Gå til innhold

Odd - Stabæk


frilin
 Del

Anbefalte innlegg


Det første målet er det da uten tvil JKL som må ta skylden for, og ikke Hammer? Jeg har ikke sett det så veldig nøye, siden jeg var på stadion, men for en feilvendt stopper er den situasjonen veldig vanskelig, og det er derfor naturlig at keeperen tar seg av det. For JKL hadde det bare vært å ta to-tre skritt ut og plukke opp ballen...

 

På det andre er jo JKL litt sent ute, men jeg synes det er veldig svakt av Vegar også! Han løper ved siden av spiller istedenfor å gå inn i kroppen, noe som resulterer i at Odd-spilleren får sette ballen i mål nesten upresset... Vegar må da være mer enn rask nok til å ta igjen en Mattias Andersson med ballen i bena, så han burde klart å komme seg ordentlig i kroppen hans.

 

Det er målet til Frode Johnsen?

MMS blir "fintet" ut av at Johnsen løper til siden for å nå ballen først. MMS er ikke glad i å løpe baklengs og svinge samtidig, og mister kontrollen over spilleren.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det første målet er det da uten tvil JKL som må ta skylden for, og ikke Hammer? Jeg har ikke sett det så veldig nøye, siden jeg var på stadion, men for en feilvendt stopper er den situasjonen veldig vanskelig, og det er derfor naturlig at keeperen tar seg av det. For JKL hadde det bare vært å ta to-tre skritt ut og plukke opp ballen...

 

På det andre er jo JKL litt sent ute, men jeg synes det er veldig svakt av Vegar også! Han løper ved siden av spiller istedenfor å gå inn i kroppen, noe som resulterer i at Odd-spilleren får sette ballen i mål nesten upresset... Vegar må da være mer enn rask nok til å ta igjen en Mattias Andersson med ballen i bena, så han burde klart å komme seg ordentlig i kroppen hans.

 

Det er målet til Frode Johnsen?

MMS blir "fintet" ut av at Johnsen løper til siden for å nå ballen først. MMS er ikke glad i å løpe baklengs og svinge samtidig, og mister kontrollen over spilleren.

 

Hvis MMS henger en smule på forumet ser jeg ikke bort fra at han tar en Wayne Rooney på deg snart Øyvind....

 

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det første målet er det da uten tvil JKL som må ta skylden for, og ikke Hammer? Jeg har ikke sett det så veldig nøye, siden jeg var på stadion, men for en feilvendt stopper er den situasjonen veldig vanskelig, og det er derfor naturlig at keeperen tar seg av det. For JKL hadde det bare vært å ta to-tre skritt ut og plukke opp ballen...

Ser at jeg har skrevet Jørgen tidligere, men mente selvfølgelig Morten som er uoppmerksom og lar Frode Johnsen stikke mellom. JKL rekker aldri ut da innlegget er såpass hardt og godt slått og han ikke klandres i min bok.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det første målet er det da uten tvil JKL som må ta skylden for, og ikke Hammer? Jeg har ikke sett det så veldig nøye, siden jeg var på stadion, men for en feilvendt stopper er den situasjonen veldig vanskelig, og det er derfor naturlig at keeperen tar seg av det. For JKL hadde det bare vært å ta to-tre skritt ut og plukke opp ballen...

Ser at jeg har skrevet Jørgen tidligere, men mente selvfølgelig Morten som er uoppmerksom og lar Frode Johnsen stikke mellom. JKL rekker aldri ut da innlegget er såpass hardt og godt slått og han ikke klandres i min bok.

 

 

MMS gjør opp med en finfin målgivende.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser det første målet til Odd i reprise nå, og Odd spilleren som fører ballen over midten og inn i vårt område, før han spiller ut på kant som igjen blir et målgivende innlegg, får gå helt utrolig upresset. Både Bjarni og Henning kunne gått inn og presset uten at det hadde gått utover noen markering, men de bare rygger. Bjarni blir jo løpende mellom ballfører og kantspiller, som kommer løpende utover og får all verdens tid på innlegget.

 

Skuddet til Palmi er det faen meg klasse over.

Endret av AndersBD
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Torstein har ikke stagnert, han har vært skada. Dersom vi avskriver unge spillere etter to kamper fra start bør vi jaggu ha mange spillere å ta av. Torstein må få prøve seg fra start igjen. Tror at det guttungen først og fremst trenger nå er et skikkelig mål (da regnes ikke målet på Hasle). Samme lag som sist. Selvfølgelig skal Pontus starte. Førstemann som viser laber innsats byttes med Palmi, Haris eller Jørgen. Selv om det bare skulle være gått 30 minutter.

