Gå til innhold

Stabæk - Asker


Anbefalte innlegg


Er Bi Boli en av unggutta som ikke kan signere proffkontrakt ennå, eller en ny prøvespiller?? Kom akkurat inn i kampen, åssen har han vært hittil?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Prøver man å forvirre speidere fra England som sitter og googler?

 

Vet ikke, men hvis det funker så skal jeg ikke si noe på det. Hvis noe plukker han opp foran nesen på oss blir jeg bitter

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg mener å ha lest et eller annet sted at Stabæk kan gi spillere som Boli og Kassa "skolekontrakt", selv om de er under 18. Kan noen bekrefte/avkrefte dette? Dersom de spiller for Stabæks juniorlag , kan de i så fall brukes som en del av kvoten juniorspillere som kan spille for a-laget uten proffkontrakt??

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan er reglene på å hente spillere i Norge?

For om vi skal ha en regel på 18 år for å gi en utlands spiller kontrakt kommer vi til å havne i Bak leksen i henhold på nivå i tippeligaen..

For da kommer klubber i andre land til å hente mesteparten av talentene og vi sitter her oppe med skjegget i postkassen gang på gang siden vi må vente med signeringen til 18 årsdagen..

 

Og hva er aldrersgrensen for å gi en Norsk/skandinavisk unggutt kontrakt?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan er reglene på å hente spillere i Norge?

For om vi skal ha en regel på 18 år for å gi en utlands spiller kontrakt kommer vi til å havne i Bak leksen i henhold på nivå i tippeligaen..

For da kommer klubber i andre land til å hente mesteparten av talentene og vi sitter her oppe med skjegget i postkassen gang på gang siden vi må vente med signeringen til 18 årsdagen..

 

Og hva er aldrersgrensen for å gi en Norsk/skandinavisk unggutt kontrakt?

Dette er vel regulert av FIFA eller UEFA, muligens begge. Det var en grunn til at John Obi Mikel signerte proffkontrakt på 18-årsdagen sin. Nå var jo han i overkant grådig, i og med at han signerte med to klubber, men han hadde vel en eller annen form for disp i Norge fordi han gikk på skole.

Så reglene gjelder ikke bare i Norge.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Prøver man å forvirre speidere fra England som sitter og googler?

 

Vet ikke, men hvis det funker så skal jeg ikke si noe på det. Hvis noe plukker han opp foran nesen på oss blir jeg bitter

 

Boli Franc er det navnet som brukes på ham og som han selv ønsker å bli navngitt som, men han har et par tre mellomnavn som er greit å unngå. På presselisten ble riktignok et av disse mellomnavnene brukt. Det rare er at det ble avsluttet med Boli som etternavn. Ellers heter han andre Luc Kassi.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvordan er reglene på å hente spillere i Norge?

For om vi skal ha en regel på 18 år for å gi en utlands spiller kontrakt kommer vi til å havne i Bak leksen i henhold på nivå i tippeligaen..

For da kommer klubber i andre land til å hente mesteparten av talentene og vi sitter her oppe med skjegget i postkassen gang på gang siden vi må vente med signeringen til 18 årsdagen..

 

Og hva er aldrersgrensen for å gi en Norsk/skandinavisk unggutt kontrakt?

Dette er vel regulert av FIFA eller UEFA, muligens begge. Det var en grunn til at John Obi Mikel signerte proffkontrakt på 18-årsdagen sin. Nå var jo han i overkant grådig, i og med at han signerte med to klubber, men han hadde vel en eller annen form for disp i Norge fordi han gikk på skole.

Så reglene gjelder ikke bare i Norge.

 

Etter Mikel saken er dette blitt ryddet betraktelig opp i. Er fortsatt flere klubber i den østlige delen av Europa som fortsatt driver med dette, både med sør amerikanere og afrikanere. Mikel var etter det jeg har skjønt nøye planlagt at Lyn skulle være mellomstasjon fordi Norge ikke er medlem i EU eller at vi hadde noen regler som gjorde dette ureglementert. Utveksling?

 

 

Proffkontrakt er jeg ganske sikker man kan signere den dagen man fyller 16, men det gjelder da EU spillere i henhold til det Perfect har nevnt i en annen tråd ang. fri flyt av arbeidskraft.

 

Dvs. Vi kan hente en svenske den dagen han fyller 16 og en Engelsk klubb kan hente en av våre spillere når han fyller 16. Ref. Dæhli...

 

Boli eller Luc nei, fiktive Svensson ja.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk - Asker
×
×
  • Opprett ny...