er enkel: Stikk innom og ta en øl en gang i blant, slik som f.eks. Martin87, Slum og undertegnede. Hvis vi omsetter mer i puben er det nemlig intet problem.

Endret av Bendix
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da kampen på en måte sluttet på Blaa for enkelte kan jeg informere om følgende i kamptråden.

 

Sabina jobbet søndagen og holdt oppe 1 ekstra time for at noen av våre var tørste. Så langt alt vel.

Men at det skal bli diskusjoner og ubehag for at de faktisk må tømme puben til slutt (noe det desverre som regel blir), er unødvendig.

 

Påstand: Du har er jo fast ansatt og får penger uansett.

Fakta: Feil, det er mange andre funksjoner og vakter som også skal utføres. Hun jobber da gratis

 

Påstand: Det er vår pub

Fakta: SS har noen skarve prosenter av Onkel Blaa, ikke mer

 

Påstand: Som eier kan vi synge så lenge og høyt vi vil

Fakta: Vårt bidrag til omsetning er så lav at driften er avhengig av de som kommer flere ganger i uken. Man kan derfor ikke kun ta hensyn til en liten (men dog viktig) gruppe

 

Løsningen på alt er enkel: Stikk innom og ta en øl en gang i blant, slik som f.eks. Martin87, Slum og undertegnede. Hvis vi omsetter mer i puben er det nemlig intet problem.

Hva i all verden er dette Bendix? Disse påstandene dine er overhodet ikke de samme som i Onkel Blaa-tråden... Det ble hverken reagert på stengetidspunkt eller at vi mente vi skulle synge så høyt vi ville, kun det faktum at vi ble bedt om å holde kjeft når vi dro i gang et par sanger utover kvelden. Dette har aldri vært problem tidligere og skal vi fortsette å ha Blaa som supporterpub mener jeg det må være lov til å dra i gang et par sanger på puben på kampdag. Onkel Blaa opptrer overhodet ikke som en sportspub lenger.

 

Edit: Det ble heller aldri arguentert med at noen mente de eide stedet.

Endret av Mikki
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men hvis det skal være sånn at man ikke får lov å synge Stabæk Sanger på puben før og etter kamp så vanskeliggjør det hele greia med å skape en pubkultur? Pr dags dato så er pubkulturen i Stabæk land omtrent fullstendig død og det er vel mye av grunnen til at mange av oss ved tidligere anledninger har brukt andre steder til å lade opp før kamp.

 

Selvfølgelig kred at puben holdt lenger oppe enn det som var planlagt for at øltørste bæringer skulle få slukket tørsten.

 

Når jeg skriver vår pub, så mener jeg "vår" pub, som i samlingsstedet for likesinnede blaa fans.

 

Skal ikke uttale meg om hva som skjedde etter kampen på søndag da jeg ikke var der, men tidligere har det ikke vært problemer å synge stabæk sanger på puben, være seg om det er fredag, lørdag eller søndag.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Herregud for en fisefin gjeng - blir grinete når dere får litt tilsnakk for å sitte å kauke inne på en pub, eller når andre medsupportere synger stabæksanger på tidspunkter de ikke burde (jfr. paragraf 4 side 12 i supportersangmanualen). Noen blir visst aldri fornøyde...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Herregud for en fisefin gjeng - blir grinete når dere får litt tilsnakk for å sitte å kauke inne på en pub, eller når andre medsupportere synger stabæksanger på tidspunkter de ikke burde (jfr. paragraf 4 side 12 i supportersangmanualen). Noen blir visst aldri fornøyde...

..og noen må ha en mening om absolutt ALT

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg var innom i går og fikk et lite hjertesukk fra en som tross alt ved flere anledninger holder åpent for oss, helt gratis.

 

Jeg velger å tro på den versjonen jeg fikk derifra bl.a. pga hvem som var edru og ikke.

 

Helt klart at vi skal kunne synge og skråle. Men det må gå ann å motta en beskjed uten at det skal bli problematisk av den grunn.

 

Hvis man får huden full hver gang man skal stenge, ja da blir cred`n brukt opp

 

Har ikke giddet å se etter hva som ikke stemmer med en eller annen tråd.