 

Hvorfor i alle dager skal du ha på palmi? hva er det han kan bidra med? Da er det bedre å sette inn jørgen som kan bidra med farten sin..

 

 

For å bli matchvinner?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser det første målet til Odd i reprise nå, og Odd spilleren som fører ballen over midten og inn i vårt område, før han spiller ut på kant som igjen blir et målgivende innlegg, får gå helt utrolig upresset. Både Bjarni og Henning kunne gått inn og presset uten at det hadde gått utover noen markering, men de bare rygger. Bjarni blir jo løpende mellom ballfører og kantspiller, som kommer løpende utover og får all verdens tid på innlegget.

 

Skuddet til Palmi er det faen meg klasse over.

 

Pent skudd på Henning også, utrolig synd den ikke gikk inn.

Endret av hdaniels
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Torstein har ikke stagnert, han har vært skada. Dersom vi avskriver unge spillere etter to kamper fra start bør vi jaggu ha mange spillere å ta av. Torstein må få prøve seg fra start igjen. Tror at det guttungen først og fremst trenger nå er et skikkelig mål (da regnes ikke målet på Hasle). Samme lag som sist. Selvfølgelig skal Pontus starte. Førstemann som viser laber innsats byttes med Palmi, Haris eller Jørgen. Selv om det bare skulle være gått 30 minutter.

 

Hvorfor i alle dager skal du ha på palmi? hva er det han kan bidra med? Da er det bedre å sette inn jørgen som kan bidra med farten sin..

 

 

For å bli matchvinner?

 

Det ble han gitt! Får håpe det gir han et boost til å jobbe hardt videre..

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Ser det første målet til Odd i reprise nå, og Odd spilleren som fører ballen over midten og inn i vårt område, før han spiller ut på kant som igjen blir et målgivende innlegg, får gå helt utrolig upresset. Både Bjarni og Henning kunne gått inn og presset uten at det hadde gått utover noen markering, men de bare rygger. Bjarni blir jo løpende mellom ballfører og kantspiller, som kommer løpende utover og får all verdens tid på innlegget.

 

Skuddet til Palmi er det faen meg klasse over.

 

Jeg tror ikke Bjarni kan gå i press. Hvis du stopper videoen i det ballfører passerer midtbanen ser du at det kommer et løp på Odds høyreside, og om Bjarni støter opp vil han komme helt alene. Jeg vil heller legge det på midtbanespilleren som blir løpende ved siden av ballfører. Det kommer en spiller i midten også, og det kan virke som om Henning prøver å stoppe pasninger den veien istedetfor å gå i ballfører. Det løpet synes jeg heller Vegar burde ta ansvaret for. Siden ballen er på våre venstreside kan han uansett trekke litt innover, og Odd har bare én spiller helt fremme.

 

Hovedfeilen ved målet ligger verken i presset på ballfører eller markeringen på høyrekanten til Odd. Problemet er at vi har to stoppere som ikke klarer å ta ut én mann i feltet. Skylden deler jeg. MMS lar seg lure av Johnsen, men samtidig har han hovedoppgave å passe på at ikke Johnsen skaffer seg rom på baksiden av han. Løpet kommer mot første, og eneste grunn Hammer har for å ligge der han gjør er å bryte ballbanen for å hindre akkurat det som skjer; at Johnsen rykker fra MMS.

 

2-0 viser egentlig bare svakheten Vegar har som back. Noen flere år erfaring og et par kilo til på overkroppen så unngår vi de målene.

 

2-3 er en kontring etter læreboken. Bortsett fra at skuddet gikk lavt i lengste og ikke høyt i korteste: Det målet var skummelt likt 1-0 målet Bohinen scoret mot England i 1993!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


 

Vi topper forøvrig bortetabellen:

 

Merkelig at vi plutselig har blitt så bra på to (relaterte) ting vi har slitt med før: kynisme og bortebanepoeng.

Men det er jo ypperlig, klarer vi å finne tilbake til hurtigheten og teknikken vi kanskje har sett mindre av i år, blir dette strålende:)

Lenke til innlegg
Del på andre sider


2-0 viser egentlig bare svakheten Vegar har som back. Noen flere år erfaring og et par kilo til på overkroppen så unngår vi de målene.

Helt enig, der må Vegar være tøffere. I tillegg burde JKL gått ut og plukket ballen, men det bestemmer han seg for alt for sent. 1-0-målet er mer et godt løp av Odd-spilleren og en presis ball enn det er en blemme av noen av våre.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I 2. omgangen er vi gode og hvorfor spiller vi ikke sånn hele tiden?

