Gå til innhold

Stabæk-Lillestrøm, 20/03, kl 18:00


axe
 Del

Anbefalte innlegg


Ja det var en absurd kamp.

 

Hvis jeg skal få lov å kaste både ris og ros i alle retninger her, jeg synes Stabæk har gjort en glimrende jobb i å engasjere i forkant av sesongen. Veldig gode tiltak, og siden jeg tidligere skrev at jeg syntes det var mye visjoner og lite faktiske tiltak, dette tar jeg 100% tilbake. Man har ikke hatt det beste utgangspunktet - men, man er nå her. Bra jobbet. Beklager, dette var off-topic.

 

For å ta med seg ytterligere noe positivt, ja det er jo gode tendenser og resultatet lyver jo sånn sett litt. Men her kommer jeg også inn på det negative, sånn var det mye i fjor også, og jeg kan ikke huske veldig mange kamper i fjor som Stabæk "fortjente" å tape, gitt sjansestatistikk og ballbesittelse og sånt (skriver det litt tullete fordi det som alle vet egentlig ikke har en dritt å si, resultatet teller). Det samme går litt igjen. Må være mer tett bakover og effektive framover. Men det bekrefter jo litt hva man også vet, midtbanen er dritbra, Veigar er god, og resten kan ha et visst forbedringspotensiale.

 

Ikke for å være dust eller noe, men jeg har ikke helt forstått haussingen av Haris pga spillestil. Skjønner at blant annet en del av gutta i Satyren liker å se blod (sorry om jeg er på tynn is her), men jeg tror LSK går oss en høy gang i grisespill og da tror jeg ikke det nytter å forsøke å ta igjen med samme mynt. Så får heller SS.no disse Fotballfruens neste utspill om at hennes mann har en stor framtid innen kickboxing, og døpe om bloggen til kickboxerfrue.blogg.no. Tror man trenger midtstoppere som bruker hodet i større grad, ikke så mye grisespill. Særlig mot LSK.

 

Takk for i kveld. Da går jeg tilbake til siste times mobbing fra min kjære samboer som dessverre kommer fra et ikke navngitt sted 3-4 mil øst for Bærum som er kjent for gule fugler. For en kveld!!

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I dag var det våre beste (betalte) spillere som sørget for at vi fremsto som ganske ufarlige og forutsigbare siste tredjedel av banen.

 

Henning, Farnerud og Veigar er fantasiske spillere, men fullstendig blottet for gjennombruddshissighet og triller (Veigar driller) heller ball enn å prøve å skape overganger, kontringer og gjennombrudd. Mot store spillere som blant Kippe mener jeg det er viktig å få sendt ballen på løp, utfordre på hastighet og gi de tempotrøbbel.

Å spille som et håndballag (les: ballbesittende) mot store sterke midtstoppere, er å gi de en alt for enkel dag på jobben. Det gjorde vi i dag.

Endret av Solobrus
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Perfect 7!

 

Er vanligvis opptatt av at man/vi må lære av tap og fiaskoer, men tror faktisk ikke det er grunn til å finanalysere det som skjedd i kveld. Viktigere å bruke energi på det som skal gjøres riktig neste gang. Og å ikke halshugge NOEN.

 

Jeg skulle ønske fotballspillere kunne sett litt mer håndball. I håndball er det én ting som gjelder; telle!

Vi har enkle muligheter for å skåre idag. Tar et eksempel: Vi var 3 som angrep mot 4 i forsvar. I tillegg hadde vi en spiller som stoppet mellom Lillestrøms forsvar- og midtbaneledd. Han stod og så på at de 3 kontret i undertall. Hadde han SMÅJOGGET og stelt seg riktig kunne han ha bundet opp to spillere! Han alene - uten å spurte etter de som angrep mot kant - kunne lagt seg mellom stopper og back og bundet dem og skapt overtall. Jeg vil at slikt skal analyseres før vi reiser til trondheim.

