Gå til innhold

Kamptråd: RBK-Stabæk


Håvard
 Del

Anbefalte innlegg


Utrolig digg nyhet å våkne opp til. Måtte logge meg inn på tv2-sumo kontoen min i dag morges for å få med meg kampen i reprise.

 

Men så synd for RBK da. Hva skal de gjøre for å få hele Norges kjæledegge på rett kjøl igjen? Er det noe vi kan bidra med? Her må enhver nordmann gå i seg selv og se hva man kan gjøre for å hjelpe RBK ut av denne vanskelige situasjonen. Jeg tror at Nils Arne Eggen kan være en løsning på kort sikt.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Om navnet er, eller bør være, JJ eller JJJ skal dette innlegget verken argumentere eller dvele over.

 

Derimot skal det hevdes at gårsdagens oppførsel av JJ/JJJ var og er en hedersmann verdig.

 

Dersom SS en hedersmann ei kan være, kan vel uansett (om enn ikke alltid) SS-oppførselen hedersmenn verdig være?

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


For en fantastisk opplevelse. Vi var passive og veldig forsiktige i begynnelsen av kampen, men kom oss veldig da vi begynte å spille pasninger utover i første omgangen. Plutselig vant vi midtbanen også. Kudos til Henning og Pontus.

 

Skal sies at seieren muligens ikke var 100 prosent fortjent, men hva gjør vel det. Innsats og oppofrelse. Guts og vilje. Bredde og presisjon. Marginer og effektivitet. Lenge siden forrige bortekamp hvor alle de faktorene satt.

 

Og FOR en innsats på tribunen.

 

Nydelig!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå ser jeg ikke noe problem med å drikke tett å Onkel Blaa før neste hjemmekamp (enga?). For det første blir det penger til vår kjære hjemmepub, for det andre går jeg glipp av en trist forestilling av dette drittlaget jeg heier på. Nektet inngang for promille, eller null hukommelse fra kampen vil nok være en velsignelse.

 

Tror vi får legge an skjema til fjorårssesongen, og se om vi kommer i nærheten. Foreløpig ligger vi vel fire poeng og et ukjent antall mål (ca. 10?) bak.

Si innskild for denne - NUH!

 

Herlig kamp; bra kjemping på banen, hinsides trøkk på tribunen fra de snaut 200 på felt SB.

Takk for en flott kamp fra spillerne og Jörgen, takk for herlig samvær med medsupportere på buss, pub og stadion.

 

Deilig!

 

PS! Storming av banen var nok en forsinket aprilsspøk. Var en som gikk fem på, gitt...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Utrolig digg nyhet å våkne opp til. Måtte logge meg inn på tv2-sumo kontoen min i dag morges for å få med meg kampen i reprise.

 

Men så synd for RBK da. Hva skal de gjøre for å få hele Norges kjæledegge på rett kjøl igjen? Er det noe vi kan bidra med? Her må enhver nordmann gå i seg selv og se hva man kan gjøre for å hjelpe RBK ut av denne vanskelige situasjonen. Jeg tror at Nils Arne Eggen kan være en løsning på kort sikt.

Det ser ut som hedersmannen slipper unna i denne runden. Etter årtier med klager på at alle dommere dømmer marginalt med RBK på Lerkendal, har man en kamp hvor noen situasjoner kunne vært tolket anderledes, inklusive om en ball var noen cm over dødlinja eller ikke.

 

Og nettopp det er hovedsaken Aftenposten papir.

 

At f.eks Godset fikk straffe mot seg og utvisning av keeperen på en helt feil avgjørelse bryr avisen seg null om. Men at det var så nær en offside på vårt utligningsmål at ingen ville protestert om det ble dømt - merk at de ikke kan påstå at det var offside - er en toppsak.

 

Hele medienorges RBK har gått på et par smell. Og det passer tydeligvis medirnorge svært dårlig. Det kan jo ikke skyldes at RBK er dårlige, at hedersmannen er feil mann, men må skyldes flaks og udugelige dommere.

Endret av Albert
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå ser jeg ikke noe problem med å drikke tett å Onkel Blaa før neste hjemmekamp (enga?). For det første blir det penger til vår kjære hjemmepub, for det andre går jeg glipp av en trist forestilling av dette drittlaget jeg heier på. Nektet inngang for promille, eller null hukommelse fra kampen vil nok være en velsignelse.

