Gå til innhold

Hva gjør du 19:55?


geirti
 Del

  

229 stemmer

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.

Anbefalte innlegg


Det er vel noen andre spillere som også bør hylles, Jon Inge, Diogo og Jan Banan spiller sin siste hjemmekamp.

 

Det er vel også ganske sannsynlig at Daniel legger opp, og han hadde virkelig fortjent litt hyllest!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har egentlig ikke lyst til å si så mye i denne tråden. Men husk på en ting - vi snakker også om slutten av sesongen på TA.

 

Jeg ber om at vi forsøker å avslutte positivt, dvs ikke synge nidviser/pipe ut JJ. Men heller ikke hylle mannen som har ødelagt denne sesongen for meg personlig og for sbvrt mange andre.

 

Vi kan hylle laget, Tom og andre som slutter.

 

Vennligst ikke snu ryggen til.

 

 

Igrunn er min oppfordring til alle: Ikke oppfør dere som om dere var "fotballsupportere"....

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Virker på meg som at XX-runkerne her inne glemmer en ganske vesentlig ting her - han har faktisk fått klekkelig betalt for de resultatene han har fått.

 

Verken $$ eller SF skylder XX noe som helst.

 

Du kan begynne å heie på Hosle eller Jutul. Der er det ingen som får betalt.

 

Alle spillerne våre får lønn, og ingen spiller mot sin vilje.

 

Det har vært foreslått å hylle en del andre spillere:

 

Diogo: Hvorfor? Fattiggutten fra Brasil har tjent mange årslønner på å spille i Stabæk. Vi skyller han ingenting.

Daniel: Hvorfor? For to år siden sutret han seg til ny kontrakt og sa han kunne spille til han ble 40. Han har lurt oss og tatt pengene våre.

Tom: Stallfyllet som bare spiller hver gang vi mangeler spillere? Spilleren som aldri ble god nok for utlandet, men som likevel hever millionlønn?

Banan: Han har da bare ødelagt? Når han lurer Stabæk til å kjøpe han fra Asker burde han levert bedre.

 

osv osv.

 

Jeg mener vi skal hylle disse fire også, uavhengig om de har fått betalt eller ikke.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

Kan du ikke la din egen bitterhet ligge, og la de som ønsker å hylle JJ gjøre det? Som du ser av avstemningen virker det som at mange av de "vanlige" tribunesliterne ønsker det. Når du kommer på feltet på søndag kan du se rundt deg og se hvor mange de er, og så telle opp hvor mange du har rundt deg av die hard fans som har hatet JJ mer enn dere har elsket Stabæk. Ikke ødelegg for resten!

 

Jeg forstår ikke hvorfor dere på sittetribunen gidder bry dere med hva vi på ståtribunen foretar oss.

 

Hvorfor ikke la folk få lov til å vise sin velbegrunnede misnøye med xxx sin æreløse avskjed? Hvorfor skal vår ytringsfrihet knebles?

 

Hylling vil garantert medføre mishagsytringer.

 

Det beste for alle er at vi ignorer xxx. La oss synge for de trofaste i stedet. Som Jon, Vegar, Veigar, Daniel, Mix, Pontus, Henning, Tom, Jørgen S, Diogo, Banan, Jørgen H, Johan, Morten, Jon Inge, Iven, Torstein, Marius, Palmi og Tor Marius for å nevne noen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg forstår ikke hvorfor dere på sittetribunen gidder bry dere med hva vi på ståtribunen foretar oss.

 

Fordi vi for alle andre er én gruppe: Pappagutter som heier på Stabæk

 

På samme måte som at mange på ståtribunen syntes det var pinlig da noen troppet opp med blomster til Alan og fikk vinkling at det var på vegne av alle Stabæk-supportere.

 

Hvis TV2 samler fem som vil hylle JJ, tar dem med til Blaa og intervjuer dem som "Stabæk-supportere støtter JJ", ville du likt det? Eller ville du bare trukket på skuldrene og ikke brydd deg om hva de på sittetribunen mener?

 

Ståtribunen er en fantastisk ressurs, men en markering av misnøye med JJ vil automatisk bli sett på som alle stabæksupporteres felles reaksjon. Derfor bryr jeg meg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sittetribunen er en potensiell ressurs, men en markering i form av hylling av JJ vil automatisk bli sett på som alle stabæksupporteres felles reaksjon. Derfor bryr vi oss.

