Gå til innhold

SFK-Kolbotn


sexxes
 Del

Anbefalte innlegg


Toppkampen mot Kolbotn er flyttet til søndag. Antar at det har med at våre danske spillere spiller landskamp torsdag, og har krav på sine 48 timer. Dermed er det pr. i dag to kamper på Nadderud denne dagen. 2. laget herrer spiller 17.00, også denne er blitt flyttet på med en time. Mer info kommer sikkert til uken.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


http://www.fotball.no/System-pages/Kampfakta/?matchId=3350953

 

Vibeke Karlsen som hoveddommer er vel greit nok. En av de mest rutinerte i Toppserien. På linjene finner vi Didar Akrei og Arslan Hussain. Begge relativt ukjente for meg. Fjerdedommer er Marianne Braathen Velo, og da sier jeg hvorfor? Her har vi en av de beste kvinnelige assistendommerne i Norge, og så blir hun satt opp som fjerdedommer. Jaja.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har to som sliter med lysken (hilsen han som har vært på begge ukens treninger)

Kanskje jeg skal gjøre meg dyrebar og ikke si hvem...

 

Den ene fikk problemer under skuddtrening på søndag. Hvem kan det være som bruker en sjelden frihelg til å trene avslutninger?

Den andre kom midt under gårsdagens trening.

 

Jeg tror dette ordner seg slik at vi ikke blir særlig svekket til kampen mot Kolbotn

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har to som sliter med lysken (hilsen han som har vært på begge ukens treninger)

Kanskje jeg skal gjøre meg dyrebar og ikke si hvem...

 

Den ene fikk problemer under skuddtrening på søndag. Hvem kan det være som bruker en sjelden frihelg til å trene avslutninger?

Den andre kom midt under gårsdagens trening.

 

Jeg tror dette ordner seg slik at vi ikke blir særlig svekket til kampen mot Kolbotn

Dette er vel ting vi strengt tatt ikke skal skrive om her. Så i det minste bra du ikke nevner navn. Fikk ihvertfall selv klar beskjed å ikke skrive om spillere med skader.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har to som sliter med lysken (hilsen han som har vært på begge ukens treninger)

Kanskje jeg skal gjøre meg dyrebar og ikke si hvem...

 

Den ene fikk problemer under skuddtrening på søndag. Hvem kan det være som bruker en sjelden frihelg til å trene avslutninger?

Den andre kom midt under gårsdagens trening.

 

Jeg tror dette ordner seg slik at vi ikke blir særlig svekket til kampen mot Kolbotn

Dette er vel ting vi strengt tatt ikke skal skrive om her. Så i det minste bra du ikke nevner navn. Fikk ihvertfall selv klar beskjed å ikke skrive om spillere med skader.

 

 

Hvorfor er det så utrolig farlig å nevne navn på spillere som er skadet. Er dette et område hvor jentene skal særbehandles i forhold til gutta? Hvem har bestemt dette?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi har to som sliter med lysken (hilsen han som har vært på begge ukens treninger)

Kanskje jeg skal gjøre meg dyrebar og ikke si hvem...

 

Den ene fikk problemer under skuddtrening på søndag. Hvem kan det være som bruker en sjelden frihelg til å trene avslutninger?

Den andre kom midt under gårsdagens trening.

 

Jeg tror dette ordner seg slik at vi ikke blir særlig svekket til kampen mot Kolbotn

Dette er vel ting vi strengt tatt ikke skal skrive om her. Så i det minste bra du ikke nevner navn. Fikk ihvertfall selv klar beskjed å ikke skrive om spillere med skader.

 

 

Hvorfor er det så utrolig farlig å nevne navn på spillere som er skadet. Er dette et område hvor jentene skal særbehandles i forhold til gutta? Hvem har bestemt dette?

 

Er vel først og fremst snakk om spillere som kan være usikre til neste kamp, og da er man ikke så lysten på at andre skal vite at den og den er småskadet. Dette gjelder vel forsåvidt også for gutta, men de får jo litt mer oppmerksomhet, og sånt sett er vel ting vanskligere å skjule. Er vel ikke direkte slik at noen har bestemt det, men en som ba meg om ikke å nevne slike ting er en som har vært involvert i herrelaget i mer enn et tiår.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var vel en grunn til at jeg ikke nevnte navn. At en tropp har noen som sliter litt med småskader, ja det er nok heller det normale enn unntaket. Tror heller ikke Kolbotn har "fiskere" her på forumet.

