Gå til innhold

Treningskamp: Alta - Stabæk


Forza Stabæk
 Del

Anbefalte innlegg


Sett i lys av våre motstanderes kamper kan man være godt fornøyd.

 

Eksempelvis Vikingtap mot et lag sammensatt av spillere fra breddefotballen på sørlandet og Vålerengentap mot Hamarkameratene.

Ondo leverer hvertfall!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vanskelig å få et helhetlig inntrykk av matchen basert på skriftlige oppdateringer - men uansett synes jeg det er skuffende at vi slipper inn 3 mål mot Alta ettersom vi har hatt mye fokus på det defensive hittil i oppkjøringen.

Som du sier er det vanskelig å få et ordentlig inntrykk av hva som skjedde, men det virket som det var en liten taktisk bom ettersom Alta kom igjennom i bakrom gang på gang. Kan tyde på at forsvaret sto for høyt. Jeg gjetter på at dette var noe de ga litt blaffen i og fokus lå på andre oppgaver i denne treningskampen. Regner med litt annen tilnærming i seriekamper der motstander er analysert og resultat betyr mer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Alta kom kjapt i gang, og fikk sitt første etter 8min etter en forsvars/midtbane tabbe men fra 20-45min var vi desidert best. 2 omg startet Alta sterkt men vi kom med i kampen etter hvert, 2 målet til Alta var veldig bra, og vi kjemper til siste slutt. 2 mål av Ondo og siste av skjellvik.

 

En grei kamp, men vi var nok mere rustne en Alta, men vi scorer mål og det er det viktigste. Kampen ble som Jørgen hadde advart meg mot, litt utprøvning av nye ting og ikke noe sikker seier, så alt i alt et greit ressultat, mot et lag som nok er mer innkjørt en STB

 

509 tilskuere og første sted jeg har opplevd rømme til vafflene

 

StabækLars har tatt opp hele kampen, og høydepunktene blir lagt ut i løpet av natten/morgen dagen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


men det virket som det var en liten taktisk bom ettersom Alta kom igjennom i bakrom gang på gang. Kan tyde på at forsvaret sto for høyt. J

Eller kanskje nr 8 på Alta er bakromsspissen som Ingo tror han vet hvem er? :blink: Basert på kampreferat hørtes han ut som en Nannskog light

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Laget:

 

22 - Jan Kjell Larsen

23 - Vegar Hedenstad, 29- Haris Skenderovic, 5 - Jørgen Hammer, 2 - Bjarni Olafur Eiriksson

21 - Jiress Suka Suka, 7 - Henning Hauger, 13 - Palmi Palmason, 24 - Jørgen Skjelvik

10 - Veigar Pall Gunnarsson, 9 - Gilles Ondo

 

Er Jiress tatt opp i A-stallen, eller var han med pga alle skadene?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er Jiress tatt opp i A-stallen, eller var han med pga alle skadene?

 

...og er han god nok til å konkurrere om en plass på laget allerede i år? Hvordan har han gjort det på treningene sålangt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Er Jiress tatt opp i A-stallen, eller var han med pga alle skadene?

 

...og er han god nok til å konkurrere om en plass på laget allerede i år? Hvordan har han gjort det på treningene sålangt?

Hepp,

 

Ryktene sier vel at han tok godt for seg på treningene alt i fjor høst...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


STABÆK-TV: Her er alle målene, pluss litt til, nydelig filmet med minikameraet mitt :-)

http://www.stabak.no...rticle64908.ece

 

 

 

Det første målet til Ondo må jeg si jeg finner veldig beroligende. Måten han stjeler ballen, beholder den, og etter å i fem-ti sekunder ha løpt med ballen setter den enkelt i mål indikerer at han holder langt mer enn adecconivået til motstander (som vel en del fryktet han også skulle ligge på ettersom han kom fra islandsk serie). En mindre proff spiss hadde rukket å bli usikker på den tiden han brukte på å nå fram til målet, og enten skutt for tidlig, skutt utenfor/på keeper eller lett desperat etter noen andre å dytte ballen til.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det første målet til Ondo må jeg si jeg finner veldig beroligende. Måten han stjeler ballen, beholder den, og etter å i fem-ti sekunder ha løpt med ballen setter den enkelt i mål indikerer at han holder langt mer enn adecconivået til motstander (som vel en del fryktet han også skulle ligge på ettersom han kom fra islandsk serie). En mindre proff spiss hadde rukket å bli usikker på den tiden han brukte på å nå fram til målet, og enten skutt for tidlig, skutt utenfor/på keeper eller lett desperat etter noen andre å dytte ballen til.

 

Ut i fra høydepunktene ser det jo virkelig ut som Ondo er en skikkelig forsterkning av laget. Han er jo involvert i alle målene. Forarbeidet til det 3. målet er jo nydelig! Det er bare å håpe han fortsetter slik i tippeligaen.

 

Bakover ser det ut som vi har tatt opp tråden fra i fjor, men nå var det første kamp også...

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ondo - Toppscorer i TL 2011? 18-19 mål.

 

Hva gir spillselskapene i odds? Jeg setter en hundrings....

 

Det eneste spillselskapet som har odds på toppscorer i TL2011 er bet24, og der er ikke Gilles Ondo et alternativ. Men det kommer nok snart.. Burde få minst 50.00 i odds.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Treningskamp: Alta - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...