 

 

Ståtribunen har ikke store problemer med å overdøve sittetribunen.

 

Og derfor er selvsagt det beste for alle parter, inkl. xxx at denne patetiske avtakkinga forbigås i stillhet. La oss hylle den som hylle skal, Tom, i stedet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og derfor er selvsagt det beste for alle parter, inkl. xxx at denne patetiske avtakkinga forbigås i stillhet. La oss hylle den som hylle skal, Tom, i stedet.

 

Agree!

 

Men står valget mellom å akseptere høflig applaus og å akseptere piping velger jeg det første, fordi det er den positive reaksjonen.

 

Jeg vet ikke hva som kommer til å skje, men jeg tror altså det blir høflig applaus. Den største faren i spente, militære situasjoner er ikke de som avventer og aksepterer småting fra fienden. Den største faren er en trigger happy enkeltperson som kan starte en hel krig. Klarer man på ståtribunen å akseptere små provokasjoner fra sittetribunen, og dermed unngå en åpen krangel som Davy & co vil kose seg med?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg forstår ikke hvorfor dere på sittetribunen gidder bry dere med hva vi på ståtribunen foretar oss.

 

Fordi vi for alle andre er én gruppe: Pappagutter som heier på Stabæk

 

På samme måte som at mange på ståtribunen syntes det var pinlig da noen troppet opp med blomster til Alan og fikk vinkling at det var på vegne av alle Stabæk-supportere.

 

Hvis TV2 samler fem som vil hylle JJ, tar dem med til Blaa og intervjuer dem som "Stabæk-supportere støtter JJ", ville du likt det? Eller ville du bare trukket på skuldrene og ikke brydd deg om hva de på sittetribunen mener?

 

Ståtribunen er en fantastisk ressurs, men en markering av misnøye med JJ vil automatisk bli sett på som alle stabæksupporteres felles reaksjon. Derfor bryr jeg meg.

 

 

Kan ikke dere på sittetribunene gjøre som dere alltid har gjort: GÅ RETT ETTER KAMPSLUTT? Da slipper vi på ståtribuene (som ofte står igjen og synger for laget når vi har gått på forsmedelige tap) å ta "HENSYN" til dere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan ikke dere på sittetribunene gjøre som dere alltid har gjort: GÅ RETT ETTER KAMPSLUTT? Da slipper vi på ståtribuene (som ofte står igjen og synger for laget når vi har gått på forsmedelige tap) å ta "HENSYN" til dere.

 

Er det virkelig måten å gjøre det på, å lage splid mellom ståtribune og sittetribune? Du får ikke til et mer et mer unisont stabæk-publikum med sånne uttalelser, tro meg.

 

Edit: loka opp quotinga

Endret av Slum
Fix
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Og derfor er selvsagt det beste for alle parter, inkl. xxx at denne patetiske avtakkinga forbigås i stillhet. La oss hylle den som hylle skal, Tom, i stedet.

 

Agree!

 

Men står valget mellom å akseptere høflig applaus og å akseptere piping velger jeg det første, fordi det er den positive reaksjonen.

 

 

Jeg godtar ikke høflig applaus.

Enten fullstendig stilhet (ingen applaus) eller krig.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan ikke dere på sittetribunene gjøre som dere alltid har gjort: GÅ RETT ETTER KAMPSLUTT? Da slipper vi på ståtribuene (som ofte står igjen og synger for laget når vi har gått på forsmedelige tap) å ta "HENSYN" til dere.

 

Er det virkelig måten å gjøre det på, å lage splid mellom ståtribune og sittetribune? Du får ikke til et mer et mer unisont stabæk-publikum med sånne uttalelser, tro meg.

 

Edit: loka opp quotinga

Det er vel rimelig klart at mange av de 'høye herrer' i SS synes folk på sittetribunene er mindreverdige... 

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er vel rimelig klart at mange av de 'høye herrer' i SS synes folk på sittetribunene er mindreverdige...

 

Ellers lei av å høre på "yppersteprestene" her inne som preker vedtatte sannheter om JJ og andre ting. Og så fort man er uenig med menigheten, så er det som å banne i kjerka, og man føler seg nesten bannlyst... Ting er ikke alltid så svart/hvitt.