Mye av grunnen er at det er sjelden motstanderen tillater så mye som Odd gjorde i 2. omgang. Vanskelig å forstå helt hva de gjorde etter pause, men de la seg iallfall ned og sluttet å presse. Jeg regner med at det ikke kan ha vært en planlagt strategi, så det var vel en mental svikt eller noe sånt.

 

Tror ikke vi skal lure oss selv til å være altfor fornøyde med prestasjonen i 2. omgang. Fornøyde med moralen, opphentingen og reslultatet, ja. Spillet, nei. Det var fremdeles ikke bra nok spill av oss, mye som ikke hang sammen og vi skapte lite. Men det var i det minste en imponerende opphenting og en fortjent seier i en kamp der de fleste presterte helt greit.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Enig i at det har med Odds spill å gjøre også, men jeg slutter ikke å undre meg over at en enkelt kamp kan ha så ulik karakter. Og jeg synes vi skaper ganske mye i 2. omgang.

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mye i denne kampen handler om samme som mot Sogndal, stort sett elendig spill så lenge Torstein er på banen! Sluntrer rundt og gjør absolutt ingenting ut av seg hverken med ferdighet eller innsats, forsvarerne kan bare gi han litt press så gidder han ikke!!! Mot Sogndal ble det press etter 82 minutter da Torstein gikk ut, mot Odd press etter 60 da Torstein gikk ut til fordel for Skjelvik! Skjelvik gjør ikke altfor mye ut av seg, men skaper usikkerhet og er alltid en trussel...

Lenke til innlegg
Del på andre sider


I 2. omgangen er vi gode og hvorfor spiller vi ikke sånn hele tiden?

Mye av grunnen er at det er sjelden motstanderen tillater så mye som Odd gjorde i 2. omgang. Vanskelig å forstå helt hva de gjorde etter pause, men de la seg iallfall ned og sluttet å presse. Jeg regner med at det ikke kan ha vært en planlagt strategi, så det var vel en mental svikt eller noe sånt.

 

Tror ikke vi skal lure oss selv til å være altfor fornøyde med prestasjonen i 2. omgang. Fornøyde med moralen, opphentingen og reslultatet, ja. Spillet, nei. Det var fremdeles ikke bra nok spill av oss, mye som ikke hang sammen og vi skapte lite. Men det var i det minste en imponerende opphenting og en fortjent seier i en kamp der de fleste presterte helt greit.

 

Andreomgang var årsbeste spillemessig! Hvor mye skal vi forvente av et lag med fire sentrale midtbanespillere på banen, to spisser som bekler samme rolle, ingen spillere med nevneverdig fart og en forsvarsfirer(femmer med jkl) med svekket selvtillit og åpenbare kommunikasjonsproblemer (dette siste er selvsagt noe kan rettes på, men innlemmer det da det i stor grad også påvirker det offensive spillet og tryggheten i resten av laget)!

 

Vi har gode enkeltspillere, men ikke et sammensatt lag av nødvendige typer! Da må man si seg fornøyd med en spillemessig overkjøring som andre omgang var! De første 20 min av andreomgang var totaldominans med godt pasningsspill og oppofrende spillere som vant tilbake alle baller de mistet med en gang! Dessverre klarti vi ikke trenge helt igjennom i den perioden, men vi var nære... Heldigvis løsnet det senere - kanskje man kan anerkjenne at det spillemessige overtake gjorde Odd-spillerne møre og slitne? slik at det også var en bidragsyter til å fremprovosere sjanser og mål!

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Første del av 2 omgang er vel da vi skaper mest. Mistet troen da det ikke resulterte i mål og synes Odd etter hvert kom litt høyere på banen. Straffen endret dette og kanskje viser det nokså banalt hvor mye et mål faktisk betyr?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mye i denne kampen handler om samme som mot Sogndal, stort sett elendig spill så lenge Torstein er på banen! Sluntrer rundt og gjør absolutt ingenting ut av seg hverken med ferdighet eller innsats, forsvarerne kan bare gi han litt press så gidder han ikke!!! Mot Sogndal ble det press etter 82 minutter da Torstein gikk ut, mot Odd press etter 60 da Torstein gikk ut til fordel for Skjelvik! Skjelvik gjør ikke altfor mye ut av seg, men skaper usikkerhet og er alltid en trussel...

