Gå til innhold

Terminlisten 2011


Slum
 Del

Anbefalte innlegg


Siste serierundespilles om akkurat et år, og TV2 har med denne reportasjen vist hvor utrolig dustete det er!

 

Så jo at det var en del kamper denne helgen rundt omkring i Europa som ble utsatt denne helgen. Da kan man jo lure på hvordan man skal greie å gjennomføre en hel serierunde her hjemme. Jeg må innrømme at det er i tankene mine å droppe siste bortekampen neste år. Regner cupfinalen som sesongavslutning, også kan jeg ta siste hjemmekamp som en treningskamp. Den er jo uansett innendørs.

Du vet selv at det ikke kommer til å skje :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Siste serierundespilles om akkurat et år, og TV2 har med denne reportasjen vist hvor utrolig dustete det er!

 

Så jo at det var en del kamper denne helgen rundt omkring i Europa som ble utsatt denne helgen. Da kan man jo lure på hvordan man skal greie å gjennomføre en hel serierunde her hjemme. Jeg må innrømme at det er i tankene mine å droppe siste bortekampen neste år. Regner cupfinalen som sesongavslutning, også kan jeg ta siste hjemmekamp som en treningskamp. Den er jo uansett innendørs.

Du vet selv at det ikke kommer til å skje :)

Vel, jeg var jo ikke på siste bortekampen i år heller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Siste serierundespilles om akkurat et år, og TV2 har med denne reportasjen vist hvor utrolig dustete det er!

 

Så jo at det var en del kamper denne helgen rundt omkring i Europa som ble utsatt denne helgen. Da kan man jo lure på hvordan man skal greie å gjennomføre en hel serierunde her hjemme. Jeg må innrømme at det er i tankene mine å droppe siste bortekampen neste år. Regner cupfinalen som sesongavslutning, også kan jeg ta siste hjemmekamp som en treningskamp. Den er jo uansett innendørs.

Du vet selv at det ikke kommer til å skje :)

Vel, jeg var jo ikke på siste bortekampen i år heller.

Vel, da tar du vel kanskje ikke fly til neste år da.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Siste serierundespilles om akkurat et år, og TV2 har med denne reportasjen vist hvor utrolig dustete det er!

 

Så jo at det var en del kamper denne helgen rundt omkring i Europa som ble utsatt denne helgen. Da kan man jo lure på hvordan man skal greie å gjennomføre en hel serierunde her hjemme. Jeg må innrømme at det er i tankene mine å droppe siste bortekampen neste år. Regner cupfinalen som sesongavslutning, også kan jeg ta siste hjemmekamp som en treningskamp. Den er jo uansett innendørs.

Du vet selv at det ikke kommer til å skje :)

Vel, jeg var jo ikke på siste bortekampen i år heller.

Vel, da tar du vel kanskje ikke fly til neste år da.

 

Tja, alternativet kan jo være Tromsø, og nå kan jo både buss, bil og tog bli værfast på fjellet (Bergen og evt. Trondheim) så ikke sikkert det hjelper, men man kan jo dra noen dager i forveien.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser ikke det store problemet med sen avslutning. Heller to-tre matcher i november enn midtukekamper tidligere på året. Det var avslutning av serien i Russland i helgen, ble spilt fotball i både Sveits og Østerrike. Været i november nå er spesiellt, for så kaldt er det sjelden. Men det som blir feil oppe i det hele er kamper ETTER cupfinalen. Den skal og burde være siste for året.

 

Og man får ikke mer moro enn man lager selv... :D

 

http://www.youtube.com/watch?v=NxUCb9a4ViA

Endret av Blaapaatur
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Siste serierundespilles om akkurat et år, og TV2 har med denne reportasjen vist hvor utrolig dustete det er!

 

Så jo at det var en del kamper denne helgen rundt omkring i Europa som ble utsatt denne helgen. Da kan man jo lure på hvordan man skal greie å gjennomføre en hel serierunde her hjemme. Jeg må innrømme at det er i tankene mine å droppe siste bortekampen neste år. Regner cupfinalen som sesongavslutning, også kan jeg ta siste hjemmekamp som en treningskamp. Den er jo uansett innendørs.

Du vet selv at det ikke kommer til å skje :)

Vel, jeg var jo ikke på siste bortekampen i år heller.

Vel, da tar du vel kanskje ikke fly til neste år da.