 

De som misslikte at JJ ikke trakk seg etter å ha annonsert sin overgang til rbk, fikk sagt sitt i media (på vegne av enkelte i SS), samme dag. I morgen er det ingen som skal kneble noen. De som ønsker å klappe for JJ er selvfølgelig i sin fulle rett til å gjøre det. Og er det noen som ønsker å pipe, så er det ingen som klarer å hindre dem i det heller. Det er vel demokrati i praksis.

 

I morgen har anstendige supportere muligheten til å vise storhet, og ta en verdig avskjed med både klubbspilleren Tom Stenvoll, og markere avslutningen på en fantastisk epoke med JJ som trener - alt i en positiv atmosfære. Tror verken Tom Stenvoll eller andre spillere blir spesielt stolte av misshagsytringer mot JJ fra SS. Ikke minst når vi har muligheten til å vise for JL at vi er supportere som vet å verdsette trofasthet (Tom) og gode resultater (JJ) på en positiv måte.

Skal vi ønske JL velkommen med splittelse?

 

Håper jeg og mange andre slipper å gå fra stadion i morgen med en flau og negativ følelse. Det vil påvirke alle.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva er det i den artikkelen som liksom skal endre folks mening ? Alle vet hvilke resultater Stabæk har hatt i Jönssons periode som trener. Folk nekter ikke å hedre han fordi de har glemt noe av det. Han har fått sin velfortjente hyllest for hver eneste gode kamp laget har spilt og for hver medalje som er vunnet. Spørsmålet er om det i det hele tatt sømmer seg å repetere hyllesten fra tidligere sesonger når han forlater klubben til fordel for en konkurrent, som han har hatt kontrakt med hele sesongen, samtidig som han har gjort en elendig jobb med å lede Stabæk. Min mening er at enda en hyllest i en sånn sammenheng er særdeles upassende. Vi har fått vårt fra Jan Jönsson og han har fått sitt fra oss. Det er over, ingenting mer å si.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

I morgen har anstendige supportere muligheten til å vise storhet, og ta en verdig avskjed med både klubbspilleren Tom Stenvoll, og markere avslutningen på en fantastisk epoke med JJ som trener - alt i en positiv atmosfære. Tror verken Tom Stenvoll eller andre spillere blir spesielt stolte av misshagsytringer mot JJ fra SS. Ikke minst når vi har muligheten til å vise for JL at vi er supportere som vet å verdsette trofasthet (Tom) og gode resultater (JJ) på en positiv måte.

Skal vi ønske JL velkommen med splittelse?

 

Håper jeg og mange andre slipper å gå fra stadion i morgen med en flau og negativ følelse. Det vil påvirke alle.

 

Så vi som velger å ikke stå der og juble for JJ er altså patetiske supportere som bare viser smålighet?

 

Jeg har ikke tenkt å pipe eller synge hatsanger. Jeg skal hylle Tom Stenvoll til stemmebåndene ber om nåde og Fishermans Friend. Så skal jeg vende nesen mot utgangen og gå før Janne går frem. Absolutt ikke slik jeg hadde forventet at jeg kom til å gjøre den dagen JJ forlot oss. Det er veldig synd at det er sånn det er blitt, og han hadde vel fortjent bedre, men den eneste som er skyld i det er Janne selv.

 

Det får bli min måte å takke ham for de fem første årene på, at jeg rett og slett ignorerer ham. Selv om jeg (som mange andre) blir fysisk uvel av å se ham på tv.

 

Du sier vi har muligheten til å vise JL at vi er supportere som vet å verdsette trofasthet og gode resultater. Vi har også mulighet til å vise ham at vi er supportere med ryggrad. JL har hatt nok med fotball å gjøre til å forstå hvorfor dette er noe betent. Vi viser jo uansett en helt annen side når vi gir Stenvoll hyllesten han absolutt fortjener.

