Gå til innhold

SFK - Trondheims Ørn


BelgiskBlaa
 Del

Anbefalte innlegg


Kampene kommer tett nå, og årets første trepoenger hjemme skal hentes :)

 

Alltid like pålitelige yr.no spår 15 grader og en stor gul en på himmelen, så vi kan jo i det minste håpe på påskevær.

 

For dommer, assistentdommere, kampdelegater og alt annet: Sexxes, scenen er din!

 

Edit: Skriveleif

Endret av BelgiskBlaa
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takker så meget. Dommer er Monica Larsen. Hun har med seg på linjene Elisabeth Thoresen og Cathrine Eide. Fjerdedommer er Torkjell Jonsson Trædal. Dommerveileder er Tor Arne Myhren, mens kampdelegat er Roald Magne Johansen.

 

Larsen er vel en dommer jeg ikke har hatt så mye å utsette på. Av de to assistentdommerne er vel Thoresen en av de mer talentfulle. Eide hadde vel en kamp som hoveddommer ifjor hvor man vel ikke er var helt enig i hennes avgjørelser (er jeg veldig diplomatisk nå?). Fjerdedommer og delegaten kan jeg ikke si jeg har veldig god kjennskap til. Veileder Myhren derimot er jo en kjent figur. Har gått på linja i Tippeligaen, og fått litt omtale for det :lol: Ellers var han i gamle dager bussjåfør for BdB!

 

Så vår motstander. Spilte 3-3 mot byrival Kattem hvor informasjonen jeg har fått tyder på at begge lagene har vært best og burde vunnet. Mao. ganske verdiløs info så lenge man ikke vet hvem man kan stole mest på. Vant 1-0 borte mot Klepp i dag. Hva man skal legge i det vet jeg ikke: Klepp viser seg kanskje å være svakere enn man har antatt, ellers så er man bare ikke så tidlig i form i vest.

 

Ellers kan man jo spekulere i startoppstillingen vår. Med Lise ute vil det naturlig nok bli en forandring. Så får man se om man gjør som på tirsdag setter Stine inn fra start, og flytter Caroline litt fremover, eller finner på noe helt annet. Med kun 16 skadefrie spillere er det uansett begrenset hva man kan gjøre.

Endret av sexxes
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Takker så meget. Dommer er Monica Larsen. Hun har med seg på linjene Elisabeth Thoresen og Cathrine Eide. Fjerdedommer er Torkjell Jonsson Trædal. Dommerveileder er Tor Arne Myhren, mens kampdelegat er Roald Magne Johansen.

 

Larsen er vel en dommer jeg ikke har hatt så mye å utsette på. Av de to assistentdommerne er vel Thoresen en av de mer talentfulle. Eide hadde vel en kamp som hoveddommer ifjor hvor man vel ikke er var helt enig i hennes avgjørelser (er jeg veldig diplomatisk nå?). Fjerdedommer og delegaten kan jeg ikke si jeg har veldig god kjennskap til. Veileder Myhren derimot er jo en kjent figur. Har gått på linja i Tippeligaen, og fått litt omtale for det :lol: Ellers var han i gamle dager bussjåfør for BdB!

 

Så vår motstander. Spilte 3-3 mot byrival Kattem hvor informasjonen jeg har fått tyder på at begge lagene har vært best og burde vunnet. Mao. ganske verdiløs info så lenge man ikke vet hvem man kan stole mest på. Vant 1-0 borte mot Klepp i dag. Hva man skal legge i det vet jeg ikke: Klepp viser seg kanskje å være svakere enn man har antatt, ellers så er man bare ikke så tidlig i form i vest.

 

Ellers kan man jo spekulere i startoppstillingen vår. Med Lise ute vil det naturlig nok bli en forandring. Så får man se om man gjør som på tirsdag setter Stine inn fra start, og flytter Caroline litt fremover, eller finner på noe helt annet. Med kun 16 skadefrie spillere er det uansett begrenset hva man kan gjøre.