Du finner ikke gull før du har silt vekk sanden.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fantastisk av SS i dag. Vi sang ut Fugla i en kamp vi tapte 0-7, i tillegg til at de var flere enn oss. Herlig galskap innimellom. Vi er flinke i motgang; sannsynligvis fordi vi trente mye på det i fjor?

De som kritiserer SS for å synge at vi er på vei til Nadderud, har fortsatt tilgode å kritisere jr-support for at de drar i gang kasteropet "beste laget er..." Spillerne må jo ha tolket dette som ironi, så jeg regner med jr-support slutter å rope det når vi ligger under. De må tross alt ikke håne egne spillere.

 

Nå kan det bare gå oppover, er det noen som har sagt. Stemmer nok, men hørte vi ikke det i fjor også?

 

Jeg håper de som uttaler seg i media slutter å argumentere om sjansestatistikker, possession og marginer i situasjoner som i dag. Vi var ikke på høyden i dag. Vi var ikke i nærheten. Et profesjonelt lag skal ikke la et par mål imot ødelegge moral og vinnervilje, så det er heller ikke OK å si at vi hang godt med til 0-2. Det eneste man kan gjøre etter en slik kamp er å legge seg paddeflate. "Vi tapte for et bedre lag i dag. Vi bommet grovt. Vi hadde ikke gjort leksa vår. Vi har ingen unnskyldninger eller bortforklaringer. Men ALDRI om noe liknende skal skje igjen. Vi har en jobb å gjøre, og vi akter å slå sterkt tilbake!" Fair enough.

 

Hva har Gromstad gjort, forresten? Har han tafset på kona til Jörgen? Han er da den klart beste midtstopperen vi har?

 

Jeg kommer til å gå med Stabæk-klær i morgen også, jeg. Jeg lar da ikke én kamp kødde med mitt forhold til klubben.

Til sist vil jeg anbefale alle om å kjøpe en blaa meny på McDonalds på Bekkestua. Jeg gjorde det i går. Maten er ikke spesielt god, men de ga meg en dvd på kjøpet som ruller på skjermen nå. Så jeg vet at jeg kommer til å sove godt i natt etter å ha sett "Seriemester 2008" før jeg tar på nattlua.

 

God natt!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg håper bare vi blir spart for de vanlige flosklene om at spillerne må jobbe mer og blø for drakta. Når ting går som i dag er det fordi man gjør feil ting, ikke fordi man ikke jobber nok. Tror folk Rosenborg tok hundre seriegull på rad fordi de jobbet mest og blødde mest for drakta?

 

Ellers er det vel bare å gratulere Lillestrøm med en kanonkamp!

 

Hva gjelder vår prestasjon i dag vil jeg gi den "godkjent, pluss". Til tider bra, til tider dårlig. Jeg registrerer at enkelte mislikte Nadderud-sangen samt reis opp for de mørkeblå på slutten. Spør du meg var det ganske kult at såpass mange faktisk reiste seg opp på det tidspunktet. I hvilket univers er det å reise seg og klappe for laget sitt til tross for 0-7 på tavla, et hån mot spillerne?

 

I vinter var jeg med på å tape 14-2 på hjemmebane foran 1400 tilskuere(noe som er bra i bandysammenheng). Halvparten dro hjem i pausen. Vi reiste oss og vant den neste kampen, en vanskelig bortekamp mot et bra lag. Ting snur fort i idretten!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Jeg tror generaltabben vil være å trekke på skuldrene og konkludere med at slik er fotballen innimellom. 15 baklengs på de tre siste kampene mot Eliteseriemotstand er et akutt varsku om at ting ikke funker.

 

Problemene er dels strukturelle dels personlige. Lennartsson snakket tidligere i vinter om viktigheten av å kutte vekk de billige baklengsmåla fra i fjor og om å angripe med balanse og offensive markeringer eller def i off som vel var begreper som ble brukt. Det har vi sett lite av i det siste.

