Gå til innhold

På vei til Telenor Arena


sexxes
 Del

Anbefalte innlegg


Borte mot Fortuna Ålesund, som nevnt samtidig med at Herrene spiller borte mot Hønefoss.

Det hadde vært verre dersom vi hadde spilt mot et lag som det gikk an å reise til. Det blir vel ikke så store skaren som reiser til Ålesund, desverre?

 

http://www.fotball.no/Landslag_og_toppfotball/NM/Senior_herrer/2011/NM-menn-3-runde/

Lenke til innlegg
Del på andre sider


NM 3.runde (22 mai) flyttes til onsdag 25 mai. Så det burde vel være klart i dag det også, akkurat som herrene.

 

Samme dag som herrene har sin runde?

Fantastisk :huh:

 

Stabæk skal til Colorline stadion og møter Fortuna Alesund. LSK fikk Enga dessverre

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gratulerer igjen NøFF! Dere hadde muligheten til å lage en publikumsgodbit på damesiden i cupen. I stedet setter dere opp Enga mot et LSK-lag med supportere som ikke bryr seg en døyt om damelaget sitt.

 

Kanskje dette dog er kampen som kan motivere Kanarifansen? Men på den annen side fordrer jo det at NøFF går med på å flytte kampen så den ikke kræsjer med herrekampen til LSK. Og det skjer vel ei....

Endret av Isla
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Gratulerer igjen NøFF! Dere hadde muligheten til å lage en publikumsgodbit på damesiden i cupen. I stedet setter dere opp Enga mot et LSK-lag med supportere som ikke bryr seg en døyt om damelaget sitt.

 

Kanskje dette dog er kampen som kan motivere Kanarifansen? Men på den annen side fordrer jo det at NøFF går med på å flytte kampen så den ikke kræsjer med herrekampen til LSK. Og det skjer vel ei....

 

Jeg synes oppsettet var veldig bra.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Jeg synes oppsettet var veldig bra.

 

Tja... Mulig oppsettet sett under ett ikke er så halvgalt, og kanskje var mitt forrige innlegg et uttrykk for personlig skuffelse over at vi ikke fikk Enga. Det kunne blitt moro.

 

Selv mener jeg at VIF-Stabæk hadde vært et lurere oppsett av NFF enn LSK mot Enga. Jeg tviler på at den kampen kommer til å engasjere like mange folk, men forhåpentligvis tar jeg feil. Hvis det skulle vise seg at både Klanen og Kanarifansen mobiliserer vil det være veldig bra for damefotballen.

 

Ellers er det jo et faktum at NFF har gjort lite for å hjelpe til med publikumsoppslutning på damesiden generelt sett. At de ikke klarer å legge noen bortekamper på dame- og herresiden til samme by og samme helg virker merkelig og lite imøtekommende. Og når de nå flytter dato for damekampene til samme dag som herrene virker det også rart. Det ville i hvert fall ødelagt for Stabæk dersom vi hadde fått hjemmekamp i denne runden. Det er sannsynlig at NFF er et lett mål for kritikk fordi de gjentatte ganger har vist liten forståelse og velvilje.

 

Vi har jo blitt merkbart færre på feltet i år. Og jeg merker selv også at interessen blir mindre og mindre dessverre. Jeg håper ikke jeg til slutt ender opp som likegyldig. Det kan være vanskelig å snu det, men velvilje fra NFF til å skape en bedre ramme rundt kampene vil være av stor betydning. Og både for SFK sin del, men også for damefotballen generelt, vil en cupfinale for Stabæk på Telenor Arena kunne gi etterlengtet publisitet og oppmerksomhet. Så vi får krysse fingre for seier i Ålesund og håpe at vi snart får vår første hjemmekamp i cupen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Klart vi vinner mot Fortuna, det er bare ikke mulig at vi snubler mot dem. Og deretter skal det noe til at vi ikke får hjemmebane, vi reiser lenger enn noen andre denne runden, og skal etter kilometer-regelen til NFF garantere oss hjemmekamp neste runde. Vi taper ikke hjemme, og dermed er vi i semifinalen, bare en kamp unna finalen. I år skal vi *pip* meg klare det!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kan gutta tape for superduperdumpekandidat Sogndal er vel et tap borte i køppen for chixa mulig også. Mye av det samme problemet i spillet på begge lag - lite bevegelse rundt vår ballfører gir få valgmuligheter og liten framdrift mot lag som spiller med god sikring. Og vi mangler en skikkelig goalgetter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Utrolig stusselig med kamera på samme side av arenaen som publikum, så store Color line arena tilsynelatende er helt tom