 

Sorry ass, det blir for enkelt. Enig i at Aase ikke har fått til mye i de to siste kampene, men jeg tror det handler mer om at han ikke har funnet ut av rollen sin i førstelagselleveren, og selv om han ikke kan få uendelig tillit til å finne ut av det, skal vi ikke dømme en unggutt nord og ned for at han sliter (i to kamper) med å finne seg til rette i en ellever som ikke har en veldig klarlagt offensiv strategi (i et vakum etter mange år med en distinkt Veigar/Nannskog-strategi). Litt Aase sin jobb, litt JL sin jobb å finne ut av det.

 

Og uansett kan ikke 1 spillers problemer forklare "mye" av det som ikke stemmer. Hva med Pontus? Midtbanen generelt? Rotete forsvarsspill og en usikker keeper? Håper Aase finner rollen sin snart, kanskje han per i dag kan funke bedre som en offensiv ving som trekker inn i banen?

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Har stor tro på Aase - i en lignende rolle som Veigar har!! Stor og sterk, god teknikk, godt ballmottak, god til å holde på ballen, god til å finne pasningsmuligheter, treffer nesten alltid med pasningene, spesielt god på hurtige flikker. Han er dessverre mindre god til å true rom, bevegelse, avslutte og mangler fart og ikke minst killerinstinkt!

 

Veigar og Aase sammen i en duo er ikke bra, men bra at Aase får mest mulig spilletid om dagen! Det trenger han! Han har dessuten fungert ganske bra på ving som innbytter tidligere i år.

 

Blir oppgitt og provosert av all kritikken han møter her inne på på stabak.no sitt kommentarfelt. Han er et stort talent!!

 

 

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er jo blitt en gjenganger at enkelte her inne er negative uansett resultat, start 11'er og gjennomføring av kampen. Jeg bare ler av de og tenker at jeg er glad jeg ikke er så gjennomført negativ til noe jeg verdsetter så høyt og lar være en så stor del av livet mitt som det er, nemlig klubben Stabæk.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Anders C, som savner halleluja-stemning på forumet etter en 11-minutters snuoperasjon av de helt sjeldne.

 

Bryter nå flere års skrivesperre for å hylle mannen som setter ord på det jeg føler!

 

Hyl(l) hyl(l)

Endret av Jakob
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Mye i denne kampen handler om samme som mot Sogndal, stort sett elendig spill så lenge Torstein er på banen! Sluntrer rundt og gjør absolutt ingenting ut av seg hverken med ferdighet eller innsats, forsvarerne kan bare gi han litt press så gidder han ikke!!! Mot Sogndal ble det press etter 82 minutter da Torstein gikk ut, mot Odd press etter 60 da Torstein gikk ut til fordel for Skjelvik! Skjelvik gjør ikke altfor mye ut av seg, men skaper usikkerhet og er alltid en trussel...

 

 

Skjønner at du vil ha et tydelig poeng om at Torstein suger, men hvis det stemmer som du seier at han ble byttet ut etter 60 minutter så stemmer det ikke (tidene er omtrentlige):

45. til 60. minutt : Torstein er på banen, vi presser voldsomt

60. til 75. minutt : Torstein er ikke på banen, vi skaper absolutt ingenting

75. til 90. minutt : Torstein ikke på banen, vi presser voldsomt (og scorer tre mål)

 

 

Enig i at han ikke er helt heldig med mange av løpene sine, men la oss hvertfall holde oss til fakta.

Lenke til innlegg
Del på andre sider


Vi skal spille mot "Verdens sterkeste lag" istedenfor.

 

Ha! De fyrstikkroppene der lager Johan barnemat av!

 

Virker som et hodeløst opplegg. At gutta skal belastes med å risikere å bli grisetaklet av noen som neppe har fotballfysikk og ferdigheter foran et publikum som ikke ønsker produktet virker helt på trynet.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1 700

Formasjon og spillestil tråden her på forumet er jo den beste tråden!=P at de gidder...

Endret av fyR
Lenke til innlegg
Del på andre sider


Det er uansett fantastisk at folk klarer å grave frem sure oppstøt etter en kamp som i går.

Skjønner hva du mener. Men ser helt ærlig ikke så mye surmuling, jeg. Eller sure oppstøt. Iallfall ikke utenfor det området som må være tillat. Alt kan ikke være roserødt hele tiden. Forumet er jo nettopp til for at det skal være litt diskusjoner. Om alt bare skal være rosenrødt etter hver seier er det ikke mye vits i å ha kamptråd hvor det er ti forskjellige "ja-innlegg" og alt er fryd og gammen! Puben er til for å ta av. På et forum må det i den graden det gjør her være lov til å mene noe om forbedringspunkter.

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Del

Odd - Stabæk
×
×
  • Opprett ny...