 

For å ta det enkleste først - stopperparet fungerer åpenbart dårlig. Hva skyldes det? Vel, Skenderovic er ute på litt dypt vann. Han kom fra en god sesong med Syrianska i superettan. Der spillte han stort sett sammen med den rutinerte ringreven Suleyman Sleyman. Ingen brilliant spiller i seg selv, men en riktig pappa i laget med flere sesonger i Allsvenskan bak seg. Nå skal Skenderovic ta den rollen i Stabæk samtidig som han skal tilpasse seg et nytt land og en ny liga atpåtil på et nivå han tidligere ikke har spillt på og det med en makker som så vidt er tørr bak øra og som er litt triggerhappy i forhold til possisjons spill. Dermed må stakkarss Harris også ta på seg å dekke opp for urutinerte Hammer. I sum bli dette for mye på kort tid.

 

Det blir selvsagt litt flåsete å si at Harris ser ut som et bomkjøp etter en seriekamp. Men vi kan moderere det litt og stille spørsmål ved tenket rundt. Jeg er ganske sikker på at Harris og Høiland ville vært et interessant stopperpar. DEr hadde vi den rutinerte makkeren som kan gi Harris den tryggheten han trenger for å ta nivået i TL. Når man ikke hadde planer om å beholde Høiland, mener jeg det ble feil å hente en stopper uten toppdivisjons erfaring. Særlig fordi de øvrige stopperene våre enten var uten erfaring eller uten prestasjoner de siste sesongene. Det er i den konteksten jeg mener kjøpet er feil og det vitner om dårlig lagbygger ferdigheter fra den/de innvolverte. Så er det sikkert en mengde bakenfor og omrkingliggende faktorer som økonomi, kontraktsituasjoner osv som er med på å påvirke det endelige resultatet.

 

Men det er det for sent å gjøre noe med nå. Det finnes sannsynligvis ikke midler til å hene en "Sleyman-type" til klubben. Dermed er vi stuck med de spillerne vi har og da må vi finne ut av hvordan vi løser det best mulig. I min bok betyr det å midlertidig ofre Hammer. Vi må plassere en rutinert spiller sammen med Skenderovic i midten. Alternativene er Morten eller Bjarni. Jeg kjenner at ingen av dem føles 100% rett. Men det blir mindre omstokking på det øvrige laget mer Morten. Uansett det er en jobb for treningsfeltet. Så har vi snaut to uker på å drille det nye stopperparet.

 

Samtidig må vi balansere midtbanen bedre. Det kan bety at vi må gå tilbake til rollefordelingen mellom Hauger og Farnerud, som vel Alz også foreslo i en annen tråd. Eller gjøre andre grep. Men mellomrommet må fylles opp og vi må finne balanse i laget pånytt. Jeg forventer en liten endring i laguttaket forran neste kamp.

 

RBK på Lerkendal blir en formidabel oppgave. Samtidig litt velkommen da vi ikke trenger å bevise noe. Alle kommer til å forvetne Stabæk tap. Det viktige i de neste to tre kampene bli å holde nullen og så får scoringene komme som en ren bonus. Så det er tilbake til å terpe forsvarsspill individuellt og kollektivt. OK, så er det litt "deres hus og hoteller brenner - rykk tilbake til start" som gjelder de neste par ukene. Men vi må begynne å pusle sammen igjen den mentale styrken som Ujah sprengte i fillebiter i kveld.

 

Det gjøres en bit av gangen og den første munnfullen heter RBK.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mye klokt her. Det er rart da vi var pottetett bakover i fire kamper også renner det inn. Jeg tror dette skjedde samtidig som Harris spillestil ble tema. Da han kom inn i 2. omgang mot Asker var han annreledes, usikker synes jeg. Kankje er det sånn at Harris må få være den stoppertypen han er? Så får vi heller leve med kort og karantener å ha en backup? Jeg mener at Harris er en spillertype vi trenger, men la han være den han er!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takk for i kveld. Da går jeg tilbake til siste times mobbing fra min kjære samboer som dessverre kommer fra et ikke navngitt sted 3-4 mil øst for Bærum som er kjent for gule fugler. For en kveld!!

