Gå til innhold

SFK - Amazon Grimstad


Maan95
 Del

Anbefalte innlegg


To dager til kamp, og vi møter Stines gamle lagvenninner.

 

Amazon er et lag vi har bra statistikk mot. Ikke bare har vi vunnet alle fire tidligere møter, vi har ikke engang sluppet inn mål mot dem.

I 2009 møtte vi dem borte i mai, og vant 3-0. Vi tok demimot hjemme på TA kun 4 uker senere, og vant 2-0

I 2010 møtte vi demhjemme midt i juni, og vant 2-0. Vi tok turen til Grimstad i siste serierunde, og kronet gullsesongen med 6-0.

 

Kampen på TA i 09 var begredelig fra supporternes side. I fjor, derimot, var vi bra. Dette var kampen der vi holdt "Overalt fra nord til sør" gående i 15 minutter i ett strekk, og fikk feedback etterpå om at det var årets prestasjon så langt.

 

Ingen bryr seg om hvem som dømmer etc, så derfor er det like greit å holde tråden fri for denslags unyttig info.

 

Møt opp og støtt Chixa. Vi har mye å leve opp til etter tilsvarende kamp i fjor. Vi klarer å lage trøkk selv om vi ikke er så utrolig mange.

 

Selv om vi pleier å slå Amazon 2-0 hjemme, har jeg på følelsen at det blir langt mer i år.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Kjapt litt dommerinfo. Vet jeg ikke kom med noe før Medkila-kampen, men AD og 4. dommer i nord er det vel uansett ikke så mange her som har så mye kunnskap om.

 

Dommer Vibeke Karlsen (ikke Larsen som hadde oss i går). Assistentdommere er Henrik Skejvestad og Isaak Bashevkin. 4. dommer er Torstein Jøndal Nakling, mens Wenche Westberg er delegat. Stusser litt over at 4. dommeren er fra Lillehammer, mens de øvrige er lokale!

 

Dommeren er vel grei nok. Er ihvertfall rutinert nok. ADene har vel også vært med en stund uten at jeg har veldig god kunnskap om dem.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Amazon er et lag vi har bra statistikk mot. Ikke bare har vi vunnet alle fire tidligere møter, vi har ikke engang sluppet inn mål mot dem.

 

Jinx!

 

Kampen på TA i 09 var begredelig fra supporternes side. I fjor, derimot, var vi bra. Dette var kampen der vi holdt "Overalt fra nord til sør" gående i 15 minutter i ett strekk, og fikk feedback etterpå om at det var årets prestasjon så langt.

 

 

Alle kampene på TA var vel begredelige fra vår side? Dårlig akustikk og omtrent 15.300 tomme seter får ta litt av skylda.

 

 

Angående sanger vi klarer å holde gående lenge, hva har skjedd med "over skyene er himmelen alltid blå"? Synes ikke den bør gå i glemmeboka.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Oppgjøret borte i 09 ble dømt av Maria Pereira. Hvordan hun var i den kampen er det vel ikke så mange av oss som vet, men hun dømmer uansett ikke TS lenger. Monica Larsen dømte bortekampen ifjor samt kampen på TA i 09 (som forøvrig trakk flere tilskuere enn fjorårets kamp på Nadderud). På TA ga hun gult kort til en som forlot oss. Mener å huske at det var for holding, eller overdreven holding som man visstnok kaller det i dag. Bendix favoritt dømte hjemmekampen i 10. Tror jeg av hensyn til vårt vennskap skal la være å komme med kommentarer her.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2. omgang må være det svakeste som er prestert på svært lenge. Harde pasninger, som oftest til motspillere, enda hardere mottak, løse skudd, like mye bevegelse som skulpturene i Vigelandsparken. Minnet om jjj 2010.

 

Skjerpings!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Her er det helt klart viljen det står på. Mange utpå der viste liten vilje i dag, spesielt i andre omgang. At det ikke på et eller annet tidspunkt kommer en sluttspurt er jo faen meg en skandale.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Klok av skade skal jeg unngå å gå inn på innsats og vilje, men spillerne tar nok "tapet" tyngre enn de fleste av oss (heldigvis?). Syntes selv at 1. omgangen ikke var så gal, men vi sliter mot lag som ikke er på banen for å spille fotball, men for å ødelegge. Det er jo noe man etterhvert bør bli vant til å finne løsninger på. Det positive er at det neppe blir slike lag i CL, og møter vi slike lag er de sannsynligvis langt dårligere enn Amazon!

 

Skal ikke være for kritisk mot dommerne heller, men det kan virke som det til tider blir blåst for små bagateller midt på banen, men inne i feltet overser man stygge nedsparkninger. Vi fikk se merkene etter en slik en etter kampen i Harstad. Det var ikke ballen keeperen traff for å si det slik.

 

Assistentdommerne var jo vifteglade, og lurer på hvor mange ganger dommeren måtte vinke ned han på hovedtribunesiden. Litt for kjapp med flagget. Ellers var den groveste feilavvikningen sett fra min posisjon i vår favør. Får jo ta det med så jeg ikke bare virker sutrete på våre vegne.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

SFK - Amazon Grimstad
×
×
  • Opprett ny...