 

Nå kan vi jo hvertfall innbille oss at det er en full langside der. Det hadde nok vært like stusselig å sett de femti som sitter på den enorme langsiden, og tenke "is this it?"

 

Angående det at det ikke er så festfotball:

1. Vi har ballen så godt som hele tiden, ofte inn mot og inne i motstanders sekstenmeter.

2. Fortuna kommer ikke til noe som ligner en halvsjanse engang. Og vi har hatt flere fete sjanser. Det er så usannsynlig at vi skal tape dette at jeg får ikke sagt det. Både fordi vi garantert får flere mål, og fordi de neppe får ett, hvertfall ikke mer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Så ubeskrivelig stusselig det hørtes ut når den ENE personen klappet fire klapp og ellers var det knappenålsvolum på alt annet når Mia og Super Mario ble byttet inn. Da er det faktisk bedre å drite i applausen.

 

3-1... Jaja, dette virker rimelig safe likevel :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Moro å se et Stabæk-lag med innsats i dag. Tror jaggu gutta skulle ha slitt med jentene i dag :o

 

Faen. Jeg burde blitt hjemme og sett på chixa i steden for å dra til Hønefoss. :(

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Nå må vi garantert få hjemmekamp i kvartfinalen?

 

25.05.2011

Grand Bodø 0 - 1 Medkila

Sandviken 1 - 6 Røa

Klepp 2 - 1 Amazon Grimstad

Vålerenga 0 - 2 LSK Kvinner

Fortuna 1 - 6 Stabæk

26.05.2011

Kolbotn 18.00 Linderud-Grei

Trondheims-Ørn 18.00 Kattem

Voss 18.00 Arna-Bjørnar

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Røa - Arna Bjørnar

Stabæk - LSK Kvinner

Kolbotn - Medkila

Klepp - Trondheims-Ørn

 

 

Hjemme- og bortelag er ikke avgjort.

Det vil vel være veldig merkelig om ikke vi får hjemmekamp her med tanke på reiseavstand i de to første rundene.

LSK Kvinner slo jo ut Vålerenga. mens vi var i Ålesund.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Da er det avgjort hvor kampene skal spilles:

 

Røa IL - Arna-Bjørnar

Stabæk Fotball Kvinner - LSK Kvinner

Medkila IL - Kolbotn IL

Klepp IL - Trondheims-Ørn

 

Det skal vel mye til om det ikke blir Røa, Stabæk og Kolbotn i semifinalene. Av disse er vel Medkilas exit fullstendig bankers. Kolbotn vil da være garantert hjemmekamp i semien. La oss håpe vi og Røa ikke møtes før i finalen (jada, her tar vi seire på forskudd).

 

La oss nå håpe chixa ikke tror på noe cupspøkelse.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Tror Røa skal være glad for at de fikk hjemmekamp.

I år skal vi ikke snuble. Hvis vi går videre håper jeg vi møter vinneren av Klepp vs Ørn i semi.

Om vi møter Kolbot eller Røa i en evt. finale er gull.

 

Jeg mener cup er langt viktigere enn serien i år. Med masse folk på TA vil vi forhåpentligvis klare å snu den negative trenden med tanke på antall tilskuere.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

På vei til Telenor Arena
×
×
  • Opprett ny...