Gå til innhold

Stabæk-Lillestrøm, 20/03, kl 18:00


axe
 Del

Anbefalte innlegg


Hepp,

 

Vi kan jo korte ned ventetiden med å diskutere laguttaket. Nå tror ikke jeg at det skjer noe, men det er klart at med 8 baklengs på de to siste teningskampene og skuffende svakt stopperspill så åpner det for litt spekulasjoner.

 

Jeg lanserer derfor følgende "alternative" lagoppstilling.

 

Jan-Kjell

VEH - MMS - Hulken - Ollé

Mix - HH - PF - Skjelvik

PallOndo

 

Med LSK på motsatt banehalvdel så er man alltid nervøs for skader - i tillegg ser jeg for meg at sannsynligheten for rødt kort på Harris i denne kampen er såpass stor at jeg uansett mener det er lurt å la ham stå over... (Og det er faktisk på ramme alvor). Jeg begynner forsåvidt å helle mot at Harris kan vise seg å være et bomkjøp om han ikke spiller seg opp fort. Med det så mener jeg ikke at han er en dårlig spiller, men at han ikke er god nok til å være krumtapp i et TL forsvar. Han ville vært veldig bra som en "nummer2" stopper ved siden av en rutinert klassespiller. Men, men beggers can't be choosers...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


- i tillegg ser jeg for meg at sannsynligheten for rødt kort på Harris i denne kampen er såpass stor at jeg uansett mener det er lurt å la ham stå over... (Og det er faktisk på ramme alvor). Jeg begynner forsåvidt å helle mot at Harris kan vise seg å være et bomkjøp om han ikke spiller seg opp fort. Med det så mener jeg ikke at han er en dårlig spiller, men at han ikke er god nok til å være krumtapp i et TL forsvar. Han ville vært veldig bra som en "nummer2" stopper ved siden av en rutinert klassespiller. Men, men beggers can't be choosers...

 

@ringo

 

Enig i dette, men på den andre siden - I en kamp som i dag mot LSK trenger vi krigere som står frem, blør for drakta.

 

Kanskje det er han som nettopp klyver frem, tar ansvar og header inn 1-0 seier. Hvem vet?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


- i tillegg ser jeg for meg at sannsynligheten for rødt kort på Harris i denne kampen er såpass stor at jeg uansett mener det er lurt å la ham stå over... (Og det er faktisk på ramme alvor). Jeg begynner forsåvidt å helle mot at Harris kan vise seg å være et bomkjøp om han ikke spiller seg opp fort. Med det så mener jeg ikke at han er en dårlig spiller, men at han ikke er god nok til å være krumtapp i et TL forsvar. Han ville vært veldig bra som en "nummer2" stopper ved siden av en rutinert klassespiller. Men, men beggers can't be choosers...

 

@ringo

 

Enig i dette, men på den andre siden - I en kamp som i dag mot LSK trenger vi krigere som står frem, blør for drakta.

 

Kanskje det er han som nettopp klyver frem, tar ansvar og header inn 1-0 seier. Hvem vet?

Hepp,

 

Det er lov å håpe - vi ønsker jo alle at Harris skal lykkes!

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


- i tillegg ser jeg for meg at sannsynligheten for rødt kort på Harris i denne kampen er såpass stor at jeg uansett mener det er lurt å la ham stå over... (Og det er faktisk på ramme alvor).

 

@ringo

 

Enig i dette, men på den andre siden - I en kamp som i dag mot LSK trenger vi krigere som står frem, blør for drakta.

 

Kanskje det er han som nettopp klyver frem, tar ansvar og header inn 1-0 seier. Hvem vet?

Hepp,

 

Det er lov å håpe - vi ønsker jo alle at Harris skal lykkes!

 

@ringo

 

 

Når du først er inne på dagens match.

 

Hvem tror du starter på topp? Er Ondo klar? Er Ollé Ollé aktuell i 11'ern? Etc. Etc.?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg må vel innrømme at jeg er bedre på statistikk enn på fotball, så jeg drøyer derfor tiden med litt statistikk:

 

Dersom Morten får spille i dag, enten fra start eller (kanskje mer sannsynlig) som innbytter, blir det hans 157. eliteseriekamp for oss. Han vil dermed passere Tommy Svindal Larsen, som stoppet på 156 eliteseriekamper. Det spesielle med Tommy er at selv om han bare er på delt syvende plass på lista over de som har flest TL-kamper for oss, så er han den offensive spiller (midtbane og angrep) som har flest tippeligakamper. Morten vil dermed, gjennom å sørge for at de syv øverste på lista alle er forsvarere (her medregnet keeper), forsterke inntrykket av at offensive spillere blir langt kortere tid i klubben enn defensive spillere. Sannsynligvis fordi de offensive lettere får stjernestatus og forsvinner til større klubber?

 

Henning Hauger er forøvrig bare 16 TL-kamper bak Tommy, og kan rekke å bli ikke-forsvarsspilleren med flest TL-kamper for oss før han drar.

 

Jon Knudsen er selvfølgelig øverst på lista, med 243 kamper, og kan dermed rekke 300 TL-kamper neste år, dersom han blir kjapt frisk. Med det tror jeg han må nærme seg topp-10 for flest toppseriekamper gjenom alle tider. Jeg finner ingen oppdatert liste, men Strand har nå rekorden på ca. 440.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Sannsynligvis fordi de offensive lettere får stjernestatus og forsvinner til større klubber?

Dét, pluss at det sier noe om hvilke prioriteringer vi har hatt i alle år. Vi har jo alltid lagt mer i å hente kvalitet på midtbanen enn i forsvar, så videresalgspotensialet har naturlig nok vært høyere, og følgelig har mange av dem hatt litt kortere opphold i Stabæk.