 

Artikkelen KOJ linker viser blant annet at han har fått flere gode tilbud fra lag utenfor Skandinavia. Da manglet det neppe flere tilbud nå heller. Likevel velger han altså å dra til en konkurrent i et land han egentlig har oppnådd det meste i, også etter å ha sagt at Stabæk er den eneste klubben i Norge for ham. Han kunne dratt som en helt, han velger selv å bli han som sviktet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I morgen har anstendige supportere muligheten til å vise storhet, og ta en verdig avskjed med både klubbspilleren Tom Stenvoll, og markere avslutningen på en fantastisk epoke med JJ som trener - alt i en positiv atmosfære. Tror verken Tom Stenvoll eller andre spillere blir spesielt stolte av misshagsytringer mot JJ fra SS. Ikke minst når vi har muligheten til å vise for JL at vi er supportere som vet å verdsette trofasthet (Tom) og gode resultater (JJ) på en positiv måte.

Skal vi ønske JL velkommen med splittelse?

 

Håper jeg og mange andre slipper å gå fra stadion i morgen med en flau og negativ følelse. Det vil påvirke alle.

 

Så vi som velger å ikke stå der og juble for JJ er altså patetiske supportere som bare viser smålighet?

 

Jeg har ikke tenkt å pipe eller synge hatsanger. Jeg skal hylle Tom Stenvoll til stemmebåndene ber om nåde og Fishermans Friend. Så skal jeg vende nesen mot utgangen og gå før Janne går frem. Absolutt ikke slik jeg hadde forventet at jeg kom til å gjøre den dagen JJ forlot oss. Det er veldig synd at det er sånn det er blitt, og han hadde vel fortjent bedre, men den eneste som er skyld i det er Janne selv.

 

Det får bli min måte å takke ham for de fem første årene på, at jeg rett og slett ignorerer ham. Selv om jeg (som mange andre) blir fysisk uvel av å se ham på tv.

 

Du sier vi har muligheten til å vise JL at vi er supportere som vet å verdsette trofasthet og gode resultater. Vi har også mulighet til å vise ham at vi er supportere med ryggrad. Selv om vi selvfølgelig må godta at alle ikke har samme forhold til klubben vår som vi har, så betyr det ikke at vi skal takke, bukke og legge oss på rygg uansett hvis vi føler noen gir klubben en liten langfinger. JL har hatt nok med fotball å gjøre til å forstå hvorfor dette er noe betent. Vi viser jo uansett en samlende og takknemlig side når vi gir Stenvoll hyllesten han absolutt fortjener.

 

Artikkelen KOJ linker viser blant annet at han har fått flere gode tilbud fra lag utenfor Skandinavia. Da manglet det neppe flere tilbud nå heller. Likevel velger han altså å dra til en konkurrent i et land han egentlig har oppnådd det meste i, også etter å ha sagt at Stabæk er den eneste klubben i Norge for ham. Han kunne dratt som en helt, han velger selv å bli han som sviktet.

Endret av BelgiskBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Til alle i jj ultras/fanclub:

 

Klubben STABÆK er det dere heier på..! At jjj, xx eller what ever går til vår argeste konkurent er og blir uholdbart..! At dere bøyer dere i støvet for trønderbataljonen og liker at barten kiler i ræva, for være deres sak.. Det er bare å føye seg inn i rekken av "hele Norges rævbk" fans, ettersom dere setter trener fremfor klubb.. Dere er vel enige med lederen i møkkaklubben at vi burde finne vår plass i TL, og innse at vi tilhører midtsjiktet.. Ambisjoner er noe dritt...

 

Eder og galle..!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Skjønner at man er arg på Janne. For meg er det ille nok at han går til de arrogante folka i nord, men det verste er vel måten det hele skjedde på. Ja, Janne må ta sin del av skylden for dette rotet, men jeg tror ikke ledelsen i Stabæk var helt uvitende/uskyldige heller. Vi vet jo at trøderne alltid vil prøve å raske til seg det som er av bra folk i norsk fotball, sånn er det bare og jeg regner ikke med at det vil forandre seg. MEN, det er ganske flaut at ALLE blå supportere blir latterliggjort av det noen få gjør (som f.eks. "krisen" mellom $$ og Janne). Jeg tror Lennartson vil gjøre godt for Stabæk og oss som støtter laget, men hva slags inntrykk vil han få om noen hetser Janne idag? $$ vil jo bortimot skremme vekk fremtidige trenere/spillere, og dra på seg rykte som en gjeng med sutrere (det burde vel heller vært forbeholdt Brann supportere, syns jeg). Man får mene det man vil, og jeg mener vi bør fremstå samlet når det gjelder vår kjærighet til laget vårt. Man vil jo ikke se i avisene at 'noen supportere ikke støtter Janne', men heller 'Stabæk supporterne vender ryggen til Janne', eller noe i den duren...sukk. Som sagt, det er vel ingen av oss blå som liker det (Janne til rbk:angry:), men de fleste kommer vel fra dannede og møblerte hjem og trenger ikke drite ut majoriteten ved å oppføre seg som om man gikk i barnehagen (= flaut). Janne har gjort mye bra for Stabæk, men uheldigvis fikk eventyret en sur slutt. Håper bare ikke Jannes avskjed blir noen stor 'snakkis' i media