Fakta er at det er "vår pub", men at driften er avhengig av flere enn bare oss.

 

Hennsyn har det alltid vårt lov å ta uansett hvor man er.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mener bare at det må være lov til å synge og skråle litt på kampdag. Det betyr ikke at jeg mener man skal ta det som en selvfølge at det er like greit på en vanlig onsdag... Og selvfølgelig, det er lov å vise hensyn. Blir det neste at vi ikke får ha på oss STB-skjerf etter match fordi de som drikker på Blaa hver dag ikke liker det?!

 

Har heller ikke noe spesielt inntrykk av at folk blir sure når det stenger, når det en sjelden gang er oppe lenger enn kl. 2400 sees det vel heller på som en bonus.

 

Går det ikke an at Blaa kan være litt supportervennlige de få dagene det er kamp? Vet at mange sikkert mener dette temaet ikke er noe vits å diskutere, og ja, disse postene kan sikkert flyttes til en annen tråd. Men faktum er at pubkulturen i Stabæk er helt død. Vet det er fler enn meg som ønsker å gjøre noe med dette.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg bare lurer, men hva er pubkultur for dere?

Er det meg du spør, Dag?

 

Pubkultur for meg er i forbindelse med kamp å møte timer før, ta noen øl, synge/høre stabæksanger, snakke med folk, og lade opp til kampen. Etter kampen er det å ta en øl, prate litt om kampen og feire eventuell seier.

 

For meg er dette en naturlig del av det å være supporter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da satser vi på at alt går bra og at vi koser oss med øl musikk og sang både før og etter kampen i helgen.

Vel møtt

Blaa eller Graa er da spørsmålet... En av grunnene til at folk holder seg hjemme eller lader opp andre steder, f.eks. i byen, er Onkel Graa. Etter at stedet åpnet har folk delt seg og det finnes ikke lenger noe naturlig samlingspunkt før kamp. At man deler seg 50/50 gjør selvfølgelig at det blir dårligere stemning begge steder, samt at mange holder seg hjemme fordi de ikke aner hvor det er best stemning eller hvor folk er.

 

Hva skal man gjøre med dette??

 

Etter iherdig promotering av kick-off'en på Blaa nå på søndag (veldig bra initiativ at styret i SS) må jeg vel allikevel si at oppmøtet var tragisk. Man kunne vel telle ukjente fjes på én hånd. Maks! Kl. 15 kunne man telle ca. 10 personer på puben...

 

Edit: Jeg ser kun én løsning på dette: Stenge Onkel Graa.

Endret av Mikki
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg ser veldig mange av poengene til Mikki. Det er rett og slett langt lavere terskel for å ha et hjemmefors nå om dagen enn før, for å slippe å dra på Blaa/Graa. Graa er et samlebord. Nå vet jeg ikke om jeg har vært så lenge i utlandet at jeg har glemt hva et samlebord er for noe, men sist jeg sjekka handlet det om å supplere et behov på en mekanisk, upersonlig måte.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter kampen er det å ta en øl, prate litt om kampen og feire eventuell seier.

 

Trodde du dro ut på fylla uansett utfall av kampen, jeg...

Totalt unødvendig kommentar og kan godt slettes. Jeg prøver faktisk å ta tak i noe som virkelig ikke fungerer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter kampen er det å ta en øl, prate litt om kampen og feire eventuell seier.

 

Trodde du dro ut på fylla uansett utfall av kampen, jeg...

Totalt unødvendig kommentar og kan godt slettes. Jeg prøver faktisk å ta tak i noe som virkelig ikke fungerer.

 

Det kan hende at det er det hun gjør også...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter kampen er det å ta en øl, prate litt om kampen og feire eventuell seier.

 

Trodde du dro ut på fylla uansett utfall av kampen, jeg...

Totalt unødvendig kommentar og kan godt slettes. Jeg prøver faktisk å ta tak i noe som virkelig ikke fungerer.

 

Det kan hende at det er det hun gjør også...

 

Når jeg blir produsent skal jeg lage en tv-serie om de to der.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Vålerenga - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...