 

For øvrig interessant lagoppstilling, @ringo. Nå tror ikke jeg heller at det gjøres noen endringer fra det vi har sett i de siste treningskampene, med det ville vært interessant å se om Ollé Ollé kunne utført backrollen på en måte tilsvarende Hulken. Slett ikke umulig, men uansett litt synd å flytte Bjarni inn for å løse problemet i midtforsvaret. Hvem hadde trodd at Eiriksson skulle bli vårt sterkeste kort i forsvar...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

 

 

Når du først er inne på dagens match.

 

Hvem tror du starter på topp? Er Ondo klar? Er Ollé Ollé aktuell i 11'ern? Etc. Etc.?

Hepp,

 

Det ble vel rapportert om følgende lag i treningstråden tidligere i uken:

 

JKL

Vegard-haris-hammer-bjarni

Johan-pontus-henning-mix

Veigar-ondo

 

Det er vel den sannsynlig oppstillingen, selv om 8 baklengs på de to siste kampene kan gi grunnlag for spekulasjoner i midtstopperkonstelasjonen...

 

Det snakkes mye om tynn stall. Men gitt at disse 11 starter så har vi altså Jon, Morten, Gromstad, Skjelvik, Ollé-Ollé og TAA i bakhånd i tillegg til bøtter og lass av gode jr. spillere...

 

Ække så ille det ass... :)

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Det snakkes mye om tynn stall. Men gitt at disse 11 starter så har vi altså Jon, Morten, Gromstad, Skjelvik, Ollé-Ollé og TAA i bakhånd i tillegg til bøtter og lass av gode jr. spillere...

 

Ække så ille det ass... smile.gif

 

@ringo

 

Og her glemte du vel Palmi også smile.gif

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg har endelig fått overtalt lillesøster til å melde seg inn i Jr. Support. Nå lurer hun på om hun må reise helt til Bekkestua for å kjøpe sesongkort eller om hun kan gjøre det på TA. Noen som vet og kan svare fort?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som vet sannsynlig lagoppstilling til LSK? Eneste jeg har fått med meg er at håndballspilleren sannsynligvis ikke starter..

 

 

Tipper forgubbede neandertalere over hele banen, ispedd en og annen offensiv utenlandsk tenåring. Men nå tar jeg bare en råsjangs.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som vet sannsynlig lagoppstilling til LSK? Eneste jeg har fått med meg er at håndballspilleren sannsynligvis ikke starter..

 

Romerike Blad melder om:

Logi

Essediri-Pedersen-Kippe-Eriksen

Knudtzon-Søgård-Igiebor-Ringstad

Sigurdarson-Ujah

Så nei, mr håndball starter ikke :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Vi kan jo korte ned ventetiden med å diskutere laguttaket. Nå tror ikke jeg at det skjer noe, men det er klart at med 8 baklengs på de to siste teningskampene og skuffende svakt stopperspill så åpner det for litt spekulasjoner.

 

Jeg lanserer derfor følgende "alternative" lagoppstilling.

 

Jan-Kjell

VEH - MMS - Hulken - Ollé

Mix - HH - PF - Skjelvik

PallOndo

 

Med LSK på motsatt banehalvdel så er man alltid nervøs for skader - i tillegg ser jeg for meg at sannsynligheten for rødt kort på Harris i denne kampen er såpass stor at jeg uansett mener det er lurt å la ham stå over... (Og det er faktisk på ramme alvor). Jeg begynner forsåvidt å helle mot at Harris kan vise seg å være et bomkjøp om han ikke spiller seg opp fort. Med det så mener jeg ikke at han er en dårlig spiller, men at han ikke er god nok til å være krumtapp i et TL forsvar. Han ville vært veldig bra som en "nummer2" stopper ved siden av en rutinert klassespiller. Men, men beggers can't be choosers...

 

@ringo

 

 

Etter treningene iløpet av uken så er dette start 11;

Jkl

Veh-haris-hammer-hulken

Mix-pontus-Henning-Johan

Veigar-ondo.

 

Blir nok mye possesion på gutta i dag så viktig å bruke tid og være kloke med ball. Utifra trening å lese kommer garantert olle olle inn og skjelvik fikk også prøve seg som spiss, så ha kan nok komme inn for ondo ettersom ondo har vært litt småskadet.

 

Dette blir nok bra, gleder meg sånn til å knuse fugla!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest daglish7

Håper virkelig Harris tar seg et par kurs...

 

Hva er det som skjer????? Dette er på grensen til patetisk!

Endret av daglish7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ringo, frykter at du har rett vedr. Haris.

 

Dette er den tristeste 1.omgangen jeg kan huske på TA.

 

Skammer meg på tribunen.

Hepp,

 

Noen gaanger er det kiipt å ha rett! Han er helt naken i dag, men er ikke helt alene om det. Tegnene har ligget der hele vinteren. Men vi må jobbe med det vi har, og så får vi håpe at "mesterhjernen" som kjøpte Skenderovic tar lærdom av dette.

 

Byttet ut også ja... Bra! - Go MMS!!!!

 

@ringo

Endret av @ringo
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hvor mange gule kort har Haris fått på sine kamper til nå? Fy faen for et lattlig forsvarspill. Hele neste uke blir ødelagt hvis ikke det blir vist helt andre takter i 2omg. BLØ FOR DRAKTA! Og kons i forsvar!

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Stabæk-Lillestrøm, 20/03, kl 18:00
×
×
  • Opprett ny...