Gå til innhold

Kamptråd: Stabæk- VIF


fornuften
 Del

Anbefalte innlegg


To litt heldige/marginale serire på rad - nå er det dags for å få spillet til å sitte, for slik tur kan ikke vare.

 

 

Greit at Enga kunne fått en straffe, men jeg synes ikke vi var så heldige i dag, hvertfall ikke i forhold til mot RBK. Vi hadde 3 svære sjanser i dag, og da regner jeg ikke med målet. Mens mot RBK hadde vi vel ikke fler enn de vi scoret på.

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kanskje ikke direkte heldige sånn som kampen utviklet seg etter målet, men marginalt var det. Vålerenga styrte det meste helt til vi tok ledelsen og hadde et par muligheter til å ta ledelsen før det, som kunne/ville gitt en annen kamputvikling. Vi har hatt marginene med oss de siste to kampene og er heldige som har kommet fra det med full pott. Skal poengfangsten fortsette, er det viktig at spillet begynner å sitte bedre (helt fra kampstart).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


3 poeng er 3 poeng. om det var en heldig seier eller ikke spiller ingen rolle.

ihvertfall bra oppladning til helgen :)

(og som jeg saa för, naar det gaar daarlig med mitt andre lag gaar det bra med stabaek)

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest daglish7

Arbeidsseier! Det skjer ikke ofte. Skjedde vel aldri under JJ, da måtte finspillet fungere for å vinne.

 

Det er så deilig med sånne kamper av og til! Grattis:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Coaching i verdensklasse?

Eller var det bare en plan B som vi ikke har sett på noen år nå.

Uansett - godt disponert i kveld. Og det fungerte jaggu.

Tja, hell i uhell? Fryktelig synd at Gromstad ble skadet igjen, men det var vel det som var den direkte årsaken til spillerbyttet og omrokkeringene, som så ut til å fungere bedre enn startelleveren. Mix er best på høyre; han og Vegar har en god forståelse seg imellom og hever hverandre, iallfall offensivt, og Ollé Ollé ser ut til å være vår beste kantspiller. Men det ble jo gjort andre grep enn dette også, som å løfte laget litt høyere, så JL har sin del av æren for resultatet. Synes dog vi er for trege ut av startblokkene, både mot Rosenborg og Vålerenga. Kan se ut til at spillerne entrer banen med litt for lite adrenalin i kroppen og med fordel kan fyres opp litt mer før kampstart.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De siste 4 minuttene må ha vært direkte helseskadelige... tok nok et år eller to.. Men fy faen,. Det var værdt det. Så vondt og så godt. Ble jo seier som jeg varslet, men ikke 3-1, selv om VIF scora ett mål...om ikke annet.

 

Takk takk takk. :lol:

Lenke til innlegg
Del på andre sider


De siste 4 minuttene må ha vært direkte helseskadelige... tok nok et år eller to.. Men fy faen,. Det var værdt det. Så vondt og så godt. Ble jo seier som jeg varslet, men ikke 3-1, selv om VIF scora ett mål...om ikke annet.

 

Takk takk takk. laugh.gif

 

 

flott gjennomført kamp taktisk, legg merke til presset som var lavt, Enga ble møtt 5 meter inn på egen og ble nektet rom . Etter 25-3o minutter begynte Vålerenga og bli frustrert, og dermed kom mulighetene. På 32 minutter spådde jeg mål i løpet av 3-6 minutter, og svipp i det 37 kom det. I annen kunne vi fått nummer 2 og 3.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kvalitet på vpn-forumet;

Tror Bokaye blir bra, måten han måka til fitta på etter 73 var pur klasse. Det som gjør vondt verre, er at samtlige på hjemmelaget er solariumsbrune kjerringer med dritstygge hårsveiser og Jan Thomas lepper. Paradise Hotel skulle dem vært, med ansiktsmasker og varm voks på ballene for å få bukt med all forurensningen.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kvalitet på vpn-forumet;

Tror Bokaye blir bra, måten han måka til fitta på etter 73 var pur klasse. Det som gjør vondt verre, er at samtlige på hjemmelaget er solariumsbrune kjerringer med dritstygge hårsveiser og Jan Thomas lepper. Paradise Hotel skulle dem vært, med ansiktsmasker og varm voks på ballene for å få bukt med all forurensningen.