Monica Larsen har tidliger dømt Cupfinalen i 2008, representerer Bekkelaget, og så vidt jeg vet er hun brannmann. Thor Arne Myren var i mange år Bussjåfør i BFB/Bærumsbuss, men har nå blitt pappskalle, (Han driver med embalasje) Han gikk på linja under en kamp der dommerne gjorde noe som ble veldig omdiskutert i ettertid,(husker ikke helt hva) siden bare overgått av Terje Hauges røde kort mot oss i Stavnger for noen år tilbake. Han sendet SMS til Hauge etter denne hendelsen i Stavanger og fikk svar tilbake: (det svaret får dere muntlig på lørdag) Er ikke lenger aktiv som dommer.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Monica Larsen er kjent for å holde en relativt tøff linje, og gir sjelden kort. Cathrine Eide var den linjedommeren som ga Røa straffe i kampen mellom Kolbotn og Røa (da var også Monica Larsen hoveddommer). Larsen er med andre ord ingen ideell dommer mot Klepp og lag som er kjent for å gi litt for mye. Mot Ørn skal hun være grei.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En liten quiz i de sene kveldstimer: Med Lise ute hvilke (med forbehold om at ikke noe spesielt skjer) to spillere er det som etter kampen lørdag vil ha spilt alle seriekampene?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En liten quiz i de sene kveldstimer: Med Lise ute hvilke (med forbehold om at ikke noe spesielt skjer) to spillere er det som etter kampen lørdag vil ha spilt alle seriekampene?

 

 

Kristy er den ene og er temmelig sikker på at Siri må være den andre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


En liten quiz i de sene kveldstimer: Med Lise ute hvilke (med forbehold om at ikke noe spesielt skjer) to spillere er det som etter kampen lørdag vil ha spilt alle seriekampene?

 

 

Kristy er den ene og er temmelig sikker på at Siri må være den andre.

Og vi har en vinner :)

Kristy har forresten startet alle serie og cupkamper, mens Siri kom inn som innbytter mot Sandviken i 09, og sto over cupkampen mot Konnerud i fjor.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Imponerende nivå på dommertrivia må jeg si. Gleder meg uansett veldig, blir første damekamp på meg for året også.

Da stikker jeg en tur på trening for å få med meg litt informasjon om laget vårt også. :)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Treningen ble gjennomført med de som starter i morgen + et par reserver (forhåpentligvis noen flere på plass i morgen), og ser ut som Roger velger samme startoppstilling som jeg ville gjort.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


...dvs

 

Kristy

 

Kristy - Kristy - Kristy - Kristy

 

 

Kristy - Kristy

 

 

Kristy - Kristy - Kristy

 

 

Kristy

 

?

Det var da måte på. Selv om man klonet Kristy tror jeg det er best at Ingrid står i mål.

 

For å være litt mer seriøs gjøres det to endringer i forhold til hvem som startet sist, men starter vel med den oppstillingen vi hadde etter at Ina kom inn, og før Ida ble byttet ut.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Monica Larsen er kjent for å holde en relativt tøff linje, og gir sjelden kort. Cathrine Eide var den linjedommeren som ga Røa straffe i kampen mellom Kolbotn og Røa (da var også Monica Larsen hoveddommer). Larsen er med andre ord ingen ideell dommer mot Klepp og lag som er kjent for å gi litt for mye. Mot Ørn skal hun være grei.

Resa Hauge har kommet inn som assistentdommer istedet for Cathrine Eide.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Føler man fra lagets/klubbens side prøvde å se litt positivt på poengtapet sist tirsdag ("1080 minutter uten baklengs" osv), noe som passet dårlig med følelsen jeg hadde rett etter kamp. I dag må vi uansett ha tre poeng. Gjerne uten spenning.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det må trenes

 

Passnings spill

 

Huff så dårlig passnings spill, det er jo knapt en passning som kommer frem til medspiller, selv på 5 meters hold klarer de å bomme. Skal de fortsette slik, blir det knapt medalje i år. Utrolig at det i det hele tatt ble mål i dag, men Moore klarte å putte et par på slutten av 2 omgang, denne kampen kunne like gjern ha endt 0-0 til Tr.hj. Ørn som 2-0 til oss.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


mot lag som ligger kompakt med 4-5-1 hvorav ingen av de 9 bakerse er over midtstreken i forsvar blir vi spillende med 6 mot 9 (+keeper). Da er det ikke rart at det er vrient å finne pasningsalternativer. Vi må ha mye mer bevegelse og/eller skape overtallssituasjoner på kant eller i midten. Hver gang våre på topp får ballen er det i duell mot 2, 3 eller 4 spillere, og da skapes det ikke så mye, selv om vi spiller for spiller er bedre. Dette er taktiske grep som må gjøres. Jeg skulle også gjerne sett Enget bytte plass med Wiik på topp, evt bevege seg inn sentralt sammen med Wiik for å få mer kraft og duellstyrke.

 

TØ er jo fantastisk lojale til sin defensive 4-5-1 med lavt press som de fortsetter med uansett, selv på 0-2. Man skulle tro Nils johan Semb var treneren deres..

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

SFK - Trondheims Ørn
×
×
  • Opprett ny...