 

Tror vi får legge an skjema til fjorårssesongen, og se om vi kommer i nærheten. Foreløpig ligger vi vel fire poeng og et ukjent antall mål (ca. 10?) bak.

Si innskild for denne - NUH!

 

 

Tror vel dette viser hvor mye følelsene svingte i løpet av denne kampen. På det tidspunktet håpet jeg vi skulle slippe unna med 0-3, men fryktet en "Brann-spesial" (0-10).

 

Nå ønsker jeg meg bare en "normal" kamp. Det vil si en kamp hvor ingen av lagene har vanvittig flaks.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Det ser ut som hedersmannen slipper unna i denne runden. Etter årtier med klager på at alle dommere dømmer marginalt med RBK på Lerkendal, har man en kamp hvor noen situasjoner kunne vært tolket anderledes, inklusive om en ball var noen cm over dødlinja eller ikke.

 

Og nettopp det er hovedsaken Aftenposten papir.

 

At f.eks Godset fikk straffe mot seg og utvisning av keeperen på en helt feil avgjørelse bryr avisen seg null om. Men at det var så nær en offside på vårt utligningsmål at ingen ville protestert om det ble dømt - merk at de ikke kan påstå at det var offside - er en toppsak.

 

Hele medienorges RBK har gått på et par smell. Og det passer tydeligvis medirnorge svært dårlig. Det kan jo ikke skyldes at RBK er dårlige, at hedersmannen er feil mann, men må skyldes flaks og udugelige dommere.

 

Norge har et felles ansvar for at RBK gjør det bra og kan representere oss i utlandet, må vite. (dette er ironi for de som ikke skjønte det).

Nå synes jeg vel at RBK selv har klaget oppsiktsvekkende lite på dommeren i forhold til hva jeg forventet. Men riktig som du sier, hele medienorges RBK. Jeg fant forresten et sitat på Adressa som jeg synes var veldig passende:

 

"Det nyttar ikkje med ein silkesvenske som trenar i Rosenborg. Vi som er glade i dette laget rysnast då det gjekk opp for oss at det var ein silkesvenske som skulle ta over etter N.A. Eggen. Førebels ser det ut til at det er god grunn til å rysnast. Dette er tungt for mange - også utanfor Trøndelag!"

Budskapet er jo det samme som de andre 137 som ber Janne om å gå. Men det som bekymrer meg, er hvordan en mann med slik dialekt (jeg aner ikke hvor fra, men det er i alle fall ikke trøndersk) greier å ta det tungt at RBK ikke vinner. Holdningen til RBK i landet skremmer meg faktisk. Dette er ikke Norges andre landslag, og hvis RBK gjør det dårlig er det på ingen måte et nasjonalt problem.

Det kan faktisk se ut som om denne holdningen i perioder påvirker norske dommere. Og da er det jo skandale den dagen så ikke skjer.

 

 

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Men det som bekymrer meg, er hvordan en mann med slik dialekt (jeg aner ikke hvor fra, men det er i alle fall ikke trøndersk) greier å ta det tungt at RBK ikke vinner. Holdningen til RBK i landet skremmer meg faktisk. Dette er ikke Norges andre landslag, og hvis RBK gjør det dårlig er det på ingen måte et nasjonalt problem. [/size][/font]

 

 

Dialekten virker innlandsk. Disse har ingen naturlige lokale lag å følge, og ser utelukkende fotball på TV. Hvilket lag er oftest på TV?

 

Media jobber kun to veier, enten hyller de, eller så står de med saltbøssa og leter etter åpne sår. Media generelt synes nok det er trist at gullkampen mellom VIF og RBK ser ut til å være over allerede nå, og har derfor intet annet å trekke ut av dette enn tragedien RBK opplever.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Akkurat nå ser jeg ikke noe problem med å drikke tett å Onkel Blaa før neste hjemmekamp (enga?). For det første blir det penger til vår kjære hjemmepub, for det andre går jeg glipp av en trist forestilling av dette drittlaget jeg heier på. Nektet inngang for promille, eller null hukommelse fra kampen vil nok være en velsignelse.