Tydeligvis ganske ensidig inspirasjon til dette innlegget.

Debattanten viser en påfallende interesse for myke verdier.

Uvant kost fra Engen i øst.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Coaching i verdensklasse?

Eller var det bare en plan B som vi ikke har sett på noen år nå.

Uansett - godt disponert i kveld. Og det fungerte jaggu.

Tja, hell i uhell? Fryktelig synd at Gromstad ble skadet igjen, men det var vel det som var den direkte årsaken til spillerbyttet og omrokkeringene, som så ut til å fungere bedre enn startelleveren. Mix er best på høyre; han og Vegar har en god forståelse seg imellom og hever hverandre, iallfall offensivt, og Ollé Ollé ser ut til å være vår beste kantspiller. Men det ble jo gjort andre grep enn dette også, som å løfte laget litt høyere, så JL har sin del av æren for resultatet. Synes dog vi er for trege ut av startblokkene, både mot Rosenborg og Vålerenga. Kan se ut til at spillerne entrer banen med litt for lite adrenalin i kroppen og med fordel kan fyres opp litt mer før kampstart.

Hepp,

 

Tror vi hadde litt for stor respekt fra start av.

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Tror vi hadde litt for stor respekt fra start av.

 

@ringo

 

Helt sikkert det også. Virker som vi skal starte forsiktlig og lavt, med endel langballer over midtbanen til Vålerenga for ikke å få dem rett i strupen fra start av, men synes ikke det fungerte all verden. I en sånn taktikk ville jeg latt Bjarni stå for samtlige langpasninger (at Morten får ansvar for brorparten av dem kan ikke være planlagt) og hatt Ollé Ollé på høyrekanten til å ta dem imot.

Endret av Perfect 7
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Tror vi hadde litt for stor respekt fra start av.

 

@ringo

 

Helt sikkert det også. Virker som vi skal starte forsiktlig og lavt, med endel langballer over midtbanen til Vålerenga for ikke å få dem rett i strupen fra start av, men synes ikke det fungerte all verden. I en sånn taktikk ville jeg latt Bjarni stå for samtlige langpasninger (at Morten får ansvar for brorparten av dem kan ikke være planlagt) og hatt Ollé Ollé på høyrekanten til å ta dem imot.

 

Det er nok ikke bare en taktisk vurdering fra vår side. Morten får mye lenger tid med ballen, mens Bjarni presses fort. Jeg husker en periode i fjor (eller forfjor) da Morten spilte fast på høyrebekken, at alle lag med respekt for seg selv presset slik at Morten måtte stå for oppspillene. Det tapte vi mange baller på.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ja, det er sant, men jeg la merke til i hvert fall et par anledninger der de begge var ledige og man valgte å spille til Morten før han slo langt. Litt av det skyldtes nok hva vi ble tillatt, men litt var egne (feil)valg også. Mener det ville vært bedre å variere mellom langballer fra Bjarni og å spille seg ut langs bakken enn å droppe det sistnevnte og heller skyve ballen over til Morten for langpasninger. Men det manglet jo også tempo og bevegelser i hele laget i starten, så kombinasjonsspillet var egentlig aldri noe alternativ.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Måtte se kampen i dag på TV.

 

La merke til følgende:

 

- Hennings 2. omg var stor. Han kledde av hæstad og resten av VIFs sentrallinje alene. De som er spes interesserte bør se omgangen i reprise. Soneklart banens beste.

 

- Veigar bedre enn de foregående kampene.

 

- Fotball er ikke bedre på MAX. Aalbu er Stabæk-bitter, og brukte første 80 min på å skryte Martin Andresen og Co opp i skyene.

 

Ellers ønsker jeg å presisere at Morten stadig blir tryggere. Godt å se at selvtillitten er tilbake!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Sitter og se kampen på nytt, er det bare meg eller går VIF spillerne vel ofte i kroppen og tar mann istedenfor ball i duellene??? Nå ble de ofte straffet av dommeren, men likevel...

 

@ringo

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kvalitet på vpn-forumet;

Tror Bokaye blir bra, måten han måka til fitta på etter 73 var pur klasse. Det som gjør vondt verre, er at samtlige på hjemmelaget er solariumsbrune kjerringer med dritstygge hårsveiser og Jan Thomas lepper. Paradise Hotel skulle dem vært, med ansiktsmasker og varm voks på ballene for å få bukt med all forurensningen.