 

Info til kampen:

Onkel Blaa åpner 11/2 time tidligere slik at vi skal rekke noen øl før kampen. Kranene åpner kl 11:30

Det blir ingen arr. med SFK etter kampen slik det har vært diskutert tidligere. Dette da kampen er flyttet til en søndag (ikke-party-dag)samt at 2. laget til gutta spiller noen timere senere.

 

Men fortvil ikke det blir et opplegg i løpet av de 2 neste kampene

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det var vel en grunn til at jeg ikke nevnte navn. At en tropp har noen som sliter litt med småskader, ja det er nok heller det normale enn unntaket. Tror heller ikke Kolbotn har "fiskere" her på forumet.

 

 

Du mener at det bare er Røa som har det? Vel, vet ihvertfall om en annen klubb som har folk som leser her inne, og da regner jeg egentlig med at det gjelder en del andre også inkl. Kolbotn.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kanskje dere skal snakke i kode? 

 

"Blaa fisker har fått grønn oter i netting. Jeg gjentar, grønn oter for blaa fisker. Anmoder om fisketråler til Salangen." 

 

Sleng med at dere nekter å sette opp en anstendig formasjon også etter kamp, så begynner dere å bli bittelittegrann paranoide her. 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kanskje dere skal snakke i kode?

 

"Blaa fisker har fått grønn oter i netting. Jeg gjentar, grønn oter for blaa fisker. Anmoder om fisketråler til Salangen."

 

Sleng med at dere nekter å sette opp en anstendig formasjon også etter kamp, så begynner dere å bli bittelittegrann paranoide her.

 

Bittelittegrann? Bendix: Kommer du innom treningen imorgen, så kan vi gå gjennom kodene :lol:

 

http://www.youtube.com/watch?v=ZEPq0FvFm3g&p=B53FF65C2C022AC5&playnext=1&index=2

 

http://www.youtube.com/watch?v=_aIhh9nFYv4

 

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kort kampoppsummering:

  • Vi var uventet defensive mesteparten av kampen, med unntak av en periode i slutten av andreomgang.
  • Det virker som det er få i toppserien som kan offsideregelen. Ikke linjedommerene, og ikke spissene våre, og ikke vi heller. Det siste delvis et utslag av frustasjon over de to første.
  • Vi hadde fem-syv enorme sjanser. Av typen åpent mål på fem meters hold eller alene med keeper. Blant andre ved Lisa, Kristy, Caroline og Maiken.
  • Maiken kom inn først etter 60 minutter, ga oss mer trøkk i angrepet, men ble skadet 25 minutter senere - frykter hun ikke kan spille mer i år.
  • Kolbotn hadde to fete sjanser, en mot slutten av hver omgang.
  • Vi sang lite, spesielt i starten av kampen. Men hunden Nils, det skulle vi synge.
  • Dommeren var elendig - dog upartisk, hun var elendig også i vår favør. Men ettersom vi normalt skal ha langt flere frispark, og færre gule kort enn motstanderen (fordi vi har såpass mye ballbesittelse), er det til vår ulempe med dommere som går glipp av mye.

Endret av geirti
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er utrolig at vi ikke klarer å skore når vi har over 5 100% sjanser! Flere ganger er det jo større sjanse for å skore enn å bomme.

 

Linjemannen var jo helt elendig, han vinket jo offside når Kristy jobbet hjem og hentet opp ballen på VÅR banehalvdel, det skal vel ikke teoretisk gå ann en gang?

 

Det positive er jo at vi uansett burde ha vunnet de siste kampene, så denne kampen gjorde jo ikke så stor forskjell. Røa har jo også mye tøffere kampprogram igjen enn oss. De har igjen Arna-Bjørnar, LSK og Kolbotn. De kommer jo antageligvis å avgi poeng i en eller flere av de kampene, får vi håpe :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Linjemannen var jo helt elendig, han vinket jo offside når Kristy jobbet hjem og hentet opp ballen på VÅR banehalvdel, det skal vel ikke teoretisk gå ann en gang?