 

Ja, ja, la pepperet stare da....:rolleyes:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er greit, men vi trenger vel ikke å hylle han heller. Den hyllesten han fortjener har han fått i tidligere sesonger. Nå er det Tom Stenvoll, Jørgen L og klubben som gjelder. Janne Jönsson er historie.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes det er litt smakløst og provoserende av spillerne å ha den holdningen at "vi har jo vunnet ting så da kan dere pent akseptere hva som helst". Eller så er de enkelt og greit ikke i stand til å se problematikken i at en trener bruker sesongoppkjøringen til å snakke om kontraktsforhold med en konkurrent og sitter hele sesongen på praktisk talt to kontrakter i konflikt, mens ledelsen av laget for utenforstående tilsynelatende forsømmes, eller i det minste virker helt apatisk, og gjør sin desidert svakeste sesong i klubben. Det blir ikke bedre av at han til tross for latterlig dårlige resultater og prestasjoner velger å bli sittende kontraktstiden ut og dermed har krav på en betydelig sum i bonus, fra en klubb som er på randen av konkurs.

 

Ja da, vi har faktisk fått med oss at JJ var trener for Stabæk da det ble sølv, gull og bronse. Alle var strålende fornøyd med det. Alle takket Janne Jönsson for hans utvikling av laget. Men det betyr ikke at alt kan aksepteres i all fremtid. Man kan ikke kjøpe seg immunitet. Det blir litt som at i en fri, demokratisk rettsstat kan man ikke gjøre absolutt hva man vil bare fordi man er stinn av penger. Noen vil kanskje hevde at man kan nettopp det. Og noen vil påstå at det er smakløst ikke å hylle Jan Jönssons interessekonflikt i en påfallende elendig sesong, for han har tross alt gull i lommene. Smakløst.

 

Vil klubben og spillerne distansere seg fra sine supportere? De er på god vei. Jeg for min del merker iallfall at jeg har fått litt avsmak og blitt provosert mer enn én gang i løpet av sesongen, med latterlige kontraktskonflikter, personalkonflikter, null innsats og dårlige holdninger blant enkelte spillere, vanvittige lønninger og grådighetskultur i en økonomisk kriserammet klubb og stadige spark til supportere som er mer opptatt av klubben enn å smiske for enkeltpersoner som drar.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

" - Folk forstår ikke at mekanismen er slik at hvis man får en bedre pakke, et bedre tilbud et annet sted, så takker man ja."

 

Enda godt Veigar var der og forklarte elementære markedsmekanismer for oss idioter som ikke forstår noenting..

 

Haha, stusset på den jeg også. Det har jo vært en godt bevart hemmelighet hvordan slikt fungerer, at Veigar nå gir oss innsyn i denne "mekanismen" jommen godt

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

" - Folk forstår ikke at mekanismen er slik at hvis man får en bedre pakke, et bedre tilbud et annet sted, så takker man ja."

 

Enda godt Veigar var der og forklarte elementære markedsmekanismer for oss idioter som ikke forstår noenting..

 

Veigar, ass. Han er jo selv et eksempel på at vi forstår såpass, ingen hetset Veigar da han dro til Frankrike.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hva med en stille protest idag, mot Janne, ikke noen utskjelling eller hylling...

SÅ kan han heller få smake på vår vrede når han til nesteår står på motstanderens benk og må luske lukøret ut av stadion etter atter ett tap og sparken i rosenborg nærmere enn noen gang tidligere..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Hva gjør du 19:55?
×
×
  • Opprett ny...