 

Tja, alternativet kan jo være Tromsø, og nå kan jo både buss, bil og tog bli værfast på fjellet (Bergen og evt. Trondheim) så ikke sikkert det hjelper, men man kan jo dra noen dager i forveien.

Når du absolutt skal være så vanskelig er det kanskje like greit å holde seg hjemme ;) Eventuelt være konstant på reisefot fra by til by... Ditt valg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


name='pauligirl' date='29 November 2010 - 14:16' timestamp='1291036590' btw: i tyskland spilles fotball i november, desember, januar og februar - uansett om det snör, regner eller blaaser. selv om det er -20 og ölen fryser saa fort den tappes ;)

Det er vel en sannhet med visse spesifikasjoner, siden man har en relativt lang julepause, eller hva?

Uansett, det er ikke her mulig å snakke ut fra et rent supporterstandpunkt. Greit at man i Tyskland klarer å fylle stadion selv med frossen øl, men det funker rett og slett ikke i Norge. Og norske klubber er helt avhengige av tilskuere for å få økonomien til å gå sånn halvveis rundt.

 

Det er heller ikke noe argument å snakke om at det sjelden er så kladt. Tror man at stadion blir fylt opp om det "bare" er minus fem? No way, Jose.

 

Et ubetinget JA til flere midtukekamper og sesongavslutning siste helg i oktober.

 

Og til deg Nils Johan (jeg veit du er og leser her), norske lag har gang på gang vist at vi sliter i Europa selv i august, når vi er midt i sesongen og våre motstandere ikke har begynt sin, så argumentet om at vi må spille utover vinteren for å kunne være rustet er bare bull!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


name='pauligirl' date='29 November 2010 - 14:16' timestamp='1291036590' btw: i tyskland spilles fotball i november, desember, januar og februar - uansett om det snör, regner eller blaaser. selv om det er -20 og ölen fryser saa fort den tappes ;)

Det er vel en sannhet med visse spesifikasjoner, siden man har en relativt lang julepause, eller hva?

siste kamp för jul 18.12. förste etter nyttaar 14.1. veldig lang pause ;-)

 

Uansett, det er ikke her mulig å snakke ut fra et rent supporterstandpunkt. Greit at man i Tyskland klarer å fylle stadion selv med frossen øl, men det funker rett og slett ikke i Norge. Og norske klubber er helt avhengige av tilskuere for å få økonomien til å gå sånn halvveis rundt.

ville bare nevne at det ikke bare er land som er kjent for masse snö og fjell som har kalde vintre og uansett klarer aa spille fotball om vinteren.

 

Et ubetinget JA til flere midtukekamper og sesongavslutning siste helg i oktober.

nei takk. midukekamper = flere som blir hjemme og ser kampen paa tv.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror vel ikke hovedproblemet med noen få minusgrader er at nordmenn ikke orker å gå ut i kulda, men at vi strengt tatt er en ganske kraftig vinternasjon også.

 

De siste ukene har jeg sittet og sett Marit Bjørgen og Håvard Bøkko m.fl. på TV. da blir det litt merkelig å måtte gå midt i programmet fordi man skal rekke en fotballkamp. I mars er det kanskje litt lettere, for da er man drittlei vintersport, og lengter bare etter våren.

 

Vi er tross alt bra fire millioner mennesker i dette landet, og med det som bakgrunn er tilskuertallene i eliteserien mildest talt imponerende. Av en befolkning på knapt fem mill, får vi nesten to millioner solgte billetter hvert år. Et snitt på over 8000 per kamp, eller ca 65 000 per serierunde. For å klare disse høye tallene kreves det at omtrent alle som kan tenkes å være en smule interesserte stort sett går på kamp. Og det gjør de - så lenge ikke det er Northug-sesong. Jeg ønsker derfor at du, Nils Johan, kan dra skikkelig langt til h*****e med disse vintersportsdrømmene dine om norsk fotball.

 

For å omskrive et kjent sitat (som ikke tilhører Ivar Hoff) : Ikke er det norsk å spille fram til desember, og ikke blir det fotball av det heller.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror vel ikke hovedproblemet med noen få minusgrader er at nordmenn ikke orker å gå ut i kulda, men at vi strengt tatt er en ganske kraftig vinternasjon også.

 

De siste ukene har jeg sittet og sett Marit Bjørgen og Håvard Bøkko m.fl. på TV. da blir det litt merkelig å måtte gå midt i programmet fordi man skal rekke en fotballkamp. I mars er det kanskje litt lettere, for da er man drittlei vintersport, og lengter bare etter våren.