 

Tror vi får legge an skjema til fjorårssesongen, og se om vi kommer i nærheten. Foreløpig ligger vi vel fire poeng og et ukjent antall mål (ca. 10?) bak.

Si innskild for denne - NUH!

 

 

Tror vel dette viser hvor mye følelsene svingte i løpet av denne kampen. På det tidspunktet håpet jeg vi skulle slippe unna med 0-3, men fryktet en "Brann-spesial" (0-10).

 

Nå ønsker jeg meg bare en "normal" kamp. Det vil si en kamp hvor ingen av lagene har vanvittig flaks.

Du sa ikke innskild!

Og nå har du en ting til å si innskild for!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Fy faen! Digg å se RæBK-supporteren som syter over det elendige nivået på norske dommere... DIGG! :D

haha

Jøss,

Det var jo bare en av dem som skyldte på dommeren! Resten mente jo at det var spillet som var problemet.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mulig jeg ser med et veldig blått øye, eller at jeg er sær siden jeg sterkt misliker RBK, men er ikke den artikkelen litt for pro-Rosenborg?:

 

"Etter fint kombinasjonsspill kom Prica alene med Stabæk-målvakt Jan Kjell Larsen , svenskens avslutning var symptomatisk for hele hans opptreden denne kvelden — begredelig! Heldigvis dukket Bakenga opp og satte inn returen."

Heldigvis? Ikke for oss, ikke for den nøytrale. Kanskje for hele norges RBK, men det trenger jeg ikke lese i Dagbladet....

 

Måtte bare være litt surmaga.

 

edit: http://www.dagbladet.no/2011/04/03/sport/fotball/tippeligaen/rosenborg/stabek/16059974/

Endret av axe
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mulig jeg ser med et veldig blått øye, eller at jeg er sær siden jeg sterkt misliker RBK, men er ikke den artikkelen litt for pro-Rosenborg?:

 

"Etter fint kombinasjonsspill kom Prica alene med Stabæk-målvakt Jan Kjell Larsen , svenskens avslutning var symptomatisk for hele hans opptreden denne kvelden — begredelig! Heldigvis dukket Bakenga opp og satte inn returen."

Heldigvis? Ikke for oss, ikke for den nøytrale. Kanskje for hele norges RBK, men det trenger jeg ikke lese i Dagbladet....

 

Måtte bare være litt surmaga.

 

edit: http://www.dagbladet...tabek/16059974/

 

 

 

Denne derimot er veldig pro-Stabæk, uvanlig å lese...

http://www.siste.no/fotball/eliteserien/article5553404.ece

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så der, da har jeg endelig klart å karre meg trygt i hus igjen selv.

 

For en fantastisk tur, kamp og kveld! Kamper og turer som dette veier så definitivt opp for nedturene.

 

Jeg skjønner knapt at folk tør å gå glipp av borteturer når vi aldri i forkant vet når utfallet blir som i går. Jeg ville aldri vært det foruten.

 

Heldigvis bare to uker til Molde-tur!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så der, da har jeg endelig klart å karre meg trygt i hus igjen selv.

 

For en fantastisk tur, kamp og kveld! Kamper og turer som dette veier så definitivt opp for nedturene.

 

Jeg skjønner knapt at folk tør å gå glipp av borteturer når vi aldri i forkant vet når utfallet blir som i går. Jeg ville aldri vært det foruten.

 

Heldigvis bare to uker til Molde-tur!

 

 

TAKK

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Svakt. Sto selv å tørstet etter noe å drikke, men lot være å handle noe som helst. Men det gjorde jo at pilsen på Three Lions etter kampen var himmelsk :P

Endret av Maggs
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Blir det lagt ut noe bilder fra turen noe sted? Nå husker jeg ikke navnet, men hun som tok i mot betaling på bussen tok en del bilder, kunne vært artig å få sett de.

 

Noen her i hvert fall

Får ikke sett noen av de desverre :(

 

Hm, rart. Jeg er ikke venn med hun som har lagt det ut jeg heller, men jeg kan se dem...

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: RBK-Stabæk
×
×
  • Opprett ny...