Aj, aj, aj. Ohh SMERTE!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes ikke noe særlig om at folk mener man skal straffe spillerne for dårlig spill og eller innsats eller hva det skal være. Er rimelig sikker på at de føler seg mye verre enn det vi gjør. Det blir Brannoppførsel å begynne å unnskyldninger, slenge dritt og å gå midt i kampen. Det var ikke én brannsupporter blant alle bergenserne her i går. Etter kampen mot RBK er samtlige blodfans. Hovne sådan.

 

Men med tanke på spillet. Sverger fortsatt lennartson til offensive HH? Etter kaoset bak er det vel kanskje på tide å la HH ta defensivt ansvar igjen? Synes han fortjener mer enn å være ryddegutt, men det er det vi trenger, og han er faen så god til det.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes ikke noe særlig om at folk mener man skal straffe spillerne for dårlig spill og eller innsats eller hva det skal være. Er rimelig sikker på at de føler seg mye verre enn det vi gjør. Det blir Brannoppførsel å begynne å unnskyldninger, slenge dritt og å gå midt i kampen. Det var ikke én brannsupporter blant alle bergenserne her i går. Etter kampen mot RBK er samtlige blodfans. Hovne sådan.

 

Men med tanke på spillet. Sverger fortsatt lennartson til offensive HH? Etter kaoset bak er det vel kanskje på tide å la HH ta defensivt ansvar igjen? Synes han fortjener mer enn å være ryddegutt, men det er det vi trenger, og han er faen så god til det.

 

Er vel knapt ett av målene som kunne vært unngått om HH hadde vært "ryddegutt". Ihvertfall ingen i første omgang. Målene kommer av markeringer i verdensklasse (negativt sett). Inne i boksen MÅ man markere (midtstopperne er jo ekstremt ballwatching) og det er nok ikke der HH skal være. HH kunne kanskje ha stoppet noen overganger men vi ville like jævla forbanna tapt klart med det forsvarsspillet vi viser.

 

Ifjor hadde vi ett av tippeligaens dårligste forsvar, i år har vi det!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes ikke noe særlig om at folk mener man skal straffe spillerne for dårlig spill og eller innsats eller hva det skal være. Er rimelig sikker på at de føler seg mye verre enn det vi gjør. Det blir Brannoppførsel å begynne å unnskyldninger, slenge dritt og å gå midt i kampen. Det var ikke én brannsupporter blant alle bergenserne her i går. Etter kampen mot RBK er samtlige blodfans. Hovne sådan.

 

Men med tanke på spillet. Sverger fortsatt lennartson til offensive HH? Etter kaoset bak er det vel kanskje på tide å la HH ta defensivt ansvar igjen? Synes han fortjener mer enn å være ryddegutt, men det er det vi trenger, og han er faen så god til det.

 

Aj aj aj aj, -en del av de som går på stillingen 0-5, 0-6, 0-7 vet ikke engang om det stopper der.

En del av dem som ikke sitter ut alle 90min + tillegg gjør det nettopp for å kunne orke å komme tilbake ved senere anledninger. Du må ikke tro at alle som ser en slik fotballkamp (utenfor LSK-feltet) er immune for negativ påvirkning fra de man forsøker å elske. Noen ganger er det antakelig helt nødvendig å avbryte for ikke å utvikle evigvarende allergier.