 

Vi er tross alt bra fire millioner mennesker i dette landet, og med det som bakgrunn er tilskuertallene i eliteserien mildest talt imponerende. Av en befolkning på knapt fem mill, får vi nesten to millioner solgte billetter hvert år. Et snitt på over 8000 per kamp, eller ca 65 000 per serierunde. For å klare disse høye tallene kreves det at omtrent alle som kan tenkes å være en smule interesserte stort sett går på kamp. Og det gjør de - så lenge ikke det er Northug-sesong. Jeg ønsker derfor at du, Nils Johan, kan dra skikkelig langt til h*****e med disse vintersportsdrømmene dine om norsk fotball.

 

For å omskrive et kjent sitat (som ikke tilhører Ivar Hoff) : Ikke er det norsk å spille fram til desember, og ikke blir det fotball av det heller.

 

de 100 som vil se på bandykamp ser på det, uansett temperatur. en påtvunget vintersesong med fotball tror jeg ikke vil fungere, men på en annen side vil det avgjøre ståfelt-debatten (hvilken debatt?) for norsk fotball. Tror ingen tørr kreve at folk sitter i 15 minus. blir litt som å kreve at folk sitter i holmenkollen...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Et ubetinget JA til flere midtukekamper og sesongavslutning siste helg i oktober.

nei takk. midukekamper = flere som blir hjemme og ser kampen paa tv.

Jeg er helt overbevist over at det kommer flere folk på en onsdag i mai de aller fleste steder i landet, enn en søndag i slutten av november. Vi kan kanskje være et unntak pga hallen, i tillegg til evt kamper som er avgjørende mtp gull, men totalpakken kan det neppe være noen tvil om.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


jeg husker bare turen til trondheim. midtukekamp...finest sommervaer...

og selv om hjemmefansen möter opp blir det kjedelige greier fordi ingen av bortesupporterne har lyst/tid eller raad til aa ta fri 2 dager for aa rekke kampen. samme gjelder mandagskamper.

 

skjönner ikke hvorfor norge vil gjöre de samme feilene som tyskland gjorde...mandagskamper og midtukekamper ble ansett som det kuleste som finnes av den tyske fotballforeníngen - fordi dette betydde masse tv penger. men fansen ble sint og sur. og saa kom uefa cup spill og andre internasjonale forpliktelser og plutselig falt systemet sammen og kamper ble flyttet og flyttet og flyttet...og fansen ble sintere og sintere fordi ingen rakk aa planlegge en eneste tur.

jeg haaper inderlig at vi slipper dette i norsk fotball.

 

sdk: hehe...ja, staaplass og glühwein :D

Lenke til innlegg
Del på andre sider


jeg husker bare turen til trondheim. midtukekamp...finest sommervaer...

og selv om hjemmefansen möter opp blir det kjedelige greier fordi ingen av bortesupporterne har lyst/tid eller raad til aa ta fri 2 dager for aa rekke kampen. samme gjelder mandagskamper.

 

skjönner ikke hvorfor norge vil gjöre de samme feilene som tyskland gjorde...mandagskamper og midtukekamper ble ansett som det kuleste som finnes av den tyske fotballforeníngen - fordi dette betydde masse tv penger. men fansen ble sint og sur. og saa kom uefa cup spill og andre internasjonale forpliktelser og plutselig falt systemet sammen og kamper ble flyttet og flyttet og flyttet...og fansen ble sintere og sintere fordi ingen rakk aa planlegge en eneste tur.

jeg haaper inderlig at vi slipper dette i norsk fotball.

 

sdk: hehe...ja, staaplass og glühwein :D

 

Klart vi gjør. Hvilke UEFA-kamper?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For oss er ikke minusgrader et problem, men for andre lag skremmer jo dette bort flere tilskuere enn en midtukekamp på sommeren gjør. Jeg tror flere vil se kampen på tv siste uken i november enn i en midtukekamp i mai i strålende vær. Så hvis man mener at norske klubber ikke har råd til midtukekamper fordi det kommer til å føre til lave tilskuertall på de kampene, tror jeg det blir lavere tilskuertall sent i november... men at det kommer færre bortetilskuere er jo en annen sak. NFF kunne jo ofret litt tid på å sete opp lag med ikke all for lang reisetid mellom seg å få midtukekampene, men det er vel noe som de aldri hadde klart å få til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


jeg husker bare turen til trondheim. midtukekamp...finest sommervaer...

og selv om hjemmefansen möter opp blir det kjedelige greier fordi ingen av bortesupporterne har lyst/tid eller raad til aa ta fri 2 dager for aa rekke kampen. samme gjelder mandagskamper.