 

Så lenge hun var i offside da den opprinnelige pasningen ble slått er det riktig avblåsning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Uff uff. Husker i fjor vi hadde det feilskjæret vi hadde råd til å ha. Det har vi hatt nå også.

 

Hjemme mot Ørn og borte mot Amazon er jeg ikke så veldig bekymret for, men neste kamp nå mot LSK, den kan bli litt skummel.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingen walk in the park dette, nei. Gjetter på at Røa slår Kolbotn 1-0 etter scoring i det 92. minutt.

 

Vi MÅ vinne de 3 neste kampene og det er ikke bare LSK som blir tøft, i hvertfall ikke om Pape er ute.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ingen walk in the park dette, nei. Gjetter på at Røa slår Kolbotn 1-0 etter scoring i det 92. minutt.

 

Vi MÅ vinne de 3 neste kampene og det er ikke bare LSK som blir tøft, i hvertfall ikke om Pape er ute.

 

Jepp, det er ille med Pape ute, men nå er det jo slik at Pape faktisk har startet i mindre enn 1/3 av sesongens kamper. Riktignok kommet inn som innbytter i omtrent like mange kamper, men vi har faktisk måttet klare oss uten henne mestparten av sesongen. Da er det mer bekymrende at en del andre spillere hangler også. Resten kan tas i neste kamptråd.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Egen oppsummering

Spillerne: Slet i store deler av kampen med både tempo og presisjon.

Offside: Når spissene starter holder midtbanen igjen ballen og spiller først når de er i offside (det er nemlig ikke bare spissene sin feil).

Linjedommer: som sliter med å holde armen i ro.

SS: dårlige frem til Alz kommer

SS bra frem til det er igjen 20 min.

SS siste 20 min: Vi slutter vi å støtte laget skikkelig, og lar frustrasjonen over dårlige pasninger og dommertabber få det meste av oppmerksomheten. Greit å disse dommer, men mishagsytringer over egne spillere er ikke noe å være stolte av, mener nå jeg da...

 

Nå blir det jævlig viktig å stable flest mulig folk til bortekampen mot LSK førstkommende lørdag.

Endret av Bendix
Lenke til innlegg
Del på andre sider


SS siste 20 min: Vi slutter vi å støtte laget skikkelig, og lar frustrasjonen over dårlige pasninger og dommertabber få det meste av oppmerksomheten. Greit å disse dommer, men mishagsytringer over egne spillere er ikke noe å være stolte av, mener nå jeg da...

 

Jeg skal ikke påstå at jeg husker alt jeg ropte på slutten av kampen, dommeren fikk vel sin dose av ubehageligheter. Når det gjelder spillerne mener jeg at de må tåle et og annet utrop av typen "løp for faen" eller lignende. Men det må ikke gå på bekostning av at man fortsatt synger for å prøve å påvirke dem positivt. Noe særlig styggere enn nevnte eksempel skal man dog ikke være, verken piping, sjikanerende kommentarer eller annet tull. Skulle jeg ha klart å få ut av meg noe sånt, skal jeg love å gå i meg selv og tenke litt mer over hva jeg slenger ut av meg.

 

Men som sagt så lenge man ikke går lenger i ropene sine enn "blø for drakta..." så synes jeg det får passere så lenge det ikke går ut over synginga.

 

Bikkja til Nils derimot....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


SS siste 20 min: Vi slutter vi å støtte laget skikkelig, og lar frustrasjonen over dårlige pasninger og dommertabber få det meste av oppmerksomheten. Greit å disse dommer, men mishagsytringer over egne spillere er ikke noe å være stolte av, mener nå jeg da...

 

Jeg skal ikke påstå at jeg husker alt jeg ropte på slutten av kampen, dommeren fikk vel sin dose av ubehageligheter. Når det gjelder spillerne mener jeg at de må tåle et og annet utrop av typen "løp for faen" eller lignende. Men det må ikke gå på bekostning av at man fortsatt synger for å prøve å påvirke dem positivt. Noe særlig styggere enn nevnte eksempel skal man dog ikke være, verken piping, sjikanerende kommentarer eller annet tull. Skulle jeg ha klart å få ut av meg noe sånt, skal jeg love å gå i meg selv og tenke litt mer over hva jeg slenger ut av meg.