 

Forstå, at for enkelte, oppleves dette kanskje som "waterboarding" eller lignende. Det er ikke alle som evner å erfare nytelsen av masochisme og selvpisking på første forsøk, heller ikke de gangene grensene skal tøyes såvidt langt utenfor det tidligere personlige erfaringsbaserte. Det ER viktig å kunne ha muligheten for å "call it off" i ekstremtilfeller - nettopp for at opplevelsen, og forsvidt all senere opplevelse langs samme akse, ikke skal oppleves som / være - tortur.:ph34r:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forferdelig opplevelse i går.

 

Men hva skjer med kantspillet som Jørgen skulle rydde opp i? Vi var gode på det i vinter, men i går var det tilbake til gamle synder. Min påstand er at Johan ødelegger for Hedenstad. Johan forsvinner inn i banen og Hedenstad får ikke mulighet til å kombinere på kanten for å komme seg oppover. Hedenstad bli breddeholder men ingen slår ballen i rommet foran han. Han får ballen rett på fot men må slå den pent tilbake da han ikke vil risikere å miste den ved å alene drible seg bort.

 

Kun en gang i går klarte Johan og Hedenstad å kombinere, og det resulterte i et innlegg fra kant som Ondo skulle ha satt i mål. Hvorfor prøver vi ikke mer på ting som fungerer??? Ondo har ekstremt god førstetotuch, han kan pirke inn mange innlegg fra kanten.

 

Synes stopperne får alt for mye av skylden. Det er hele laget som må forsvare seg ikke bare stopperne. Det kan virke som en del venter på at stopperne alene skal vinne ballen tilbake hver gang den mistes. Hvem tar ut løpene? Hvem tar ut innleggene? Det er lurer å ta ut han som slår innlegget en å stå og forsvare seg mot alle inne i boksen.

 

 

Det som gjør meg mest urolig er at vi ble avkledd på dette i mot RBK, FFK og LSK

 

Hva er greia med at Palmi kommer på i stedet for Olle Olle? Regner med at de som startet i går ikke blir kalt første-11'ern på en stund.

 

Uansett: Skal en føle glede i medgang må vi kjenner smerten i motgang.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Synes ikke noe særlig om at folk mener man skal straffe spillerne for dårlig spill og eller innsats eller hva det skal være. Er rimelig sikker på at de føler seg mye verre enn det vi gjør. Det blir Brannoppførsel å begynne å unnskyldninger, slenge dritt og å gå midt i kampen. Det var ikke én brannsupporter blant alle bergenserne her i går. Etter kampen mot RBK er samtlige blodfans. Hovne sådan.

 

Men med tanke på spillet. Sverger fortsatt lennartson til offensive HH? Etter kaoset bak er det vel kanskje på tide å la HH ta defensivt ansvar igjen? Synes han fortjener mer enn å være ryddegutt, men det er det vi trenger, og han er faen så god til det.

 

Aj aj aj aj, -en del av de som går på stillingen 0-5, 0-6, 0-7 vet ikke engang om det stopper der.

En del av dem som ikke sitter ut alle 90min + tillegg gjør det nettopp for å kunne orke å komme tilbake ved senere anledninger. Du må ikke tro at alle som ser en slik fotballkamp (utenfor LSK-feltet) er immune for negativ påvirkning fra de man forsøker å elske. Noen ganger er det antakelig helt nødvendig å avbryte for ikke å utvikle evigvarende allergier.

 

Forstå, at for enkelte, oppleves dette kanskje som "waterboarding" eller lignende. Det er ikke alle som evner å erfare nytelsen av masochisme og selvpisking på første forsøk, heller ikke de gangene grensene skal tøyes såvidt langt utenfor det tidligere personlige erfaringsbaserte. Det ER viktig å kunne ha muligheten for å "call it off" i ekstremtilfeller - nettopp for at opplevelsen, og forsvidt all senere opplevelse langs samme akse, ikke skal oppleves som / være - tortur.ph34r.gif

 

 

Sånn har jeg faktisk ikke tenkt på det før. Men merker jeg synes litt synd på Brannspillerne når de sliter kraftig og halve Brann stadion gir dem fingeren, går hurtig ut av stadion og skriver sinte leserinnlegg til BA om at samtlige skal henges. Heldigvis er vi ikke i nærheten av det, kanskje til og med motsatt. Jeg er stolt over supporterkulturen i Stabæk, og om det å gå litt tidlig for å komme tilbake senere er det som skal til, må det nesten være greit.