 

Haha.

VIF-supportere skal jo være sååååå tøffe da :)

 

Enga gjør mye bra. Jeg synes oppriktig det er fint at pakistanske gutter på den kanten av byen får fotballspillere som forbilder fremfor kriminell aktivitet , jeg synes jobben de gjør mot rasisme er kjempefin, kort sagt har jeg respekt for jobben de gjør i Oslo.

 

Klanen derimot har jeg vel lært meg godt å hate, helt siden jeg sto sammen med dere på Bislett for mange år siden og skrek "for en gjeng med containerunger" hver gang de skrek dette med bønder.

 

Bra med 3 poeng i dag!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Hepp,

 

Sitter og se kampen på nytt, er det bare meg eller går VIF spillerne vel ofte i kroppen og tar mann istedenfor ball i duellene??? Nå ble de ofte straffet av dommeren, men likevel...

 

@ringo

Hæstads bread and butter. Ogude er vel også sånn, og forsåvidt også Fellah og Singh. Det har litt med temposvakhet å gjøre, tenker jeg. Også er det helt sikkert et bevisst, taktisk valg, i tillegg til at f.eks. Henning er så god både i tempo, bevegelse og ballkontroll at de har få andre muligheter. Øvrebø fikk med seg det meste av det, men likevel er det en så destruktivt strategi for å bryter opp vårt spill med ulovligheter at de godt kunne vært straffet mer for det. Ogude kunne med fordel fått et gult tidlig i kampen. Som sagt før kampen: Vålerenga er primært taktiske, dernest fysiske, med klart mindre vekt på å vinne på tekniske ferdigheter (som de ikke har mer av enn andre lag).

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Coaching i verdensklasse?

Eller var det bare en plan B som vi ikke har sett på noen år nå.

Uansett - godt disponert i kveld. Og det fungerte jaggu.

 

 

Får vel kjeft av gufa nå, men ja, plan A lykkes i dag. At vi kjører rævbk ala bortebane taktikk får så være i dag. Litt vel defensive for de flestes smak kanskje fra start, men vi ser at vi kommer inn i kampen når vi ønsker og vinner nok en slitekamp.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Videoen som blir spilt av rett før kampen startet, hvor speakeren sier "Mine damer og herrer, velkommen til Telenor Arena" eller noe lignende, hvor det ble vist bilder fra kampen mot RBK blant annet, noe mulighet for at denne videoen blir lagt ut noe sted?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi vant pauseunderholdning og så ut som gutta var fornøyd med det. Gratulerer med seieren, selvom det er noe skikkelig dritt å tape så var det greit nok altså, vi spilte elendig og de sjansene vi fikk slo vi bort (bokstavelig talt i et tilfellet) så det er jo rimelig greit. Helt greit at gutta lærer at det å trille ball rundt der uten videre mål og mening ekke alltid like produktivt. Så gratulerer med den, håper inderlig begge lag (vel, vif av åpenbare grunner) befester et lite grep om toppen av Norsk fotball for fremtidig rivalisering og muligheter for et skikkelig "derby", Lyn gadd jo ikke mer...

 

Så, grunnen til at jeg faktisk registrerte meg! Jeg MÅ faktisk spørre, selvom jeg sikkert blir sablet ned og generalisert som knarker og snylter, er det virkelig sånn at folk tar seg nær av det gabardinmannen/VPN skriver? Jeg synes personlig det er supert at dere har skapt en intern identitet på oss som latsabber fra Oslo-Øst som er udugelige i absolutt alt - er jo det dette handler om, slenge mest mulig dritt (saklighet kommer i annen rekke) og gjøre dårlige og gode forsøk på å fyre opp stemningen!

 

Stresser ikke så altfor mye med å slå dere borte, jeg er bare 20 så får sikkert oppleve det før jeg takker for meg (evt trygdepengene tar slutt så jeg sulter i hjel)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi vant pauseunderholdning og så ut som gutta var fornøyd med det. Gratulerer med seieren, selvom det er noe skikkelig dritt å tape så var det greit nok altså, vi spilte elendig og de sjansene vi fikk slo vi bort (bokstavelig talt i et tilfellet) så det er jo rimelig greit. Helt greit at gutta lærer at det å trille ball rundt der uten videre mål og mening ekke alltid like produktivt. Så gratulerer med den, håper inderlig begge lag (vel, vif av åpenbare grunner) befester et lite grep om toppen av Norsk fotball for fremtidig rivalisering og muligheter for et skikkelig "derby", Lyn gadd jo ikke mer...

