Gå til innhold

Årets siste kamptråd: Molde-Stabæk


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


For de som vil se litt fremover. Vi møter et formsterkt Molde på bortebane i sesongavslutningen, et lag som ikke har tapt på 7 kamper. Heder og ære står på spill. Vi kan havne på alt fra 7. til 12. plass i årets TL. 7. og 8. plass vil være respektabelt, gitt alle skadene og uroen rundt trenersituasjonen. Om det blir 12. plass finnes ingen unnskyldninger.

 

Andre viktige kamper:

Start-Haugesund

Godset-LSK

Viking-Kongsvinger

 

Tabellen

7. Start 41p

8. LSK 40p

9. Godset 40p

10. Stabæk 39p

11. Viking 38p

12. Molde 37p

 

Vi må forutsette at Viking slår Adecco-klubben Kongsvinger.

Tap vil sende oss ned til en pinlig 12. plass.

Uavgjort vil sannsynligvis sende oss ned en plass til 11. Dersom LSK slår Godset, vil vi rykke forbi Godset på målforskjell, men blir antagelig tatt igjen av Viking, slik at vi ender på 10. plass

Seier vil kunne løfte oss helt opp på 7. plass. Det forutsetter at Start avgir poeng hjemme mot Haugesund (som spiller om 4. plassen) og at det blir uavgjort mellom Godset og LSK. Dvs at seier løfter oss minst en plass oppover på tabellen til en 9.plass, men vi er avhengig av litt hjelp for å oppnå en hederlig plassering på øvre halvdel av tabellen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For de som vil se litt fremover. Vi møter et formsterkt Molde på bortebane i sesongavslutningen, et lag som ikke har tapt på 7 kamper. Heder og ære står på spill. Vi kan havne på alt fra 7. til 12. plass i årets TL. 7. og 8. plass vil være respektabelt, gitt alle skadene og uroen rundt trenersituasjonen. Om det blir 12. plass finnes ingen unnskyldninger.

 

Andre viktige kamper:

Start-Haugesund

Godset-LSK

Viking-Kongsvinger

 

Tabellen

7. Start 41p

8. LSK 40p

9. Godset 40p

10. Stabæk 39p

11. Viking 38p

12. Molde 37p

 

Vi må forutsette at Viking slår Adecco-klubben Kongsvinger.

Tap vil sende oss ned til en pinlig 12. plass.

Uavgjort vil sannsynligvis sende oss ned en plass til 11. Dersom LSK slår Godset, vil vi rykke forbi Godset på målforskjell, men blir antagelig tatt igjen av Viking, slik at vi ender på 10. plass

Seier vil kunne løfte oss helt opp på 7. plass. Det forutsetter at Start avgir poeng hjemme mot Haugesund (som spiller om 4. plassen) og at det blir uavgjort mellom Godset og LSK. Dvs at seier løfter oss minst en plass oppover på tabellen til en 9.plass, men vi er avhengig av litt hjelp for å oppnå en hederlig plassering på øvre halvdel av tabellen.

 

Hvor mye utgjør den økonomiske forskjellen i forhold til NFFs bidrag om vi blir nr. 7 eller nr. 11 ?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor mye utgjør den økonomiske forskjellen i forhold til NFFs bidrag om vi blir nr. 7 eller nr. 11 ?

 

Men jeg mener å ha lest at fordelingen for sesongen 2010 vil utgjøre ca. 150.000 kroner pr. plassering fra 4. til 12. plass.

Endret av Slum
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor mye utgjør den økonomiske forskjellen i forhold til NFFs bidrag om vi blir nr. 7 eller nr. 11 ?

 

Har notert meg fra debatten om dette fra i fjor (husker ikke kilden) at man var inne i en fireårsavtale for fordeling av midler (som varer til og med neste år?) og som kort fortalt gir 137.500 kroner (0,5 % av 27,5 millioner) i forskjell per plass for alle plasseringer, med unntak av topp3 (hvor hoppene er drøyt en million). Så ett hopp fra 11. til 7. plass vil innebære 550.000 ekstra. Til sammenligning vil kanskje tre plasser opp finansiere årslønna til en så god spiller som Jørgen Hammer? Plutselig ble ikke siste runde så uviktig like vel...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er det noen som skal kjøre fra Trondheim til Molde på søndagen, og helst tilbake igjen etter kampen? Enten det ellers blir det mørelinjen til molde for så å sove der til mandag. Siden jeg har forelesninger på mandagen hadde jeg helst lyst til å slippe det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Spiller vi som mot Sandefjord blir dette tap. Håper virkelig det manes opp til innsats og bevegelse, for makan til stillestående angrep skal man lete lenge etter. Da blir det de sedvanlige horisontale pasningene, frem og tilbake, frem og tilbake. Av og til avbrutt av en og annen støttepasning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har meldt meg av bussen i protest mot at det bare er de som ga hedersmannen fingeren som drar på langturer.

 

Jeg oppfordrer alle andre som også er opprørt over at disse såkalte "ultras"-supporterne ikke klappet for hedersmannen til å melde seg av bussturen, og melde seg inn i Kjernen i stedet. Der hyller de hedersmannen på forumet sitt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har meldt meg av bussen i protest mot at det bare er de som ga hedersmannen fingeren som drar på langturer.

 

Jeg oppfordrer alle andre som også er opprørt over at disse såkalte "ultras"-supporterne ikke klappet for hedersmannen til å melde seg av bussturen, og melde seg inn i Kjernen i stedet. Der hyller de hedersmannen på forumet sitt.

HVA??? Skal ikke StabækPeder også til Molde? :blink:

Endret av Mikki
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Statistikk før kampen, denne gang både på stabak.no og på Molde sine sider

 

Ettersom styret i Follo har dummet seg ut, ligger det en EL-billett i 4. plasspotten, gitt at Follo slår Godset i cupfinalen. Forsåvidt godt nytt for oss. Start spiller om å beholde 7. plassen, Haugesund spiller om EL-plass.

 

Hoseth og Forren ute er et stort pluss for oss. Jeg vil videre påstå at Rösler sin gode statistikk er et pluss for oss. Selv gode statistikker må ryke før eller siden, bare se på hjemmestatistikken til Haugesund og Örlund (første tap på Lerkendal i går). Det ville være litt for fantastisk om Rösler overtar en dumpekandidat (4-8-10) for så å avslutte sesongen med 8 (!) kamper uten tap (så langt 5-2-0). Spillerne er forhåpentligvis innstilt på å gi JJ en seier i siste kamp. Jeg tror på seier søndag!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som husker navnet på puben vi var på i fjor :unsure:

 

Sportspuben 1911.

 

Pratet med sjefen der ikveld, dere er velkomne med SS-bussen på søndag i firetiden.

 

Blir det smelt av bangers eller bluss utenfor puben blir vi kaster ut. Derfor, ta med restene som er igjen av pyro.

 

Dette er siste serierunde, vi må holde tradisjonen ved like.

Mayham i Molde!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor langt ned på tabellen er det mulig å ende, selv med seier i dag?

 

Klarer liksom ikke å konkludere med at det var en helsvart sesong hvis vi ender på tabellens øvre halvdel.

 

Fremdeles ingen som vet hvem som er i, eller hvor stor troppen til kampen er?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Årets siste kamptråd: Molde-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...