Gå til innhold

Kamptråd Stabæk - Ålesund


Forza Stabæk
 Del

Anbefalte innlegg


Er vel på tide at denne blir startet...

 

Håper på følgende lag:

 

JK

VEH---JIH---JH---BOE

Diogo---PF---HH---Mix

VPG---JA

 

Ser gjerne at MH kommer inn i løpet av kampen..

 

Edit: Ser jeg denne i TA kommer vedkommende som blåser i den til å få den stappet et visst sted....

 

http://webtv.tv2.no/webtv/main.do?treeId=2171&progId=263210&ref=nf

Endret av Forza Stabæk
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Statistikk før Aalesund-Stabæk

4 seire av 4 mulige så langt, klarer vi 5 av 5?

Stabæk har tatt imot AaFK 4 ganger tidligere i tippeligaen. Det har endt med 4 seire og sifrene 3-1, 4-2, 2-1 og 3-0. I et normalår skulle dette vært en sikker hjemmeseier, men mange sterke statistikker er blitt ødelagt så langt i år. Vi har nylig kommet ut av bunnstiden, mens Aalesund fortsatt har snusen på medalje.

Tabeller

Tippeligaen 2010

4. Aalesund 12-3-10, 35-29, 39p

11. Stabæk 9-6-10, 39-39, 33p

 

Hjemmetabellen

12. Stabæk 5-2-6, 20-20, 17p

 

Bortetabellen

7. Aalesund 4-0-8, 11-17, 12p

 

Formtabell

6. Aalesund 9p (3-0-0-0-3-3)

7. Stabæk 9p (0-3-3-0-0-3)

Innbyrdes oppgjør

Hjemme 4-0-0, 12-4

Borte 2-2-1, 9-6

Totalt 6-2-1, 21-10

(Det legges til i en liten parentes at vi har 1-0-1 hjemme og 0-0-1 borte i cupkamper mot AaFK)

 

Største seier

4-1 (Color Line Stadion, juni -07)

Største (og eneste) tap

0-1 (Color Line Stadion, mai -05)

 

Stabæks toppscorerliste mot AaFK

Gunnarson 4

Nannskog 2

Farnerud 2

Anderson 1

Mix 1

Hauger 1

Mål og sjanser

Målsjanser for

2. Stabæk 132 (snitt 5.3)

12. Aalesund 100 (snitt 4.0)

 

Sjanseutnyttelse

6. Aalesund 35%

12. Stabæk 29.5%

 

Målsjanser mot

5. Aalesund 101 (snitt 4.0)

10. Stabæk 110 (snitt 4.4)

 

Avverging av målsjanser

4. Aalesund 71.3 %

11. Stabæk 64.5%

 

Aalesund har vært et utpreget hjemmelag i år, og har kun tatt 12 av 39 poeng på bortebane. Om vi ser på mål- og sjansestatistikken ser vi at de er flinke til å utnytte sjansene sine, samtidig som de slipper motstanderne til få sjanser og mål. Dette passer Stabæk i grunn veldig dårlig ettersom vi har vært for dårlige foran begge mål i årets sesong.

På pluss-siden setter vi det faktum at Aalesund ikke har klart å vinne 3 kamper på rad i årets sesong (nå har de to på rad) og vår gode historikk på hjemmebane. Det teller nok også positivt for vår del at de spillerne som har gått skadet nå har hatt tid til å spille seg i bedre form, samtidig som de har hatt tid til å øve på spillemønsteret vårt. I serieinnspurten kan det faktisk slå ut positivt i forhold til andre lag der belastningen på de beste spillerne har vært større gjennom sesongen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Aafk er gode de, men nå må vel Jønsson snart gi hjemmepublikum noe å glede seg over!

Tror dessverre det er noen andre enn Jönsson som må sørge for det.

Håper på Diogo fra start i dag.

Endret av Haze
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor frykter jeg at Aafk skal ordne en borteseier i morgen? Føler hver gang vi hører at noen lag sliter med et eller annet, så snur det mot Stabæk... Håper at jeg tar feil!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor frykter jeg at Aafk skal ordne en borteseier i morgen? Føler hver gang vi hører at noen lag sliter med et eller annet, så snur det mot Stabæk... Håper at jeg tar feil!

AaFK sliter da ikke med noe om dagen, de har 2 seire på rad, hvilket også er tangering av årsbeste.

Med Hønefosstap i dag, vil kvallik kun våre mulig i teorien, vi får håpe gutta senker skuldrene og kliner til, sesongavslutningene pleier å være bra under jj

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vinner vi i dag, er plassen endelig sikret. Da har vi minst 27 mål, og 12 poeng å gå på. Det betyr at HBK må ta inn 3 poeng på oss hver runde, i tillegg til 7 mål. Da er det större sannsynlighet for at vi vinner serien neste år!?!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvorfor frykter jeg at Aafk skal ordne en borteseier i morgen? Føler hver gang vi hører at noen lag sliter med et eller annet, så snur det mot Stabæk... Håper at jeg tar feil!