 

Litt rotete dette her, men sånn går det noen ganger

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Forferdelig opplevelse i går.

 

Men hva skjer med kantspillet som Jørgen skulle rydde opp i? Vi var gode på det i vinter, men i går var det tilbake til gamle synder. Min påstand er at Johan ødelegger for Hedenstad. Johan forsvinner inn i banen og Hedenstad får ikke mulighet til å kombinere på kanten for å komme seg oppover. Hedenstad bli breddeholder men ingen slår ballen i rommet foran han. Han får ballen rett på fot men må slå den pent tilbake da han ikke vil risikere å miste den ved å alene drible seg bort.

 

Ondo har ekstremt god førstetotuch, han kan pirke inn mange innlegg fra kanten.

 

 

 

Uansett: Skal en føle glede i medgang må vi kjenner smerten i motgang.

 

Nå mistet vel ikke Johan så mange baller i går (vi snakker en eller to). Der ligger alså ikke problemet, ikke i nærheten. At han ikke vinner en eneste ball som KAN vinnes i en hodeduell er kanskje rekord, men ikke en overraskende sådan - han har vært nære en slik uslåelig rekord mange ganger tidligere (også i kamper vi har vunnet, og hvor han har fått masser av hyll).

 

Ja, Ondo har en ekstremt god førstetouch. I hans FØRSTETOUCH ligger altså ikke problemet. Problemet er vel at han altfor sjeldent får noe å touche.

 

Men det som igjen vant statistikkmarkeringene i går - var antallet SISTETOUCH fra Veigar. Det som altså foranlediger selve profilen på Lillestrømangrepenes første FØRSTETOUCH. Det som forundrer meg er at dette antallet sistetouch kan vedvare også i kamper hvor denne av spissene våre verken pr definisjon eller rent faktisk er "ensom spiss". Det er veldig mye blått rundt på førstetouch, annentouch, tredje.... osv, men ikke lenger ved sistetouch. Kanskje er begrepsusikkerheten og konsekvensforståelsen rundt sistetouchterminologien innen laget selve grunnen til at denne del av statestikkbildet så til de grader må anses dominerende?

Endret av fantomet
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Himmel, jeg er glad for at jeg kjører 3 mil vestover og ikke 3 mil østover fra Haslum når jeg skal på jobb. Hadde vært en nytelse å skulle trave rundt blant fjortiser som driter i fotball men skal gni inn hvordan det gikk i går. Her er det jo faktisk en og annen stabæktilhenger, og null lsk-tilhengere.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bare én kamp dette, men det fristende å revurdere eksperimentet med å la Henning slippe fremover. Vi blir jo totalt myrdet på alle tendenser til overganger. Hverken Mix eller Johan jobber all verdens bakover, og når Pontus har sin styrke fremover må vi kanskje ofre indivduell utvikling for Henning for å prøve å balansere laget bedre?

 

(Med mindre Gromstad er skadet blir jeg litt skremt om han er dårligere enn Haris...)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hei, mitt første innlegg her inne, så ikke slakt meg med en gang:P

 

Jeg har vært medlem i SS i flere år, og har sett en del fotballkamper i mitt liv. Det resultatet jeg så igår er ikke representativ for hva gutta gjorde utpå banen der.

 

Min egen sjansestatistikk viste 9-11, og det sier jo hvor syk kampen egentlig var, Lillestrøm var ekstremt effektive og utnyttet Stabæks svakheter med dødelig presisjon. Stabæk styrer jo kampen de første 20 og Fugla scorer jo på alt de har av sjanser, noe som svekker motivasjonen til gutta, men allikevel var jeg sikker på seier etter 2 kjappe bakover.