 

skjönner ikke hvorfor norge vil gjöre de samme feilene som tyskland gjorde...mandagskamper og midtukekamper ble ansett som det kuleste som finnes av den tyske fotballforeníngen - fordi dette betydde masse tv penger. men fansen ble sint og sur. og saa kom uefa cup spill og andre internasjonale forpliktelser og plutselig falt systemet sammen og kamper ble flyttet og flyttet og flyttet...og fansen ble sintere og sintere fordi ingen rakk aa planlegge en eneste tur.

jeg haaper inderlig at vi slipper dette i norsk fotball.

 

sdk: hehe...ja, staaplass og glühwein :D

 

Klart vi gjør. Hvilke UEFA-kamper?

oi, har vi (les: klubbledelsen) justert ambisjonene og alle planer om aa spille internasjonalt er lagt paa hylla i lang lang tid :huh:

ellers: jo ok. la nff gjör som de synes er best. for saa aa klage etterpaa at alt var bedre för :P

 

herman: bra ide med korte borteturer naar det skal spilles midtukekamper. men tror ikke at "ekspertene" tar dette i betraktning...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gode nyheter?

 

Dette kan vel tyde på at det ikke vil bli spilt to serierunder ETTER cupfinalen i slutten av november.

 

 

 

Terminlisten er forsinket

09.12.2010

I dag kom meldingen fra Norges fotballforbund om at terminlisten for eliteserien er forsinket. Vi ligger noe etter planen tidsmessig når det gjelder utarbeidelse av spilleplan for 2011. Hovedterminlisten ble vedtatt av styret i NFF den 11. november. Imidlertid ble arbeidet med utarbeidelsen av spilleplan satt på vent som en konsekvens av at styret på ny behandlet hovedterminlisten på møtet den 3. desember. Arbeidet er nå gjenopptatt og våre konsulenter fra Sintef er godt i gang. Vi regner med å ha en spilleplan klar før Jul.

 

Dette til informasjon.

 

 

 

Med hilsen

 

 

Norges Fotballforbund (NFF)

www.fotball.no

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Arbeidet er nå gjenopptatt og våre konsulenter fra Sintef er godt i gang. Vi regner med å ha en spilleplan klar før Jul.

 

Dette til informasjon.

 

 

 

Med hilsen

 

 

Norges Fotballforbund (NFF)

www.fotball.no

 

 

 

:huh:...

 

 

 

 

 

 

 

 

:lol:

 

Endret av Villpuma
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Konsulenter fra Sintef? Seriøst?

Ganske utrolig. Her kunne de fått meg til å gjøre dette rimelig og raskt, men neida. På den annen side er jeg ikke sikker på om jeg ville satt opp en terminliste med serieslutt siste helg i november.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Konsulenter fra Sintef? Seriøst?

Ganske utrolig. Her kunne de fått meg til å gjøre dette rimelig og raskt, men neida. På den annen side er jeg ikke sikker på om jeg ville satt opp en terminliste med serieslutt siste helg i november.

Jeg skulle med glede ha brukt en dag på å sette opp en terminliste for la oss si 10.000,-

 

Sintef-folka skal vel gjøre kalkulasjoner på hvordan serieoppsettet i størt mulig grad gagner RBK... (F.eks la Molde få møte lagene som RBK i forrige runde møtte på Lerkendal jmf Drillos teori om at man ikke taper stort to kamper på rad... Og flere motstandere for RBK som møtte Brann i runden før (spesielt i høstsesongen) da man kan anta at Huseklepp er blant spillerne som kommer til å påføre motstanderne flest kort). Selvfølgelig skal hjemmekampene til RBK også legges slik at feriekamper i størt mulig grad unngår, og selvfølgelig hjemmekamp i sesongstart/slutt, 1. og 16. mai og ellers på andre gunstige datoer. TV2 sørger videre for å vise de fleste av RBK hjemmekampene for ytterligere å spytte penger inn i en slunken kasse, slik at hele Norges RBK fortsatt kan være nettopp det: Laget alle elsker å hate da de tilsynelatende får fordeler av NFF, TV2 og dommerne på hjemmebane.