 

Så, grunnen til at jeg faktisk registrerte meg! Jeg MÅ faktisk spørre, selvom jeg sikkert blir sablet ned og generalisert som knarker og snylter, er det virkelig sånn at folk tar seg nær av det gabardinmannen/VPN skriver? Jeg synes personlig det er supert at dere har skapt en intern identitet på oss som latsabber fra Oslo-Øst som er udugelige i absolutt alt - er jo det dette handler om, slenge mest mulig dritt (saklighet kommer i annen rekke) og gjøre dårlige og gode forsøk på å fyre opp stemningen!

 

Stresser ikke så altfor mye med å slå dere borte, jeg er bare 20 så får sikkert oppleve det før jeg takker for meg (evt trygdepengene tar slutt så jeg sulter i hjel)

Gabardin mannen er trolig seksuellt frustrert i dag, med mindre han fikk overtalt tante Torunn likevel....

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi vant pauseunderholdning og så ut som gutta var fornøyd med det. Gratulerer med seieren, selvom det er noe skikkelig dritt å tape så var det greit nok altså, vi spilte elendig og de sjansene vi fikk slo vi bort (bokstavelig talt i et tilfellet) så det er jo rimelig greit. Helt greit at gutta lærer at det å trille ball rundt der uten videre mål og mening ekke alltid like produktivt. Så gratulerer med den, håper inderlig begge lag (vel, vif av åpenbare grunner) befester et lite grep om toppen av Norsk fotball for fremtidig rivalisering og muligheter for et skikkelig "derby", Lyn gadd jo ikke mer...

 

Så, grunnen til at jeg faktisk registrerte meg! Jeg MÅ faktisk spørre, selvom jeg sikkert blir sablet ned og generalisert som knarker og snylter, er det virkelig sånn at folk tar seg nær av det gabardinmannen/VPN skriver? Jeg synes personlig det er supert at dere har skapt en intern identitet på oss som latsabber fra Oslo-Øst som er udugelige i absolutt alt - er jo det dette handler om, slenge mest mulig dritt (saklighet kommer i annen rekke) og gjøre dårlige og gode forsøk på å fyre opp stemningen!

 

Stresser ikke så altfor mye med å slå dere borte, jeg er bare 20 så får sikkert oppleve det før jeg takker for meg (evt trygdepengene tar slutt så jeg sulter i hjel)

 

He, he, bra skrevet innlegg! Noen lar seg faktisk provosere av gabardinmannen/VPN, men de fleste er med på notene og skjønner humoren. Det er jo alltid sånn at det noen finner platt og hakk i plata finner andre morsomt, mens mesteparten ikke bryr seg så mye om det uansett :-)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ting snur fort i fotballen. Litt snaut grunnlag kanskje, men likevel verdt en tanke: Fra å ha sluppet inn 8 mål på de første 96 minuttene i årets tippeliga har vi nå plutselig holdt nullen de 114 siste. Sikkert en del tilfeldigheter i det bildet, men jeg håper også det vitner om en nykomponert og urutinert forsvarsrekke som med tiden vil bli tryggere og tryggere.

 

Også vannvittig deilig og imponerende at vi etter en uvirkelig start har klart å snu trenden med full pott mot de på forhånd to største gullfavorittene. Finspillet har uteblitt og vi har vært heldige, men hvem bryr seg om det nå? Det er uansett en imponerende moral vi har vist. All honnør til JL og alle gutta! Jeg har virkelig troa på at dette laget kan vokse og få frem mer finspill utover i sesongen.

 

Vi har faktisk nå den beste poengmessige starten på Tippeligaen siden 2003. Da hadde vi også 6 poeng etter tre kamper, men da hadde vi møtt Odd, Sogndal og Lillestrøm, ikke Lillestrøm, RBK og Enga. Det er bare i 1997 vi har flere poeng etter tre kamper, da sto vi med 7 poeng etter å ha møtt Lillestrøm, Kongsvinger og Sogndal.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


[quote name='hoffisking' date='09 April 2011 - 01:55' timestamp='1302306902'

Får vel kjeft av gufa nå, men ja, plan A lykkes i dag. At vi kjører rævbk ala bortebane taktikk får så være i dag. Litt vel defensive for de flestes smak kanskje fra start, men vi ser at vi kommer inn i kampen når vi ønsker og vinner nok en slitekamp.