 

Jeg merker at mange her sier at man må glemme denne kampen, men 15 bakleng mot 3 TL-lag er noe å ta tak i. Noe av grunnen her er jo stopperparet HS/JH, som tydeligvis er for like i spillestilen og har en middels kommunikasjon mellom seg. Begge skal være "spillende" stoppere, uten spesielt mye fart eller smartness i boksen defensivt. Bjarni og VEH er spillere jeg liker godt, men begge er for svake defensivt og 1 mot 1, spesielt det Bjarni gjør mot Knutzon på 3-0 målet, helt horribelt å slippe han inn i banen der.

 

I tillegg mangler Stabæk det som har vært den sterkeste lagdelen de siste årene; Jon Knudsen, rett og slett fordi hans kommunikasjon med forsvaret er uvurderlig i slike situasjoner, JKL snakker så utrolig lite i forhold. Henning burde ta seg av grovjobben, og bare drite i å være med fremover, han må bare ligge foran forsvaret og være 1. forsvarer, da kunne en del av målene vært ungått. Samtidig må vi få mer bredde i spillet offensivt, når man skal drible og flikke seg gjennom en korridor på 10 meter, blir det forferdelig lett å forsvare seg mot, men problemet er jo at hverken Mix eller Johan er typiske "krittslikkere", de trekker rett og slett for mye inn i banen.

 

Til slutt må jeg bare si at jeg ikke har troen på Ondo, uansett hvor mange mål han scoret i treningskampene (som forsåvidt var mot middels god Adecco-motstand). Han har ingen bevegelighet på topp, og da blir det vanskelig for VPG å finn noen rom å spille i, bevegelse skal utløse pasningen, ikke omvendt! Her synes jeg trenerteamet skal drille Skjelvik sammen med Veigar, så de kan utnytte den ekstreme farten hans. Tren på timing og avslutningsteknikk, så skal dere se at det blomstrer av unggutten etterhvert. I tillegg blir han et mye større uromoment for motstanderens forsvar enn det Ondo er.

 

Få mer mannsmarkering og kommunikasjon i defensiv boks, spill enkelt fremover, vri kula for å strekke motstanderens lag, og ikke minst; bruke hele bredden av banen!

 

Takk

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Bare en tanke, men er dette grunnen til at vi ofte slipper inn en haug med mål mot antatt "dårlige" lag?

 

Synes gjennom tidene at den ene etter den andre mystiske bortglemte spissen får sitt "gjennombrudd" mot nettopp Stabæk.

Mot gode lag opptrer vi disiplinert og scorer våre mål på overganger, hvis vi da gjør det. Men så skal vi i noen kamper "kjøre på" og da går det slik som dette. Nå er jo treningskampen mot RBK et unntak, men også der syntes jeg man ble i overkant hete i toppen etter å ha spilt jevnt med RBK en stund. Da blir vi igjen straffet av en mindre god spiss som får sitt "gjennombrudd".

 

Det er noe med å kjenne sin motstanders styrker såvel som svakheter. Jeg registrerer at HH har blitt bedre offensivt, men er det heldig og ønskelig? Det ene går veldig på bekostning av det andre, føler jeg.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hei, mitt første innlegg her inne, så ikke slakt meg med en gang:P

 

Jeg har vært medlem i SS i flere år, og har sett en del fotballkamper i mitt liv. Det resultatet jeg så igår er ikke representativ for hva gutta gjorde utpå banen der.

 

Min egen sjansestatistikk viste 9-11, og det sier jo hvor syk kampen egentlig var, Lillestrøm var ekstremt effektive og utnyttet Stabæks svakheter med dødelig presisjon. Stabæk styrer jo kampen de første 20 og Fugla scorer jo på alt de har av sjanser, noe som svekker motivasjonen til gutta, men allikevel var jeg sikker på seier etter 2 kjappe bakover.