AaFK sliter da ikke med noe om dagen, de har 2 seire på rad.....

 

Fra Aftenposten:

"Mot Stabæk søndag kan det se ut som om Johan Arneng, som fortsatt ikke har scoret et seriemål i år, får en svært offensiv rolle på midtbanen."

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article181773.ece

 

Hattrick av Arneng i dag?? :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider


1. Forstår ikke helt hvorfor Palmi skal starte - Enten Hammer (JIH på back og VEH på kant) eller Diogo hadde vel värt bedre alternativer. Med tanke på hvem som blir i klubben til neste år, hadde vel det förste alternativet värt å foretrekke.

 

2. Andersson ser aldri ut som han satser inn i dueller. Likevel klarer fyren å bli langtidsskadet - dette må jo väre et ekstremt tilfelle av ben/muskelskjörhet...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Med Vikingseier hjemme mot Godset i morra, får vi fölgende tabell:

 

tett fra og med fjerdeplassen:

4. AaFK 39

5. FKH 38

6. Odd 38

7. Viking 37

8. Start 37

9. SIF 37

10. LSK 36

11. Stabäk 36

og langt ned til neste lag for oss:

12. Brann 30

 

Lag i fet skrift er lag vi ligger langt bak i målforskjell, lag med understreket skrift er lag vi slår på målforskjellen. Dette kan faktisk bli veldig spennende med tanke på fjerdeplassen - som riktignok ikke vil gi europacupspill (ettersom verken RBK, VIF eller Tromsö blir cupmester). Hmm, det som teller nå er jo faktisk fair play-plassen, men den har nå også blitt såpass resultatorientert at vi burde klare den dersom vi gjör det bra i de kommende kampene...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Deilig å se litt god Stabæk-fotball igjen! Skikkelig lagseier, og kred til Jönsson for en godt gjenomført kamp :-)

 

Fuck Jönsson!

 

 

Ta deg sammen.

 

Vil også gi Palmason skryt for veldig god innsatsvilje i dag! Jobber og sliter både bakover og der fremme. Godt å se!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bra kamp i dag, selvom det ble vel spennende på slutten.

Bra jobbing, og tidsvis pent spill.

Evig optimist - det er bare 3 poeng opp til 4.plass. Det som så ut til å bli helsvart, kan bli ok alikevel.

Stå på gutta!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En av de beste kampene vi har spilt på en god stund! Stor innsatsvilje og godt spill av de blaa, bare synd vi ikke holder 0'en :/ Vi burde avgjort kampen tidligere og det er unødvendig å gjøre det så spennende som vi gjør det! Morro at Hedenstad får sitt 1. mål i TL :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En av de beste kampene vi har spilt på en god stund! Stor innsatsvilje og godt spill av de blaa, bare synd vi ikke holder 0'en :/ Vi burde avgjort kampen tidligere og det er unødvendig å gjøre det så spennende som vi gjør det! Morro at Hedenstad får sitt 1. mål i TL smile.gif

Han ble kreditert scoringen mot Viking i fjor. Langskudd som skled mellom beina til Myhre.

 

Vil for øvrig trekke fram Palmi i dag. Bra innsats, og viste samtidig tegn på god selvtillit.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En av de beste kampene vi har spilt på en god stund! Stor innsatsvilje og godt spill av de blaa, bare synd vi ikke holder 0'en :/ Vi burde avgjort kampen tidligere og det er unødvendig å gjøre det så spennende som vi gjør det! Morro at Hedenstad får sitt 1. mål i TL smile.gif

Han ble kreditert scoringen mot Viking i fjor. Langskudd som skled mellom beina til Myhre.

 

Vil for øvrig trekke fram Palmi i dag. Bra innsats, og viste samtidig tegn på god selvtillit.

My bad :unsure:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Årsbeste i Telenor Arena? Jeg vil si det. Offensivt er dette i alle fall den eneste kampen i år som minner meg littegrann om 2008-sesongen. Synes Palmi overrasker veldig positivt med gode offensive løp og bra jobbing defensivt. Johan er strålende i 2. omgang, og Veigar er mer konstruktiv enn på lenge. Deilig å se!At vi slipper inn målet i 2. omgang, og igjen får panikk hver gang AAFK nærmer seg vår 16-meter, ødelegger likevel noe av totalopplevelsen. Som jeg gleder meg til Lennartssons entré! Forhåpentligvis kan han rydde opp i det defensive kaoset.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd Stabæk - Ålesund
×
×
  • Opprett ny...