 

Jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal kjefte på deg, men jeg skal gjøre et forsøk :D

 

Hvis plan A var å spille sånn som vi gjorde frem til Gromstad ble skadet er jeg bekymret. Hver eneste gang vi vant ballen trillet vi tre ganger i forsvar før det ble slått langt og høyt og upresist mot Johan på topp. Akkurat da lurte jeg på hvordan vi skulle klare å skape noe i det hele tatt.

 

Perfect7 kaller det hell i uhell, og det er jeg enig i. Ikke bare spiller MMS sin beste kamp på halvannet år, men i Ollé Ollé har vi også en ekte kantspiller. Verken Mix eller Hedenstad klarte å skape noe på kant. Med Ollé Ollé var det ikke lengre nok for Enga å dekke rommet der Veigar, Mix og delvis VEH leter etter plass. De måtte også passe på kantene sine. Det igjen tar fokus vekk fra Johan, som plutselig fikk litt mer rom og tid til å komme først på de oppspillene som gikk den veien.

 

Ollé Ollé ser ut til å være en viktig forsterkning, og jeg setter mine 10 cent på at han starter mot Molde. Ikke bare gir han oss en kantdimensjon offensivt, han virker også å gjøre jobben bakover. Da Bjarni hadde et 70 meters løp og ble igjen på topp lå Ollé med en gang på riktig plass som venstre back.

 

Oppsummert var det skremmende dårlig i 25 minutter, deretter godkjent +. MMS, Henning og Ollé våre beste, skuffende innsats av Pontus på midten. Sistnevnte slurvet veldig mye og var ofte for sen i duellene. "Skuffende" må sees i lys av at han er en av Tippeligaens to beste midtbanespillere, og at forventningene er deretter. Han får ros for stor innsats. De siste minuttene var det han som tok jobben med å ligge på topp og forstyrre oppspillene fra Enga. Da det ble blåst av gikk han rett ned for telling, så det må ha kostet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ting snur fort i fotballen. Litt snaut grunnlag kanskje, men likevel verdt en tanke: Fra å ha sluppet inn 8 mål på de første 96 minuttene i årets tippeliga har vi nå plutselig holdt nullen de 114 siste. Sikkert en del tilfeldigheter i det bildet, men jeg håper også det vitner om en nykomponert og urutinert forsvarsrekke som med tiden vil bli tryggere og tryggere.

 

Også vannvittig deilig og imponerende at vi etter en uvirkelig start har klart å snu trenden med full pott mot de på forhånd to største gullfavorittene. Finspillet har uteblitt og vi har vært heldige, men hvem bryr seg om det nå? Det er uansett en imponerende moral vi har vist. All honnør til JL og alle gutta! Jeg har virkelig troa på at dette laget kan vokse og få frem mer finspill utover i sesongen.

 

Vi har faktisk nå den beste poengmessige starten på Tippeligaen siden 2003. Da hadde vi også 6 poeng etter tre kamper, men da hadde vi møtt Odd, Sogndal og Lillestrøm, ikke Lillestrøm, RBK og Enga. Det er bare i 1997 vi har flere poeng etter tre kamper, da sto vi med 7 poeng etter å ha møtt Lillestrøm, Kongsvinger og Sogndal.

 

174 faktisk. Pluss tilleggstid i to kamper (7-8 minutter)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


174 faktisk. Pluss tilleggstid i to kamper (7-8 minutter)

 

Of course! Tall er ikke det morsomste en lørdag formiddag.

 

Da er det greit at læreren finner frem rødpennen wink.gif

Endret av Isla
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Noen som vet noe om hva som skjedde på feltet til Klanen i går?

 

Jeg tenker på en seterad som skal ha blitt ødelagt og kasta samt drikkebegre og andre gjenstander som skal ha blitt kasta inn på banen.

 

Hva skjedde? Og får det konsekvenser?

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Kamptråd: Stabæk- VIF
×
×
  • Opprett ny...