 

Jeg merker at mange her sier at man må glemme denne kampen, men 15 bakleng mot 3 TL-lag er noe å ta tak i. Noe av grunnen her er jo stopperparet HS/JH, som tydeligvis er for like i spillestilen og har en middels kommunikasjon mellom seg. Begge skal være "spillende" stoppere, uten spesielt mye fart eller smartness i boksen defensivt. Bjarni og VEH er spillere jeg liker godt, men begge er for svake defensivt og 1 mot 1, spesielt det Bjarni gjør mot Knutzon på 3-0 målet, helt horribelt å slippe han inn i banen der.

 

I tillegg mangler Stabæk det som har vært den sterkeste lagdelen de siste årene; Jon Knudsen, rett og slett fordi hans kommunikasjon med forsvaret er uvurderlig i slike situasjoner, JKL snakker så utrolig lite i forhold. Henning burde ta seg av grovjobben, og bare drite i å være med fremover, han må bare ligge foran forsvaret og være 1. forsvarer, da kunne en del av målene vært ungått. Samtidig må vi få mer bredde i spillet offensivt, når man skal drible og flikke seg gjennom en korridor på 10 meter, blir det forferdelig lett å forsvare seg mot, men problemet er jo at hverken Mix eller Johan er typiske "krittslikkere", de trekker rett og slett for mye inn i banen.

 

Til slutt må jeg bare si at jeg ikke har troen på Ondo, uansett hvor mange mål han scoret i treningskampene (som forsåvidt var mot middels god Adecco-motstand). Han har ingen bevegelighet på topp, og da blir det vanskelig for VPG å finn noen rom å spille i, bevegelse skal utløse pasningen, ikke omvendt! Her synes jeg trenerteamet skal drille Skjelvik sammen med Veigar, så de kan utnytte den ekstreme farten hans. Tren på timing og avslutningsteknikk, så skal dere se at det blomstrer av unggutten etterhvert. I tillegg blir han et mye større uromoment for motstanderens forsvar enn det Ondo er.

 

Få mer mannsmarkering og kommunikasjon i defensiv boks, spill enkelt fremover, vri kula for å strekke motstanderens lag, og ikke minst; bruke hele bredden av banen!

 

Takk

 

Takk til deg. Fortsett, fortsett, ..... FORTSETT. Få deg svensk pass og søk jobben. :ph34r:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hei, mitt første innlegg her inne, så ikke slakt meg med en gang:P

 

... Masse jeg er helt enig i ..

 

Takk

 

Takk til deg. Fortsett, fortsett, ..... FORTSETT. Få deg svensk pass og søk jobben. :ph34r:

 

Støttes! Men kanskje som analysesjef?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Etter å ha hatt en vond dag med fordøyelsen av kampen har jeg nå kommet frem til følgende;

 

Vi er kun på målforskjell bak Rosenborg, Viking og Molde og kun 3 poeng bak førsteplassen. I neste kamp møter vi et lag som overhodet ikke skremte noen i serieåpningen.

 

Det er håp!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg er redd jeg mellom hussalg, flytting, huskjøp og småbarn rett og slett har kommet i skade for å unnlate å melde meg inn i Stabæk Support, og således også forårsaket gårsdagens tap. Dette er selvfølgelig nå rettet opp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Hadde vært ok og fått en liten oppsummering fra en i trenerstaben også etter at de har fått sett faneskapet på video og gjort seg noen refleksjoner.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Hadde vært ok og fått en liten oppsummering fra en i trenerstaben også etter at de har fått sett faneskapet på video og gjort seg noen refleksjoner.

 

@ringo

 

Ja, enig. Vi satser på torsdagstreningen

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk-Lillestrøm, 20/03, kl 18:00
×
×
  • Opprett ny...