 

Men som sagt så lenge man ikke går lenger i ropene sine enn "blø for drakta..." så synes jeg det får passere så lenge det ikke går ut over synginga.

 

Bikkja til Nils derimot....

 

Så lenge man bytter tribune fordi man er flau over at det synges om hunden Nils, bør det vel byttes tribune når man selv skjeller ut spillere og dommere etter noter, slik at andre supportere blir flaue?

Sånn på rent generelt grunnlag, altså...?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Budstikkas spillerbørs fra kampen er latterlig patetisk. CGH 3 og Moore 6 WTF....

 

Vel, du er vel ikke uenig i det den førstnevnte fikk? Synes børsen faktisk var mye verre forrige hjemmekamp. Budstikka var til og med enig med meg om hvem som var beste spiller :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Klart spillerne må tåle litt tyn, men vi som enhet må ikke miste fokus fra å støtte laget (Cred til Alz som får oss på rett fokus igjen).

 

Har snakket med LSK i dag, denne gangen kommer det nok kanarifugler, ikke bare spurv med trommer som sist gang. Vi "pissa" på dem sist, det skal vistnok hevnes på lørdag :unsure:

 

Kommer ut artikkel om dette i løpet av dagen. Griseviktig å få mange med til neste kamp.

Vi skal ikke bli sunget ut på noen arena.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så en del av målsjansene våre igjen nå nettopp, og TV-bildene viser at det faktisk ikke bare er våre spillere som er "udugelige" foran mål, men at det er veldig bra keeper og forsvarsspill. Tre sjanser med Kristy hvor hun har en motstander helt oppe i seg, samt en hvor keeper er mindre enn en meter foran henne. Solveig har også en hvor hun er mer presset enn det så ut fra tribunen, og selv Maikens miss fra to meter er det en Kolbotn-spiller som er i veien. Eneste er Lisa hvor hun er på vei igjennom, men velger å skyte fra 15 meter fremfor å gå noen meter til for å å skyte, evt. dra av keeper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


SS siste 20 min: Vi slutter vi å støtte laget skikkelig, og lar frustrasjonen over dårlige pasninger og dommertabber få det meste av oppmerksomheten. Greit å disse dommer, men mishagsytringer over egne spillere er ikke noe å være stolte av, mener nå jeg da...

 

Jeg skal ikke påstå at jeg husker alt jeg ropte på slutten av kampen, dommeren fikk vel sin dose av ubehageligheter. Når det gjelder spillerne mener jeg at de må tåle et og annet utrop av typen "løp for faen" eller lignende. Men det må ikke gå på bekostning av at man fortsatt synger for å prøve å påvirke dem positivt. Noe særlig styggere enn nevnte eksempel skal man dog ikke være, verken piping, sjikanerende kommentarer eller annet tull. Skulle jeg ha klart å få ut av meg noe sånt, skal jeg love å gå i meg selv og tenke litt mer over hva jeg slenger ut av meg.

 

Men som sagt så lenge man ikke går lenger i ropene sine enn "blø for drakta..." så synes jeg det får passere så lenge det ikke går ut over synginga.

 

Bikkja til Nils derimot....

 

Så lenge man bytter tribune fordi man er flau over at det synges om hunden Nils, bør det vel byttes tribune når man selv skjeller ut spillere og dommere etter noter, slik at andre supportere blir flaue?

Sånn på rent generelt grunnlag, altså...?

 

Her er det så mye insinuasjoner at jeg umulig kan la det ligge, men jeg foreslår at vi tar det på PM i stedet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har ofte lurt på hvorfor uttrykket "skjelle ut etter noter" så ofte misbrukes. Unge geirti sang da virkelig ikke ukvemsordene? Han skrek bl.a dommerho.. (som vi andre nøyde oss med å tenke intenst) men skrikingen var da vitterlig uten både takt og tone. Jeg foreslås at Haze sier innskild og retter utsagnet til "skjelle ut uten noter".

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

SFK-Kolbotn
×
×
  • Opprett ny...