 

Puh! Det er morsomt å konspirere :blink:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Konsulenter fra Sintef? Seriøst?

Ganske utrolig. Her kunne de fått meg til å gjøre dette rimelig og raskt, men neida. På den annen side er jeg ikke sikker på om jeg ville satt opp en terminliste med serieslutt siste helg i november.

Jeg skulle med glede ha brukt en dag på å sette opp en terminliste for la oss si 10.000,-

 

Sintef-folka skal vel gjøre kalkulasjoner på hvordan serieoppsettet i størt mulig grad gagner RBK... (F.eks la Molde få møte lagene som RBK i forrige runde møtte på Lerkendal jmf Drillos teori om at man ikke taper stort to kamper på rad... Og flere motstandere for RBK som møtte Brann i runden før (spesielt i høstsesongen) da man kan anta at Huseklepp er blant spillerne som kommer til å påføre motstanderne flest kort). Selvfølgelig skal hjemmekampene til RBK også legges slik at feriekamper i størt mulig grad unngår, og selvfølgelig hjemmekamp i sesongstart/slutt, 1. og 16. mai og ellers på andre gunstige datoer. TV2 sørger videre for å vise de fleste av RBK hjemmekampene for ytterligere å spytte penger inn i en slunken kasse, slik at hele Norges RBK fortsatt kan være nettopp det: Laget alle elsker å hate da de tilsynelatende får fordeler av NFF, TV2 og dommerne på hjemmebane.

 

Puh! Det er morsomt å konspirere :blink:

 

 

 

Vel... det er 78.13 % sjanse for at disse konsulentene kommer fra avdelingen i Trondheim, kun med bakgrunn i de to største kontorene.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tentativ terminliste for Allsvenskan (som har omtrent samme vær, tilskuertall og kampantall som oss). Seriestart 3. april, siste serierunde går 23. oktober. Fire midtukerunder (april, mai, juni og september). Cupfinalen uka etter (evt. 2 uker etter). Dette slår vel beina under NFFs påstand om at vi må spille både hele mars og november eller få haugevis med midtukekamper.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tentativ terminliste for Allsvenskan (som har omtrent samme vær, tilskuertall og kampantall som oss). Seriestart 3. april, siste serierunde går 23. oktober. Fire midtukerunder (april, mai, juni og september). Cupfinalen uka etter (evt. 2 uker etter). Dette slår vel beina under NFFs påstand om at vi må spille både hele mars og november eller få haugevis med midtukekamper.

Not possible mate.

Vi har to ekstra kamper i forhold til Svenskene. De spiller ikke de to første cuprundene. Samtidig bruker de den første kvalikkrunden til E-cup på en cuprunde. Da får vi situasjoner som i 2009 hvor RBK - Tromsø ble utsatt helt fra juni til oktober fordi RBK skulle spille E-cup på det som var en cupdato. 

 

Skal vi avslutte serien 30. oktober med cupfinale 7. november må vi starte senest 20. mars som vi også gjør neste år. Da blir det totalt 7 midtukekamper, 3 i serie og 4 i cup. Mot 6 ved dagens terminliste, 2 i serie og 4 i cup. Skulle vi ha avsluttet 23. oktober med cupfinale 30. oktober som svenskene så måtte vi ha startet 13. mars.

 

Men istedet har NFF valgt å ikke benytte seg av den ene midtukedagen, samtidig som at man har lagt inn den håpløse frihelga i juli. Dermed blir det 2 kamper etter landskampene i november. Noe som for øvrig er totalt nødvendig om norsk fotball skal oppfylle de målene man har satt seg. Over en måned uten seriekamper bidrar ikke positivt i norske lags jakt etter suksess ute i Europa.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser at Sensation skal spille på Fornebu Arena lørdag 16. april. Det er Tippeligarunde denne helgen, hva skjer om vi får tildelt hjemmekamp denne runden?

Det meste er vel sikkert allerede avklart, og da kan sikkert NFF fortelle Stabæk at vi får bortekamp den helgen. De behøver jo ikke å fortelle hvem vi skal spille mot.

 

På røkkeløkka pratet jeg med en som stod å spadde snø, han var mektig iritert på at MFK ikke spilte på TA den helgen. Regner derfor med at NFF har fått litt på pukkelen for oppsettet i 2010 og at vi starter hjemme, og muligens avslutter hjemme.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Terminlisten 2011
×
×
  • Opprett ny...